Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2006, 11:07
LexCi
LexCi is offline
Hey we zitten op (ICT)school op een netwerk, we hebben 10 hoeken, 7 PC's bij elk hoek Maar er zitten gasten op het netwerk berichtjes te verzenden via netsend naar elkaar, wat heel lastig is, ook kunnen zij alle PC's afsluiten via een commando in opdrachtprompt (CMD) Ik wil niet weten hoe ze dat doen, want dat weet ik al.

Als ze een bericht via netsend sturen dan krijg je bijvoorbeeld dit te zien. "Bericht ontvangen van 7_PC3 (dus Hoek 7, 3e PC) Maar als ik daar naar toe loopt bllijkt dat PC niet te zijn, dus er is iemand via een ander PC aan het kloten zodat wij verdenken dat het die pc is.

Ik wil nu weten of er een programma is dat je toch zulke mensen kan achterhalen, ze zitten hier op dit gebouw, zelfde afdeling, misschien wel naast mij, maar ik wil achterhalen wie het doet.

Hoe achterhaal ik zo iemand? (zonder hun te vragen natuurlijk) en misschien met welke programma?

Iedereen gebruikt Windows XP btw

Laatst gewijzigd op 13-04-2006 om 11:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2006, 11:25
dafelix
dafelix is offline
toezicht houden (oftewel, kijk over andermans schouder), netwerkpolicies inschakelen, messenger uitschakelen
Oud 13-04-2006, 11:30
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
dafelix schreef op 13-04-2006 @ 12:25 :
toezicht houden (oftewel, kijk over andermans schouder), netwerkpolicies inschakelen, messenger uitschakelen
Wat is dat netwerkpolicies en waar kan je het uitschakelen?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 11:42
dafelix
dafelix is offline
ICT, en nog nooit van policies gehoord? ga 'ns snel zoeken naar "network policies" (desnoods icm windows xp)

2e antwoord: services (start -> run -> "services.msc", op zoek naar 'messenger' en deze uitschakelen)
Oud 13-04-2006, 12:06
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
dafelix schreef op 13-04-2006 @ 12:42 :
ICT, en nog nooit van policies gehoord? ga 'ns snel zoeken naar "network policies" (desnoods icm windows xp)

2e antwoord: services (start -> run -> "services.msc", op zoek naar 'messenger' en deze uitschakelen)
Jezus, als je ICT doet betekend niet dat je alles weet, kben hier op school om te leren, niet zo uit het niets alles te weten? Misschien weet ik meer dinge in ander gebied op ICT dan dit? Dus hou op dat met onzin steeds in mijn topicxs, als jij ala_perfect bent,

Is network policies een programma?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 12:24
Koen
Koen is offline
Misschien dat je beter kan voorkomen dat men commando's als shutdown en netsend kan gebruiken, ipv mensen er achteraf op aan te spreken. Heb je ook geen gezeur over mee moeten kijken ed.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 12:28
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
Koen schreef op 13-04-2006 @ 13:24 :
Misschien dat je beter kan voorkomen dat men commando's als shutdown en netsend kan gebruiken, ipv mensen er achteraf op aan te spreken. Heb je ook geen gezeur over mee moeten kijken ed.
Ja, maar dat is juist de probleem, hoe kan je zulke dingen voorkomen? door Service messenger uit te schakelen? maar dat schakelt alleen netsend uit toch? maar niet dat shutdown gedoe
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 12:31
bam
bam is offline
Citaat:
Koen schreef op 13-04-2006 @ 13:24 :
Agree, hier op school (GLR) is het ook tragisch gesteld. De IT'ers van school deden er nooit wat aan, totdat wij een heel flauw geintje uithaalde en het complete schoolnetwerk volgooide met netsend berichten. Sindsdien zijn ze toch wat zorgzamer omgegaan met policies

Wat je hier tegen kan doen?
Vrij weinig, ik ga er vanuit dat je geen rechten heb om messenger uit te schakelen. Tenzij je (zoals hier het geval is) op een apart ICT netwerk zit waar je gewoon alle rechten heb
Oud 13-04-2006, 12:34
LexCi
LexCi is offline
Citaat:
bambix schreef op 13-04-2006 @ 13:31 :

Vrij weinig, ik ga er vanuit dat je geen rechten heb om messenger uit te schakelen. Tenzij je (zoals hier het geval is) op een apart ICT netwerk zit waar je gewoon alle rechten heb
Ik heb de rechten (ik ben de mindere ICter hier die de Administrator w8woord heeft. Maar ik gebruik mijn verstand, ik maak er geen misbruik van oid. Stel ik schakel dat uit, kunnen ze dat niet emer netsenden EN elkaars computer uitschakelen via de opdrachtprompt? (cmd)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 13:03
J-roenn
J-roenn is offline
klinkt wel cool, heb zelf een keer op school met een groep van 20 man een bat file gedraait met daarin 10000 netsends naar server

daarna was het idd ook snel gedaan met netsend
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 17:53
freyk
freyk is offline
Ik ben helemaal met dafelix eens, de messenger service uitzetten en de boel beter beveiligen via de grouppolicies (die op de server te vinden zijn).
Maar dat is een taak voor de systeembeheerder.

Hoe je het kan achterhalen? Je kan bijvoorbeeld de computernaam van de zender gaan pingen/tracen.
Omdat jullie eenvoudige computernamen gebruiken is het makkelijk op te zoeken, in dit geval is dat dan niet nodig.
Ik lees overal dat een ipadres makkelijk te maskeren is.

Citaat:
LexCi schreef op 13-04-2006 @ 13:34 :
Ik heb de rechten (ik ben de mindere ICter hier die de Administrator w8woord heeft.
Maar is het ook je taak om het netwerk te beveiligen/configureren?
Of ben je een student die de blits wil uitmaken, omdat hij het administratorswachtwoord weet?
Als je nuttig wil zijn voor de systeembeheerder, zet dan bij iedere client de messengerservice uit, mail de systeembeheerder een paar tips om jullie netwerk beter te beveiligen (of hij hierop reageerd is een tweede) en gebruik het wachtwoord alleen voor uiterste noodgevallen (of vergeet het wachtwoord).

Laatst gewijzigd op 13-04-2006 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2006, 18:17
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
LexCi schreef op 13-04-2006 @ 13:06 :
Jezus, als je ICT doet betekend niet dat je alles weet, kben hier op school om te leren,(...)
true, maar ik als non-ICTer weet wat policies zijn, en als ik 't niet wist zou ik gezocht hebben op die term om te achterhalen wat het dan was

ik heb je al in zoveel topics uitdrukkelijk verzocht de freaking search te gebruiken, dat jij te koppig bent ook maar iets van een ander aan te nemen is niet mijn probleem

Citaat:
(...)misschien weet ik meer dinge in ander gebied op ICT dan dit
in elk geval nog niet hoe je een zoekmachine moet gebruiken

Citaat:

(...) als jij ala_perfect bent, (...)
natuurlijk ben ik niet perfect, maar ik kan - in tegenstelling van wat ik van jou heb gezien - wel dingen aannemen van anderen, zodat ik ondertussen weet hoe je je hier moet gedragen (wat jij ondertussen ook wel zou moeten weten) en dat je in elk geval 'n beetje inzet moet tonen en niet alles klakkeloos op je bordje gegooid willen krijgen
Oud 13-04-2006, 19:12
bam
bam is offline
Citaat:
dafelix schreef op 13-04-2006 @ 19:17 :
true, maar ik als non-ICTer weet wat policies zijn, en als ik 't niet wist zou ik gezocht hebben op die term om te achterhalen wat het dan was

ik heb je al in zoveel topics uitdrukkelijk verzocht de freaking search te gebruiken, dat jij te koppig bent ook maar iets van een ander aan te nemen is niet mijn probleem

in elk geval nog niet hoe je een zoekmachine moet gebruiken

natuurlijk ben ik niet perfect, maar ik kan - in tegenstelling van wat ik van jou heb gezien - wel dingen aannemen van anderen, zodat ik ondertussen weet hoe je je hier moet gedragen (wat jij ondertussen ook wel zou moeten weten) en dat je in elk geval 'n beetje inzet moet tonen en niet alles klakkeloos op je bordje gegooid willen krijgen
Kan deze kansloze bitchfight niet ergens anders?
Blijkbaar liggen jullie elkaar gewoon niet lekker, en laat elkaar dan gewoon met rust
Oud 13-04-2006, 20:06
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
bambix schreef op 13-04-2006 @ 13:31 :
Agree, hier op school (GLR) is het ook tragisch gesteld. De IT'ers van school deden er nooit wat aan, totdat wij een heel flauw geintje uithaalde en het complete schoolnetwerk volgooide met netsend berichten. Sindsdien zijn ze toch wat zorgzamer omgegaan met policies

Hehe, dat weet ik nog

on-topic: misschien is deze actie niet eens zo'n slecht idee... dan trek je de aandacht van de school wel
Oud 14-04-2006, 08:08
bam
bam is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 13-04-2006 @ 21:06 :
Hehe, dat weet ik nog

on-topic: misschien is deze actie niet eens zo'n slecht idee... dan trek je de aandacht van de school wel
Zit jij op het glr ?
en je weet dit nog ?
kende je roy sander en djamadin dan ook ?
Reageren

Regels voor berichten