Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2005, 21:09
Someboy
Someboy is offline
hoiii, ik zal even proberen zo duidelijk mogelijk uitleg te geven over een aantal problemen die bij me zus dr pc plaatsvond.

Ik wil daar mijn harde schijf van 60 gig plaatsen (omdat ik zelf een nieuwe heb) alleen herkent hij maar 30 gig. Nu was dit ook al bij mij het probleem omdat ik laatst met Partition Magic, de ene 30 gig wilde "mergen" in de andere 30 gig zodat het weer 60 gig werd.
Op de een of andere vage reden verdween toen die ene 30 gig, (ik noem hem even E)
Als ik nu met FDISK bij me zus kijk ziet hij 2x 30 gig staan, alleen onder windows ziet hij maar 1x 30 gig.
E ziet hij niet onder windows.
Hoe kan dit????

Ik kan het ook niet verwijderen of iets dergelijks... elke keer geeft hij iets aan van: Er zijn geen logische stations te vinden, kan dos partitie niet verwijderen.
FDISK geeft ook aan dat het een EXTERNE DOS PARTITIE is?? (EXT DOS)
Hoe krijg ik nu deze 30 gig terug....?

Me 2e probleem... als ik windows XP wil installeren vanaf de cd-rom doet hij dat niet.
In de bios heb ik gekozen dat hij eerst vanaf de cd-rom laad en dan pas vanaf de harde schijf maar hj geef het volgende aan:
Boot from atapi cd-rom: Failure.

Moet ik nu iets instellen in de bios... snap niet waarom hij dit zegt want de cd-rom doet het wel gewoon prima. Dat weet ik zeker.

Kortom: ik mis nu 30 gig en ik krijg xp niet geinstalleerd. Windows 98 ook niet want VOOR de setup geeft hij een Runtime error aan en allemaal gekke tekens.
Vervolgens loopt de pc helemaal vast.

Hulp gevraagd dus... Bedankt alvast
Oud 24-06-2005, 08:25
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
probeer met PM is alles weg te gooien en vervolgens een hele nieuwe partitie van 60gb aan te maken...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 09:21
phoxetis
phoxetis is offline
precies. check ook even of je schijf wel ondersteund wordt door je BIOS.

EXT is trouwens "Extended".

FDISK starten, alle logische, ext-DOS en Non-DOS partities wegpleuren, opnieuw starten, en nog eens proberen een partitie te maken?
Reageren

Regels voor berichten