Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2006, 22:13
bredaboy90
bredaboy90 is offline
Vanaf welke leeftijd kan je je buikspieren zien....

Of welke vetpercentage moet je hebben daarvoor ?
Oud 19-04-2006, 22:19
Verwijderd
Leeftijd doet er niet toe. Om even een voorbeeld te geven:

Little Hercules - Nee, hij is niet gefotoshopt.

Vetpercentage weet ik niet precíes en het verschilt ook per persoon. Voor een man is het geloof ik <10%.
Oud 20-04-2006, 09:57
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-04-2006 @ 23:19 :

[afbeelding]
Zoooo lelijk.....
Oud 20-04-2006, 10:30
George
George is offline
Citaat:

[afbeelding]

Vetpercentage weet ik niet precíes en het verschilt ook per persoon. Voor een man is het geloof ik <10%.
Haha omg.

Maar inderdaad, dat hoeft niets met leeftijd te maken te hebben, al heb je als je jong bent vaak natuurlijk nog wel wat babyvet. Het ideale vetpercentage voor mannen ligt tussen de 15 en 20%, bij 'afgetrainde' mannen schijnt dit zo'n 8% te zijn.
Oud 20-04-2006, 13:44
Daryll
Daryll is offline
Citaat:

[afbeelding]

gadver! weten jullie zeker dat dit echt is?
Oud 20-04-2006, 13:55
Hulk
Hulk is offline
jah zoek maar is op richard sandrak. die jongen is door zijn vader en moeder vanaf z'n 2e getraind. maar hij schijnt er zelf gelukkig mee te zijn. binnenkort komt hij in een film te spelen.

wat betreft dat ideale vetpercentage... is meer tussen de 10-15%. Bij 20% heb je een flinke buik over je broek heen hangen.

wedstrijdbodybuilders hebben 4% of lager meestal, maar meestal kun je beneden de 11-12% je buikspieren al wel (licht) zien.
Oud 20-04-2006, 15:58
Iveauh
Iveauh is offline
als je graag je buikspiertjes wil zien
moet je gewoon lekker elke dag rukken dan krijg je meer testosteron, waardoor je spiertjes sneller groeien..
Oud 20-04-2006, 16:04
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Hulk schreef op 20-04-2006 @ 14:55 :
jah zoek maar is op richard sandrak. die jongen is door zijn vader en moeder vanaf z'n 2e getraind. maar hij schijnt er zelf gelukkig mee te zijn. binnenkort komt hij in een film te spelen.
Intelligentie of enige geestelijke vermogens waren die ouders ook vreemd.
Oud 20-04-2006, 19:55
Menahem
Menahem is offline
Je vetperecentage moet in ieder geval zo laag zijn dat ik het niet meer gezond noem
Oud 20-04-2006, 21:07
Plientje89
Plientje89 is offline
Hey ik heb al meisje zijnde ook een blokjesbuik, dat komt omdat ik heel intensief sport. Ik vind het wel mooi maar moet ook niet te worden als je en vrouw bent dan is het niet super mooi meer, vind.

Mijn vetpercentage is ongeveer 14 meer, ik denk idd dat een vetpercentage van 10 tot 15% wel klopt.

groetjezzz
Oud 20-04-2006, 21:10
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
bredaboy90 schreef op 19-04-2006 @ 23:13 :
Vanaf welke leeftijd kan je je buikspieren zien....

Of welke vetpercentage moet je hebben daarvoor ?
Bang dat je geen buikspiertjes krijgt? Gewoon veel sporten, dan krijg je ze wel
Oud 20-04-2006, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 20-04-2006 @ 22:10 :
Bang dat je geen buikspiertjes krijgt? Gewoon veel sporten, dan krijg je ze wel
Onzin. Ik sport 8 a 10 uur in de week en doe dit al een aantal jaren, maar nog steeds heb ik geen zichtbare buikspieren simpelweg omdat mijn vetpercentage te hoog is. Als ik mijn buikspieren aanspan zie ik bij goed licht een klein beetje definitie in mijn bovenste buikspieren, maar om een echte sixpack te krijgen zou mijn vetpercentage maximaal rond de 15% mogen zijn. Het is daarbij leuk om te vemelden dat het voor een (jong)volwassen vrouw, zeker op de lange termijn, niet gezond is om ver onder de 20% te zitten.
Oud 20-04-2006, 21:33
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-04-2006 @ 22:28 :
Onzin. Ik sport 8 a 10 uur in de week en doe dit al een aantal jaren, maar nog steeds heb ik geen zichtbare buikspieren simpelweg omdat mijn vetpercentage te hoog is. Als ik mijn buikspieren aanspan zie ik bij goed licht een klein beetje definitie in mijn bovenste buikspieren, maar om een echte sixpack te krijgen zou mijn vetpercentage maximaal rond de 15% mogen zijn. Het is daarbij leuk om te vemelden dat het voor een (jong)volwassen vrouw, zeker op de lange termijn, niet gezond is om ver onder de 20% te zitten.
Het ging hier ook om een jongen, en dat maakt wel nogal verschil.
Maar je hebt gelijk, het vetpercentage maakt ook een boel uit.
Oud 20-04-2006, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 20-04-2006 @ 22:33 :
Het ging hier ook om een jongen, en dat maakt wel nogal verschil.
Maar je hebt gelijk, het vetpercentage maakt ook een boel uit.
Het gaat hier om een jongen, inderdaad, maar hetzelfde verhaal gaat hier ook op. Om even mijn vriend als voorbeeld te nemen: hij sport 4x in de week, heeft een redelijk afgetraind lichaam met een vetpercentage van 11% en nog heeft hij geen echt wasbordje. Je ziet alleen een klein beetje definitie bij aanspanning en/of goed licht. Wil je echt rockhards abs dan zul je 1. je buikspieren gericht moeten trainen 2. je vetpercentage moeten verlagen doormiddel van cardiovasculaire training en/of een aanpassing van je eetpatroon.
Oud 20-04-2006, 21:38
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-04-2006 @ 22:36 :
Het gaat hier om een jongen, inderdaad, maar hetzelfde verhaal gaat hier ook op. Om even mijn vriend als voorbeeld te nemen: hij sport 4x in de week, heeft een redelijk afgetraind lichaam met een vetpercentage van 11% en nog heeft hij geen echt wasbordje. Je ziet alleen een klein beetje definitie bij aanspanning en/of goed licht. Wil je echt rockhards abs dan zul je 1. je buikspieren gericht moeten trainen 2. je vetpercentage moeten verlagen doormiddel van cardiovasculaire training en/of een aanpassing van je eetpatroon.
Daar heb je gelijk in, maar er zit toch ook een zeker mate van "aanleg" bij. En ook hoelang je al sport en wat voor sport je doet.
Oud 20-04-2006, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Shadyboy-Ray schreef op 20-04-2006 @ 22:38 :
Daar heb je gelijk in, maar er zit toch ook een zeker mate van "aanleg" bij. En ook hoelang je al sport en wat voor sport je doet.
Nu ontkracht je wat je zostraks zei: "Gewoon veel sporten, dan krijg je ze wel." Nee, je krijgt ze niet zomaar, want er zijn meerdere voorwaarden waar aan voldaan moet worden. Maar goed, we zijn het dus met elkaar eens, al praten we een beetje naast elkaar.
Oud 20-04-2006, 21:42
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-04-2006 @ 22:41 :
Nu ontkracht je wat je zostraks zei: "Gewoon veel sporten, dan krijg je ze wel." Nee, je krijgt ze niet zomaar, want er zijn meerdere voorwaarden waar aan voldaan moet worden. Maar goed, we zijn het dus met elkaar eens, al praten we een beetje naast elkaar.
Haha ja, o en trouwens...die eerste reactie van mij was ook meer als grapje bedoeld, daarom stond er ook zo'n ding achter:
Oud 21-04-2006, 20:21
bredaboy90
bredaboy90 is offline
gewoon onder de 10 hebben en geen vet eten... en veel trainen .. DUS...
Oud 21-04-2006, 20:23
bredaboy90
bredaboy90 is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 20-04-2006 @ 22:28 :
Als ik mijn buikspieren aanspan zie ik bij goed licht een klein beetje definitie in mijn bovenste buikspieren

Is bij mij ook....
Oud 21-04-2006, 20:49
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
bredaboy90 schreef op 21-04-2006 @ 21:23 :
Is bij mij ook....
Nog maar ff doortrainen/minder eten dus..
Oud 21-04-2006, 23:05
Apomes
Apomes is offline
vet% van 12% is voor topatleten
onder de 4% is dodelijk (organen niet beschermd)
rond de 20% is normaal
ik heb een vet% van 7,9%, train als zot onder begeleiding en toch zie je er nog maar 2 (4) van de buikspieren

het duurt dus gewoon lang en hangt niet alleen af van vet%
Oud 21-04-2006, 23:57
Ndimension
Ndimension is offline
Dat verschilt per persoon. Ik ken figuren met een bf van rond de 16 en die toch goede abs hebben. Ligt er maar net aan waar de meeste vetopslag plaats vindt bij je.
Oud 22-04-2006, 01:44
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Apomes schreef op 22-04-2006 @ 00:05 :
vet% van 12% is voor topatleten
onder de 4% is dodelijk (organen niet beschermd)
rond de 20% is normaal
ik heb een vet% van 7,9%, train als zot onder begeleiding en toch zie je er nog maar 2 (4) van de buikspieren

het duurt dus gewoon lang en hangt niet alleen af van vet%
je overdrijft het wel een beetje hoor... een groot deel van de bevolking kan genetisch gezien maar heel moeilijk een vetpercentage boven de 11% krijgen omdat ze nou eenmaal ectomorfisch zijn aangelegd. 20% is misschien normaal omdat veel mensen het hebben, maar een vetpercentage van 10-15% is vele malen gezonder.

de 'blokjes' wat jij waarschijnlijk met 'de buikspieren' bedoelt bestaan inwerkelijkheid maar uit één grote spier.
Er lopen pezen overheen waardoor het wordt onderverdeeld in 4, 6, 8 of soms zelfs 10 blokjes.
Oud 22-04-2006, 09:56
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Hulk schreef op 22-04-2006 @ 02:44 :
je overdrijft het wel een beetje hoor... een groot deel van de bevolking kan genetisch gezien maar heel moeilijk een vetpercentage boven de 11% krijgen omdat ze nou eenmaal ectomorfisch zijn aangelegd. 20% is misschien normaal omdat veel mensen het hebben, maar een vetpercentage van 10-15% is vele malen gezonder.

de 'blokjes' wat jij waarschijnlijk met 'de buikspieren' bedoelt bestaan inwerkelijkheid maar uit één grote spier.
Er lopen pezen overheen waardoor het wordt onderverdeeld in 4, 6, 8 of soms zelfs 10 blokjes.
Daarnaast kan je buikspier maar maximaal 10% groeien, dus uberveel trainen heeft ook niet echt zin, ik denk dat je de nadruk moet leggen op veel cardio fitniss en een gezond dieet.
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor lichaamsbouw je hebt, ik zelf ben ecto en je zag daardoor ook snel al buikspier definities. Ik herriner me zelfs dat ik hier een jaar geleden een topic met foto hier had gepost vanwege zijbuikspieren.
Oud 28-04-2006, 21:08
nobrain01
nobrain01 is offline
hoe kun je weten welk vetpercentage je hebt dn..
Oud 28-04-2006, 22:26
Ndimension
Ndimension is offline
Een huidplooimeting is redelijk nauwkeurig.
Oud 28-04-2006, 23:07
Roos
Roos is offline
Ik ga binnenkort het buikspierkwartier doen op mijn sportschool, het schijnt dat je daarna helemaal dood bent, dus ik ben benieuwd

Ik heb overigens altijd vrij duidelijke buikspieren gehad (6) zonder ook maar 1 sit-up te doen. Had gewoon een laag vetpercentage.
Nu heb ik dat niet meer omdat mijn vetpercentage 20,5% is.
Oud 29-04-2006, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 20-04-2006 @ 14:55 :
die jongen is door zijn vader en moeder vanaf z'n 2e getraind. maar hij schijnt er zelf gelukkig mee te zijn.
Zegt het begrip 'wilsonbekwaam' jou iets?

Dat kereltje is overigens gewoon een fucking freak of nature. Die ouders moeten gewoon kankerhard uit de ouderlijke macht worden ontzet. Pure kindermishandeling om een tweejarig knulletje zoiets aan te doen.
Oud 29-04-2006, 09:33
nobrain01
nobrain01 is offline
ik wil wel graag gespierde buik.. maar ik denk dat ik eerst moet afvallen.... omdat je het anders niet kan zien, heb ik gehoord... dus het heeft geen zin om alleen buikspieroefeningen te doen zonder af te vallen? en nog is een probleem is... ik wil natuurlijk alleen bij mijn buik afvallen... maarr je kan niet plaatselijk afvallen... en de rest is allemaal wel goed zoals het is, dus dat hoeft niet dunner...
Oud 29-04-2006, 10:06
Ndimension
Ndimension is offline
Voor mensen zoals jij hebben ze wel wat: liposuctie.

Buikspieroefeningen hebben wel zin, of er nou een laag vet omheen zit of niet.
Oud 29-04-2006, 10:08
nobrain01
nobrain01 is offline
van buikspieroefeningen val je niet af t0g?
Oud 29-04-2006, 11:17
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 29-04-2006 @ 11:06 :
Voor mensen zoals jij hebben ze wel wat: liposuctie.

Buikspieroefeningen hebben wel zin, of er nou een laag vet omheen zit of niet.
wat is dit nou weer voor zinloze opmerking?
Dus als je een laagje vet op je buik hebt wat je eraf wil, maar verder nergens wil afvallen, moet je maar liposuctie laten doen?

Gewoon dagelijks buikspieroefeningen doen in combinatie met een gezond dieet en veel water lijkt mij
Oud 29-04-2006, 12:02
Ndimension
Ndimension is offline
Nou ja, je kan het er ook zelf af snijden, maar dat lijkt me nogal pijnlijk.

En nee, van buikspieroefeningen val je niet af. Tenzij je er miljoenen per dag doet, waardoor je meer kcal verbruikt... Het is een kwestie van goed eten en bewegen.
Oud 30-04-2006, 17:51
lennuzz
lennuzz is offline
Ik heb 5 á 6 jaar geleden een paar maanden buikspieroefeningen (lees: zo keivaak omhoog komen) gedaan wat nu nog steeds te zien is nooit meer iets aan hoeven doen

er zijn trouwens kleine dingen die al goed zijn voor je buikspieren, zoals lopen met een zware rugzak (denk daar maar aan als je schouders het dreigen te begeven)

is er btw een manier om je vetpercentage te berekenen?
Oud 30-04-2006, 17:57
adon1s
adon1s is offline
@lennuzz: Nee, zoiets meet je dmv huidplooimeting. Dikke abs krijg je alleen door zware training icm laag(niet hoog) vet%
Oud 30-04-2006, 17:59
lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
adon1s schreef op 30-04-2006 @ 18:57 :
@lennuzz: Nee, zoiets meet je dmv huidplooimeting. Dikke abs krijg je alleen door zware training icm laag(niet hoog) vet%
dmv huidplooimeting???? ik stel me daar iets heel raars bij voor. En het klinkt niet als iets dat je ff op internet kunt doen
Oud 30-04-2006, 18:17
Verwijderd
Citaat:
lennuzz schreef op 30-04-2006 @ 18:59 :
dmv huidplooimeting???? ik stel me daar iets heel raars bij voor. En het klinkt niet als iets dat je ff op internet kunt doen
Het is niet raar hoor. Een huidplooimeting houdt in dat een deskundig persoon de dikte van verschillende huidplooien meet door middel van een speciale tang. (Zoiets, al zijn er ook elektronische varianten van geloof ik.) Er zijn verschillende plekken om te meten en er worden op 3 tot 9 plaatsen huidplooien gemeten. De meeste gebruikte huidplooimeting is geloof ik de 4-punts metings en dat is tevens degene die ik zelf laat doen. Deze wordt gemeten op de biceps, triceps, subscapulair (schouderblad) en suprailiciaal (taille). Het aantal mm van deze 4 gemeten plaatsen wordt bij elkaar opgeteld en aan de hand van een tabel kun je, afhankelijk van je leeftijd en geslacht, je bijbehorende vetpercentage opzoeken.

Hopelijk is het nu een beetje duidelijk.
Oud 30-04-2006, 21:45
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Maja , alleen beetje kut dat heel veel mensen denken huidplooimetingen te kunnen doen, terwijl ze op een flink fout percentage uitkomen.
Soms veel te laag soms veel te hoog, heb er wel flink om gelachen in mijn oude sportschool altijd.
Al met al kun je nog het beste uitgaan van de spiegel.
Oud 30-04-2006, 22:08
Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Wat is de beste oefening om te doen voor buikspieren? Sit-ups kan natuurlijk, maar die kunnen slecht voor je rug zijn (ligt aan je bouw). Enige andere suggesties?
Oud 01-05-2006, 01:49
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 30-04-2006 @ 22:45 :
Maja , alleen beetje kut dat heel veel mensen denken huidplooimetingen te kunnen doen, terwijl ze op een flink fout percentage uitkomen.
Soms veel te laag soms veel te hoog, heb er wel flink om gelachen in mijn oude sportschool altijd.
Al met al kun je nog het beste uitgaan van de spiegel.
als de huidplooimeting goed wordt uitgevoerd geeft het een behoorlijk betrouwbare uitkomst.

op www.mybodycomp.com kun je een aantal lichaamsmaten invoeren en dan wordt er ook een schatting van je verpercentage gegeven. ik krijg hetzelfde resultaat als bij een huidplooimeting
Oud 01-05-2006, 15:01
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Huidplooi word door zoveel lui fout uitgevoerd joh
Oud 01-05-2006, 16:38
Apomes
Apomes is offline
huidplooimetingen geven bij mij een verkeerd resultaat door veloverschot
Oud 01-05-2006, 16:56
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
nilsjei1234 schreef op 01-05-2006 @ 16:01 :
Huidplooi word door zoveel lui fout uitgevoerd joh
dan laat je hem toch door iemand doen die het wel goed kan.
Oud 01-05-2006, 19:16
jewelicious
jewelicious is offline
hoe zit het dan met vrouwen die een getrainde buik willen hebben...tot hoever moet hun vet percentage zijn dan? ook <10%??

niet dat ik onwijs erg een sixpack wil hebben hoor , maar beetje trainen ken geen kwaad
Oud 01-05-2006, 21:05
Hulk
Hulk is offline
hangt ervan af wat je onder getraind verstaat.. ik vind vrouwen met (te) lage verpercentages niet echt mooi trouwens.. alle vormen vallen weg.
Oud 01-05-2006, 22:40
jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
Hulk schreef op 01-05-2006 @ 22:05 :
hangt ervan af wat je onder getraind verstaat.. ik vind vrouwen met (te) lage verpercentages niet echt mooi trouwens.. alle vormen vallen weg.
daar heb je gelijk in, maar ik bdoel soms zie je meiden met een "lichte sixpack" en toch nog een vorming hebben
Oud 02-05-2006, 09:00
Ndimension
Ndimension is offline
Dat is verschillend per vrouw. Sommige vrouwen slaan het meeste vet op in hun tieten en reet, andere meer op hun buik. Voor de eerste groep is het makkelijker om een "sixpack" te verkrijgen.
Oud 02-05-2006, 09:21
bredaboy90
bredaboy90 is offline
Citaat:
Tijdschrift schreef op 30-04-2006 @ 23:08 :
Wat is de beste oefening om te doen voor buikspieren? Sit-ups kan natuurlijk, maar die kunnen slecht voor je rug zijn (ligt aan je bouw). Enige andere suggesties?
deze misschien ( http://www.bodystore.nl/buikspieroef...oefeningen.php )
Oud 03-05-2006, 08:45
Barones
Barones is offline
hoe komt het dat jullie allemaal je vet percentage weten? hoe kom je daar achter? (ja sorry zal wel een rare vraag zijn )
Oud 03-05-2006, 10:12
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Barones schreef op 03-05-2006 @ 09:45 :
hoe komt het dat jullie allemaal je vet percentage weten? hoe kom je daar achter? (ja sorry zal wel een rare vraag zijn )
is al wel 3 keer genoemd.. huidplooimeting bij een sportschool, of op www.mybodycomp.com een aantal lichaamsmaten invoeren.

Er bestaan ook elektronische weegschalen maar die zijn zeer onnauwkeurig.

Regels voor berichten