Oud 06-05-2006, 23:29
Welgemeend
Welgemeend is offline
Marcel van Dam heeft zich uitgesproken tegen de ideeen van Bos mbt ouderdomswetten, hij dreigde zelfs met het opzeggen van zijn lidmaatschap, wat een rel!
Maar wat blijkt, van Dam was al 2 jaar geen lid meer doordat hij de afgelopen paar jaar geen contributie betaald heeft omdat hij even een pauze van zijn lidmaatschap wilde.
De 68-jarige is zo bang dat hij en zijn mede-ouderen door Bos' plannen koopkracht verliezen, dat hij nu hoopt op de oprichting van de Progressieve Ouderen Partij.

Laten we maar hopen dat de bejaarden nu niet massaal gaan staken!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2006, 23:31
Verwijderd
MAW: tiswa?

arme oude mensen moeten ook kunnen mopperen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:40
Verwijderd
Marcel van Dam is ongeveer de definitie van een hasbeen; een uitgerangeerde oude zak die vroeger iets in de melk te brokkelen had, maar tegenwoordig meer een soort verplicht nummer is als er iets nieuws wordt voorgesteld: dan komt-ie weer met een columnpje of een ander zeikstukje waar hij zijn gal spuwt en denkt dat mensen naar hem luisteren.

Die gozer moet gewoon van zijn AOW gaan genieten, lekker op een Amsterdams terrasje, en de grote mensen niet (meer) lastigvallen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:43
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-05-2006 @ 23:40 :
Marcel van Dam is ongeveer de definitie van een hasbeen; een uitgerangeerde oude zak die vroeger iets in de melk te brokkelen had, maar tegenwoordig meer een soort verplicht nummer is als er iets nieuws wordt voorgesteld: dan komt-ie weer met een columnpje of een ander zeikstukje waar hij zijn gal spuwt en denkt dat mensen naar hem luisteren.

Die gozer moet gewoon van zijn AOW gaan genieten, lekker op een Amsterdams terrasje, en de grote mensen niet (meer) lastigvallen.
haha laat hem toch, zoals je al aangeeft: hij kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:47
Verwijderd
Er zijn wel meer dingen die geen kwaad kunnen maar toch godsgruwelijk irritant zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:51
Verwijderd
wie?!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:52
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Maar als het waar is wat hij beweert, dan is het wel ernstig.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:54
Supreme Dutch
Heerlijk.. Hoe meer stemmen dit de Pvda kost, hoe beter..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 06-05-2006 @ 23:54 :
Heerlijk.. Hoe meer stemmen dit de Pvda kost, hoe beter..
ja man, heil wilders!!!11eenone!!!1
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:58
Welgemeend
Welgemeend is offline
Citaat:
koekjes schreef op 06-05-2006 @ 23:51 :
wie?!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 23:59
Supreme Dutch
Citaat:
koekjes schreef op 06-05-2006 @ 23:57 :
ja man, heil wilders!!!11eenone!!!1
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 00:02
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
koekjes schreef op 06-05-2006 @ 23:57 :
ja man, heil wilders!!!11eenone!!!1
Je bent ook niet eens een klein beetje irritant ofzo hè?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 07-05-2006 @ 00:02 :
Je bent ook niet eens een klein beetje irritant ofzo hè?
sorry, ik ga al weg
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 00:04
Supreme Dutch
Citaat:
koekjes schreef op 06-05-2006 @ 23:57 :
ja man, heil wilders!!!11eenone!!!1
Was je toevallig in Utrecht vanmiddag?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 11:13
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Back to topic? Ik denk niet dat dit de PvdA ten goede komt. Het zal zeker een paar zetels kosten. Volgens mij probeert van Dam een soort Wiegel-effect te creeeren alleen lukt dat niet zo...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 11:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, hey, die plannen van Wouter Stropdasloos zijn raar, de plannen voor ouderen niet eens zo zeer als de rest van de voorstellen. We hebben Marcel van Dam niet nodig om dat uit te vogelen denk ik zo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 07-05-2006 @ 00:04 :
Was je toevallig in Utrecht vanmiddag?
nee, hoezo?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 21:20
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Marcel van Dam is mijn held. Als hij zegt dat de koopkracht van ouderen omlaag gaat, dan is dat ook zo. (als hij wat anders heeft gezegd is het ook waar)
Ik hoop hem vaker tegen te komen in het publieke debat. Bijvoorbeeld als lijsttrekker van de Progressieve Ouderen Partij. Ik mis zijn nuancerende, rustige manier van praten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-05-2006, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-05-2006 @ 21:20 :
Marcel van Dam is mijn held. Als hij zegt dat de koopkracht van ouderen omlaag gaat, dan is dat ook zo. (als hij wat anders heeft gezegd is het ook waar)
Ik hoop hem vaker tegen te komen in het publieke debat. Bijvoorbeeld als lijsttrekker van de Progressieve Ouderen Partij. Ik mis zijn nuancerende, rustige manier van praten.
nee maar.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 23:25
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-05-2006 @ 21:20 :
Marcel van Dam is mijn held. Als hij zegt dat de koopkracht van ouderen omlaag gaat, dan is dat ook zo. (als hij wat anders heeft gezegd is het ook waar)
Ik hoop hem vaker tegen te komen in het publieke debat. Bijvoorbeeld als lijsttrekker van de Progressieve Ouderen Partij. Ik mis zijn nuancerende, rustige manier van praten.
Is L&P voor het eerst ironisch bezig?
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 23:26
Arcades
Avatar van Arcades
Arcades is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 07-05-2006 @ 21:20 :
Marcel van Dam is mijn held. Als hij zegt dat de koopkracht van ouderen omlaag gaat, dan is dat ook zo. (als hij wat anders heeft gezegd is het ook waar)
Ik hoop hem vaker tegen te komen in het publieke debat. Bijvoorbeeld als lijsttrekker van de Progressieve Ouderen Partij. Ik mis zijn nuancerende, rustige manier van praten.
Haha, lol .
__________________
Tonight I might meet my next ex-wife
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 09:13
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-05-2006 @ 11:39 :
Ja, hey, die plannen van Wouter Stropdasloos zijn raar, de plannen voor ouderen niet eens zo zeer als de rest van de voorstellen. We hebben Marcel van Dam niet nodig om dat uit te vogelen denk ik zo.
dan maar gewoon doorgaan met de AOW bevriezen, zodat de arme 65plussers er nog verder op achteruit gaan?

Ik vind het goed van Wouter Bos dat hij nu eindelijk eens durft te zeggen wat hij vind ook als dat veel kritiek opwekt, dat hem dat zetels gaat kosten is wel jammer.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 11:14
Verwijderd
Hmm, meestal ben ik het wel eens met Marcel van Dam ..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 11:33
Verwijderd
Wel goed dat die AOW aangepakt wordt. Ik heb een hekel aan die pathologische profiteurs die op hun 55e met pensioen gaan terwijl ze nog kerngezond zijn onder het mom van "ik heb mijn rust toch wel verdiend".
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 12:05
Supreme Dutch
Citaat:
koekjes schreef op 07-05-2006 @ 12:57 :
nee, hoezo?
Zijn aardig wat figuren zoals jij opgepakt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2006, 13:17
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik zag laatst ook een demonstratie van extreemrechts. Vooraan liepen een stel gabbers.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 14:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
lawallan schreef op 08-05-2006 @ 09:13 :
dan maar gewoon doorgaan met de AOW bevriezen, zodat de arme 65plussers er nog verder op achteruit gaan?
Persoonlijk ben ik voorstander van prompte euthanasie zodra iemand met pensioen gaat.

Maar, serieuzer: wat ze met die AOW uitvreten interesseerd me niet zozeer, het zit me dwars dat WB onder het mom van 'solidariteit' weer van plan is 'de hogere inkomens' (en de studiefinanciering van iedereen die daar onder valt) aan te pakken.

De praktijk leert dat je helemaal niet rijk hoeft te zijn om door de PVDA als een rijke koelak bestempeld te worden, dus ik zie mezelf al met 50 euro per maand rond moeten komen als het aan Wouter Bos ligt.

En de waanzinnigheid die daar van uitstraalt; dat hij niet eens even een reality check heeft gedaan over wat nu precies rijk is en waar geld te halen is, dat zit me dwars.

Wouter Bos roept gewoon maar wat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:34
MH
Avatar van MH
MH is offline
Go Marcel :worship:

Ik vind zijn reactie meer dan terecht. Bos is hypocriet. Eerst klagen dat de ene helft van alle senioren zo weinig kan met z'n aow (wat ook klopt, maar veel mensen kunnen met gemak nog een klein pensioentje opbouwen), maar nu de verkiezingen dichterbij komen snel even die lui voor zich willen winnen door de andere helft te benadelen.
Een stem op de PvdA betekent voor studenten, senioren en alle uitkeringsgerechtigden dat er nog een heerlijke bezuinigingsgolf zal komen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:34
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-05-2006 @ 11:33 :
Wel goed dat die AOW aangepakt wordt. Ik heb een hekel aan die pathologische profiteurs die op hun 55e met pensioen gaan terwijl ze nog kerngezond zijn onder het mom van "ik heb mijn rust toch wel verdiend".
Ik wist niet dat heel bejaard Nederland al op 55 stopt met werken...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:37
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
MH schreef op 09-05-2006 @ 12:34 :
Go Marcel :worship:

Ik vind zijn reactie meer dan terecht. Bos is hypocriet. Eerst klagen dat de ene helft van alle senioren zo weinig kan met z'n aow (wat ook klopt, maar veel mensen kunnen met gemak nog een klein pensioentje opbouwen), maar nu de verkiezingen dichterbij komen snel even die lui voor zich willen winnen door de andere helft te benadelen.
Een stem op de PvdA betekent voor studenten, senioren en alle uitkeringsgerechtigden dat er nog een heerlijke bezuinigingsgolf zal komen.
Zelfs als PvdA aan de macht komt, komen er nog bezuinigingen.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Hydrogen schreef op 09-05-2006 @ 12:37 :
Zelfs als PvdA aan de macht komt, komen er nog bezuinigingen.
Ja, maar wel bezuinigingen op dáár waar het hoort.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:50
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 09-05-2006 @ 12:46 :
Ja, maar wel bezuinigingen op dáár waar het hoort.
Dat wou ik dus toevoegen. De minder bedeelden worden wel meer ontzien ja.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 12:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 09-05-2006 @ 12:46 :
Ja, maar wel bezuinigingen op dáár waar het hoort.
Roep dat niet te hard. De ouderenbonden zijn terecht boos over de plannen van Bos om mensen die 10.000-12.000 extra pensioen per jaar vangen mee te laten betalen aan de AOW.

FYI, dat is dus een extra inkomen bovenop de AOW (waarvan het slecht leven is) van € 833 en € 1000. Verplegenden verdienen rond de € 1200-1300 per maand, iets dat over het algemeen als een hongerloon wordt gezien.

De definitie van 'rijk' van Wouter Bos klopt gewoon van geen kanten. Maar ja, het is zo makkelijk om op elke verkeerde beslissing gewoon het etiket 'solidariteit' te plakken, immers, wie wil nu zeggen dat ze niet solidair en daarmee asociaal zijn.

Nou.. ik om te beginnen, want de mensen onder oppositie die zich verschuilen achter hun 'solidariteit' zijn de enigen in de politieke arena die op dit moment zwaar asociaal bezig zijn.

In de krant van vanmorgen stelde een briefschrijver vast 'dat het kabinet de mensen bedonderd, maar dat het toekomstige kabinet daar nu al mee begint voor ze zijn aangetreden'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 13:10
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 09-05-2006 @ 12:34 :
Ik wist niet dat heel bejaard Nederland al op 55 stopt met werken...
Het was een voorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 14:23
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 09-05-2006 @ 12:50 :
Dat wou ik dus toevoegen. De minder bedeelden worden wel meer ontzien ja.
Geloof je het zelf? Nee, alleen de aller-aller-allerminst bedeelden worden ontzien. Die hele linkse kerk vindt geld verdienen verderfelijk en dat straffen ze door met dat verdiende geld de sinterklaas te gaan spelen!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 19:16
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 09-05-2006 @ 14:23 :
Geloof je het zelf? Nee, alleen de aller-aller-allerminst bedeelden worden ontzien. Die hele linkse kerk vindt geld verdienen verderfelijk en dat straffen ze door met dat verdiende geld de sinterklaas te gaan spelen!
Prima toch? Rijken kunnen nu eenmaal niet met geld omgaan. Armen ook niet, maar ja, die kun je niet plukken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-05-2006, 19:37
Verwijderd
Marcel van Dam is de personificatie van demagogie.

Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 19:53.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 00:58
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-05-2006 @ 19:16 :
Prima toch? Rijken kunnen nu eenmaal niet met geld omgaan. Armen ook niet, maar ja, die kun je niet plukken.
Houd ze dan kaal, dan zijn er nog een paar die die zonde niet begaan...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 06:30
Verwijderd
Gewoon diverse bedrijven nationaliseren en de rijkeren korten!!!1

Het rode ideaal, heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 19:42
MH
Avatar van MH
MH is offline
Wie gelooft dat de PvdA ook echt een beter Nederland brengt, vergeet soms eventjes hoe de wereld echt in elkaar zit en heeft de politiek de afgelopen vier jaar niet helemaal gevolgd.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 19:56
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
MH schreef op 11-05-2006 @ 19:42 :
Wie gelooft dat de PvdA ook echt een beter Nederland brengt, vergeet soms eventjes hoe de wereld echt in elkaar zit en heeft de politiek de afgelopen vier jaar niet helemaal gevolgd.
Balkenende heeft het zo geweldig gedaan!!!
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 21:07
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 11-05-2006 @ 19:42 :
Wie gelooft dat de PvdA ook echt een beter Nederland brengt, vergeet soms eventjes hoe de wereld echt in elkaar zit en heeft de politiek de afgelopen vier jaar niet helemaal gevolgd.
jawel hoor, en daarom juist denk ik dat het goed is dat de rechtse rakkers plaats maken voor een linkser kabinet.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 19:50
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-05-2006 @ 12:59 :
de AOW (waarvan het slecht leven is)
en door wie komt dat toch...
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 22:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
lawallan schreef op 12-05-2006 @ 19:50 :
en door wie komt dat toch...
Mij betrap je er niet op te roepen dat dat door de linkse kerk komt. Jij gaat je immers ook niet voor aap zetten door 'rechts' er de schuld van geven toch?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 01:40
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 11-05-2006 @ 19:56 :
Balkenende heeft het zo geweldig gedaan!!!
Jazeker, en beter dan Bos het ooit zal doen. Overigens, hoezo 'gedaan'?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 01:44
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
MH schreef op 13-05-2006 @ 01:40 :
Jazeker, en beter dan Bos het ooit zal doen. Overigens, hoezo 'gedaan'?
haha Bos zal het nooit goed doen. Wat hebben we weer een vooruitziende blik.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 20:06
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Oh jeetje, bestaat die Marcel van Dam nog? Wat een irritante man is dat.

En nee, dat is niet mijn mening, da's een feit, heeft geen discussiewaarde en hoort hier wat mij betreft dus ook niet thuis
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 23:26
Supreme Dutch
Citaat:
Hydrogen schreef op 11-05-2006 @ 19:56 :
Balkenende heeft het zo geweldig gedaan!!!
Balkenende heeft het zeer zeker goed gedaan.. Als die vent eens de uitstraling van Fortuyn had gehad.. Dan had het CDA na de volgende verkiezingen met 80 zetels zonder enige coalitiegenoten het land kunnen besturen..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 23:28
Supreme Dutch
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-05-2006 @ 19:16 :
Prima toch? Rijken kunnen nu eenmaal niet met geld omgaan. Armen ook niet, maar ja, die kun je niet plukken.
Zijn er dan uberhaupt wel mensen die met geld kunnen omgaan?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 23:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
grl schreef op 13-05-2006 @ 20:06 :
Oh jeetje, bestaat die Marcel van Dam nog?
Nog een reden om weer te gaan bezuinigen op de gezondheidszorg.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.