![]() |
Graafstroom is de veiligste gemeente
;) Voel jij je veilig in de gemeente/plaats waar je woont en waar meet je dat aan af?
Ik wel, maar woon dan ook in een klein boerendorp. Ik kijk naar het aantal inbraken en dergelijke, en dat is hier niet erg groot, |
Jawel, want ik ben nog nooit aangevallen/in elkaar geslagen/verkracht/vermoord/levend begraven in mijn huidige woonomgeving.
|
Ja, ookal stikt het van de neonazi's in dit gehucht met stadsrechten.
|
Ja wel, ik durf zelfstandig de straat op.
|
In mijn eigen wijk voel ik me wel veilig, ook 's nachts. In andere wijken voel ik me overdag niet eens veilig :o Tuig wat daar rondloopt.
|
jawel, alleen voelik me bij sommige groepjes in de stad of ergens niet zo op mijn gemak. Ik zit er niet mee om 's nachts alleen naar huis te fietsen.
|
in deze wijk word heel erg veel ingebroken, in deze straat is er al bij onze buren, overburen, en bij twee andere huizen ingebroken. Niet echt het toppunt van veiligheid.
En er word soms gevochten bij een skatepleintje, maar daar kom ik toch al niet meer. Maar verder, mmuh, redelijk veilig denk ik |
Ja, ik vind de Bijlmer wel veilig.
|
Citaat:
|
Ja, ik voel me nooit echt bedreigd. Er zijn wel wat wijken waar ik misschien niet zo snel 's nachts alleen heen zou gaan, maar daar kom ik eigenlijk nooit.
|
Citaat:
Veilig voel ik me ja, aangezien ook ik nog leef (hahaha net een toeter op straat, blijkt een stomme stoet van stomme motors/brommers/en een fiets :| langs te rijden, heel's angels wannabees :D ). Sommige buurten schijnen wel gevaarlijk te zijn hier in rdam :o |
Lisse, ik voel me hier vrij veilig. Zelfs voor de plaatselijke hangjeugd ben ik niet echt bang.
|
Oh en zo nu en dan, is rotterdam weleens de gevaarlijkste gemeente geweest :o
oh wacht gister ergens hiero bij mij inde straat ofzo, een agente gesneden :nono: |
Waar was dat dan?
|
Mijn stad in z'n geheel schijnt de veiligste gemeente van het Waterweggebied te zijn, maar mijn wijk deelt daar wat minder in. Er zijn twee delen: het meer 'middle-class' gedeelte met uniforme eensgezinswoningen en troosteloze jaren '50 en '60-portiek en galerijflats. In het eerste deel voel ik me redelijk veilig overdag, niet zo veilig 's avonds en 's nacht. In het tweede deel voel ik me al niet prettig overdag, en ga ik dus maar niet 's nachts verkennen.
|
weet niet echt in welke straat, maar iig in de buurt van de havenstraat, wrs in de havenstraat, maarw was er niet bij dus.
Maar er zijn wel eens interessante gevechten hier, in de zomer meestal, één keer een hele goede eindelijk werden die drie trutten van een gezin hier om de hoek aangepakt. Echt arrogante lui, aan wie iedereen de pest heeft. Was best eng, de grote dikke moeder kwam later helpen enzo, echt grote meisjes en en een grote vrouw, vechten, toen werd nog één iemand neergestoken. |
Ja natuurlijk. Ik voel me overal wel veilig, het is namelijk heel makkelijk om geen slachtoffer te worden.
|
Ja, Amsterdam is reteveilig.
|
Ik kan mijn fiets in Hasselt dagenlang buiten laten staan zonder dat hij op slot zit.
In Groningen niet, maar daar voel ik me ook veilig. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat heb ik nog niet gezien, maar dat soort gevechten vinden ook meestal plaats als normale mensen werken, vandaar. Overigens voel ik me hier hartstikke veilig. Mijn fiets is trouwens nog niet eens aangeraakt sinds ik hier woon, en er zit zo'n batterijen-achterlichtje op. In Zutphen is dat in een paar maanden tijd al drie keer gejat, hier nog niet ééns. |
Ik woon in (de buurt van) Eindhoven, en dat schijnt de onveiligste gemeente te zijn, op Rotterdam na. :D Daaruit concludeer ik dan maar dat Nederland verrekte veilig is, want ik heb me nog nooit onveilig gevoeld in Eindhoven (hoewel ik er wel overvallen ben :o ).
|
Citaat:
|
Citaat:
eergisteren ofzo was er ook ene gevecht in mn straat, en ik domme idioot, heb het allemaal gemist :mad: pas tooen het voorbij was, merkte ik het. Goh er zijn wel heel vaak gevechten in mn straat :cool: leuk als mn buurman een paar jongens in elkaar trapt :cool: oh mn broer zat een keer in ene gevecht hier, want een groepje kwam hem 'in elkaar slaan', (haat :o ). Mn moeder freakte enzo, naar buiten en gillen enzo. Later probeerde één van die jongens in de auto mn moeder aan te rijden :mad: , die sprong net op tijd weg :nono: ik zal maar niet een bevolkingsgroep noemen, anders denkt men nog dat ik vooroordeel :o |
Citaat:
Geen verkrachtingen/moordpartijen/aanslagen en dergelijke. We hebben wel "de wreker van Zuuk", maar die is niet meer zo actief. |
Citaat:
In mijn dorpje voel ik me redelijk veilig, al worden de laatste tijd wel vaak auto's bekrast en voortuinen vernield, maar dat gebeurt alleen op zaterdagnachten:o |
Op wat vernielingen, verkrachtingen en dergelijk na is het hier redelijk veilig.
|
Ik vind mijn gemeente vrij veilig opzich. Er gebeurd niet al te veel raars (ok er vliegt wel eens een school in de fik en er worden ruitjes van de moskee in getikt maar dat zijn debiele jongeren die niet na denken maar geen gevaar voor de samenleving vormen :o) en er zijn geen grote groepe hangjongeren o.i.d.
|
Citaat:
Ik voel me in zwolle veilig genoeg :p |
Ja hoor, in Maastricht/Tilburg, de 2 gemeentes waarin ik het meest zit/leef, voel ik me altijd wel veilig. :)
|
Ik voelde me vanmiddag in de intercity van Rotterdam naar Eindhoven wel behoorlijk onveilig. Ik was echt bang dat de debiliteit van de aldaar aanwezige brabo's op mij zou overslaan.
|
In Almere ben ik wel eens lastig gevallen, maar toen was ik 10 ofzo.
En ook een keer een klap in mijn gezicht gekregen van een portier van een café omdat _mijn broertje_ hem geen fooi gaf. Die achterlijke gladiool kon ons blijkbaar niet uit elkaar houden :mad: En in de twee maanden dat ik hier in Amersfoort woon heb ik nog geen voorvallen meegemaakt. Wel was hier onlangs (vlakbij) die ene Babak doodgeschoten door ene Sidney, dat dan weer wel. |
Citaat:
|
Citaat:
Grunn is ook veilig :cool: |
Voel me erg veilig. Komt denk ik omdat ik zo sterk ben.
|
Citaat:
|
Ik woon in Rotterdam en voel me bijna altijd veilig, fiets ook rustig midden in de nacht naar huis in mijn eentje. Maar bepaalde gebieden zou ik toch liever niet komen in dat geval.
|
Ja, dit is de veiligste gemeente van het land, het enige waar je bang voor moet zijn de grazende koeien.
@Mrsoija Ik ben geregeld in rotterdam en heb nog nooit wat meegemaakt. Je woont in de verkeerde buurt ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(zal je zien dat ik nu een spelfout heb gemaakt) edit: ik zag er al een :o |
Citaat:
|
Misschien heb je gewoon geen verstand van mode. ;)
|
Citaat:
|
Ik kon niet achterhalen of het mode was of niet, ik kon ze niet verstaan. Echt, het zou zoveel schelen als die mensen eens probeerden ABN te spreken. Ze wíllen het niet eens. En dan maar raar vinden dat het Psychologie Magazine na onderzoek concludeert dat mensen uit het zuiden door hun accent als dommer worden gezien.
|
Ow yeah. Go nare man. zelfde geval met twente, drenthe, fryslân, groningen!!
|
Juh :)
Maar even serieus, ik kan me wel voorstellen dat mensen zich onveilig voelen waar ik woon. Het is toch best een zootje op straat, veel schreeuwende negers en agressief kijkende Marokkanen, van die werkloze losers die in gepimpte Mercedessen langsrijden met 50 cent keihard op en dergelijke. |
klopt helemaal. Ik heb dat ook wel, dat ik wel eens een groepje zie waar ik omheen wil lopen. Maar schouders recht en doorlopen... ;)
|
Weet iemand waar de lijst staat van veiligste gemeenten? Ik ben wel benieuwd hoe hoog mijn stad gescoord. :D
Over het algemeen voel ik me hier veilig, maar er is hier wel een wijk in de buurt waar ik niet graag alleen doorheen fiets in het donker. Vroeger zijn daar wel kleine dingetjes gebeurd, maar eigenlijk viel dat meer onder kattekwaad dan iets anders. :p Maar ik zoek het gevaar natuurlijk niet op. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28. |