Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   goede anti-roos/psoriasis shampoo (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1407428)

lise_smiles 09-05-2006 16:08

goede anti-roos/psoriasis shampoo

Hoihoi,
Weet één van jullie een goeie anti-roos/psoriasis shampoo die echt werkt (geen leuke fabeltjes en het ondertussen erger maken, zoals head&shoulders) of andere (huis- tuin- en keuken-)middeltjes?

vosje16 09-05-2006 16:19

head&shoulders werkt wel bij mij hoor... :s

Eva 09-05-2006 16:23

ik zou zeggen, even bij de huisarts langs
ze hebben bij de apotheek speciale shampoo's maar ik weet niet of ze op recept gaan

lise_smiles 09-05-2006 16:29

Bij jou werkt head&shoulders? Ik heb er echt alleen maar hele slechte verhalen over gehoord... *-) :S. Misschien moet ik het dan toch een keer proberen...
thanx!
Nog andere dingen?

Daantje_0705 09-05-2006 16:45

De antiroos shampoo van Andrelon schijnt wel goed te zijn (en niet zo duur) maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb het ook maar van horen-zeggen.

Miracle 09-05-2006 17:21

http://www.zarqa.nl/

Daar hebben ze hele fijne shampoo's. :) (y)
Bij m'n broer is daardoor de roos helemaal over gegaan. Het is wel duur, maar je hoeft het niet vaak te gebruiken geloof ik, maar dat staat wel op de verpakking.

De kuurshampoo moet je dan hebben. :)

Te koop bij de Tuinen en reformzaken etc.

Andijvie 09-05-2006 17:42

Mijn vriend heeft de anti-roos shampoo van Fructis gebruikt, en dat hielp príma :)

lennuzz 09-05-2006 17:57

ontopic: nee geen idee

offtopic: psoriasis is toch iets héél anders dan zomaar roos??

duivelaartje 09-05-2006 18:09

Citaat:

lennuzz schreef op 09-05-2006 @ 18:57 :
ontopic: nee geen idee

offtopic: psoriasis is toch iets héél anders dan zomaar roos??

Hm, psoriasis is een 'erge' vorm ervan. Het zit een beetje bij mij in de familie. Van psoriasis heb ik echter geen last, wel af en toe van wat roos. Maar m'n vader heeft een erg fijne shampoo van de kapper waarmee ik mijn haar eens per week was. Niet te vaak, want ik heb er dus niet zoveel last van. Je voelt het wel op je hoofdhuid; koud en 'prikkelend'. Na het voorzichtig haardrogen zie je overal schiffeltjes die zijn losgelaten. Flink schudden en mijn huid is in ieder geval dan weer even rooslos.

Je moet wel lief zijn voor je hoofd, dus niet teveel wassen met verschillende shampoos en er vooral niet aankomen. Als je het op een paar plekjes hebt is bij de apotheek (ik geloof zonder recept) een middeltje te krijgen waarmee je die plekjes kan aanstippen. Ik vond dat echter niet zo fijn, omdat je haar daar vet van wordt. Ook wordt vaak geadviseerd je huid in te masseren met die shampoos, maar ook daar word m'n haar vaak vet van.. Best irritant.

lennuzz 09-05-2006 18:23

Citaat:

duivelaartje schreef op 09-05-2006 @ 19:09 :
Hm, psoriasis is een 'erge' vorm ervan. Het zit een beetje bij mij in de familie. Van psoriasis heb ik echter geen last, wel af en toe van wat roos. Maar m'n vader heeft een erg fijne shampoo van de kapper waarmee ik mijn haar eens per week was. Niet te vaak, want ik heb er dus niet zoveel last van. Je voelt het wel op je hoofdhuid; koud en 'prikkelend'. Na het voorzichtig haardrogen zie je overal schiffeltjes die zijn losgelaten. Flink schudden en mijn huid is in ieder geval dan weer even rooslos.

Je moet wel lief zijn voor je hoofd, dus niet teveel wassen met verschillende shampoos en er vooral niet aankomen. Als je het op een paar plekjes hebt is bij de apotheek (ik geloof zonder recept) een middeltje te krijgen waarmee je die plekjes kan aanstippen. Ik vond dat echter niet zo fijn, omdat je haar daar vet van wordt. Ook wordt vaak geadviseerd je huid in te masseren met die shampoos, maar ook daar word m'n haar vaak vet van.. Best irritant.

ja mijn vader heeft het ook maar niet op zn hoofdhuid geloof ik, op zijn lichaam juist. we hebben nu een soort belichtings-iets in huis waar hij dan mee moet kuren en hij mag in t begin al niet langer dan 10 sec er in staan :eek:

duivelaartje 09-05-2006 19:14

Citaat:

lennuzz schreef op 09-05-2006 @ 19:23 :
ja mijn vader heeft het ook maar niet op zn hoofdhuid geloof ik, op zijn lichaam juist. we hebben nu een soort belichtings-iets in huis waar hij dan mee moet kuren en hij mag in t begin al niet langer dan 10 sec er in staan :eek:
Nou, m'n vader heeft het in lichte vorm, dus alleen maar wat hardnekkige plekjes op z'n hoofdhuid. Hij heeft een crempje en dus die shampoo. Van dat belichting-iets heb ik nog nooit gehoord. :confused:

MevrouwM 09-05-2006 22:48

Allereerst is roos wel echt anders dan psoriasis. Roos is een vorm van eczeem, psoriasis is een huidziekte waarbij er een stoornis is van de huidgroei.
De verschijnselen (de schilfers) zijn wel hetzelfde.

Voor wat meer informatie (mss interessant)
Roos
psoriasis

Als het echt van psoriasis is dan kan je het beste bij de huisarts (speciale) shampoo halen; ik geloof dat dat een soort teer shampoo is ofzo (ruikt apart).
Verder niet te hardnekkig spul gebruiken (head & shoulders)

amor 10-05-2006 18:34

Citaat:

lise_smiles schreef op 09-05-2006 @ 17:29 :
[B]Bij jou werkt head&shoulders? Ik heb er echt alleen maar hele slechte verhalen over gehoord... *-) :S. Misschien moet ik het dan toch een keer proberen...
thanx!
Nog andere dingen?
[/B]

Head & shoulders lijkt te helpen, je ziet meestal geen roos meer. Helaas heb ik van meerder kappers gehoord dat dat spul zo aggresief is dat het je hele hoofdhuid naar de klote kan helpen.
Bij mij werkt Selsun heel goed, maar je moet dan wle af en toe blijven gebruiken anders komt het geoon weer terug

Martha my dear 10-05-2006 20:08

Herbal Bath van Fuente, werkt echt PERFECT (y)

flowergirl-B 10-05-2006 21:22

op dokters-recept verkrijgbaar bij de apotheek: selsun suspensie schijnt heel goed te zijn, maar dan moet je wel ff langs de huisarts!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.