Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2006, 10:11
Canine 13
Canine 13 is offline
Beste mensen,

Ik heb eiegnlijk maar één vraagje.

Ik zit nu in havo-4, en ik heb het profiel E&M. Nu doe ik Biologie erbij. Maar daar haal ik zonder te leren hele goeie cijfers voor. Gemiddeld sta ik een 9.
Zou je ook aan je school kunnen vragen of je Biologie op VWO nivo mag doen. Want ik vind de lessen bijna saai, omdat ik echt alles al snap.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2006, 10:12
Canine 13
Canine 13 is offline
En ik heb ook nergens in de klas concurentie.
De meeste halen 6 of 7.
Niemand komt met zijn cijfer in de buurt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 10:16
Verwijderd
Natuurlijk kun je dat aan de school vragen. Je hoort vanzelf wel of het mag.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 10:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vragen kan altijd. Dan hoor je vanzelf wel of het kan en mag.
Oud 30-03-2006, 10:43
Canine 13
Canine 13 is offline
Ik ga het zeker wel vragen, heb vanavond ouderspreekavond. O.a met mijn mentor (= Biologie leraar)

Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben. Dat ze een bepaald vak op een hoger nivo doen?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:29
strawberryangel
strawberryangel is offline
nivEAU en het zal wel mogen maar of je er iets aan hebt?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 11:34
allbecauseofyou
allbecauseofyou is offline
Kan je niet beter vragen of je gewoon niet meer hoeft te komen ofzo Of ga vervelend doen, zodat je er uit wordt gestuurd en niet meer terug hoeft te komen (like me).
Aan biologie of vwo niveau heb je niet zoveel, omdat zij uitgebreider op onderwerpen ingaan en dan heb je nog niet alle onderwerpen gezien als jij in de vijfde eindexamen moet doen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:00
Miracle
Miracle is offline
Wat wil je dan precies? Examen doen in biologie op HAVO of VWO niveau? Dat laatste lijkt me nogal lastig. Je moet dan stof doen voor drie jaar, wat een stuk pittiger is dan de HAVO stof. Ook zit je nu al aan het einde van het schooljaar, dus dat wordt wel krap.
Je kunt altijd vragen wat de mogelijkheden zijn, dat zullen zij wel weten. Je kunt ook altijd een vwo boek kopen en zelf gaan leren. Maar of je daar uiteindelijk wat aan hebt...

Ik doe zelf biologie en medisch laboratoriumonderzoek en stel dat ik vorig jaar vast wat aan vwo-biologie had gedaan, had ik daar wel wat aan gehad. Maar aangezien je E&M doet... (tenzij je het uit persoonlijke interesse doet natuurlijk)
Oud 30-03-2006, 15:27
Canine 13
Canine 13 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 30-03-2006 @ 16:00 :
Wat wil je dan precies? Examen doen in biologie op HAVO of VWO niveau? Dat laatste lijkt me nogal lastig. Je moet dan stof doen voor drie jaar, wat een stuk pittiger is dan de HAVO stof. Ook zit je nu al aan het einde van het schooljaar, dus dat wordt wel krap.
Je kunt altijd vragen wat de mogelijkheden zijn, dat zullen zij wel weten. Je kunt ook altijd een vwo boek kopen en zelf gaan leren. Maar of je daar uiteindelijk wat aan hebt...

Ik doe zelf biologie en medisch laboratoriumonderzoek en stel dat ik vorig jaar vast wat aan vwo-biologie had gedaan, had ik daar wel wat aan gehad. Maar aangezien je E&M doet... (tenzij je het uit persoonlijke interesse doet natuurlijk)
Om eerlijk te zijn moest ik door omstandigheden van het MBO af. (ik heb 2 jaar dierverzorging gedaan) Daarna ben ik naar de Havo-4 gegaan. En dit profiel was het enige wat aansloot op mn vakken.
Op het MBO heb ik Biologie B afgesloten met een 8. Ook zonder al te veel uitleg daar. Had ik daar ook Biologie C gevolgd, wat pas dit jaar dan had gemogen, dan had ik vrijstelling van Biologie op de havo.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Vraag vrijstelling aan inderdaad. Kijk of je iets met de leraar kunt regelen. Dat als jij kunt aantonen dat je je huiswerk af hebt, je niet naar de les hoeft te komen. Zoiets.

Maar ik heb me ook zo vaak verveeld in een les hoor. Zo uitzonderlijk ben je niet
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 17:32
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
K9 schreef op 30-03-2006 @ 16:27 :
Om eerlijk te zijn moest ik door omstandigheden van het MBO af. (ik heb 2 jaar dierverzorging gedaan) Daarna ben ik naar de Havo-4 gegaan. En dit profiel was het enige wat aansloot op mn vakken.
Op het MBO heb ik Biologie B afgesloten met een 8. Ook zonder al te veel uitleg daar. Had ik daar ook Biologie C gevolgd, wat pas dit jaar dan had gemogen, dan had ik vrijstelling van Biologie op de havo.
Maar wat wil je nu precies dan?
Oud 30-03-2006, 18:36
Canine 13
Canine 13 is offline
Moeilijkere Biologie.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 18:46
Verwijderd
Dan koop je een leuk boek over biologie?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten