![]() |
buikspieren
Vanaf welke leeftijd kan je je buikspieren zien.... :)
Of welke vetpercentage moet je hebben daarvoor ? :s |
Leeftijd doet er niet toe. Om even een voorbeeld te geven:
http://blank.antville.org/static/bla...20hercules.jpg Little Hercules - Nee, hij is niet gefotoshopt. Vetpercentage weet ik niet precíes en het verschilt ook per persoon. Voor een man is het geloof ik <10%. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar inderdaad, dat hoeft niets met leeftijd te maken te hebben, al heb je als je jong bent vaak natuurlijk nog wel wat babyvet. Het ideale vetpercentage voor mannen ligt tussen de 15 en 20%, bij 'afgetrainde' mannen schijnt dit zo'n 8% te zijn. |
Citaat:
|
jah :) zoek maar is op richard sandrak. die jongen is door zijn vader en moeder vanaf z'n 2e getraind. maar hij schijnt er zelf gelukkig mee te zijn. binnenkort komt hij in een film te spelen.
wat betreft dat ideale vetpercentage... is meer tussen de 10-15%. Bij 20% heb je een flinke buik over je broek heen hangen. wedstrijdbodybuilders hebben 4% of lager meestal, maar meestal kun je beneden de 11-12% je buikspieren al wel (licht) zien. |
als je graag je buikspiertjes wil zien
moet je gewoon lekker elke dag rukken dan krijg je meer testosteron, waardoor je spiertjes sneller groeien.. |
Citaat:
|
Je vetperecentage moet in ieder geval zo laag zijn dat ik het niet meer gezond noem ;)
|
Hey ik heb al meisje zijnde ook een blokjesbuik, dat komt omdat ik heel intensief sport. Ik vind het wel mooi maar moet ook niet te worden als je en vrouw bent dan is het niet super mooi meer, vind.
Mijn vetpercentage is ongeveer 14 meer, ik denk idd dat een vetpercentage van 10 tot 15% wel klopt. groetjezzz :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar je hebt gelijk, het vetpercentage maakt ook een boel uit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
gewoon onder de 10 hebben en geen vet eten... en veel trainen .. DUS... ;)
|
Citaat:
Is bij mij ook.... :evil: |
Citaat:
|
vet% van 12% is voor topatleten
onder de 4% is dodelijk (organen niet beschermd) rond de 20% is normaal ik heb een vet% van 7,9%, train als zot onder begeleiding en toch zie je er nog maar 2 (4) van de buikspieren het duurt dus gewoon lang en hangt niet alleen af van vet% |
Dat verschilt per persoon. Ik ken figuren met een bf van rond de 16 en die toch goede abs hebben. Ligt er maar net aan waar de meeste vetopslag plaats vindt bij je.
|
Citaat:
de 'blokjes' wat jij waarschijnlijk met 'de buikspieren' bedoelt bestaan inwerkelijkheid maar uit één grote spier. Er lopen pezen overheen waardoor het wordt onderverdeeld in 4, 6, 8 of soms zelfs 10 blokjes. |
Citaat:
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor lichaamsbouw je hebt, ik zelf ben ecto en je zag daardoor ook snel al buikspier definities. Ik herriner me zelfs dat ik hier een jaar geleden een topic met foto hier had gepost vanwege zijbuikspieren. |
hoe kun je weten welk vetpercentage je hebt dn.. :rolleyes:
|
Een huidplooimeting is redelijk nauwkeurig.
|
Ik ga binnenkort het buikspierkwartier doen op mijn sportschool, het schijnt dat je daarna helemaal dood bent, dus ik ben benieuwd :D
Ik heb overigens altijd vrij duidelijke buikspieren gehad (6) zonder ook maar 1 sit-up te doen. Had gewoon een laag vetpercentage. Nu heb ik dat niet meer omdat mijn vetpercentage 20,5% is. |
Citaat:
Dat kereltje is overigens gewoon een fucking freak of nature. Die ouders moeten gewoon kankerhard uit de ouderlijke macht worden ontzet. Pure kindermishandeling om een tweejarig knulletje zoiets aan te doen. |
ik wil wel graag gespierde buik.. maar ik denk dat ik eerst moet afvallen.... omdat je het anders niet kan zien, heb ik gehoord... dus het heeft geen zin om alleen buikspieroefeningen te doen zonder af te vallen? en nog is een probleem is... ik wil natuurlijk alleen bij mijn buik afvallen... maarr je kan niet plaatselijk afvallen... en de rest is allemaal wel goed zoals het is, dus dat hoeft niet dunner...
|
Voor mensen zoals jij hebben ze wel wat: liposuctie.
Buikspieroefeningen hebben wel zin, of er nou een laag vet omheen zit of niet. |
van buikspieroefeningen val je niet af t0g?
|
Citaat:
Dus als je een laagje vet op je buik hebt wat je eraf wil, maar verder nergens wil afvallen, moet je maar liposuctie laten doen? :rolleyes: Gewoon dagelijks buikspieroefeningen doen in combinatie met een gezond dieet en veel water lijkt mij (y) |
Nou ja, je kan het er ook zelf af snijden, maar dat lijkt me nogal pijnlijk.
En nee, van buikspieroefeningen val je niet af. Tenzij je er miljoenen per dag doet, waardoor je meer kcal verbruikt... Het is een kwestie van goed eten en bewegen. |
Ik heb 5 á 6 jaar geleden een paar maanden buikspieroefeningen (lees: zo keivaak omhoog komen) gedaan wat nu nog steeds te zien is (y) nooit meer iets aan hoeven doen
er zijn trouwens kleine dingen die al goed zijn voor je buikspieren, zoals lopen met een zware rugzak (denk daar maar aan als je schouders het dreigen te begeven) is er btw een manier om je vetpercentage te berekenen? |
@lennuzz: Nee, zoiets meet je dmv huidplooimeting. Dikke abs krijg je alleen door zware training icm laag(niet hoog) vet%
|
Citaat:
|
Citaat:
Hopelijk is het nu een beetje duidelijk. ;) |
Maja , alleen beetje kut dat heel veel mensen denken huidplooimetingen te kunnen doen, terwijl ze op een flink fout percentage uitkomen.
Soms veel te laag soms veel te hoog, heb er wel flink om gelachen in mijn oude sportschool altijd. Al met al kun je nog het beste uitgaan van de spiegel. |
Wat is de beste oefening om te doen voor buikspieren? Sit-ups kan natuurlijk, maar die kunnen slecht voor je rug zijn (ligt aan je bouw). Enige andere suggesties?
|
Citaat:
op www.mybodycomp.com kun je een aantal lichaamsmaten invoeren en dan wordt er ook een schatting van je verpercentage gegeven. ik krijg hetzelfde resultaat als bij een huidplooimeting |
Huidplooi word door zoveel lui fout uitgevoerd joh
|
huidplooimetingen geven bij mij een verkeerd resultaat door veloverschot :(
|
Citaat:
|
hoe zit het dan met vrouwen die een getrainde buik willen hebben...tot hoever moet hun vet percentage zijn dan? ook <10%??
niet dat ik onwijs erg een sixpack wil hebben hoor :P, maar beetje trainen ken geen kwaad :) |
hangt ervan af wat je onder getraind verstaat.. ik vind vrouwen met (te) lage verpercentages niet echt mooi trouwens.. alle vormen vallen weg.
|
Citaat:
|
Dat is verschillend per vrouw. Sommige vrouwen slaan het meeste vet op in hun tieten en reet, andere meer op hun buik. Voor de eerste groep is het makkelijker om een "sixpack" te verkrijgen.
|
Citaat:
|
hoe komt het dat jullie allemaal je vet percentage weten? hoe kom je daar achter? (ja sorry zal wel een rare vraag zijn :p )
|
Citaat:
Er bestaan ook elektronische weegschalen maar die zijn zeer onnauwkeurig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |