![]() |
Oh nee! Marcel van Dam spreekt!
Marcel van Dam heeft zich uitgesproken tegen de ideeen van Bos mbt ouderdomswetten, hij dreigde zelfs met het opzeggen van zijn lidmaatschap, wat een rel!
Maar wat blijkt, van Dam was al 2 jaar geen lid meer doordat hij de afgelopen paar jaar geen contributie betaald heeft omdat hij even een pauze van zijn lidmaatschap wilde. De 68-jarige is zo bang dat hij en zijn mede-ouderen door Bos' plannen koopkracht verliezen, dat hij nu hoopt op de oprichting van de Progressieve Ouderen Partij. Laten we maar hopen dat de bejaarden nu niet massaal gaan staken! |
MAW: tiswa?
arme oude mensen moeten ook kunnen mopperen (y) |
Marcel van Dam is ongeveer de definitie van een hasbeen; een uitgerangeerde oude zak die vroeger iets in de melk te brokkelen had, maar tegenwoordig meer een soort verplicht nummer is als er iets nieuws wordt voorgesteld: dan komt-ie weer met een columnpje of een ander zeikstukje waar hij zijn gal spuwt en denkt dat mensen naar hem luisteren.
Die gozer moet gewoon van zijn AOW gaan genieten, lekker op een Amsterdams terrasje, en de grote mensen niet (meer) lastigvallen. |
Citaat:
|
Er zijn wel meer dingen die geen kwaad kunnen maar toch godsgruwelijk irritant zijn.
|
wie?!
|
Maar als het waar is wat hij beweert, dan is het wel ernstig.
|
Heerlijk.. Hoe meer stemmen dit de Pvda kost, hoe beter..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Back to topic? Ik denk niet dat dit de PvdA ten goede komt. Het zal zeker een paar zetels kosten. Volgens mij probeert van Dam een soort Wiegel-effect te creeeren alleen lukt dat niet zo...
|
Ja, hey, die plannen van Wouter Stropdasloos zijn raar, de plannen voor ouderen niet eens zo zeer als de rest van de voorstellen. We hebben Marcel van Dam niet nodig om dat uit te vogelen denk ik zo.
|
Citaat:
|
Marcel van Dam is mijn held. Als hij zegt dat de koopkracht van ouderen omlaag gaat, dan is dat ook zo. (als hij wat anders heeft gezegd is het ook waar)
Ik hoop hem vaker tegen te komen in het publieke debat. Bijvoorbeeld als lijsttrekker van de Progressieve Ouderen Partij. Ik mis zijn nuancerende, rustige manier van praten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het goed van Wouter Bos dat hij nu eindelijk eens durft te zeggen wat hij vind ook als dat veel kritiek opwekt, dat hem dat zetels gaat kosten is wel jammer. |
Hmm, meestal ben ik het wel eens met Marcel van Dam ..
|
Wel goed dat die AOW aangepakt wordt. Ik heb een hekel aan die pathologische profiteurs die op hun 55e met pensioen gaan terwijl ze nog kerngezond zijn onder het mom van "ik heb mijn rust toch wel verdiend". :rolleyes:
|
Citaat:
|
Ik zag laatst ook een demonstratie van extreemrechts. Vooraan liepen een stel gabbers.
|
Citaat:
Maar, serieuzer: wat ze met die AOW uitvreten interesseerd me niet zozeer, het zit me dwars dat WB onder het mom van 'solidariteit' weer van plan is 'de hogere inkomens' (en de studiefinanciering van iedereen die daar onder valt) aan te pakken. De praktijk leert dat je helemaal niet rijk hoeft te zijn om door de PVDA als een rijke koelak bestempeld te worden, dus ik zie mezelf al met 50 euro per maand rond moeten komen als het aan Wouter Bos ligt. En de waanzinnigheid die daar van uitstraalt; dat hij niet eens even een reality check heeft gedaan over wat nu precies rijk is en waar geld te halen is, dat zit me dwars. Wouter Bos roept gewoon maar wat. |
Go Marcel :worship:
Ik vind zijn reactie meer dan terecht. Bos is hypocriet. Eerst klagen dat de ene helft van alle senioren zo weinig kan met z'n aow (wat ook klopt, maar veel mensen kunnen met gemak nog een klein pensioentje opbouwen), maar nu de verkiezingen dichterbij komen snel even die lui voor zich willen winnen door de andere helft te benadelen. Een stem op de PvdA betekent voor studenten, senioren en alle uitkeringsgerechtigden dat er nog een heerlijke bezuinigingsgolf zal komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
FYI, dat is dus een extra inkomen bovenop de AOW (waarvan het slecht leven is) van € 833 en € 1000. Verplegenden verdienen rond de € 1200-1300 per maand, iets dat over het algemeen als een hongerloon wordt gezien. De definitie van 'rijk' van Wouter Bos klopt gewoon van geen kanten. Maar ja, het is zo makkelijk om op elke verkeerde beslissing gewoon het etiket 'solidariteit' te plakken, immers, wie wil nu zeggen dat ze niet solidair en daarmee asociaal zijn. Nou.. ik om te beginnen, want de mensen onder oppositie die zich verschuilen achter hun 'solidariteit' zijn de enigen in de politieke arena die op dit moment zwaar asociaal bezig zijn. In de krant van vanmorgen stelde een briefschrijver vast 'dat het kabinet de mensen bedonderd, maar dat het toekomstige kabinet daar nu al mee begint voor ze zijn aangetreden'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Marcel van Dam is de personificatie van demagogie.
|
Citaat:
|
Gewoon diverse bedrijven nationaliseren en de rijkeren korten!!!1
Het rode ideaal, heerlijk. |
Wie gelooft dat de PvdA ook echt een beter Nederland brengt, vergeet soms eventjes hoe de wereld echt in elkaar zit en heeft de politiek de afgelopen vier jaar niet helemaal gevolgd.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh jeetje, bestaat die Marcel van Dam nog? Wat een irritante man is dat. :|
En nee, dat is niet mijn mening, da's een feit, heeft geen discussiewaarde en hoort hier wat mij betreft dus ook niet thuis :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04. |