![]() |
[Programma] Om erachter te komen wie wat doet
Hey we zitten op (ICT)school op een netwerk, we hebben 10 hoeken, 7 PC's bij elk hoek :) Maar er zitten gasten op het netwerk berichtjes te verzenden via netsend naar elkaar, wat heel lastig is, ook kunnen zij alle PC's afsluiten via een commando in opdrachtprompt (CMD) Ik wil niet weten hoe ze dat doen, want dat weet ik al.
Als ze een bericht via netsend sturen dan krijg je bijvoorbeeld dit te zien. "Bericht ontvangen van 7_PC3 (dus Hoek 7, 3e PC) Maar als ik daar naar toe loopt bllijkt dat PC niet te zijn, dus er is iemand via een ander PC aan het kloten zodat wij verdenken dat het die pc is. Ik wil nu weten of er een programma is dat je toch zulke mensen kan achterhalen, ze zitten hier op dit gebouw, zelfde afdeling, misschien wel naast mij, maar ik wil achterhalen wie het doet. Hoe achterhaal ik zo iemand? (zonder hun te vragen natuurlijk) en misschien met welke programma? Iedereen gebruikt Windows XP btw |
toezicht houden (oftewel, kijk over andermans schouder), netwerkpolicies inschakelen, messenger uitschakelen
|
Citaat:
|
ICT, en nog nooit van policies gehoord? :| ga 'ns snel zoeken naar "network policies" (desnoods icm windows xp)
2e antwoord: services (start -> run -> "services.msc", op zoek naar 'messenger' en deze uitschakelen) |
Citaat:
Is network policies een programma? |
Misschien dat je beter kan voorkomen dat men commando's als shutdown en netsend kan gebruiken, ipv mensen er achteraf op aan te spreken. Heb je ook geen gezeur over mee moeten kijken ed.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat je hier tegen kan doen? Vrij weinig, ik ga er vanuit dat je geen rechten heb om messenger uit te schakelen. Tenzij je (zoals hier het geval is) op een apart ICT netwerk zit waar je gewoon alle rechten heb |
Citaat:
|
klinkt wel cool, heb zelf een keer op school met een groep van 20 man een bat file gedraait met daarin 10000 netsends naar server
daarna was het idd ook snel gedaan met netsend :P |
Ik ben helemaal met dafelix eens, de messenger service uitzetten en de boel beter beveiligen via de grouppolicies (die op de server te vinden zijn).
Maar dat is een taak voor de systeembeheerder. Hoe je het kan achterhalen? Je kan bijvoorbeeld de computernaam van de zender gaan pingen/tracen. Omdat jullie eenvoudige computernamen gebruiken is het makkelijk op te zoeken, in dit geval is dat dan niet nodig. Ik lees overal dat een ipadres makkelijk te maskeren is. Citaat:
Of ben je een student die de blits wil uitmaken, omdat hij het administratorswachtwoord weet?(n) Als je nuttig wil zijn voor de systeembeheerder, zet dan bij iedere client de messengerservice uit, mail de systeembeheerder een paar tips om jullie netwerk beter te beveiligen (of hij hierop reageerd is een tweede) en gebruik het wachtwoord alleen voor uiterste noodgevallen (of vergeet het wachtwoord). :) |
Citaat:
ik heb je al in zoveel topics uitdrukkelijk verzocht de freaking search te gebruiken, dat jij te koppig bent ook maar iets van een ander aan te nemen is niet mijn probleem Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar liggen jullie elkaar gewoon niet lekker, en laat elkaar dan gewoon met rust :) |
Citaat:
on-topic: misschien is deze actie niet eens zo'n slecht idee... dan trek je de aandacht van de school wel :p |
Citaat:
en je weet dit nog ? :D kende je roy sander en djamadin dan ook ? :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00. |