Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Ipod nano algemeen :) zeker leze !! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1405699)

fe 06-05-2006 08:28

Ipod nano algemeen :) zeker leze !!

Hej iedereen !!

ben van plan om een ipod nano te kopen :) .!

Heeft iemand al een Ipod nano ? Vertel eens wat over je ervaringen !!

Ik zou graag een paar opmerkingen hebben (BV. krasgevoeligheid,geluidskwaliteit , etc.

Wat zijn de voor-en nadelen ?? !!

bob_vitesse 06-05-2006 16:59

kijk op www.kieskeurig.nl

daar vind je alles wat je wilt weten

freakinaround 08-05-2006 09:46

Citaat:

bob_vitesse schreef op 06-05-2006 @ 17:59 :
kijk op www.kieskeurig.nl

daar vind je alles wat je wilt weten

Post dan een nuttige reactie.

Ontopic:
Ja, hij is heel erg krasgevoelig.
Geluidskwaliteit vind ik goed, maar daarover zijn meningen verdeeld.
Hij is klein, compact en licht.

Anneka 08-05-2006 10:20

Ik ben vrijdag jarig en ga dan van het geld dat ik krijg een ipod nano kopen. Ik denk de 4 gig, aangezien ik nu een mp3 speler heb met 1 gig en dat is gewoon veels te weinig.

Iemand tips waar ze het goedkoopste te koop zijn?
Want via de postbank kan ik de 4 gig versie voor 233 euro kopen, en ik zie ze over het algemeen voor 259 liggen. Is dat een goede koop of kan het goedkoper?

En ik lees dat ie erg krasgevoelig is, wat is een goed hoesje ervoor? Die sokken zie ik namelijk niet erg zitten:p.

En dan nog een vraag, er zijn lichtnetadapters te koop. Zijn die handig in gebruik en noodzakelijk?

Hydrogen 08-05-2006 12:54

Tweakers pricewatch voor de ipod nano 4 GB

Klik

Igorrrai 08-05-2006 12:59

Citaat:

Anneka schreef op 08-05-2006 @ 11:20 :
Ik ben vrijdag jarig en ga dan van het geld dat ik krijg een ipod nano kopen. Ik denk de 4 gig, aangezien ik nu een mp3 speler heb met 1 gig en dat is gewoon veels te weinig.

Iemand tips waar ze het goedkoopste te koop zijn?
Want via de postbank kan ik de 4 gig versie voor 233 euro kopen, en ik zie ze over het algemeen voor 259 liggen. Is dat een goede koop of kan het goedkoper?

En ik lees dat ie erg krasgevoelig is, wat is een goed hoesje ervoor? Die sokken zie ik namelijk niet erg zitten:p.

En dan nog een vraag, er zijn lichtnetadapters te koop. Zijn die handig in gebruik en noodzakelijk?

Neeee. :(
Die dingen zijn wel stevig maar super duur. Voor dat geld heb je denk ik wel betere alternatieven.

Anneka 08-05-2006 16:02

Citaat:

Igorrrai schreef op 08-05-2006 @ 13:59 :
Neeee. :(
Die dingen zijn wel stevig maar super duur. Voor dat geld heb je denk ik wel betere alternatieven.

iets in die grote en met dat uiterlijk?:P

Ik heb de microzen photo of hoe dat ding heet gezien, maar die vind ik echt oerlelijk.

Igorrrai 08-05-2006 16:51

Creative Zen Sleek Photo 20 GB heb je voor 249 dacht ik. En het is een fokking mp3 speler man, wat boeit het als hij er niet "perfect" (volgens de hype) uitziet. :P

Anneka 08-05-2006 17:41

het gaat me ook om de grote, aangezien die Creative gewoon megagroot zijn en de ipod nano herlijk klein. Daarbij heb ik niets aan 20 gig.

Igorrrai 08-05-2006 17:46

Nou zo groot is hij niet hoor.

http://www.anythingbutipod.com/archi...ek-1-thumb.jpg

Anneka 08-05-2006 22:23

hmm in vergelijking met de nano wel:P

fe 09-05-2006 16:50

Ik zou voor de Ipod nano gaan !
Heb er zelf ook een . Heb hem nu een week . Iz ind krasgevoelig .Maar als je heel voorzichtig bent valt het natuurlijk nogal mee !!

Dan nog een antwoord op je vraag van de adapter . Als je geld overhebt kun je het kopen . Want als jeje Ipod moet opladen via de computer moet de computer opstaan !!Dat iz natuurlijk wel een nadeel nog een nadeel van op de computer opladen is als je op reis gaat en je je Ipod wilt opladen . Je een computer binnen handbereik moet hebben .

En een antwoord op de vraag van het hoesje .Bij de Ipod zelf zit een hoesje en dit iz heel zacht van binnen .Je moet zeker oppassen dat er geen zand inkomt . een vriend hed dit en heel zijn nano stond vol met krassen :s .Maar als je opzoek bent naar en geschikt hoesje moet je eens op deze Site gaan kijken .http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1085138 . dit is een siscussie over allerlei hoesjes. hier kom je zeker wat te wete ;)

en een gelukkige verjaardag trouwens :p

Anneka 09-05-2006 17:31

Het enige wat mij idd nog tegenhoudt is dat je hem op moet laden via de computer. Al staat die elke dag wel aan enzo, vind een oplaadbare batterij wel makkelijker. Mss morgen maar is kijken bij de mediamarkt wat ze allemaal hebben aan dingen voor de ipod:).

fe 09-05-2006 17:57

Citaat:

Anneka schreef op 09-05-2006 @ 18:31 :
Het enige wat mij idd nog tegenhoudt is dat je hem op moet laden via de computer. Al staat die elke dag wel aan enzo, vind een oplaadbare batterij wel makkelijker. Mss morgen maar is kijken bij de mediamarkt wat ze allemaal hebben aan dingen voor de ipod:).

Goed idee

Igorrrai 10-05-2006 06:21

Alleen al het feit dat je voor zo veel geld een ding koopt dat na 2 dagen normaal gebruik al vol met krassen zit maakt het waardeloos. (N) EN dat je er geen adapter bij krijgt zodat je die moet kopen (30 euro) is ook lame. (N)

Martine1986 10-05-2006 09:11

Citaat:

Igorrrai schreef op 10-05-2006 @ 07:21 :
Alleen al het feit dat je voor zo veel geld een ding koopt dat na 2 dagen normaal gebruik al vol met krassen zit maakt het waardeloos. (N) EN dat je er geen adapter bij krijgt zodat je die moet kopen (30 euro) is ook lame. (N)
Ach je hebt zon usb-oplaadding voor 10 euro.

hasseltboy 10-05-2006 12:51

Ik heb er een, mooi licht, fijn om te gebruiken, en ach, die krassen, vooral op de spiegelende achterkant maar dat is alleen voor narcisten heel erg. Ik zou hem doen (y)

Igorrrai 10-05-2006 13:05

Citaat:

Martine1986 schreef op 10-05-2006 @ 10:11 :
Ach je hebt zon usb-oplaadding voor 10 euro.
Alleen het feit dat je geen adapter erbij krijgt is al lame vind ik.

fe 10-05-2006 14:13

Heb eigenlijk nog een vraagje !
Heb nu een Ipod nano . Maar telkens als hij een lange tijd afstaat en ik zet hem uit zijn hold-stand moet ik op de menuknop klikken in plaats van ok de play/pauze knop is dit normaal?

En dan nog en vraagje ?

Ben van plan om een hoesje te kopen dat verwijderbaar is . Denk aan Ipodsok.Heeft iemand hiermee ervaring of betere alternatieven ?

Groeten

Laurens 10-05-2006 15:01

Citaat:

fe schreef op 10-05-2006 @ 15:13 :
Heb eigenlijk nog een vraagje !
Heb nu een Ipod nano . Maar telkens als hij een lange tijd afstaat en ik zet hem uit zijn hold-stand moet ik op de menuknop klikken in plaats van ok de play/pauze knop is dit normaal?

Is normaal, mijn iPod mini heeft dit ook. Als je hem uitzet gaat hij eerst op standby en pas na een bepaalde tijd helemaal uit. Vandaar. Misschien. Dus.

fe 10-05-2006 15:02

Citaat:

Laurens schreef op 10-05-2006 @ 16:01 :
Is normaal, mijn iPod mini heeft dit ook. Als je hem uitzet gaat hij eerst op standby en pas na een bepaalde tijd helemaal uit. Vandaar. Misschien. Dus.
Bedankt voor de tip ;)

hasseltboy 10-05-2006 15:13

Oh, ja heb ik ook. Best normaal dus.

Bonga 16-05-2006 14:35

het feit dat de ipod-nono te duur is zou mij doen overwegen eerder een
sony nw-e005 te kopen, hoewel het verschil in prijs tussen deze en zijn 6gb grote broer wel klein is..
gelukkig maar dat ik dat geld nog niet heb

Anneka 17-05-2006 14:43

Ik snap alleen nog niet hoe je die Nano echt helemaal uitzet, nu hou ik de play knop ingeduwt en gaat ie uit, maar als ik die weeri ndruk is ie binnen 1 seconde aan, hij is nooit helemaal uit vor mijn gevoel, klopt dat?
En nog een vraagje, hoe lang gaat de batterij ongeveer mee, want ik heb hem opgeladen maar voor mn gevoel is ie na een paar uur alweer leeg :confused:

hasseltboy 17-05-2006 17:12

Ja, dat probleem heb ik ook, soms is hij echt uit als je het playknopje inhoudt, dan moet je hem met de menuknop weer aan doen, en soms gaat hij met de playknop weer aan, en stond hij op standby?

De batterij gaat bij mij soms ook maar een uurtje of 4,5 mee. Maar andere keren weer langer, dus zelfde probleem.

fe 17-05-2006 17:17

heb ook een problemmpje .

Ik waz mijn ipod aan het update en hij iz klaar en zegt dat ik hem mag uittrekke .Maar nu verschijnt hij niet meer in Itunes :s ,en hij geeft aan dat er nog maar 1,§ gb meer over iz van de 2 gb . Heb de update al trug probere te installeren . mAar hij zegt dat de ipod niet aangesloten is terwijl hij dat wel is . Ik heb alles al geprobeert uit de handleiding maar niets lukt !

Iemand een oplossing voor mij probleem ?

Ben ten einde raad !!

Anneka 17-05-2006 21:10

Citaat:

hasseltboy schreef op 17-05-2006 @ 18:12 :
Ja, dat probleem heb ik ook, soms is hij echt uit als je het playknopje inhoudt, dan moet je hem met de menuknop weer aan doen, en soms gaat hij met de playknop weer aan, en stond hij op standby?

De batterij gaat bij mij soms ook maar een uurtje of 4,5 mee. Maar andere keren weer langer, dus zelfde probleem.

nja er zal wel een systeem in zitten, ik las trouwens ook iets over de batterij goed opladen ofzo in fases op de apple site. Maar vind het wel kut dat ie zo onbetrouwbaar is, als ik 24 uur geen mogelijkheid heb tot opladen en toch muziek wil luisteren wil ik wel de beloofde 12/14 uur muziek hebben en niet maar 4 of 5 uur:p

Hulk 17-05-2006 21:34

alleen beetje nadeel dat hij krasgevoelig is.. verder raad ik hem zeker aan (y). beste in zijn formaat/geheugen. batterijduur is ook uitstekend (bij mij in ieder geval..) hoef hem maar eens in de 2 weken op te laden ofzo en luister elke dag minsens 30 minuten.

ik vind dat wel fijn trouwens dat hij als je hem niet al te alng uit hebt staan met een druk weer aan rkijgt.

Laurens 18-05-2006 11:47

Citaat:

Anneka schreef op 17-05-2006 @ 15:43 :
Ik snap alleen nog niet hoe je die Nano echt helemaal uitzet, nu hou ik de play knop ingeduwt en gaat ie uit, maar als ik die weeri ndruk is ie binnen 1 seconde aan, hij is nooit helemaal uit vor mijn gevoel, klopt dat?
En nog een vraagje, hoe lang gaat de batterij ongeveer mee, want ik heb hem opgeladen maar voor mn gevoel is ie na een paar uur alweer leeg :confused:

Citaat:

Laurens schreef op 10-05-2006 @ 16:01 :

Anneka 18-05-2006 16:55

Citaat:

Laurens schreef op 18-05-2006 @ 12:47 :
goh k kan wel zelf lezen;)

ik vroeg me dus af of je op een andere manier je ipod nog kunt uitzetten.

Laurens 18-05-2006 17:21

Citaat:

Anneka schreef op 18-05-2006 @ 17:55 :
goh k kan wel zelf lezen;)

ik vroeg me dus af of je op een andere manier je ipod nog kunt uitzetten.

:o

Dit heb ik een keertje van de Apple site gehaald, ik denk dus niet dat het op een andere manier kan.

SuperS 18-05-2006 17:56

Ik heb dus een ipod nano, 2 gb, eigenlijk net iets te weinig voor waar ik hem voor wil gebruiken.

Verder vind ik het echt een te gek ding. Makkelijk te bedienen en je kunt alle liedjes makkelijk doorzoeken. Lekker licht en klein.

Nadeel vind ik alleen dat er snel krassen op zitten, en I-Tunes, dat programma vind ik niet prettig werken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.