Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2007, 19:55
Verwijderd
Ik heb wat rondgekeken, maar aangezien ik er niet veel verstand van heb, hoop ik dat jullie er naar willen kijken.

Nu kon ik bij het selecteren van de videokaart ook uit andere videokaarten kiezen.

En dan is nu mijn vraag, dat TV-Uit, betekent dat dat als ik dan de nodige kabels trek, ik tv via m'n pc/monitor kan kijken?
Zo ja, welke videokaart is dan het beste? (Vast de duurste). En wat moet ik ervoor doen om te zorgen dat ik dan hier tv kan kijken? Wat voor kabels enzo moeten er aangesloten worden e.d.?

Om even af te sluiten, deze pc is voor eigen gebruik. Ik surf, msn, forum, bekijk graag films/series, bewerk foto's en office wordt ook regelmatig gebruikt..
Zou dit een goede pc zijn voor me? Of kan het beter / goedkoper? Het is wel de bedoeling dat ie een paar jaar meegaat. De harde schijf van 80 gig is niet veel, maar ik wil graag een externe hd erbij dus een grotere interne hd vind ik niet nodig.
Graag jullie advies.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2007, 20:04
M@rco
M@rco is offline
Alweer?

Het ziet er een beetje twijfelachtig uit, een "standaard" moederbord (zal wel goedkope troep zijn ), behuizing + voeding zal ook wel niet veel voorstellen en mensen een CD brander aansmeren is natuurlijk ook niet meer van deze tijd. Ik vind het ding eigenlijk nogal duur voor wat je ervoor krijgt...

Oh ja, een TV Out is inderdaad wat de naam suggereert, namelijk dat je de PC aan kunt sluiten op de TV. Daarbij geldt echt niet "duurder = beter", een TV Out op een goedkope kaart werkt net zo goed als die op een duurdere. Duurdere kaarten zijn alleen nodig als je spelletjes speelt.

Laatst gewijzigd op 14-03-2007 om 20:07.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 20:21
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 14-03-2007 @ 21:04 :
Alweer?

Het ziet er een beetje twijfelachtig uit, een "standaard" moederbord (zal wel goedkope troep zijn ), behuizing + voeding zal ook wel niet veel voorstellen en mensen een CD brander aansmeren is natuurlijk ook niet meer van deze tijd. Ik vind het ding eigenlijk nogal duur voor wat je ervoor krijgt...

Oh ja, een TV Out is inderdaad wat de naam suggereert, namelijk dat je de PC aan kunt sluiten op de TV. Daarbij geldt echt niet "duurder = beter", een TV Out op een goedkope kaart werkt net zo goed als die op een duurdere. Duurdere kaarten zijn alleen nodig als je spelletjes speelt.
Nog steeds.

Hmja, dat vond ik ook al raar. Ik denk dat ik eerst een mailtje stuur met wat voor moederbord er dan precies inkomt en over de behuizing en voeding. Ik ben wel blij met die CD-brander, want die wil ik wel.

Oke, dus als ik de goedkoopste TV Out kaart neem, dan zit ik goed. Spelletjes doe ik toch amper.
Weet je ook iets van de bekabeling toevallig?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 21:01
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Sabje schreef op 14-03-2007 @ 21:21 :
Hmja, dat vond ik ook al raar. Ik denk dat ik eerst een mailtje stuur met wat voor moederbord er dan precies inkomt en over de behuizing en voeding. Ik ben wel blij met die CD-brander, want die wil ik wel.
Of je neemt voor hetzelfde geld een dvd brander..

Maarehh, ik zie 't geen geweldige PC worden.
Oud 14-03-2007, 21:30
J-roenn
J-roenn is offline
idd, zeker niet voor die prijs... als je dan toch on-line besteld kan je beter een goede winkel nemen, heb van compusale ook nog nooit gehoord.
kijk maar eens bij http://shopsurvey.tweakers.net welke winkels er betrouwbaar zijn, of nog beter ( qua service, niet qua prijs ) gewoon langs de computerboer op de hoek, die kunnen je ook gelijk alles vertellen, en antwoord geven op je vragen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2007, 22:57
Barry K
Barry K is offline
Processor: Intel Core 2 Duo E6300 - € 168

CPU-Koeling: Arctic Cooling Freezer 7 Pro - € 13,90

Moederbord: MSI P965 Neo-F - € 93,61

Geheugen: Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC5300 - € 123,50

Harddisk: Maxtor DiamondMax 10, 250GB - € 64,31

Dvd-brander: Samsung SH-S182M 18x - € 28,94

Diskettestation: ALPS Diskette Drive (Zwart) - € 8,25

Flash-lezer: Apacer Embedded Card reader 15 in 1 (zwart) - € 9,26

Midi-tower 70 euro

Totaal 550 euro.

Assemblage en windows erbij moet voor 700 wel lukken.
Oud 15-03-2007, 12:50
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 14-03-2007 @ 22:01 :
Of je neemt voor hetzelfde geld een dvd brander..

Maarehh, ik zie 't geen geweldige PC worden.
Ik wil misschien wel geen dvd brander.

Maar oke, het is me duidelijk geworden dat dit dus geen goede keuze is. Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 14:10
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
Sabje schreef op 15-03-2007 @ 13:50 :
Ik wil misschien wel geen dvd brander.

Maar oke, het is me duidelijk geworden dat dit dus geen goede keuze is. Bedankt.
Waarom wil je misschien geen dvd brander?? Met een dvd brander kan je ook cd's branden.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 14:24
M@rco
M@rco is offline
En natuurlijk DVD's lezen, dus wat dat betreft is het een stuk handiger: geen aparte DVD-ROM nodig.
Oud 15-03-2007, 14:31
MaHo
MaHo is offline
Erhm... volgens mij kun je met een TV-out toch alleen maar gegevens naar je TV verzenden, maar niet ontvangen? Oftewel; je kan je computer gebruiken om films te kijken en die dan op je TV scherm zien, maar TV-zenders bekijken op je computer(scherm) gaat niet.
Voor wat jij dus beschrijft in je eerste post heb je een extra TV-kaart nodig. Wat voor een prijskaartje er aan kwaliteit hangt weet ik niet, maar ze gaan van zo'n 30 euro tot 150 euro.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2007, 15:10
M@rco
M@rco is offline
Oh... ja, natuurlijk, helemaal niet goed gelezen
Oud 18-03-2007, 07:04
Synth-Drome
Synth-Drome is offline
als je een pc samenstelt... ben ik nooit zo dol op 'standaard' dingen... dan smeren ze je de goedkoopste shit aan...
Oud 19-03-2007, 16:49
Verwijderd
Oke mensen, ik heb besloten om af te zien van een pc bestellen bij compusale, mede door jullie opmerkingen én doordat ik geen reactie krijg op een mail die ik een week geleden verstuurd heb.

Dus nu wil ik graag een pc laten samenstellen bij www.4launch.nl , maar ik heb geen verstand van behuizingen, moederborden etc, dus graag jullie hulp.

Eisen:
Core 2 duo processor
Minimaal 1 gb geheugen
Dvd brander (toch maar wel )
Harde schijf van minimaal 250 gb
graag iets waarmee ik ook tv kan kijken op m'n pc (ik weet niet hoe dat precies heet)

Optioneel:
Cardreader

Software:
Windows Vista Home Premium

Een goede videokaart hoeft er niet in te zitten (of moet dat wel ivm tv kijken?) en een diskettestation is ook overbodig. Een tb/muis/monitor/speakers heb ik. Ook hoeft er geen geluidskaart bij.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 21:11
M@rco
M@rco is offline
Waarom per se een Core 2 Duo processor? Een Athlon 64 is wat goedkoper en nog altijd ruim voldoende voor wat jij ermee wil Core 2 Duo kán natuurlijk wel maar in principe is het overkill, je kunt dat geld beter besteden aan meer geheugen.

AOpen Midi Tower QF50A ATX 350W, 24 Pins (zwart)
AMD Athlon 64 X2 3600+ 1.9GHz HT 1MB AM2 Box
Asus M2N nForce 430 MCP, SATA2 RAID, GLAN
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0
Asus Videokaart PCI-e GeForce 7300GT TOP 128MB DVI/TV
Samsung 250GB SATA300 8MB FDB, SP2504C
Hauppauge WinTV-GO2 Stereo
Apacer Card Reader ER161 16 in 1 Intern 3,5" USB2.0 (wit)
Microsoft Windows Vista Home Premium NL OEM

Totaal 654 euro.
Oud 20-03-2007, 12:28
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 19-03-2007 @ 22:11 :
Waarom per se een Core 2 Duo processor? Een Athlon 64 is wat goedkoper en nog altijd ruim voldoende voor wat jij ermee wil Core 2 Duo kán natuurlijk wel maar in principe is het overkill, je kunt dat geld beter besteden aan meer geheugen.

AOpen Midi Tower QF50A ATX 350W, 24 Pins (zwart)
Asus M2N nForce 430 MCP, SATA2 RAID, GLAN
Apacer Card Reader ER161 16 in 1 Intern 3,5" USB2.0 (wit)
Microsoft Windows Vista Home Premium NL OEM

Totaal 654 euro.
Omdat ik er dus wel een jaar of 5 mee vooruit wil, denk ik dat een core 2 duo beter is.
Bedankt iig voor het samenstellen. Ik zie alleen geen koeler(s), denk dat dat wel verstandig is, aangezien het in mijn kamer altijd erg warm is (in de zomer). Of zit er standaard al iets bij?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 12:55
M@rco
M@rco is offline
Hoe bedoel je dat? Een Core 2 Duo is ook weer niet zo heel gek veel sneller dan een vergelijkbare Athlon 64, zeker niet voor wat jij ermee gaat doen (je doet niet veel "bijzonders" ). Zéker als je een jaar of 5 met het systeem wil doen heb je denk ik meer baat bij meer geheugen (2GB i.p.v. 1GB) dan bij een iets snellere processor.

In die behuizing zit standaard een 120mm fan en bij de processor zit een koeler, dus dat zit wel goed
Oud 20-03-2007, 13:04
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 20-03-2007 @ 13:55 :
Hoe bedoel je dat? Een Core 2 Duo is ook weer niet zo heel gek veel sneller dan een vergelijkbare Athlon 64, zeker niet voor wat jij ermee gaat doen (je doet niet veel "bijzonders" ). Zéker als je een jaar of 5 met het systeem wil doen heb je denk ik meer baat bij meer geheugen (2GB i.p.v. 1GB) dan bij een iets snellere processor.

In die behuizing zit standaard een 120mm fan en bij de processor zit een koeler, dus dat zit wel goed
Oke, nou echt bedankt voor je hulp.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 13:33
Verwijderd
Nog dvd-brander advies?

Samsung DVD-/+/RAM SH-S182D 18x/18x/8x Bulk (zwart)

Dit kan wel, toch?

---

Ik heb nu dit:

4Launch Hardware installatie (assemblage)
AOpen Midi Tower QF50A ATX 350W (zwart)
Asus M2N DH nForce 430 MCP, SATA2 RAID, GLAN
NEC DVD-/+/RAM AD-7170S 18x/18x/8x Bulk (zwart)

Bij die videokaart staat nog erbij dat je wel een PCI-e slot moet hebben, maar ik neem aan dat dat zo is?

De cardreader heb ik weggelaten, heb ik eigenlijk ook niet nodig.
Zijn er nog dingen die ik mis?

Laatst gewijzigd op 20-03-2007 om 14:05.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 13:54
M@rco
M@rco is offline
Ik denk niet dat het heel veel verschil maakt. Een Serial ATA (SATA) brander is wel mooi meegenomen, heb je niet zo'n lompe grote IDE kabel in je kast, gunstig voor de koeling.

NEC DVD-/+/RAM AD-7170S 18x/18x/8x Bulk (zwart)
Oud 20-03-2007, 13:54
]{ing
]{ing is offline
Kan maar ik zou gaan voor een Pioneer of NEC en met een S-ATA aansluiting (Samsung heeft er trouwens ook met S-ATA, weet niet of bovenstaande er zo een is?)

Voordeel S-ATA: geen flatcables meer in je systeem
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:05
Verwijderd
Oke, ik heb de dvdbrander gewijzigd.
En terwijl jullie gepost hebben, heb ik mijn vorige post ge-edit..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:14
]{ing
]{ing is offline
Het enige wat ik mis is die Windows licentie die je eerst wilde kopen.. kost nog eens 89 euro.

En wil je perse stereo geluid bij TV? Mono tuner is nog 20 euro ofzo goedkoper. Hebben WD/Seagate schijven niet langer garantie dan Samsung, weet ik niet zeker?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:19
Verwijderd
Eh, ja, die windowsdinges heb ik niet gekopieerd. Maar die zit er wel bij.

Ik wil wel graag fatsoenlijk geluid, dus stereo lijkt me beter dan mono.

Ik heb bij enkele schijven gekeken, allemaal 3 jaar garantie.

Edit: Ik zie net dat deze "Seagate 250GB SATA300 16MB FDB, ST3250620NS" schijf 5 jaar garantie heeft. Past deze hd ook bij de rest? Dan ruil ik ze om.

Laatst gewijzigd op 20-03-2007 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:21
]{ing
]{ing is offline
In dat geval lijkt het me oke.

Indien budget het toelaat zou ik zelf andere kast (antec)/moederbord (i965p)/cpu (e6300) nemen, maar dat kan al snel 100-130 euro meer zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:26
Verwijderd
We posten lekker door elkaar heen. ;p

Waarom zou je een ander moederbord nemen? En een andere kast?
Het maakt me iig niet uit hoe het eruit ziet, daar kijk ik toch nooit naar. Als het maar allemaal matcht, dan vind ik het al lang goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2007, 14:28
M@rco
M@rco is offline
PCIe (PCI Express) slot heb je, ja

Seagate schijven hebben inderdaad 5 jaar garantie, dan zou je deze:

Seagate 250GB SATA300 16MB FDB, ST3250620AS

Moeten nemen.
Oud 20-03-2007, 14:31
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
]{ing schreef op 20-03-2007 @ 15:21 :
Indien budget het toelaat zou ik zelf andere kast (antec)/moederbord (i965p)/cpu (e6300) nemen, maar dat kan al snel 100-130 euro meer zijn.
Inderdaad, en wat is het nut als je voornamelijk internet en muziek luistert? Dan kun je dat geld beter besteden aan 2GB geheugen i.p.v. 1GB, zeker als je Vista gaat draaien en er een tijdje mee wilt doen.

Die kast en voeding zijn gewoon prima hoor, ik zou tegenwoordig zelfs liever een AOpen voeding nemen dan een Antec. Hoor je wel érg veel slechte verhalen over.
Oud 20-03-2007, 14:34
Verwijderd
Oke, ik kom nu uit op 681 euro incl btw en dat vind ik wel genoeg, dus ik denk dat ik het hierbij laat.

Bedankt voor jullie hulp.

En M@rco, nu ben je van m'n computergezeur af voor de komende jaren.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:37
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Sabje schreef op 20-03-2007 @ 15:19 :
Edit: Ik zie net dat deze "Seagate 250GB SATA300 16MB FDB, ST3250620NS" schijf 5 jaar garantie heeft. Past deze hd ook bij de rest? Dan ruil ik ze om.
Ja en is naar het schijnt een stillere schijf dan de rest (al denk ik dat de koeling van oa voeding/cpu meer lawaai maakt dus dat merk je toch niet).
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 14:40
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
M@rco schreef op 20-03-2007 @ 15:31 :
Inderdaad, en wat is het nut als je voornamelijk internet en muziek luistert? Dan kun je dat geld beter besteden aan 2GB geheugen i.p.v. 1GB, zeker als je Vista gaat draaien en er een tijdje mee wilt doen.

Die kast en voeding zijn gewoon prima hoor, ik zou tegenwoordig zelfs liever een AOpen voeding nemen dan een Antec. Hoor je wel érg veel slechte verhalen over.
Mja ik zei ook zou ik doen. Als je toch niet gaat multitasken met encoding etc ga je het verschil niet eens merken met die CPU's om maar wat te noemen.

Ik weet dat AOpen ook goed is, heb zelf ook zo'n ding gehad, maar daarna had ik er een Antec psu in gezet en die was stiller. Verder geen verschil te merken natuurlijk. AOpen voedingen zullen nu ook wel verbeterd zijn (12cm temp controlled fan zal wel standaard zijn nu?).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten