![]() |
(on)Duidelijke topictitels
Ik wil eventjes pleiten voor duidelijke topictitels. Ik vind 't zelf erg irritant als mensen geen duidelijke titels verzinnen, maar zoiets als "help" of "probleempje" invullen. Is het misschien mogelijk dat de FB'ers hier iets actiever en vaker mee doen (aanpassen van de titel)?
Daarnaast zijn er de topics die vaak terugkomen op bepaalde subfora, zoals op Muziek, D&A, Lifestyle. Die topictitels zijn vaak nogal voor de 'insiders' en geven niet duidelijk aan wat de inhoud van het topic is. Daardoor wordt het nogal onbegrijpelijk voor mensen die niet vaker op dat subforum komen. Op De Kantine, L&G en L&R hebben deze herhaal-topics meestal wel een duidelijke naam. Echter in deze subfora zijn wel vaak topics over een individueel probleem met een rot-titel. Misschien ben ik de enige die hier iets tegen heeft hoor, dan hoor ik het wel ;) |
Is erg vervelend ja.
Bij die 'oude vertrouwde topics' is het een zaak van evenb goed lezen, zie niet in waarom dat anders zou moeten. |
Als het gaat om onduidelijke titels als "probleem" dan kom je waarschijnlijk in conflict tussen mensen die hun topic die titel willen geven en de mensen die het veranderd willen zien. Het is heel goed mogelijk om titels actief aan te passen, maar fb's krijgen waarschijnlijk een heleboel gezeik over zich heen van mensen die dit niet graag zien. Maar het kan zeker wel.
Wat betreft de topics op bijvoorbeeld LS: dat is een kwestie van even kijken en dan weet je precies welke insteek een topic heeft. Kom je er ook maar één keer per week, dan zijn de titels al heel wat herkenbaarder. Het lijkt me eigenlijk wat flauw om een originele manier van naamgeving tegen te gaan met saaie namen die altijd hetzelfde zijn. Maar dat is mijn mening. |
Jeej wat hebben ze een geweldige topictitels op lifestyle. ;) "Kk kk kkzooi"
|
Citaat:
In principe moet het wel mogelijk zijn. Ik vind het zelf handig als alle topictitels duidelijk zijn, maar er zijn volgens mij genoeg FB's die zich daar niet mee bezighouden. :) |
Citaat:
Ik ben zeer voor zo'n actieve aanpassing van topictitels door forumbazen. Al was het maar omdat topics met een onduidelijke titel minder snel gelezen worden door de personen die het probleem ook daadwerkelijk op kunnen lossen. |
Ik erger me hier ook altijd scheel aan! Alsof t zoveel moeite is om even een duidelijke naam boven je topic te schrijven...
|
Ik vind het niet zo'n ernstig groot probleem.
Als jij zo dom bent om je topictitel niet duidelijk genoeg te maken dan kom je daar vanzelf wel achter omdat je geen antwoord krijgt. Krijg je wel antwoord dan is er toch ook geen probleem? |
Citaat:
|
eens.
|
Onduidelijke topictitels zijn vervelend, maar dit wordt meestal alleen gedaan door onwetenden en die kun je niet zomaar bannen.
|
Gewoon keihard aanpakken die lui, een dikke ban tegen die kop aan peren!
|
Op D&A is er idd het IZSADC-topic. Moeilijk voor nieuwelingen, maar ik geloof niet dat het moeilijk te begrijpen is zodra je het opent. Overigens staat het Ik-zit-stoned-achter-de-computer-topic wel mooi vermeld in de regels, dus ik denk niet dat dat voor veel problemen levert.
Zelf stoor ik me er niet aan, het wordt natuurlijk vervelend als er 3 "help"s op 1 pagina staan. Dan is het handig als een fb er iets aan zou aanpassen. Al is het maar help1, help2 en help3. Overigens zie ik dat vooral op L&R passeren eigenlijk? |
Ik snap wel wat je bedoelt, als ik dan kijk naar L&R. Zelf pas ik zelden een topictitel aan. Vooral omdat ik altijd een beetje twijfel wat voor topictitel ik zo'n topic dan moet geven.
Maar ik zal eens overleggen met Alicia Silverstone :) |
Citaat:
|
Ik ben het ermee eens, onduidelijke titels zijn irritant en het ziet er ook raar uit in een overzicht van alle topics op een forum.
In het announcement van L&R staat er trouwens een stukje over topictitels. Ik pas zelf weleens topictitels aan, ook bijv. als er een spelfout in staat oid, maar ik zal proberen er meer op te letten. Ik heb nog nooit van iemand gehoord die het vervelend vond dat ik de titel had aangepast. Verder vind ik dat er geen harde maatregelen hoeven te worden genomen, ik zou bijv. geen topic sluiten als het topic verder goed is en er "help" als titel staat. Dat vind ik zonde. Ik verander dan gewoon ff de titel, is net zoveel werk. |
Ik vind het ook irritant dat mensen steeds minder vaak tags gebruiken op M&M, veel minder overzichtelijk voor FB's :nono:
|
Sommige zijn wel irritant onduidelijk, mag van mij worden aangepast. (Ik pas er zelf ook wel eens een aan) Maar het hoeft van mij ook niet overdreven worden. Ook ga ik niet zeggen dat alle forums altijd alle topictitels (muv onzin dan) duidelijk moeten hebben. Denk dat lokale fb's dat prima zelf kunnen uitzoeken.
|
lifestyle is sowieso kut, wie post daar uberhaupt?
|
Citaat:
|
Ja, na een maand lijkt het me wel afgelopen.
De fb's zijn eraan herinnerd dat titels hier en daar aangepast moeten worden. Voor het leuke gebeurt het op een aantal fora niet. Heb je toch opmerkingen, kun je PM'men of M&M raadplegen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28. |