[18 mei, P60 A'veen] Textures, Gojira, Parkway Drive
Toch een van de betere livebands, Textures, komt aanstaande donderdag in Amstelveen. Ik ben benieuwd, doordat ik naar familie moest heb ik ze niet kunnen zien op bevrijdingspop. Zijn er nog meer mensen die hier naar toe gaan?
Gojira is trouwens ook wel vet, hoewel het in het verplichte biootje als "toekomst van death metal'' wordt omschreven. Komt ie:
==================
Hoe hard kan het gaan met een band? In augustus 2003 lanceerde Textures haar zelf geproduceerde debuutalbum Polars. Vervolgens werd de band binnen twee maanden opgepikt door platenlabel Listenable Records (Frankrijk) en management Loudnoise Productions (Nederland). Binnen een jaar speelde Textures in het voorprogramma van onder andere Morbid Angel (USA), Sepultura (Bra.), Machinehead (USA), Meshuggah (Sw.), the Dillinger Escape Plan (USA), Watchtower (USA) en Peter Pan Speedrock (NL).
Textures laat zich moeilijk in een hoekje drukken. Innovatief, agressief, modern, atmosferisch, wiskundig. Invloeden worden gehaald uit nagenoeg alle muziekstijlen: soundtracks, metal, pop, ambient, fusion, progrock, singer/songwriter, klassiek. Toch blijven de complexe en opgefokte songs toegankelijk voor elke muziekliefhebber.
Het Franse Gojira, de toekomst van de death metal, is een van de supports. De band is klaar om de wereld te veroveren. In Frankrijk zijn hun concerten steevast uitverkocht en wie ze ooit live zag, weet dat dit één van de beste, meest afgewerkte bands is.
Het andere voorprogramma is van het Australische Parkway drive.
===============
|