![]() |
Harde schijf verdwenen?
Hallo,
Ik heb 2 harde schijven onderverdeeld in 2 delen (dus een C D e en F). Nu zijn de D en F plots verdwenen. Kan dit door een virus komen? al mijn snelkoppelingen op mijn bureaublad naar iets op de D of F werkt ook niet meer -> Het station of netwerkverbinding waarnaar de snelkoppeling x.lnk verwijst is niet beschikbaar. Controleer of de schijf is geplaatst of de netwerkverbinding beschikbaar is en probeer het opnieuw. Kan ik mijn gegevens nog terughalen? Greets. |
Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computer Management -> Schijfbeheer
Daar zou die bij moeten staan en dan gewoon opnieuw partitioneren, ben je wel al je data kwijt die erop staat. Dit kun je vaak wel weer terughalen mbv een tool als Uneraser. |
en was als er daar maar 1 schijf bijstaat?
|
Niet opnieuw partitioneren, maar kijk met een progje als GetDataBack for NTFS of er nog wat te redden valt.
|
kan natuurlijk ook ja :)
merk je trouwens iets aan aparte geluiden (klikkende geluiden) uit je kast of niet? |
nee ik hoor geen klikkende geluiden.
btw: hoe werkt da progje verder? Ik heb het geinstaleerd, maar ik zie nergens waar het staat... |
ok net gevonden waar het staat ;)
|
Je klikt onderaan een keer op Next, als het goed is zie je dan links in het scherm je schijven. Als je geluk hebt staat je verdwenen schijf daarbij en dan kun je kijken of dat programma er nog bestanden af kan halen.
|
ik zie 1ste schijf partitie 1 en 2 en 2de schijf partitie 1.
er kwam wel een error op voor partitie 2. als ik dan schijf 1 selecteer en next doe komen er wel wat errors op... |
Wat voor errors? Lijkt me niet echt een goed teken. :o
|
|
1,24 terabyte :confused: dat is ~1200GB, lijkt me stug. :D
Ik denk dat het niet zo goed gaat met jouw harde schijf, volgens mij is 'ie gewoon stuk en valt er weinig meer aan te redden. |
ow damn,
daar gaan mij games en vooral muziek :'( Toch bedankt voor de snelle replys! greets. |
Volgende keer dus niet meer een Maxtor kopen ;)
|
Die 1,24 hoeft op zich niet zoveel te zeggen. Mijn harde schijf van twintig GB was na wat rommelen met de bootsector ook een keer een paar duizend GB groot opeens. Dat was na wat gezever met FDisk ook opgelost, dus gewoon een softwarematig probleem.
Maar die error ziet er wel ernstig uit. Redden wat je redden kan en die schijf eruit halen. Je kan altijd nog proberen om hem in een andere computer te zetten om te zien of je er dan nog iets mee kan doen, maar ik denk niet dat je erg veel kans hebt. LUH-3417 |
Citaat:
|
Mwa, het is wel zo dat Maxtor het afgelopen jaar vrij veel last had van dode schijven. Behoorlijk meer dan Seagate bijvoorbeeld.
Zelf 1x een Maxtor schijf gehad die crashte, maar de rma procedure is (of was toen iig) goed geregeld :) |
Citaat:
Zelfde effect als: mn harde schijf is ineens 40gb inplaats van 120. Mn harde schijf is tegenwoordig gewoon weer 120GB en er is niks mis mee (y) TS: Klik voor de gein gewoon eens op yes to all, en wacht gewoon een uurtje ofzo. Ik heb alleen geen ervaring met dit programma, dus ik durf niet te zeggen hoe het werkt. |
Citaat:
Wat jij beschrijft is gewoon een slechte serie die uitgebracht is. (dat kan bij elk product gebeuren -> Iets met xbox360 en voeding? of Apple MacBook Pro en meerde problemen in de eerste generatie. ) |
Citaat:
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle maxtor schijven dit hebben, maar het blijft een feit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is bekend dat er maxtor modellen zijn uitgebracht (het afgelopen jaar) die enkele bugs vertonen.
|
Nou ja, bugs... er is inderdaad "iets" met bepaalde Maxtor schijven (DiamondMax 10) en nForce 4 moederborden. Dat is echter meer een probleem met de nForce 4 chipset (en nVidia die zich niet aan de specificaties houdt), aangezien het probleem zich met andere chipsets niet voordoet. Bovendien heeft ook lang niet iedereen er last van, dus het is een beetje vaag allemaal. Het is in ieder geval bepaald geen argument dat aantoont dat Maxtor slechte schijven zou maken.
Overigens zul je over niet al te lange tijd waarschijnlijk helemaal geen Maxtor schijven meer zien, aangezien ze zijn overgenomen door Seagate. |
Citaat:
Seagate had 1,1% van zijn omzet uitgegeven aan garantieclaims, Maxtor 4,9%. edit: Bron en btw: Seagate grootste harddiskleverancier eerste helft '05. Maxtor was niet groter dan Seagate, ook afgelopen jaar niet. |
Citaat:
Ik herinner me nog die tijd met de MSI K8N Neo 3 Platinum, best verkochte S939 moederbord, precies hetzelfde verhaal. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.seagate.com/cda/newsinfo/...24%5E1,00.html |
Inderdaad, ik dacht alleen gelezen te hebben dat ze wel de merknaam Maxtor bleven gebruiken?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04. |