Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2006, 21:30
Forest
Forest is offline
Hallo,
Ik heb 2 harde schijven onderverdeeld in 2 delen (dus een C D e en F).
Nu zijn de D en F plots verdwenen. Kan dit door een virus komen?
al mijn snelkoppelingen op mijn bureaublad naar iets op de D of F werkt ook niet meer ->
Het station of netwerkverbinding waarnaar de snelkoppeling x.lnk verwijst is niet beschikbaar. Controleer of de schijf is geplaatst of de netwerkverbinding beschikbaar is en probeer het opnieuw.
Kan ik mijn gegevens nog terughalen?
Greets.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2006, 21:33
Verwijderd
Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computer Management -> Schijfbeheer

Daar zou die bij moeten staan en dan gewoon opnieuw partitioneren, ben je wel al je data kwijt die erop staat.
Dit kun je vaak wel weer terughalen mbv een tool als Uneraser.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 21:37
Forest
Forest is offline
en was als er daar maar 1 schijf bijstaat?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 21:37
M@rco
M@rco is offline
Niet opnieuw partitioneren, maar kijk met een progje als GetDataBack for NTFS of er nog wat te redden valt.
Oud 11-04-2006, 21:42
Verwijderd
kan natuurlijk ook ja
merk je trouwens iets aan aparte geluiden (klikkende geluiden) uit je kast of niet?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 21:46
Forest
Forest is offline
nee ik hoor geen klikkende geluiden.
btw: hoe werkt da progje verder?
Ik heb het geinstaleerd, maar ik zie nergens waar het staat...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 21:48
Forest
Forest is offline
ok net gevonden waar het staat
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 21:48
M@rco
M@rco is offline
Je klikt onderaan een keer op Next, als het goed is zie je dan links in het scherm je schijven. Als je geluk hebt staat je verdwenen schijf daarbij en dan kun je kijken of dat programma er nog bestanden af kan halen.
Oud 11-04-2006, 21:52
Forest
Forest is offline
ik zie 1ste schijf partitie 1 en 2 en 2de schijf partitie 1.
er kwam wel een error op voor partitie 2.
als ik dan schijf 1 selecteer en next doe komen er wel wat errors op...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 21:56
M@rco
M@rco is offline
Wat voor errors? Lijkt me niet echt een goed teken.
Oud 11-04-2006, 22:02
Forest
Forest is offline
Dit zie ik dus ->
ss 1

En dit is dus de eerste error ->
ss 2
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 22:05
M@rco
M@rco is offline
1,24 terabyte dat is ~1200GB, lijkt me stug.

Ik denk dat het niet zo goed gaat met jouw harde schijf, volgens mij is 'ie gewoon stuk en valt er weinig meer aan te redden.
Oud 11-04-2006, 22:08
Forest
Forest is offline
ow damn,
daar gaan mij games en vooral muziek
Toch bedankt voor de snelle replys!
greets.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 22:09
Verwijderd
Volgende keer dus niet meer een Maxtor kopen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 22:12
Verwijderd
Die 1,24 hoeft op zich niet zoveel te zeggen. Mijn harde schijf van twintig GB was na wat rommelen met de bootsector ook een keer een paar duizend GB groot opeens. Dat was na wat gezever met FDisk ook opgelost, dus gewoon een softwarematig probleem.

Maar die error ziet er wel ernstig uit. Redden wat je redden kan en die schijf eruit halen. Je kan altijd nog proberen om hem in een andere computer te zetten om te zien of je er dan nog iets mee kan doen, maar ik denk niet dat je erg veel kans hebt.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 07:45
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Dukko schreef op 11-04-2006 @ 23:09 :
Volgende keer dus niet meer een Maxtor kopen
wat is dat nou weer voor KUT argument ? heb met maxtor nog nooit dataverlies of crashes gehad

Laatst gewijzigd op 12-04-2006 om 07:48.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 08:52
Verwijderd
Mwa, het is wel zo dat Maxtor het afgelopen jaar vrij veel last had van dode schijven. Behoorlijk meer dan Seagate bijvoorbeeld.
Zelf 1x een Maxtor schijf gehad die crashte, maar de rma procedure is (of was toen iig) goed geregeld
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 08:54
bam
bam is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 11-04-2006 @ 23:12 :
Die 1,24 hoeft op zich niet zoveel te zeggen. Mijn harde schijf van twintig GB was na wat rommelen met de bootsector ook een keer een paar duizend GB groot opeens. Dat was na wat gezever met FDisk ook opgelost, dus gewoon een softwarematig probleem.

LUH-3417
Agree, hier heb ik dat ook gehad.
Zelfde effect als: mn harde schijf is ineens 40gb inplaats van 120.
Mn harde schijf is tegenwoordig gewoon weer 120GB en er is niks mis mee

TS: Klik voor de gein gewoon eens op yes to all, en wacht gewoon een uurtje ofzo.
Ik heb alleen geen ervaring met dit programma, dus ik durf niet te zeggen hoe het werkt.
Oud 12-04-2006, 08:57
bam
bam is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 12-04-2006 @ 09:52 :
Mwa, het is wel zo dat Maxtor het afgelopen jaar vrij veel last had van dode schijven. Behoorlijk meer dan Seagate bijvoorbeeld.
Zelf 1x een Maxtor schijf gehad die crashte, maar de rma procedure is (of was toen iig) goed geregeld
Ik heb al 5 jaar lang een 80GB Maxtor, daar draait mn os op + de spellen, deze is gewoon nog nooit gecrasht.

Wat jij beschrijft is gewoon een slechte serie die uitgebracht is.
(dat kan bij elk product gebeuren -> Iets met xbox360 en voeding?
of Apple MacBook Pro en meerde problemen in de eerste generatie. )
Oud 12-04-2006, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle maxtor schijven dit hebben, maar het blijft een feit.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 09:59
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef op 12-04-2006 @ 09:57 :
Ik heb al 5 jaar lang een 80GB Maxtor, daar draait mn os op + de spellen, deze is gewoon nog nooit gecrasht.

Wat jij beschrijft is gewoon een slechte serie die uitgebracht is.
Dat klopt. Ik verbind er ook geen conclusies aan, ik zeg alleen dat Maxtor het afgelopen jaar behoorlijk wat last ervan had.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 10:26
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Dat lijkt misschien zo, omdat er verhoudingsgewijs ook veel meer Maxtor-schijven worden verkocht dan (bijv.) Seagate; ze zijn immers vaak het goedkoopst en ook overal wel verkrijgbaar. Maxtor-schijven zijn echt niet enorm veel slechter dan schijven van welk ander merk dan ook.
Oud 12-04-2006, 11:27
Verwijderd
Het is bekend dat er maxtor modellen zijn uitgebracht (het afgelopen jaar) die enkele bugs vertonen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 11:36
M@rco
M@rco is offline
Nou ja, bugs... er is inderdaad "iets" met bepaalde Maxtor schijven (DiamondMax 10) en nForce 4 moederborden. Dat is echter meer een probleem met de nForce 4 chipset (en nVidia die zich niet aan de specificaties houdt), aangezien het probleem zich met andere chipsets niet voordoet. Bovendien heeft ook lang niet iedereen er last van, dus het is een beetje vaag allemaal. Het is in ieder geval bepaald geen argument dat aantoont dat Maxtor slechte schijven zou maken.

Overigens zul je over niet al te lange tijd waarschijnlijk helemaal geen Maxtor schijven meer zien, aangezien ze zijn overgenomen door Seagate.

Laatst gewijzigd op 12-04-2006 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 13:23
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 12-04-2006 @ 11:26 :
Dat lijkt misschien zo, omdat er verhoudingsgewijs ook veel meer Maxtor-schijven worden verkocht dan (bijv.) Seagate; ze zijn immers vaak het goedkoopst en ook overal wel verkrijgbaar. Maxtor-schijven zijn echt niet enorm veel slechter dan schijven van welk ander merk dan ook.
Het waren relatieve getallen.
Seagate had 1,1% van zijn omzet uitgegeven aan garantieclaims, Maxtor 4,9%.
edit: Bron
en btw:
Seagate grootste harddiskleverancier eerste helft '05.
Maxtor was niet groter dan Seagate, ook afgelopen jaar niet.

Laatst gewijzigd op 12-04-2006 om 14:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2006, 13:27
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Haha, weet je hoe dat komt?Omdat ze zoveel verkopen, meer kopers, meer schijven, grote kans dat er eentje uitvalt, goede reacties hoor je nooit.

Ik herinner me nog die tijd met de MSI K8N Neo 3 Platinum, best verkochte S939 moederbord, precies hetzelfde verhaal.
Oud 12-04-2006, 13:43
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-04-2006 @ 12:36 :

Overigens zul je over niet al te lange tijd waarschijnlijk helemaal geen Maxtor schijven meer zien, aangezien ze zijn overgenomen door Seagate.
bron ?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 17:00
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 12-04-2006 @ 14:43 :
bron ?
Is al een tijdje bekend hoor

http://www.seagate.com/cda/newsinfo/...24%5E1,00.html
Oud 12-04-2006, 17:21
Verwijderd
Inderdaad, ik dacht alleen gelezen te hebben dat ze wel de merknaam Maxtor bleven gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 18:14
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
M@rco schreef op 12-04-2006 @ 18:00 :
Is al een tijdje bekend hoor

http://www.seagate.com/cda/newsinfo/...24%5E1,00.html
hmmz, wat gemist zeker dan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren