Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2009, 23:31
Kasprowski
Kasprowski is offline
Ik wil een nieuwe pc kopen en deze zelf samenstellen. Ik wil de pc vooral gaan gebruiken om toekomstige games als COD WF2 optimaal op te kunnen spelen. Nou weet ik wel ongeveer welke componenten er bij elkaar passen maar aangezien mij kennis toch vrij beperkt is laat ik het graag ff checken voordat ik het koop.

Ik heb het volgende samengesteld:

Moederbord: Socket 1366 GigaByte GA-EX58-UD5

Processor: CPUs Socket 1366 Intel Core i7 920 (4x 2666MHz)
+ processor koeler

Geheugen: DDR3-1800 6GB Kingston HyperX

Grafische Kaart: Nvidia GeForce GTX 275 896mb

Harddisk: 2x Maxtor 1.000GB 7200rpm

DVD brander: Samsung SH-S222L

Behuizing: CoolerMaster Gladiator 600 met een extra fan

Voeding: Coolermaster 620Watt (is dit genoeg?)

Geluidskaart: Club 3D Theatron Agrippa

En dan nog een simpele card reader.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2009, 00:13
M@rco
M@rco is offline
- Op zich is alles sneller dan DDR3-1066 nutteloos tenzij je overclockt. Je kunt dus ook prima 6GB DDR3-1066 kopen, scheelt toch weer euro's.
- Een Radeon HD4890 kost ongeveer evenveel als de GTX 275 en is iets sneller.
- Ik zou zeker geen Maxtor schijven kopen, sowieso is dat merk aan het verdwijnen. De Wester Digital Caviar Black 1TB schijven (WD1001FALS) zijn een veel beter keus, een van de snelste schijven die er momenteel te koop zijn
- Die brander is 1) wit en 2) Parallel ATA (ouderwetsche grote platte kabel). Het is 2009. Dan zou ik de SH-S223F nemen, die is Serial ATA.
- Voeding is prima, meer dan genoeg! Minder kan ook best.
- Je kunt je afvragen of je die aparte geluidskaart nodig hebt, onboard geluid is tegenwoordig meestal vrij goed.
Oud 30-08-2009, 19:10
Kasprowski
Kasprowski is offline
Oke, perfect! Zo zijn er toch weer een aantal punten die overbodig lijken te zijn waarop ik weer euros kan besparen. Alleen betreft de videokaart.. mijn ervaring met nvidia is eigenlijk goed.. nooit geen problemen gehad. Is ati van dezelfde kwaliteit?

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 30-08-2009, 19:41
Verwijderd
Allebei hebben ze zo hun voor- en nadelen. Maar voor wat jij er mee gaat doen is ATI, als merk, in principe gelijkwaardig qua kwaliteit. Voor jou is het dan van belang dat je gaat kijken wat over het algemeen de meeste FPS oplevert voor je euro en M@rco haalt aan dat de HD4890 even veel geld kost als de GTX275 en sneller is. Ik neem aan dat hij dit bij het juiste eind heeft, dus dan doe je er verstandig aan naar hem te luisteren in deze.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 21:44
Duxzz
Duxzz is offline
Citaat:
- - Een Radeon HD4890 kost ongeveer evenveel als de GTX 275 en is iets sneller.
Voor zover ik in benchmarks heb kunnen lezen, is de GTX 275 in de meeste gevallen toch sneller dan de HD4890. Zelfs de GTX 260 (Core 216) as a matter a fact.

Een bron:
http://tweakers.net/reviews/1225/gtx...vs-gtx260.html
Misschien uit april, maar beide updaten hun drivers elke maand, dus het kan sneller zijn dan weergegeven is.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2009, 22:31
M@rco
M@rco is offline
Vreemd. Ik heb e.e.a. uit deze review gehaald waarin de HD 4890 in de meeste gevallen juist weer sneller was.

Nou ja, je doet in ieder geval met geen van beide kaarten een slechte koop
Oud 10-09-2009, 19:22
Kasprowski
Kasprowski is offline
Bedankt voor jullie reacties... kwa videokaart hou ik het toch biij de ATI HD4890. Ik zit alleen met de volgende twijfel. Na het internet afzoeken over wat beter is, niet alleen over de videokaart enzo kwam ik er ook achter dat een big-tower kast beter is voor een betere luchtstroom. Ook wil ik graag een extra processorkoeler aanschaffen voor een nog betere koeling en geluidsreductie. En ook ga ik toch voor een 700 Watt voeding omdat ik zeker wil zijn van een goed vermogen.. ik heb absoluut geen zin in een doorgebrandde voeding ofzo dus dat moet gewoon goed zijn.

Dit alles brengt het budget aardig omhoog, daarom heb ik toch nog wat vragen.

De big-tower kast, geeft inderdaad een betere koeling door betere luchtstroom, maar is dit echt nodig? Zou ik met een midi-tower kast ook voldoende hebben? Ook kwa ruimte..
De big-tower kast is namelijk 55 euro duurder en als het niet echt nodig is, dan kan ik daar misschien toch op besparen.

Daarnaast zit ik te denken om misschien een AMD AM3 X4 965 Phenom II (3,4ghz) te nemen, omdat deze ook weer goedkoper is. Maar nu vraag ik me af of ik dit echt in kwaliteit ga merken. Ik heb nu een intel processor.. nooit anders gehad en ook nog nooit problemen gehad. Ik heb wel is verhalen gehoord dat AMD minder betrouwbaar is en wat trager etc.

Nu ligt het er natuurlijk maar net aan wat ik met de computer wil doen, dat is het volgende..

Ik wil er goed op kunnen gamen, ik wil Call of Duty Modern Warfare 2 op full graphics kunnen spelen. Ik hoef niet zonodig over te clocken.. ik zou niet eens weten hoe dat moet, ik wil het systeem dus goed kopen en er verder niks meer aan hoeven doen. Daarnaast gebruik ik wel is photoshop, maar doe er nooit wat bijzonders mee ofzo. Ik wil ook films downloaden en kijken. En dan natuurlijk nog het normale gebruik zoals internet, email, msn, skype dat soort dingen.

Het is belangrijk dat alles vlekkeloos verloopt, het laatste wat ik wil is gezeik door slechte kwaliteit ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 19:50
M@rco
M@rco is offline
Je hebt bij lange na geen 700W voeding nodig. Het door jou voorgestelde systeem zou zelfs genoeg hebben aan een goede 500W voeding; zie bijv. het vergelijkbare testsysteem hier: verbruik maximaal 370W! Kortom, met een 700W voeding kun je bijna twee van die systemen draaien. Je hebt geen oversizede bigtower kast nodig (de kast die je nu hebt gekozen is al vrij groot en zit vol met fans) en ook de standaard processorkoeler koelt prima. Een Phenom II is op zich een goede processor, maar gewoon inferieur aan een Core i7.

Wat jij nu dus voorstelt is om een langzamere processor in je systeem te zetten zodat je dingen kunt kopen die niet nodig zijn. Ik zeg, slecht idee

Laatst gewijzigd op 10-09-2009 om 20:00.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 20:10
Kasprowski
Kasprowski is offline
Inderdaad, ik ben met je advies nog is een keer gaan samenstellen ik ben nu vrijwel 200 euro goedkoper uit. Ik zit nu op 1076 euro, terwijl ik eerst rond de 1250 euro zat.

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten