Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Driver 6600GT (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1387368)

Meadow 02-04-2006 21:58

Driver 6600GT

Mijne dames ende heren, dit weekend heb ik mijn nieuwe videokaart kunnen halen, een Asus nVidia GeForce 6600GT 128MB. 't Inbouwen was geen enkel probleem, zo geflikt. Maar dan. Had mijn oude drivers al verwijderd, toen de kaart er eenmaal in zat nieuwe geinstalleerd. Daarna spelletje getest; Return to Castle Wolfenstein, liep als een trein. Daarna Morrowind, maar helaas: hij geeft witte strepen rechts in beeld, en het filmpje waarin de naam Bethesda wordt geschreven loopt gek en schokkend.
Hierna heb ik getracht de bèta driver van nVidia 84.25 te installeren, uiteraard na verwijderen van de eerder geinstalleerde driver+rebooten. Maar ook hier hetzelfde probleem. Het spel zelf loopt prima, maar af en toe heb ik ook kleine witte stukjes in mijn mini-map, en dat lijkt me gewoon weg niet de bedoeling.

Iemand enig idee?

Edit: ik bedacht: kan het liggen aan een "verouderde" bios? Of heeft dat er geen barst mee te maken?

Edit2:
1) Hoorde dat nieuwe bios installeren best gevaalrijke shit was, wil dat liever niet doen, heb wel de nieuwste bios voor mijn mobo gedownload, just in case.
2) Even DXDiag gedraait. Bij Direct3D 7 interfaces hapert de boel+dezelfde wittige puntjes als ik bij Morrowind vond, bij 8&9 interfaces is alles in orde. Wat nu?

'I'he Prophet 03-04-2006 00:10

Is je kast wel voldoende gekoeld?

N00se 03-04-2006 02:20

Ik weet niet goed waar je die bèta drivers vandaan hebt, maar bèta wil zeggen dat er nog fouten in kunnen zitten. Het is best mogelijk dat wat jij nu ziet gewoon een fout in de drivers zelf is omdat deze nog "te nieuw" zijn.

Als ik jouw was zou ik deze gewoon downloaden:
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_84.21.html
Dat zijn de laatste nieuwe stabiele drivers, kheb ze zelf ook (heb wel een 6800GT), maar hiermee doen ze het uitstekend.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je te weinig koeling hebt, maar dat zou ik vreemd vinden. Zo'n GeForce heeft toch een vrij grote ventilator op de kaart zitten.
Ik weet niet of het bij jouw ook is, maar bij mij staat er zo'n slider op om de snelheid van de ventilator te regelen. Als jij dat ook hebt zou ik hem op maximum zetten zetten.

Is het nadien nog niet opgelost, dan zou ik een screenshotje nemen van het probleem en terug naar de winkel gaan, dan is er iets mis met de kaart zelf.

Oh en, je bios heeft er geen barst mee te maken :p
Die dient gewoon om je pc "op gang te trekken" zeg maar.
Zonder je bios zou je hier niet op het forum zitten.

Meadow 03-04-2006 08:15

Ik zou zeggen dat ik wel genoeg koeling heb, zo niet vind ik het heel erg onlogisch dat in die tests de 8 en 9 interface wél vlekkeloos lopen, even als RtCW trouwens, en bijvoorbeeld Myst IV, die ik gisteren getest heb.

En over de te nieuwe drivers: wat ik ook al in de startpost zei: ik heb het met twee verschillende drivers geprobeerd, degene die er op cd bij zat, en de bèta die ik met mijn FX5500 draaide, en daarmee geen problemen ondervond (deze is ook compatibel met de 6600GT).

Waar zit de slider voor maximale snelheid van je ventilator? Ik kan hem zo één twee drie niet vinden. Als ik hem al heb, hbe ik dus ff hulp nodig :).

computergekkie 03-04-2006 09:00

Wat ook altijd goed helpt:

www.omegadrivers.net

Dit zijn speciale drivers, door iemand aangepast speciaal voor gamers. En bij mij kwam HL2 eerst onder een FPS van 20 (als er veel mensen waren en met de nieuwste Nvidia drivers), en hetzelfde stuk met Omegadrivers (nieuwste) nu FPS van minstens 40.

Als je ze download moet je ze eerst ergens uitpakken. Daarna moet je ze nog een keer installeren. In de setup kan je kiezen: of preformens of quality. Ik heb preformens. Helpt echt goed. Zorg alleen dat je je oude drivers hebt verwijderd.

Triloxigen 03-04-2006 09:03

Probeer eens versie 6.6.9.3 van drivers.

Meadow 03-04-2006 09:12

Citaat:

computergekkie schreef op 03-04-2006 @ 10:00 :
Wat ook altijd goed helpt:

www.omegadrivers.net

Dit zijn speciale drivers, door iemand aangepast speciaal voor gamers. En bij mij kwam HL2 eerst onder een FPS van 20 (als er veel mensen waren en met de nieuwste Nvidia drivers), en hetzelfde stuk met Omegadrivers (nieuwste) nu FPS van minstens 40.

Als je ze download moet je ze eerst ergens uitpakken. Daarna moet je ze nog een keer installeren. In de setup kan je kiezen: of preformens of quality. Ik heb preformens. Helpt echt goed. Zorg alleen dat je je oude drivers hebt verwijderd.

Ik heb inmiddels de neiging ter denken dat het niet aan de drivers ligt. Ik heb nu 3 verschillende drivers geprobeerd, momenteel draai ik 84.21, en ze geven allemaal 't zelfde gehannes. Toch, als 77.77 niet werkt (aanbevolen door een ander weer) ga ik er eens kijken, bedankt.

Citaat:

********** schreef op 03-04-2006 @ 10:03 :
Probeer eens versie 6.6.9.3 van drivers.
Ik dacht dat drivers van nvidia altijd xx.xx waren? bijv. 84.21?

ExVaal 03-04-2006 09:43

Artifacts heten die dingen, en het is hoogstens weird dat die alleen in DX7 modus voorkomen. Ik zou terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht :)

Meadow 03-04-2006 14:14

Citaat:

Vaal schreef op 03-04-2006 @ 10:43 :
Artifacts heten die dingen, en het is hoogstens weird dat die alleen in DX7 modus voorkomen. Ik zou terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht :)
Dat meen je niet :(. Die winkel zit in focking Raalte.... Eerst zelf maar ff doorproberen.

Maradinus 09-04-2006 00:05

Pc opstarten dan F8 drukken VGA modus inschakelen en dan die nieuwe driver van nvidia.com installeren opnieuw opstarten en klaas is kees, of nico of wie er ook maar mee bezig is.

zo werkt het bij mij

Meadow 09-04-2006 11:14

Citaat:

Maradinus schreef op 09-04-2006 @ 01:05 :
Pc opstarten dan F8 drukken VGA modus inschakelen en dan die nieuwe driver van nvidia.com installeren opnieuw opstarten en klaas is kees, of nico of wie er ook maar mee bezig is.

zo werkt het bij mij

Dat wat hier oor geschreven was verklaar ik met mijn excuses ongeldig.

Geprobeerd=>Geen resultaat. Toch bedankt. Hij moet maar terug denk ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.