![]() |
Titelloos
er is een gestalte die achter mijn dromen schuilt
gelijk een eenzaam kind dat langs de dagen druilt een oude leraar die zich over mijn treurnis buigt een hand op mijn schouder die van god getuigt |
Allereerst, is het niet een gestalte, dat? ik weet het niet hoor :o
De rijm vind ik subtiel. Het beeld van een kind dat langs de dagen druilt is mooi. Eigenlijk vind ik alle zinnen wel mooi, maar voor mij is het nog te kort. Ik zou nog iets verwachten, want het blijft nu zo ongrijpbaar. |
Mooi gedicht iig. Ik denk dat ik nog bepaalde boodschappen mis, dus ik moet hem later maar weer herlezen. Nu begrijp ik hem volgens mij nog niet.
@Ave: woorden die op -te eindigen, zijn meestal vrouwelijk, dus een gestalte die is juist |
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk bracht het geraamte je in de war. |
Citaat:
maar dit is een beetje offtopic.. |
het woord 'treurnis' - vind ik een lettergreep te weinig en misschien ook wat te expliciet - ik moet zeggen dat het gedicht of net te kort of net niet sterk genoeg om je strot door te snijden, maar ook dat diezelfde strot wel bereikt wordt
volgens mij zei je een keer iets van "er is een gestalte die achter mijn dromen schuilt waarvan ik nooit een vader zal zijn" en dat vond ik eigenlijk ook wel erg mooi. |
er is een gestalte die achter mijn dromen schuilt
vind ik mooi, evenals de subtiele rijm, maar verder vind ik het op de één of andere manier toch wat zwak. (ik wilde simpel zeggen, maar dat is niet echt het goede woord). Misschien zijn de beelden net iets te herkenbaar, of zo. |
Het komt heel heel opsommerig op me over. Mede door de rijm. Het is inderdaad bijna simpel.
|
Opvallend dat jullie de rijm subtiel noemen terwijl het gewoon aabb is?
|
Dit gedicht (deze 4 regels) lijken echt heel erg op iets wat ik eerder heb gelezen qua ritme en opzet maar ik weet niet wat.
|
Citaat:
|
Citaat:
de gestalte; dus ---> de gestalte die / een gestalte die |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik beschouw dit echt als een strofe eigenlijk :/. |
Citaat:
Nee het deed me hier aan denken: Citaat:
|
Mja ik zie er ook niet zoveel in eigenlijk?
Niet dat het niet mooi is, maar het is wel gewoon nog heel onaf. Leest lekker, maar dan wil ik niet zo abrupt onderbroken worden. Méér, méér... :) |
Ga je er nog iets mee doen Michel?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het opzich wel zonde dat je er niets mee doet, want ik vind eigenlijk alleen de rijm wat zonde. Ik had geen eindrijm gebruikt, denk ik: ik zou een andere vorm proberen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21. |