Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2006, 07:14
Guinevere03
Avatar van Guinevere03
Guinevere03 is offline
Hallo,

Aangezien ik mijn oude wat traag vind worden en het ook wel eens leuk vind om wat eye-candy aan te kunnen zetten in spellen, wil ik mijn PC gaan upgraden. Ik zal eerst even de specs van mijn oude pc geven:

Moederbord: Asus P4PE
Proc: Intel P4 2,4 GHz
Geheugen: 512 MB
GPU: Ati Radeon 9600 Pro
HDD1: Maxtor 80 GB 7200 rpm
HDD2: WD 200 GB 7200 rpm
DVD-RW brander
DVD-speler

Dit alles hangt in een standaard kast van Norrod met 300W voeding.

Ik wil dus graag de HDDs en mijn dvd-brander en speler meenemen naar mijn nieuwe pc. Wat ik tot nu toe bedacht had om daar in te zetten:

Moederbord: Asus A8N-SLI Premium
Proc: AMD Athlon 64 X2 3800+ (2.0GHz)
Geheugen: Corsair 2x1 GB DDR SDRAM PC3200
GPU: Asus GeForce 7900 GT 256 MB PCI-e
HDD3: WD Caviar SE16 320 GB SATAII

Dit wilde ik dan in de Antec Sonata II plaatsen met een 450W SmartPower 2.0 voeding.

Dingen waar ik nog enigszins over twijfel zijn:
-de voeding. Nu is 450 W voor wat ik er nu inhang, waarschijnlijk wel genoeg, maar als ik later nog eens SLI wil gaan draaien, gaat het te weinig zijn denk ik, iemand?
-HDD. Is dit een beetje een redelijke schijf? Hij hoeft echt niet superstil te zijn of megasnel. Maxtorschijven vind ik over het algemeen wel goed, maar die schijnen nog moeite te hebben om samen met de nForce 4 chipset te werken.

Het is waarschijnlijk ook nog wel even handig om te vermelden wat ik met het systeem wil. Ik wil er mee gamen en ik weet dat er nu nog niet veel games zijn die effectief gebruik maken van DualCore, maar deze PC moet ongeveer 2 à 3 jaar meegaan en dan komt er weer een nieuwe (net als met deze is gebeurd). Tussendoor upgraden van de processor gaat niet gebeuren waarschijnlijk, dus ik hoef niet persé te gaan wachten op het nieuwe AM2 socket.

Is dit dus een beetje een fatsoenlijk samengesteld systeem? Heeft iemand hier misschien compatabiliteitsproblemen ondervinden tussen spullen die ik nu samen in 1 systeem wil zetten? En natuurlijk de vragen of voeding en HDD.

Alvast bedankt,
Guinevere
__________________
if (value == 0) return value; else return 0;
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2006, 08:59
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nou, 450W is echt meer dan zat, ook als je SLI wilt draaien. Dat is nog steeds niet iets wat ik zelf zou willen doen, maar het lijkt er wel op dat je met de nieuwste generatie kaarten van nVidia redelijke prestatieverbeteringen ziet met SLI (zie deze review), dus ik zal m'n mond houden
Bedenk wel dat dat moederbord geen twee "echte" x16 sloten biedt, maar feitelijk gewoon x8. Ik weet niet in hoeverre dat de prestaties beïnvloedt, maar als je écht op zeker wilt spelen dan zou je voor dit - iets duurdere - moederbord moeten gaan.

Die WD schijf ken ik eigenlijk niet echt, maar het is wel zo dat de prestaties van moderne 7200rpm schijven elkaar nooit écht schokkend veel ontlopen. Je kunt eens langs StorageReview surfen om te kijken of er reviews zijn van die schijf.

Verder lijkt het alsof je je huiswerk goed hebt gedaan, heb eigenlijk weinig toe te voegen
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 21:58
J-roenn
J-roenn is offline
mwah en maxtor heeft lang niet altijd problemen met nforce4 chipset, mijn diamondmax sata 250gb schijf werkt vlekkeloos samen met mijn asus a8n-e mobo....
niet dat die wd slecht is ofzo
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 00:04
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
bios update verhelpt dat probleem + alle nieuwe maxtor schijven hebben firmware geupgraded
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [pc behuizing] aantal vragen
Verwijderd
1 03-05-2007 16:27
Software & Hardware Nieuwe PC samenstellen.
Verwijderd
29 20-03-2007 14:40
Software & Hardware [Laptop] Advies gevraagd
Daantje_0705
11 12-03-2007 10:00
Software & Hardware [Grafische Kaart] Midrange/cheap upgrade advies gevraagd
Verwijderd
32 11-10-2006 17:26
Software & Hardware [Processor] Nieuwe pc, advies iemand?
Zyh
29 12-09-2005 03:20
Software & Hardware [Nieuwe PC] De onderdelen
I-brahimovic
25 10-03-2004 15:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.