Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [VGA] CS, vaag beeld in de verte (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=140141)

Henri 25-06-2002 22:06

Bij Counter-Strike heb ik in de verte een beeld dat steeds vager word.

Klik hier voor een voorbeeld.

In het begin is het dus goed, maar in de verte (gewoon afgescheiden door een aantal strepen) gaat de grond in 2 a 3 etappes steeds verder achteruit. Het word gewoon flets.

Ik heb een Club3d GeForce 3 Ti200, 64 MB, driver versie 2.1.8.5. Ik draai op OpenGL 800 x 600.

Wat kan ik hier aan doen?

null 25-06-2002 22:12

Ik heb het zelfde met c&c renegade, volgens mij hoort dat...

Koen 25-06-2002 22:16

Citaat:

henri schreef:

Wat kan ik hier aan doen?

Voor zover ik weet niks.

De Half Life engine stamt al uit een paar jaar terug. In die tijd waren Pc's nog lang niet zo snel als die jij nu gebruikt en kon kwaliteit van dit niveau niet over de hele afstand soepel gerenderd worden.

Dus werd 't beeld op afstand vervaagt om toch nog een leuke fps tevoorschijn te kunnen toveren. Half Life biedt wat dat betreft ook erg weinig configuratie opties, helaas.

Vinzz 26-06-2002 10:02

je kun ff zoeken met google.com naar halflife tweak guide ... dan kom je sites tegen die allerlei opties bespreken enzo

Droyd 26-06-2002 20:04

Citaat:

Koen schreef:


De Half Life engine stamt al uit een paar jaar terug. In die tijd waren Pc's nog lang niet zo snel als die jij nu gebruikt en kon kwaliteit van dit niveau niet over de hele afstand soepel gerenderd worden.

Dus werd 't beeld op afstand vervaagt om toch nog een leuke fps tevoorschijn te kunnen toveren. Half Life biedt wat dat betreft ook erg weinig configuratie opties, helaas.

Onzin meen ik...oudere spellen onderscheiden zich door het aantal polygonen die getekend worden, wat in halflife relatief laag zal liggen...volgens mij hoor jij enkel je mipmapping uit te zetten...ik vind de wazigheid in de verte zelfs mooi...zet mipmapping uit met een utility dat je op guru3d.com kunt vinden denk ik...mipmapping neemt neemt pixels in de verte samen om minder contrast te hebben met de pixels er vlak naast door de kleuren wat gelijk te stellen....vind ik mooi...jij blijkbaar niet ;)

Volgens mij moet dit helpen...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.