![]() |
[PC] nieuwe pc, advies gevraagd
Hallo,
Aangezien ik mijn oude wat traag vind worden en het ook wel eens leuk vind om wat eye-candy aan te kunnen zetten in spellen, wil ik mijn PC gaan upgraden. Ik zal eerst even de specs van mijn oude pc geven: Moederbord: Asus P4PE Proc: Intel P4 2,4 GHz Geheugen: 512 MB GPU: Ati Radeon 9600 Pro HDD1: Maxtor 80 GB 7200 rpm HDD2: WD 200 GB 7200 rpm DVD-RW brander DVD-speler Dit alles hangt in een standaard kast van Norrod met 300W voeding. Ik wil dus graag de HDDs en mijn dvd-brander en speler meenemen naar mijn nieuwe pc. Wat ik tot nu toe bedacht had om daar in te zetten: Moederbord: Asus A8N-SLI Premium Proc: AMD Athlon 64 X2 3800+ (2.0GHz) Geheugen: Corsair 2x1 GB DDR SDRAM PC3200 GPU: Asus GeForce 7900 GT 256 MB PCI-e HDD3: WD Caviar SE16 320 GB SATAII Dit wilde ik dan in de Antec Sonata II plaatsen met een 450W SmartPower 2.0 voeding. Dingen waar ik nog enigszins over twijfel zijn: -de voeding. Nu is 450 W voor wat ik er nu inhang, waarschijnlijk wel genoeg, maar als ik later nog eens SLI wil gaan draaien, gaat het te weinig zijn denk ik, iemand? -HDD. Is dit een beetje een redelijke schijf? Hij hoeft echt niet superstil te zijn of megasnel. Maxtorschijven vind ik over het algemeen wel goed, maar die schijnen nog moeite te hebben om samen met de nForce 4 chipset te werken. Het is waarschijnlijk ook nog wel even handig om te vermelden wat ik met het systeem wil. Ik wil er mee gamen en ik weet dat er nu nog niet veel games zijn die effectief gebruik maken van DualCore, maar deze PC moet ongeveer 2 à 3 jaar meegaan en dan komt er weer een nieuwe (net als met deze is gebeurd). Tussendoor upgraden van de processor gaat niet gebeuren waarschijnlijk, dus ik hoef niet persé te gaan wachten op het nieuwe AM2 socket. Is dit dus een beetje een fatsoenlijk samengesteld systeem? Heeft iemand hier misschien compatabiliteitsproblemen ondervinden tussen spullen die ik nu samen in 1 systeem wil zetten? En natuurlijk de vragen of voeding en HDD. Alvast bedankt, Guinevere |
Nou, 450W is echt meer dan zat, ook als je SLI wilt draaien. Dat is nog steeds niet iets wat ik zelf zou willen doen, maar het lijkt er wel op dat je met de nieuwste generatie kaarten van nVidia redelijke prestatieverbeteringen ziet met SLI (zie deze review), dus ik zal m'n mond houden ;)
Bedenk wel dat dat moederbord geen twee "echte" x16 sloten biedt, maar feitelijk gewoon x8. Ik weet niet in hoeverre dat de prestaties beïnvloedt, maar als je écht op zeker wilt spelen dan zou je voor dit - iets duurdere - moederbord moeten gaan. Die WD schijf ken ik eigenlijk niet echt, maar het is wel zo dat de prestaties van moderne 7200rpm schijven elkaar nooit écht schokkend veel ontlopen. Je kunt eens langs StorageReview surfen om te kijken of er reviews zijn van die schijf. Verder lijkt het alsof je je huiswerk goed hebt gedaan, heb eigenlijk weinig toe te voegen :o |
mwah en maxtor heeft lang niet altijd problemen met nforce4 chipset, mijn diamondmax sata 250gb schijf werkt vlekkeloos samen met mijn asus a8n-e mobo....
niet dat die wd slecht is ofzo :) |
bios update verhelpt dat probleem + alle nieuwe maxtor schijven hebben firmware geupgraded
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07. |