Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2011, 19:12
Verwijderd
Hallo,
Ik game meestal op xbox360, maar ik wil op mijn kamer gamen, maar dat mag niet.
Ik mag wel een PC op mijn kamer, dus ik ga zelf een game PC samenstellen. Maar ik heb geen flauw benul van wat ik daarvoor nodig heb.
Ik ga first person shooters spelen, zoals Black Ops en BFBC2.
Processors enzo!? ik snap er niks van. Of moet ik gewoon een set kopen?

Groet,
Sint
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2011, 19:42
Nocturnal
Nocturnal is offline
Als je weinig ervaring met hardware hebt is zelf een PC samenstellen misschien wat te hoog gegrepen en kun je waarschijnlijk beter een compleet systeem aanschaffen. Er zijn veel webshops die zelf PC's samenstellen, in elkaar zetten en verkopen, maar je kunt ook een willekeurige elektronicazaak binnenlopen om te kijken wat daar staat.

Als je toch zelf iets samen wilt stellen moet je eerst bedenken wat je budget is en wat je eisen zijn, maar ik raad je sowieso aan om je eerst eens wat meer in de materie te verdiepen.
Oud 05-01-2011, 20:05
Daantjer
Daantjer is offline
Het voordeel aan een nieuwe pc bouwen is gelijk zijn nadeel namelijk de handleiding bij ieder product, al denk je; ik heb geen handleiding nodig want ik ben een man en weet dat gewoon heb ik simpel antwoord; nee.
Verdiep je eerst in de stof, google eens een handleiding voor pc's bouwen en als je dan nog wil, kan ik een budget gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2011, 02:14
Spoonie
Spoonie is offline
Wat is je budget voor de pc, scherm en accessoires, software? Voor een redelijk nieuw systeem ben je minimaal 1000 euro kwijt.

Daarbij zou ik alleen zelf een systeem in elkaar pleuren als je er iemand bij hebt die er verstand van heeft. Een bedrijf doet het voor ongeveer 50 euro ook zelf.
Oud 07-01-2011, 07:10
Verwijderd
budget is rond de 800 euro, en met inelkaar zetten bedoelde ik op www.alternate.com

Maar ik zal eens gaan wikipediaen (?), bedankt voor de hulp
Met citaat reageren
Oud 07-01-2011, 13:36
Verwijderd
Je laat je pc bouwen door Alternate? Als ik zo kijk naar je eisen en max. prijs is het BBG Budget Gamesysteem wel prima denk ik zo. Waarschijnlijk valt het iets duurder uit als je de pc niet zelf bouwt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Het voordeel aan een nieuwe pc bouwen is gelijk zijn nadeel namelijk de handleiding bij ieder product, al denk je; ik heb geen handleiding nodig want ik ben een man en weet dat gewoon heb ik simpel antwoord; nee.
lolwut?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 15:22
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
lolwut?
menig man denk altijd (ik eerst ook), ik ben een man, ik moet technisch zijn, waarom een handleiding lezen. dat ging mis bij m'n eerste pc
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 19:29
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
lolwut?
Hehe, ik dacht hetzelfde. Bij mij is de handleiding altijd het eerste wat linea recta de prullenbak in vliegt.

Als ik jou was zou ik een P67 systeem met Sandy Bridge CPU bouwen. Steek er 2x2GB Kingston HyperX 1600cl9 en 2x een HD6850 of wanneer je budget het toelaat 2x HD6870 naast en je hebt een leuk systeem. Als HDD zou ik voor een Spinpoint F3 1TB en eventueel een Vertex 2 SSD gaan. Qua voeding kun je het beste bij a-merken als Be-Quiet, Silverstone, Antec en Corsair kijken.

Bouw hem liever samen met een ervaren persoon dan dat je je tijd gaat zitten verdoen aan handleidingen, daar kun je immers ook de mist mee ingaan.
Oud 10-01-2011, 23:01
rens..
rens.. is offline
Citaat:
Hehe, ik dacht hetzelfde. Bij mij is de handleiding altijd het eerste wat linea recta de prullenbak in vliegt.

Als ik jou was zou ik een P67 systeem met Sandy Bridge CPU bouwen. Steek er 2x2GB Kingston HyperX 1600cl9 en 2x een HD6850 of wanneer je budget het toelaat 2x HD6870 naast en je hebt een leuk systeem. Als HDD zou ik voor een Spinpoint F3 1TB en eventueel een Vertex 2 SSD gaan. Qua voeding kun je het beste bij a-merken als Be-Quiet, Silverstone, Antec en Corsair kijken.

Bouw hem liever samen met een ervaren persoon dan dat je je tijd gaat zitten verdoen aan handleidingen, daar kun je immers ook de mist mee ingaan.
Bij mij inderdaad ook, gewoon papier verspilling

Verder ben ik het helemaal eens met je systeem, al denk ik niet dat het budget 2x HD6870 en een SSD toelaat
Oud 10-01-2011, 23:54
MiBe
MiBe is offline
Vandaar ook dat ik aangaf indien het budget het toelaat voor de videokaarten en eventueel de SSD
Zonder deze dingen zal hij echter ook een prima PCtje hebben
Oud 21-01-2011, 13:12
RDilus
RDilus is offline
voor 800 euro kan je wel leuke AMD systeem maken
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 14:23
Verwijderd
Citaat:
menig man denk altijd (ik eerst ook), ik ben een man, ik moet technisch zijn, waarom een handleiding lezen. dat ging mis bij m'n eerste pc
De laatste keer dat ik een handleiding nodig had was het om uit te zoeken wat de layout van een blok dipswitches was op een Rocketport-hub -- FYI: dat is een stukje hardware van, like, 15~20 jaar oud
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 20:45
Daantjer
Daantjer is offline
Ik lees inmiddels ook geen handleidingen meer, maar bij moederbord frontpanel connectors kan het nogal eens lastig zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 21:34
gerancos
gerancos is offline
Zelf heb ik altijd mijn computers zelf gebouwd (de eerste was een pentium 3, al een tijdje geleden :-))
Als je hulp nodig hebt mag je me altijd een mailtje met specifieke vragen sturen.
Ik las wel nog net dat het niet meer zo voordelig is om het zelf te doen op deze site: pc samenstellen
Maar het blijft wel fun (als he de frustratie wanneer het even niet werkt niet meetelt) en zeer leerrijk!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 08:55
burnedgamer
burnedgamer is offline
s

Laatst gewijzigd op 20-07-2018 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 10:15
TopDrop
TopDrop is offline
Oud 16-02-2011, 13:18
MiBe
MiBe is offline
Wel grappig om te zien dat de NZXT Gamma bij de allergoedkoopste PC staat, van binnen is dit namelijk een donders goed uitgedachte kast
Reageren

Regels voor berichten