![]() |
[F1] GP Monaco
http://img124.imageshack.us/img124/1...af1logo7az.jpg
Programma 25 mei 2006 11:00-12:00 1e training 14:00-15:00 2e training 27 mei 2006 11:00-12:00 Vrije training 14:00 Kwalificatie 28 mei 2006 14:00 Race http://img109.imageshack.us/img109/5...coklein5nw.jpg Circuit : Monte Carlo Land : Monaco Lengte : 3.37 Aantal ronden : 78 Totale lengte : 260,520 km Baanoppervlak : hobbelig Hoeveelheid grip : gemiddeld Ronde record : 1:14.439 (M. Schumacher) http://img139.imageshack.us/img139/6749/mon20057ws.jpg Snelle wagens en mooie vrouwen. Een combinatie die mannen al jaren weet aan te spreken. Van beiden zijn er tijdens het raceweekend in Monaco genoeg te vinden. Met z'n luxe flatgebouwen en de pracht en praal in de plaatselijke jachthaven is en blijft Monaco steeds een aparte ervaring. Maar ook voor de rijders zelf is het een aparte gebeurtenis. De meeste van hen rijden zowat in hun eigen achtertuin en nergens staan de vangrails zo dicht langs de baan. Voor één keer moet veiligheid maar eens wijken voor traditie. Het stratencircuit van Monaco is al sinds jaar en dag niet meer uit het geheugen van de Formule 1-fans weg te denken. In het verleden hebben zoveel groten er hun klasse laten bewonderen. Talent komt hier steeds boven drijven en dat blijkt mooi uit het lijstje van overwinnaars. Prost, Schumacher, Graham Hill… Allen hebben ze de race der races meer dan eens naar hun hand weten te zetten. De ongekroonde prins van Monaco is en blijft natuurlijk Ayrton Senna. De Braziliaan wist in de nauwe straten maar liefst vijf opeenvolgende keren te winnen en met zes zeges in totaal maakt dat een fenomenaal record. http://img105.imageshack.us/img105/2...w1212032kj.gif Na Senna begint Schumacher aan een zegereeks die in 1996 verrassend genoeg door Olivier Panis in een Ligier wordt doorbroken. Ook in 1998 moet de Duitser de zege aan iemand anders laten. Toen was het de latere wereldkampioen Häkkinen die ermee aan de haal ging, terwijl Schumacher een robbertje aan het vechten was met Alexander Wurz. Het volgende jaar blijft de Duitser echter ver uit de buurt van de Oostenrijker. De Duitser domineert weer en mag zich na zijn zege officieel de 'meest succesvolle Ferrari-rijder ooit' noemen. In 1999 triomfeert Schumacher opnieuw, maar in 2000 verloopt het dan weer minder voor de Duitser. Jarno Trulli daarentegen lijkt voor de verrassing te zullen zorgen. De kleine Italiaan kwalificeert zich als tweede, achter Michael Schumacher. Helaas is de Jordan van Trulli tijdens de race niet betrouwbaar genoeg. Dat geldt echter ook voor de Ferrari van Schumacher. De overwinning gaat uiteindelijk naar Coulthard die daarmee teamgenoot Häkkinen voorafgaat. De McLarens halen in 2001 de eindstreep niet, zodat de weg wordt vrijgemaakt voor de vijfde zege van Schumacher en, met dank aan Barrichello, de dubbel voor Ferrari. Coulthard weet in 2002 de gebroeders Schumacher voor te blijven. In 2003 wordt de baan aangepast om tegemoet te komen aan de hoge eisen van de Formule 1, wat een uitdaging is gezien de beperkte ruimte in Monaco. Dat jaar beleeft het team van Ferrari een moeilijk weekend en staat Montoya als winnaar op het podium. http://img232.imageshack.us/img232/4...houselg8rw.jpg Historie circuit Vanaf de eerste race in 1929 is er aan het stadscircuit te Monte Carlo vrijwel niets veranderd. Dat is logisch, omdat de mogelijkheden daartoe geheel worden belemmerd door bestaande wegen. De tijd is daar dus een beetje stil blijven staan. Dat wil zeggen: de auto’s en alles daaromheen werden steeds moderner en sneller, maar het circuit niet. Monte Carlo is met zijn 3,370 kilometer lengte niet alleen de langzaamste maar ook de kortste baan van de Formule 1-kalender. Het is tevens een baan voor specialisten. Sommige ’groten’ wonnen aan de lopende band en anderen, zoals Jim Clark, nooit. Kenmerkend voor Monte Carlo is de nadrukkelijke aanwezigheid van de haven, waarin tot twee keer toe, in 1955 en 1965, een Formule 1-auto terecht kwam. Wie gedurende de race uit de vangrails blijft, heeft ook in mindere auto’s kans op WK-punten. Geduld wordt hier beloond! De winnaar van de eerste Grand Prix de Monaco, de Engelsman ’W. Williams’, reed met een gemiddelde van zo’n 80 kilometer per uur. Dat is verbazend rap, in aanmerking genomen dat tegenwoordig het gemiddelde nog steeds op ’slechts’ 144 km/h ligt. Grootheden als Tazio Nuvolari, Achille Varzi, Rudi Caracciola en Juan Manuel Fangio vierden triomfen in Monte Carlo. De ongekroonde koning van het prinsdom is echter Ayrton Senna, die tussen 1987 en 1993 het recordaantal van zes zeges boekte, één meer dan Graham Hill en twee meer dan Alain Prost. Graham Hill was de eerste die in Monte Carlo een hattrick scoorde maar Senna won vijf maal achtereen! In 1998 won Mika Hakkinen er voor het eerst, terwijl Ferrari in 1999 er een dubbelzege behaalde. In 2000 triomfeerde, enigszins onverwacht, David Coulthard. De Schot herhaalde de zege in 2002, in 2003 boekte Montoyain Monte Carlo de eerste Williams-zege in twintig jaar. Mede door het langzame karakter van de baan is er al die Grand Prix’ slechts één keer een coureur verongelukt: Lorenzo Bandini in 1967. Desondanks kan deze baan met de beste wil ter wereld niet veilig worden genoemd. Monaco 22 mei 2005 Kimi Raikkonen ontpopt zich tot de grote uitdager van Fernando Alonso. De Fin is opnieuw de snelste in de kwalificatie (2:30.323) en ook in de race is hij niet te kloppen. Renault heeft een slecht weekend door een foute bandenkeuze. Alonso weet nog de vierde plaats te halen, maar Giancarlo Fisichella komt niet verder dan plaats twaalf. Nick Heidfeld en Mark Webber zorgen voor feest bij Williams door tweede en derde te worden. Eerdere winnaars 2005 Kimi Raikkonen (McLaren) 2004 Jarno Trulli (Renault) 2003 Juan Pablo Montoya (Williams) 2002 David Coulthard (McLaren) 2001 Michael Schumacher (Ferrari) 2000 David Coulthard (McLaren) 1999 Michael Schumacher (Ferrari) 1998 Mika Hakkinen (McLaren) 1997 Michael Schumacher (Ferrari) 1996 Olivier Panis (Ligier) 1995 Michael Schumacher (Benetton) 1994 Michael Schumacher (Benetton) http://img66.imageshack.us/img66/707/19166lg.jpg |
V1:
1 F. Alonso Spa Renault 1:16.712 - 2 A. Davidson Eng Honda 1:16.872 + 0:00.160 3 G. Fisichella Ita Renault 1:16.888 + 0:00.176 4 M. Schumacher Dui Ferrari 1:16.973 + 0:00.261 5 J.P. Montoya Col McLaren 1:17.458 + 0:00.746 6 R. Kubica Pol BMW Sauber 1:17.869 + 0:01.157 7 A. Wurz Oos Williams 1:17.949 + 0:01.237 8 J. Button Eng Honda 1:18.329 + 0:01.617 9 R. Doornbos Ned Red Bull 1:18.394 + 0:01.682 10 R. Barrichello Bra Honda 1:18.406 + 0:01.694 11 D. Coulthard Sch Red Bull 1:18.447 + 0:01.735 12 N. Rosberg Dui Williams 1:18.480 + 0:01.768 13 M. Webber Aus Williams 1:18.571 + 0:01.859 14 F. Massa Bra Ferrari 1:18.695 + 0:01.983 15 J. Trulli Ita Toyota 1:18.703 + 0:01.991 16 R. Schumacher Dui Toyota 1:19.021 + 0:02.309 17 J. Villeneuve Can BMW Sauber 1:19.246 + 0:02.534 18 C. Klien Oos Red Bull 1:19.543 + 0:02.831 19 N. Jani Zwi Torro Rosso 1:19.651 + 0:02.939 20 G. Mondini Zwi MF1 1:19.669 + 0:02.957 21 T. Monteiro Por MF1 1:19.730 + 0:03.018 22 V. Liuzzi Ita Torro Rosso 1:19.857 + 0:03.145 23 S. Speed Usa Torro Rosso 1:20.137 + 0:03.425 24 C. Albers Ned MF1 1:20.552 + 0:03.840 25 T. Sato Jap Super Aguri 1:21.144 + 0:04.432 26 F. Montagny Fra Super Aguri 1:21.594 + 0:04.882 27 K. Raikkonen Fin McLaren 2:06.592 + 0:49.880 28 N. Heidfeld Dui BMW Sauber - |
Lekkere tijd van Doornbos, slecht vna Albers, maar ik weet niets van de achtergronden verder. Het zal zoals gebruikelijk wel weer weinig zeggen. :p
|
Citaat:
|
De auto's zijn in Monaco net zo snel als in andere landen, alleen op dit circuit gaan ze minder hard door de bochten.
Redelijke tijd van Doornbos, Albers valt een beetje tegen. Maar die trainingen zeggen nooit zo heel veel. De kwalificatie zal hier wel interessant worden, aangezien er weinig ruimte op het circuit is en verkeer is dan ook letterlijk verkeer. Een eventuele gele vlag kan ervoor zorgen dat niemand meer een snel rondje kan rijden. Dus dat gaat nog spannend worden. |
Citaat:
Kan iemand mij vertellen wat er toen veranderd is? |
http://i4.tinypic.com/10o3fgz.png
Citaat:
Volgens mij is de eerste bocht minder smal gemaakt, de Nouvelle chicane is een enkele ipv een dubbele chicane geworden, Piscine is verbreedt en het gehele pitstopcomplex is vernieuwd, netals de ingang van de pitstraat. |
Citaat:
De pitstraat is breder geworden en op een andere lokatie gezet zodat het publiek kan meekijken wat er allemaal in de pitstraat gebeurt. De uitloopstrook van de pitstraat is langer geworden, eerst moet je voor de eerste bocht al "uitvoegen" zeg maar, nu is dit na de 1e bocht geregelt. De 1e bocht heeft geen vangrail meer aan de binnenkant van de bocht, dit is niet een lege plek geworden zodat je daar eigenlijk gewoon overheen kan rijden en dat hebben ze ook bij Tabac gedaan de bocht voor de laatste hairpin. |
Doornbos doet lekker mee. :cool: Ook de Renaults zijn vandaag al snel. Albers inderdaad slecht, zeker vergeleken met Monteiro en Mondini. (n)
Monaco is zeker niet mijn favo race, maar toch heeft het natuurlijk iets speciaals vergeleken met de andere circuits. Ik ben benieuwd wie er zondag gaat winnen. Schumacher, die deze GP al vaak heeft gewonnen, of Alonso, die natuurlijk die overwinning in zijn thuisland "meeneemt" naar dit stratencircuit? Of iemand anders? |
Citaat:
Een goede aeropacket is cruciaal om te winnen hier en dat is het beste te vinden op de renaults. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat zie je tot nu toe op alle circuits, de Renaults pakken de winst in de bochten, de Ferrari's op de rechte stukken. |
En de Ferrari's waren vroeger altijd heer en meester in de pitstops, maar tegenwoordig is Renault daar ook heel goed in geworden. En de pitstops zullen op dit circuit weer heel erg belangrijk gaan worden. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen morgen. Maar het lijkt me wel dat Renault en Ferrari alles op alles zetten om de pole te pakken.
|
Citaat:
|
Zou Monaco niet weer eens voor een verrassing kunnen zorgen?
|
Citaat:
|
Nog mooier zou een regen kwalificatie en een regenrace zijn waarin de achterhoede nu een beetje vooraan op de startgrid staat en de toppers in de achterhoede staan. (y)
Maar dat gaat toch niet gebeuren. Plaatje van monaco op dit moment bij Casino: http://img134.imageshack.us/img134/8075/27055ew.jpg |
Leuke kwali, jammer dat Albers er net buiten viel, domme schuiver van Massa en Schumacher die zijn auto in de bocht neerzette was duidelijk express, hij had als hij het wilde nog gewoon door kunnen rijden aangezien zijn voorwielen helemaal niet tegen de railing aanstonden, maar wel slim natuurlijk. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet dat ik zon Schumacher fan ben, maar toen ik het moment zag dacht ik dat de "Schumacher-haters" (wat een zielige term eigenlijk) zullen dit weer gebruiken om hel op aarde te creeeren en te roepen hoe slecht de man wel niet is bla bla bla..
Citaat:
Dit neemt niet weg dat ik het ook een nare actie vind van Schumacher. Uitslag Kwalificatie: 1 Schumacher, Michael Ferrari 1:13.898 +0.000 23 2 Alonso, Fernando Renault 1:13.962 +0.064 25 3 Webber, Mark Williams 1:14.082 +0.184 31 4 Räikkönen, Kimi McLaren 1:14.140 +0.242 26 5 Fisichella, Giancarlo Renault 1:14.396 +0.498 26 6 Montoya, Juan-Pablo McLaren 1:14.664 +0.766 32 7 Barrichello, Rubens Honda 1:15.804 +1.906 31 8 Trulli, Jarno Toyota 1:15.857 +1.959 24 9 Coulthard, David Red Bull Racing 1:16.426 +2.528 30 10 Rosberg, Nico Williams 1:16.636 +2.738 33 11 Schumacher, Ralf Toyota 1:14.398 +0.500 14 12 Klien, Christian Red Bull Racing 1:14.747 +0.849 12 13 Liuzzi, Vitantonio Scuderia Toro Rosso 1:14.969 +1.071 20 14 Button, Jenson Honda 1:14.982 +1.084 17 15 Villeneuve, Jacques BMW 1:15.052 +1.154 16 16 Heidfeld, Nick BMW 1:15.137 +1.239 20 17 Albers, Christijan Midland F1 1:15.589 +1.691 8 18 Monteiro, Tiago Midland F1 1:15.993 +2.095 8 19 Speed, Scott Scuderia Toro Rosso 1:16.236 +2.338 7 20 Sato, Takumo Super Aguri 1:17.276 +3.378 6 21 Montagny, Frank Super Aguri 1:17.502 +3.604 7 22 Massa, Felipe Ferrari 0:0.000 +-73.898 2 Webber toch vrij opvallend 3e, maar Fisichella was sneller opweg tot de gele vlag situatie van Schumacher |
Citaat:
|
Schumacher leek de laatste tijd echt heel erg veranderd te zijn. Zoiets had ik zeker niet verwacht. Vroeger haalde hij wel vaker van die zotte acties uit, maar de laatste jaren eigenlijk niet meer. Het lijkt er toch op alsof het expres is gedaan. Maar daar zal nooit achter te komen zijn. Nouja ik ben wel blij dat Schumacher de pole heeft want op die manier kan het WK misschien wat spannender worden.
|
Heb de hele kwali niet gezien, dus ik kan niet over de situatie meepraten. Wel opvallend is, is dat Webber derde is geworden. Williams zat er vanmorgen sowieso goed bij met Rosberg op een vijfde stek in de training. Ook opvallend is een teleurstellende 14e tijd voor Button, die de laatste GP's wat minder is.
Albers gezien de positie toch wel redelijk, een keertje voor Monteiro en zelfs een Torro Rosso (en een Ferrari ;) ). |
Schumacher moet achteraan beginnen
27 mei 2006 Michael Schumacher zal de Grand Prix van Monaco van achteraan moeten beginnen. De stewards hebben besloten alle tijden die de Ferrari-rijder in de kwalificatie heeft gereden, te schrappen. Zij hebben geoordeeld dat de Duitser zijn wagen met opzet op het circuit tot stilstand heeft gebracht en daarmee de regels heeft overtreden. Door deze straf zal Fernando Alonso zondag vanaf pole starten. Schumacher veroorzaakte in de finale van de kwalificatie een gele vlag, waardoor de rijders die bezig waren aan een snelle ronde, een verbetering van hun tijd konden vergeten. Meteen na de kwalificatie werd de zaak door de stewards onder de loep genomen. Pas acht uur na het einde van de kwalificatie maakten zij hun beslissing bekend. In een verklaring staat: "De stewards hebben geen goede reden kunnen ontdekken waarom de coureur op deze manier op dit deel van het circuit zo excessief moest remmen. Daardoor kan niet anders geconcludeerd worden dan dat de coureur met opzet zijn wagen op het circuit tot stilstand heeft gebracht." Michael Schumacher zal de laatste startrij delen met zijn teamgenoot Felipe Massa, die tijdens het eerste deel van de kwalificatie de vangrails raakte. Fernando Alonso zal voor de derde keer dit seizoen van pole beginnen. De Spanjaard deelt de eerste startrij met Williams-coureur Mark Webber. Ook Giancarlo Fisichella werd door de stewards in Monaco bestraft. De Italiaan zou Red Bull-rijder David Coulthard hebben gehinderd. Fisichella verloor zijn drie snelste tijden, waardoor hij als tiende start. Bron: F1Racing Yeah :cool: (y) (y) Heel terecht |
Het zal niets worden voor Ferrari
|
Pri-ma.
Zou knap zijn als Ferrari nog punten pakken, leuk voor Webber. Goede dude vind ik dat. |
Ik vind het een overdreven straf.
Ten eerste, je kunt wel zien dat Schumacher zich verremt in de bocht ervoor en zo iets van de ideale lijn af komt, bij het insturen van de bocht heeft hij eerst onderstuur, daarna iets overstuur. (En diegenen die zelf weleens gecart hebben weten hoe dat voelt.) Ten tweede, als er al bewijs is dat hij het expres heeft gedaan zou hij toch vanaf P10 horen te starten, omdat hij de eerste 2 kwali's heeft overleeft. Fisichella moet trouwens wel een paar plaatsen achteruit omdat hij coureurs heeft geblokt. |
Citaat:
Waarom geen geldboete, de snelste tijd afnemen, tien plaatsen terug? Het is gewoon een veel en veelste zware straf, helemaal met het oog op het WK. |
Je kunt nu wel stellen dat het WK is beslist, zowel voor de constructeurs als de coureurs.
Schumacher en Massa hebben de motoren vervangen en zijn volgetankt, en ze zullen beiden uit de pit starten om de eerste rondes te overleven. |
Achteraan starten, wat een naaistreek, dan indd eerder op de 10e plaats oid. (n)
|
Mja, de spanning uit het wk is na deze race wel weg denk ik. Alonso rijdt natuurlijk simpel naar een overwinning, omdat monaco niet een circuit is waar ingehaald kan worden. Het zou fijn zijn als Alonso eens nul punten zou halen.
Wat betreft de kwalificatie; ik ben nu officieel geen Schumacher fan meer. Ik vond het een misselijke truc. Je zag inderdaad wel dat hij onderstuur had, maar dat kan je natuurlijk makkelijk zelf veroorzaken. En we hebben het niet over een Yde of Monteiro, Schumacher is de meest ervaren coureur van allemaal en laat zoiets niet gebeuren als hij het niet wil. Dat gaat er bij mij niet in. |
Citaat:
|
In de replay beelden bij Schumacher onboard kon je wel heel duidelijk zien dat hij een paar keer naar links stuurde.
Waarom ga je in godsnaam naar links sturen als je een bocht naar rechts moest maken? Nooit maakt Schumacher een fout en nou net in die laatste bocht op het belangrijkste moment maakt hij zo'n kut foutje. En dan gaat ie later nog eens 3 verschillende verhalen vertellen over wat er allemaal gebeurde, komt toch wel erg ongeloofwaardig over. Ik vind die straf heel terecht. Over de race: Ging wel, aan het begin was het nog wat saai maar na de eerste SC-actie werd de race steeds leuker. |
Via DEZE link kun je het nog eens bekijken (duurt wel wat lang met laden..).
Opzich is het wel te zien dat hij niet goed uitkwam bij de bocht ervoor, want bij Rascasse moet hij dicht langs de vangrail insturen. Daardoor krijgt hij onderstuur en daarna iets overstuur. Het beste wat je dan kunt doen is de auto laten "uitrollen". Maar waarom hij het stuur helemaal recht gooit is mij een raadsel. Uitslag race: 1 Alonso, Fernando Renault - +- 1:43:43.116 2 Montoya, Juan-Pablo McLaren - +- + 14.567 3 Coulthard, David Red Bull Racing - +- + 52.298 4 Barrichello, Rubens Honda - +- + 53.337 5 Schumacher, Michael Ferrari - +- + 53.830 6 Fisichella, Giancarlo Renault - +- + 62.072 7 Heidfeld, Nick BMW - +- + 1 Ronde 8 Schumacher, Ralf Toyota - +- + 1 Ronde 9 Massa, Felipe Ferrari - +- + 1 Ronde 10 Liuzzi, Vitantonio Scuderia Toro Rosso - +- + 1 Ronde 11 Button, Jenson Honda - +- + 1 Ronde 12 Albers, Christijan Midland F1 - +- + 1 Ronde 13 Speed, Scott Scuderia Toro Rosso - +- + 1 Ronde 14 Villeneuve, Jacques BMW - +- + 1 Ronde 15 Monteiro, Tiago Midland F1 - +- + 2 Ronden 16 Montagny, Frank Super Aguri - +- + 3 Ronden 17 Trulli, Jarno Toyota - +- + 6 Ronden 18 Klien, Christian Red Bull Racing - +- + 22 Ronden 19 Rosberg, Nico Williams - +- + 27 Ronden 20 Räikkönen, Kimi McLaren - +- + 28 Ronden 21 Webber, Mark Williams - +- + 30 Ronden 22 Sato, Takumo Super Aguri - +- + 32 Ronden |
Citaat:
|
Albers verdiend echt een pluim vandaag... (y)
Gewoon 12e worden incl. een drive through. Ook wel leuk om te zien was dat ie op een gegeven moment 1 van de snelsten op de baan was. Het was iig een hele constante race van hem. En er had nog meer in gezeten als hij Monteiro niet had geknepen bij de start... |
Citaat:
|
De eerste 5 plaatsen bezet door 5 verschillende teams. Hoelang zou dat nog eens geleden zijn! :cool:
Het was wel een mooie race... Knap van Schumi, maar Alonso staat nu wel 21 punten voor. |
Dit is wat Schumacher zei tegen de Duitse zender RTL had na de race:
“Ik heb vandaag niet veel tijd gehad om terug te denken aan gisteren. Ik was bezig op de baan, en je moet op een bepaald punt zulk soort zaken achter je kunnen laten en je op datgene concentreren wat je te doen staat.” Opende Michael Schumacher toen hem gevraagd werd in hoeverre de kwestie hem vandaag nog bezig had gehouden. Peilend naar zijn mening over de stroom van kritiek die Schumacher de nabije 24 uur over zich heenkreeg, antwoordde de Duitser vrij gelaten en koel. “Ik ben er aan gewend geraakt dat ik op bepaalde momenten met kritiek moet leren leven. Ik denk dat er zeer vaak zeer snel wordt bevooroordeeld, omdat niemand in de wagen gezeten heeft en dus weet wat er werkelijk heeft afgespeeld in de wagen. En zonder de informatie die wij hebben, en dat wat ik allemaal ervaarde op het moment van de crash, geloof ik niet dat iemand ook maar in de positie is om deze situatie juist in te kunnen schatten.” “Dat bepaalde zaken er misschien wat vreemd uitzagen, dat moet ik zelf toegeven. Echter daar bestaan redenen voor, waar ik nu echter niet verder op in wil gaan omdat niemand ze iets aangaat. Men moet zelf maar kijken of ze alles zonodig kritisch willen zien, of dat ze er voor kiezen om er ook rekening mee te houden dat er misschien nogmeer mogelijke oorzaken bestonden dan pure opzet. En diegenen die het perse kritisch zien willen die zal ik op geen enkele wijze kunnen overtuigen, maar ik heb genoeg mensen die wel bereid zijn om naar mij te luisteren en hetgeen te bekijken vanuit mijn visie, en die mensen zijn voor mij vele malen belangrijker op dit moment.” “Wie op dit moment denkt dat ik dit alles bewust gedaan heb om Alonso’s ronde te verpesten, die moet ik dan teleurstellen, en me verontschuldigen dat iemand zoiets over mij heeft kunnen denken door zaken uit het verleden. Maar dat was zeker niet de reden. Want ik wist simpelweg niet waar Alonso zich bevond op het moment dat ik er afschoot. Radiocontact in dat opzicht hadden we niet, en wie wanneer de pits verlaat is echt niet iets waar ik van op de hoogte ben en waar ik me mee bezig hou tijdens het rijden.“ “En in zoverre, in verleden zijn er een aantal dingen gebeurd, en dat leidt tot vooroordelen. Iedereen kent wel een aantal zwarte momenten gedurende zijn loopbaan, zo ook ik. Maar ik denk dat het in die 15 of 16 jaar dat ik nu actief ben in de Formule 1, het overwegend acceptabel en mooi is geweest wat ik heb gedaan en laten zien, met hier en daar misschien wat donkere momentjes. En dat er mensen zijn die daar over struikelen en het nodig vinden om mij daarop perse op te willen blijven afrekenen en bekritiseren, daar kan ik mee leven.” Gevraagd naar Michael’s mening over het feit dat er enkele rijders waren die het nodig vonden zich na afloop van de kwalificatie tegenover diverse media zeer fel uit te laten over de Duitser (waaronder Villeneuve, Fisichella en Raikkonen) was de Duitser sceptisch. “Ja, diegenen die hun grote mond gisteren opzetten tegenover de media, dat zijn precies diegenen die mij niet durfden te benaderen om het me recht in mijn gezicht te zeggen en het onder vier ogen te bespreken. Andere rijders die juist wat redelijker waren in hun oordeel, benaderden mij wel. Met hen heb ik hele goede gesprekken gehad.” “Maargoed, zo is het leven nu eenmaal; je kunt nu eenmaal niet alleen vrienden hebben. Je hebt je vrienden, je hebt je tegenstanders, en mensen waarmee je goed overweg kunt...waarom zou dat nu inens anders zijn dan in het dagelijks leven?” Aldus de 37-jarige Ferrari-rijder tegenover pitreporter Kai Ebel. |
Ik lag gisteren in bed en toen bedacht ik opeens dat Schumacher inderdaad helemaal niet kon weten waar Alonso zich op dat moment bevond, tenzij hij dat over de radio had gehoord van zijn team. Dus eigenlijk is de oplossing simpel. De FIA heeft toegang tot de on-board-radio's van alle teams. Ze kunnen simpelweg gewoon de radio van Ferrari op dat moment beluisteren en dan weten ze volgens mij genoeg.
|
Zonde dat er zoveel uitvallers waren, vond dat Webber wel wat punten had verdient.
|
Het is gewoon heel spijtig voor het WK. :(
Schumacher was duidelijk de snelste man deze namiddag, hoewel Fisichella ook wel de snelheid gevonden had in de race. Laat ons hopen dat - voor de spanning - Alonso eens een keertje uitvalt of een foutje maakt. edit: heb nu een paar keer het filmpje bekeken en het blijft voor mij ook een raadsel waarom hij een tweede keer corrigeert en rechtdoor stuurt. hij lijkt op de goeie lijn de bocht aan te snijden, maar krijgt om één of andere reden wat overstuur. die vangt ie netjes op en dan kan hij volgens mij normaal verderrijden. dat doet ie niet en bij het vervolgen van de bocht zet hij het stuur recht en stopt aan de kant. 'k vind 't er persoonlijk wel verdacht uitzien eigenlijk. :s edit2: mjaaa, hij snijdt de bocht toch wel net een fractie te vroeg aan vind ik.. |
Citaat:
En Schumacher wist wel degelijk dat Alonso op het circuit was, want Alonso had de pole niet en er waren nog hooguit 2-3 resterende minuten in de kwalificatie. De kans dan Alonso dan rondrijdt is wel heel groot. Nu ja, bla bla :) |
Der Schumacher heeft de schijn tegen zich (Jerez '97), maar het klimaat waarin Villeneuve zegt dat Schumi zijn licentie in moet leveren en waarin de FIA om 2 uur 's nachts na veel protest toch beslist om Schumi achterin te laten starten, is niet erg lekker.
|
Race stelde weinig voor, al was dat wel te verwachten. De 2 Ferrari's hebben het gezien de eindstand toch goed gedaan, maar Renault is toch de grote winnaar van dit weekend. Als Schumacher tijdens de kwali zijn auto niet had geparkeerd had dat had verschil nu niet zo groot hoeven te zijn.
Wel jammer voor Webber vind ik het. Op het moment dat hij uitviel gunde ik hem dat als laatste. :( Maar goed, in de plaats daarvan dan maar Coulthard op het podium, dat was ook wel weer leuk, want dat was ook al weer een tijdje geleden. :) |
Race vond ik wel amusant, weinig inhalen, maar de spanning zat er goed in:)
Vooral Michael Schumacher, Christian Klien, Mark Webber en David Coulthard hadden een sterke race (y) Mark Webber wordt in verband gebracht met Renault nu Alonso daar vertrekt, ik denk trouwens dat Fisichella weg moet bij Renault, hij presteert echt ondermaats in vergelijking met Alonso. |
Citaat:
Ik zou Renault voor gek verklaren eerlijk gezegt. Ik vind Webber toch nog altijd de meest overschatte rijder van het veld. Gister reed ie sterk, eerlijk is eerlijk, maar hij laat het toch ook vaak ernstig liggen in de race. |
Citaat:
Maar Flavio Briatore is een tijdje de manager van Webber geweest en hij was ook testrijder van Renault ooit, de connecties liggen er al dus. |
Citaat:
En over Flavio; hij is met Schumacher wereldkampioen geworden en toch reageert hij als een waanzinnige op de gebeurtenis in Monaco. Het lijkt me toch dat je dan nog een soort band hebt met Schumacher en een beetje kalmer reageert misschien. Maar als dat al niet zo is, dan weet ik niet wat Webber nog heeft aan zijn connecties met Flavio ooit in het verleden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.