Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2006, 13:06
Sandersss
Sandersss is offline


Programma
25 mei 2006
11:00-12:00 1e training
14:00-15:00 2e training
27 mei 2006
11:00-12:00 Vrije training
14:00 Kwalificatie
28 mei 2006
14:00 Race



Circuit : Monte Carlo
Land : Monaco
Lengte : 3.37
Aantal ronden : 78
Totale lengte : 260,520 km
Baanoppervlak : hobbelig
Hoeveelheid grip : gemiddeld
Ronde record : 1:14.439 (M. Schumacher)



Snelle wagens en mooie vrouwen. Een combinatie die mannen al jaren weet aan te spreken. Van beiden zijn er tijdens het raceweekend in Monaco genoeg te vinden. Met z'n luxe flatgebouwen en de pracht en praal in de plaatselijke jachthaven is en blijft Monaco steeds een aparte ervaring. Maar ook voor de rijders zelf is het een aparte gebeurtenis. De meeste van hen rijden zowat in hun eigen achtertuin en nergens staan de vangrails zo dicht langs de baan. Voor één keer moet veiligheid maar eens wijken voor traditie.

Het stratencircuit van Monaco is al sinds jaar en dag niet meer uit het geheugen van de Formule 1-fans weg te denken. In het verleden hebben zoveel groten er hun klasse laten bewonderen. Talent komt hier steeds boven drijven en dat blijkt mooi uit het lijstje van overwinnaars. Prost, Schumacher, Graham Hill… Allen hebben ze de race der races meer dan eens naar hun hand weten te zetten. De ongekroonde prins van Monaco is en blijft natuurlijk Ayrton Senna. De Braziliaan wist in de nauwe straten maar liefst vijf opeenvolgende keren te winnen en met zes zeges in totaal maakt dat een fenomenaal record.



Na Senna begint Schumacher aan een zegereeks die in 1996 verrassend genoeg door Olivier Panis in een Ligier wordt doorbroken. Ook in 1998 moet de Duitser de zege aan iemand anders laten. Toen was het de latere wereldkampioen Häkkinen die ermee aan de haal ging, terwijl Schumacher een robbertje aan het vechten was met Alexander Wurz. Het volgende jaar blijft de Duitser echter ver uit de buurt van de Oostenrijker. De Duitser domineert weer en mag zich na zijn zege officieel de 'meest succesvolle Ferrari-rijder ooit' noemen.

In 1999 triomfeert Schumacher opnieuw, maar in 2000 verloopt het dan weer minder voor de Duitser. Jarno Trulli daarentegen lijkt voor de verrassing te zullen zorgen. De kleine Italiaan kwalificeert zich als tweede, achter Michael Schumacher. Helaas is de Jordan van Trulli tijdens de race niet betrouwbaar genoeg. Dat geldt echter ook voor de Ferrari van Schumacher. De overwinning gaat uiteindelijk naar Coulthard die daarmee teamgenoot Häkkinen voorafgaat.

De McLarens halen in 2001 de eindstreep niet, zodat de weg wordt vrijgemaakt voor de vijfde zege van Schumacher en, met dank aan Barrichello, de dubbel voor Ferrari. Coulthard weet in 2002 de gebroeders Schumacher voor te blijven. In 2003 wordt de baan aangepast om tegemoet te komen aan de hoge eisen van de Formule 1, wat een uitdaging is gezien de beperkte ruimte in Monaco. Dat jaar beleeft het team van Ferrari een moeilijk weekend en staat Montoya als winnaar op het podium.



Historie circuit

Vanaf de eerste race in 1929 is er aan het stadscircuit te Monte Carlo vrijwel niets veranderd. Dat is logisch, omdat de mogelijkheden daartoe geheel worden belemmerd door bestaande wegen. De tijd is daar dus een beetje stil blijven staan. Dat wil zeggen: de auto’s en alles daaromheen werden steeds moderner en sneller, maar het circuit niet. Monte Carlo is met zijn 3,370 kilometer lengte niet alleen de langzaamste maar ook de kortste baan van de Formule 1-kalender. Het is tevens een baan voor specialisten. Sommige ’groten’ wonnen aan de lopende band en anderen, zoals Jim Clark, nooit. Kenmerkend voor Monte Carlo is de nadrukkelijke aanwezigheid van de haven, waarin tot twee keer toe, in 1955 en 1965, een Formule 1-auto terecht kwam. Wie gedurende de race uit de vangrails blijft, heeft ook in mindere auto’s kans op WK-punten. Geduld wordt hier beloond!


De winnaar van de eerste Grand Prix de Monaco, de Engelsman ’W. Williams’, reed met een gemiddelde van zo’n 80 kilometer per uur. Dat is verbazend rap, in aanmerking genomen dat tegenwoordig het gemiddelde nog steeds op ’slechts’ 144 km/h ligt. Grootheden als Tazio Nuvolari, Achille Varzi, Rudi Caracciola en Juan Manuel Fangio vierden triomfen in Monte Carlo. De ongekroonde koning van het prinsdom is echter Ayrton Senna, die tussen 1987 en 1993 het recordaantal van zes zeges boekte, één meer dan Graham Hill en twee meer dan Alain Prost. Graham Hill was de eerste die in Monte Carlo een hattrick scoorde maar Senna won vijf maal achtereen! In 1998 won Mika Hakkinen er voor het eerst, terwijl Ferrari in 1999 er een dubbelzege behaalde. In 2000 triomfeerde, enigszins onverwacht, David Coulthard. De Schot herhaalde de zege in 2002, in 2003 boekte Montoyain Monte Carlo de eerste Williams-zege in twintig jaar. Mede door het langzame karakter van de baan is er al die Grand Prix’ slechts één keer een coureur verongelukt: Lorenzo Bandini in 1967. Desondanks kan deze baan met de beste wil ter wereld niet veilig worden genoemd. Monaco 22 mei 2005 Kimi Raikkonen ontpopt zich tot de grote uitdager van Fernando Alonso. De Fin is opnieuw de snelste in de kwalificatie (2:30.323) en ook in de race is hij niet te kloppen. Renault heeft een slecht weekend door een foute bandenkeuze. Alonso weet nog de vierde plaats te halen, maar Giancarlo Fisichella komt niet verder dan plaats twaalf. Nick Heidfeld en Mark Webber zorgen voor feest bij Williams door tweede en derde te worden. Eerdere winnaars 2005 Kimi Raikkonen (McLaren) 2004 Jarno Trulli (Renault) 2003 Juan Pablo Montoya (Williams) 2002 David Coulthard (McLaren) 2001 Michael Schumacher (Ferrari) 2000 David Coulthard (McLaren) 1999 Michael Schumacher (Ferrari) 1998 Mika Hakkinen (McLaren) 1997 Michael Schumacher (Ferrari) 1996 Olivier Panis (Ligier) 1995 Michael Schumacher (Benetton) 1994 Michael Schumacher (Benetton)

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2006, 13:15
Sandersss
Sandersss is offline
V1:

1 F. Alonso Spa Renault 1:16.712 -
2 A. Davidson Eng Honda 1:16.872 + 0:00.160
3 G. Fisichella Ita Renault 1:16.888 + 0:00.176
4 M. Schumacher Dui Ferrari 1:16.973 + 0:00.261
5 J.P. Montoya Col McLaren 1:17.458 + 0:00.746
6 R. Kubica Pol BMW Sauber 1:17.869 + 0:01.157
7 A. Wurz Oos Williams 1:17.949 + 0:01.237
8 J. Button Eng Honda 1:18.329 + 0:01.617
9 R. Doornbos Ned Red Bull 1:18.394 + 0:01.682
10 R. Barrichello Bra Honda 1:18.406 + 0:01.694
11 D. Coulthard Sch Red Bull 1:18.447 + 0:01.735
12 N. Rosberg Dui Williams 1:18.480 + 0:01.768
13 M. Webber Aus Williams 1:18.571 + 0:01.859
14 F. Massa Bra Ferrari 1:18.695 + 0:01.983
15 J. Trulli Ita Toyota 1:18.703 + 0:01.991
16 R. Schumacher Dui Toyota 1:19.021 + 0:02.309
17 J. Villeneuve Can BMW Sauber 1:19.246 + 0:02.534
18 C. Klien Oos Red Bull 1:19.543 + 0:02.831
19 N. Jani Zwi Torro Rosso 1:19.651 + 0:02.939
20 G. Mondini Zwi MF1 1:19.669 + 0:02.957
21 T. Monteiro Por MF1 1:19.730 + 0:03.018
22 V. Liuzzi Ita Torro Rosso 1:19.857 + 0:03.145
23 S. Speed Usa Torro Rosso 1:20.137 + 0:03.425
24 C. Albers Ned MF1 1:20.552 + 0:03.840
25 T. Sato Jap Super Aguri 1:21.144 + 0:04.432
26 F. Montagny Fra Super Aguri 1:21.594 + 0:04.882
27 K. Raikkonen Fin McLaren 2:06.592 + 0:49.880
28 N. Heidfeld Dui BMW Sauber -
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 13:27
Verwijderd
Lekkere tijd van Doornbos, slecht vna Albers, maar ik weet niets van de achtergronden verder. Het zal zoals gebruikelijk wel weer weinig zeggen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 13:38
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Snelle wagens en mooie vrouwen.
Zo snel zijn die auto's niet op monaco hoor. Maar Monaco is altijd een mooie race.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 16:14
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
De auto's zijn in Monaco net zo snel als in andere landen, alleen op dit circuit gaan ze minder hard door de bochten.
Redelijke tijd van Doornbos, Albers valt een beetje tegen. Maar die trainingen zeggen nooit zo heel veel.
De kwalificatie zal hier wel interessant worden, aangezien er weinig ruimte op het circuit is en verkeer is dan ook letterlijk verkeer. Een eventuele gele vlag kan ervoor zorgen dat niemand meer een snel rondje kan rijden. Dus dat gaat nog spannend worden.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 17:01
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 25-05-2006 @ 14:06 :
In 2003 wordt de baan aangepast om tegemoet te komen aan de hoge eisen van de Formule 1, wat een uitdaging is gezien de beperkte ruimte in Monaco.


Kan iemand mij vertellen wat er toen veranderd is?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 17:17
Sandersss
Sandersss is offline



Citaat:
Pierreke schreef op 25-05-2006 @ 18:01 :


Kan iemand mij vertellen wat er toen veranderd is? [/B]

Volgens mij is de eerste bocht minder smal gemaakt, de Nouvelle chicane is een enkele ipv een dubbele chicane geworden, Piscine is verbreedt en het gehele pitstopcomplex is vernieuwd, netals de ingang van de pitstraat.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Pierreke schreef op 25-05-2006 @ 18:01 :


Kan iemand mij vertellen wat er toen veranderd is? [/B]
De laatste hairpin is verandert die hebben ze scherper gemaakt maar ook veiliger omdat ze daar meer ruimte hebben gemaakt.

De pitstraat is breder geworden en op een andere lokatie gezet zodat het publiek kan meekijken wat er allemaal in de pitstraat gebeurt.

De uitloopstrook van de pitstraat is langer geworden, eerst moet je voor de eerste bocht al "uitvoegen" zeg maar, nu is dit na de 1e bocht geregelt.

De 1e bocht heeft geen vangrail meer aan de binnenkant van de bocht, dit is niet een lege plek geworden zodat je daar eigenlijk gewoon overheen kan rijden en dat hebben ze ook bij Tabac gedaan de bocht voor de laatste hairpin.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 21:01
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Doornbos doet lekker mee. Ook de Renaults zijn vandaag al snel. Albers inderdaad slecht, zeker vergeleken met Monteiro en Mondini.

Monaco is zeker niet mijn favo race, maar toch heeft het natuurlijk iets speciaals vergeleken met de andere circuits. Ik ben benieuwd wie er zondag gaat winnen. Schumacher, die deze GP al vaak heeft gewonnen, of Alonso, die natuurlijk die overwinning in zijn thuisland "meeneemt" naar dit stratencircuit? Of iemand anders?
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 23:11
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 25-05-2006 @ 22:01 :
Doornbos doet lekker mee. Ook de Renaults zijn vandaag al snel. Albers inderdaad slecht, zeker vergeleken met Monteiro en Mondini.

Monaco is zeker niet mijn favo race, maar toch heeft het natuurlijk iets speciaals vergeleken met de andere circuits. Ik ben benieuwd wie er zondag gaat winnen. Schumacher, die deze GP al vaak heeft gewonnen, of Alonso, die natuurlijk die overwinning in zijn thuisland "meeneemt" naar dit stratencircuit? Of iemand anders?
Ik denk dat de Renaults de grootste kans maken om te winnen, vooral Alonso.
Een goede aeropacket is cruciaal om te winnen hier en dat is het beste te vinden op de renaults.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 09:39
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Mitros schreef op 26-05-2006 @ 00:11 :
Ik denk dat de Renaults de grootste kans maken om te winnen, vooral Alonso.
Een goede aeropacket is cruciaal om te winnen hier en dat is het beste te vinden op de renaults.
Dat denk ik ook. Ferrari schijnt problemen met de grip van de banden te hebben, bij beide types banden die ze hebben meegebracht.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 11:22
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 26-05-2006 @ 10:39 :
Dat denk ik ook. Ferrari schijnt problemen met de grip van de banden te hebben, bij beide types banden die ze hebben meegebracht.
Ferrari moet het vooral, van het motorvermogen hebben, het Aeropacket haalt het niet bij die van de renaults.
Dat zie je tot nu toe op alle circuits, de Renaults pakken de winst in de bochten, de Ferrari's op de rechte stukken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 11:29
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
En de Ferrari's waren vroeger altijd heer en meester in de pitstops, maar tegenwoordig is Renault daar ook heel goed in geworden. En de pitstops zullen op dit circuit weer heel erg belangrijk gaan worden. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen morgen. Maar het lijkt me wel dat Renault en Ferrari alles op alles zetten om de pole te pakken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 17:18
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
McDuck schreef op 26-05-2006 @ 12:29 :
Maar het lijkt me wel dat Renault en Ferrari alles op alles zetten om de pole te pakken.
Idd. Als er in de race niks raar gebeurt finisht de top van de kwalificatie in de top van de race, en diegene die op pole staat heeft een heel goede kans op de overwinning.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 00:23
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Zou Monaco niet weer eens voor een verrassing kunnen zorgen?
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 05:26
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 27-05-2006 @ 01:23 :
Zou Monaco niet weer eens voor een verrassing kunnen zorgen?
Een regenrace zoals in 1996 toen er maar 3 aan de finish kwamen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 10:35
Verwijderd
Nog mooier zou een regen kwalificatie en een regenrace zijn waarin de achterhoede nu een beetje vooraan op de startgrid staat en de toppers in de achterhoede staan.

Maar dat gaat toch niet gebeuren.

Plaatje van monaco op dit moment bij Casino:
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 14:19
Verwijderd
Leuke kwali, jammer dat Albers er net buiten viel, domme schuiver van Massa en Schumacher die zijn auto in de bocht neerzette was duidelijk express, hij had als hij het wilde nog gewoon door kunnen rijden aangezien zijn voorwielen helemaal niet tegen de railing aanstonden, maar wel slim natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:47
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Bossen schreef op 27-05-2006 @ 15:19 :
Leuke kwali, jammer dat Albers er net buiten viel, domme schuiver van Massa en Schumacher die zijn auto in de bocht neerzette was duidelijk express, hij had als hij het wilde nog gewoon door kunnen rijden aangezien zijn voorwielen helemaal niet tegen de railing aanstonden, maar wel slim natuurlijk.
Ik heb het niet gezien, maar t is wel weer duidelijk typisch een Schumacher actie... De man die bereidt is iemand anders van de baan te rijden als het om de titel gaat (tot 2x toe zelfs, waarvan 1 keer succesvol).
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:48
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 27-05-2006 @ 16:47 :
Ik heb het niet gezien, maar t is wel weer duidelijk typisch een Schumacher actie...
En daarom vindt ik hem de meest irritante persoon van de F1
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 17:01
Sandersss
Sandersss is offline
Niet dat ik zon Schumacher fan ben, maar toen ik het moment zag dacht ik dat de "Schumacher-haters" (wat een zielige term eigenlijk) zullen dit weer gebruiken om hel op aarde te creeeren en te roepen hoe slecht de man wel niet is bla bla bla..

Citaat:
Brain-Damage schreef op 27-05-2006 @ 16:47 :
Ik heb het niet gezien, maar t is wel weer duidelijk typisch een Schumacher actie... De man die bereidt is iemand anders van de baan te rijden als het om de titel gaat (tot 2x toe zelfs, waarvan 1 keer succesvol).
Dit bedoel ik er nou mee he... Ditzelfde heeft Senna in 1989 en 1990 in de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Prost geflikt. Senna wordt door deze rijstijl een god genoemd, Schumacher een arrogante Duitser.


Dit neemt niet weg dat ik het ook een nare actie vind van Schumacher.

Uitslag Kwalificatie:
1 Schumacher, Michael Ferrari 1:13.898 +0.000 23
2 Alonso, Fernando Renault 1:13.962 +0.064 25
3 Webber, Mark Williams 1:14.082 +0.184 31
4 Räikkönen, Kimi McLaren 1:14.140 +0.242 26
5 Fisichella, Giancarlo Renault 1:14.396 +0.498 26
6 Montoya, Juan-Pablo McLaren 1:14.664 +0.766 32
7 Barrichello, Rubens Honda 1:15.804 +1.906 31
8 Trulli, Jarno Toyota 1:15.857 +1.959 24
9 Coulthard, David Red Bull Racing 1:16.426 +2.528 30
10 Rosberg, Nico Williams 1:16.636 +2.738 33
11 Schumacher, Ralf Toyota 1:14.398 +0.500 14
12 Klien, Christian Red Bull Racing 1:14.747 +0.849 12
13 Liuzzi, Vitantonio Scuderia Toro Rosso 1:14.969 +1.071 20
14 Button, Jenson Honda 1:14.982 +1.084 17
15 Villeneuve, Jacques BMW 1:15.052 +1.154 16
16 Heidfeld, Nick BMW 1:15.137 +1.239 20
17 Albers, Christijan Midland F1 1:15.589 +1.691 8
18 Monteiro, Tiago Midland F1 1:15.993 +2.095 8
19 Speed, Scott Scuderia Toro Rosso 1:16.236 +2.338 7
20 Sato, Takumo Super Aguri 1:17.276 +3.378 6
21 Montagny, Frank Super Aguri 1:17.502 +3.604 7
22 Massa, Felipe Ferrari 0:0.000 +-73.898 2

Webber toch vrij opvallend 3e, maar Fisichella was sneller opweg tot de gele vlag situatie van Schumacher
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Sandersss schreef op 27-05-2006 @ 18:01 :
Niet dat ik zon Schumacher fan ben, maar toen ik het moment zag dacht ik dat de "Schumacher-haters" (wat een zielige term eigenlijk) zullen dit weer gebruiken om hel op aarde te creeeren en te roepen hoe slecht de man wel niet is bla bla bla..



Dit bedoel ik er nou mee he... Ditzelfde heeft Senna in 1989 en 1990 in de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Prost geflikt. Senna wordt door deze rijstijl een god genoemd, Schumacher een arrogante Duitser.
Daar heb je gelijk in, en die arrogantie kan de races ook spannend maken, al blijft het natuurlijk een naaistreek. Daarbij denk ik dat Schumacher die instructies van zijn team heeft gekregen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 18:00
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Schumacher leek de laatste tijd echt heel erg veranderd te zijn. Zoiets had ik zeker niet verwacht. Vroeger haalde hij wel vaker van die zotte acties uit, maar de laatste jaren eigenlijk niet meer. Het lijkt er toch op alsof het expres is gedaan. Maar daar zal nooit achter te komen zijn. Nouja ik ben wel blij dat Schumacher de pole heeft want op die manier kan het WK misschien wat spannender worden.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 20:13
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Heb de hele kwali niet gezien, dus ik kan niet over de situatie meepraten. Wel opvallend is, is dat Webber derde is geworden. Williams zat er vanmorgen sowieso goed bij met Rosberg op een vijfde stek in de training. Ook opvallend is een teleurstellende 14e tijd voor Button, die de laatste GP's wat minder is.

Albers gezien de positie toch wel redelijk, een keertje voor Monteiro en zelfs een Torro Rosso (en een Ferrari ).
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 23:03
Verwijderd
Schumacher moet achteraan beginnen
27 mei 2006

Michael Schumacher zal de Grand Prix van Monaco van achteraan moeten beginnen. De stewards hebben besloten alle tijden die de Ferrari-rijder in de kwalificatie heeft gereden, te schrappen. Zij hebben geoordeeld dat de Duitser zijn wagen met opzet op het circuit tot stilstand heeft gebracht en daarmee de regels heeft overtreden. Door deze straf zal Fernando Alonso zondag vanaf pole starten.

Schumacher veroorzaakte in de finale van de kwalificatie een gele vlag, waardoor de rijders die bezig waren aan een snelle ronde, een verbetering van hun tijd konden vergeten. Meteen na de kwalificatie werd de zaak door de stewards onder de loep genomen. Pas acht uur na het einde van de kwalificatie maakten zij hun beslissing bekend. In een verklaring staat: "De stewards hebben geen goede reden kunnen ontdekken waarom de coureur op deze manier op dit deel van het circuit zo excessief moest remmen. Daardoor kan niet anders geconcludeerd worden dan dat de coureur met opzet zijn wagen op het circuit tot stilstand heeft gebracht."

Michael Schumacher zal de laatste startrij delen met zijn teamgenoot Felipe Massa, die tijdens het eerste deel van de kwalificatie de vangrails raakte. Fernando Alonso zal voor de derde keer dit seizoen van pole beginnen. De Spanjaard deelt de eerste startrij met Williams-coureur Mark Webber. Ook Giancarlo Fisichella werd door de stewards in Monaco bestraft. De Italiaan zou Red Bull-rijder David Coulthard hebben gehinderd. Fisichella verloor zijn drie snelste tijden, waardoor hij als tiende start.

Bron: F1Racing



Yeah
Heel terecht
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2006, 00:28
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Het zal niets worden voor Ferrari
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 09:38
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Pri-ma.

Zou knap zijn als Ferrari nog punten pakken, leuk voor Webber. Goede dude vind ik dat.
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 09:58
Sandersss
Sandersss is offline
Ik vind het een overdreven straf.

Ten eerste, je kunt wel zien dat Schumacher zich verremt in de bocht ervoor en zo iets van de ideale lijn af komt, bij het insturen van de bocht heeft hij eerst onderstuur, daarna iets overstuur. (En diegenen die zelf weleens gecart hebben weten hoe dat voelt.)

Ten tweede, als er al bewijs is dat hij het expres heeft gedaan zou hij toch vanaf P10 horen te starten, omdat hij de eerste 2 kwali's heeft overleeft.

Fisichella moet trouwens wel een paar plaatsen achteruit omdat hij coureurs heeft geblokt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 10:43
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 28-05-2006 @ 10:58 :
Ik vind het een overdreven straf.

Ten eerste, je kunt wel zien dat Schumacher zich verremt in de bocht ervoor en zo iets van de ideale lijn af komt, bij het insturen van de bocht heeft hij eerst onderstuur, daarna iets overstuur. (En diegenen die zelf weleens gecart hebben weten hoe dat voelt.)

Ten tweede, als er al bewijs is dat hij het expres heeft gedaan zou hij toch vanaf P10 horen te starten, omdat hij de eerste 2 kwali's heeft overleeft.

Fisichella moet trouwens wel een paar plaatsen achteruit omdat hij coureurs heeft geblokt.
Helemaal mee eens. In dit geval was het niet duidelijk dat Schumacher het expes deed. Maar er was voor de FIA geen reden om aan te nemen dat het per ongeluk ging, dus volgens de FIA ging het wel expres. Er is van twee kanten niks te bewijzen. En dus moet je in dit soort gevallen niet van die belachelijke straffen uitdelen. Dat ze tot de conclusie komen dat Schumacher fout zat, oké. Maar dat ze dan als straf hem achteraan moeten laten starten is een hele zware straf. In dit soort twijfelgevallen kan de FIA beter een oog op het WK houden. Na vijf jaar een dominante Schumacher zijn de regels drastisch veranderd. Nu is Alonso voor het tweede achtereenvolgende jaar behoorlijk dominant en dan komen ze met zo'n oplossing. Wat een WK krijg je op deze manier zeg.
Waarom geen geldboete, de snelste tijd afnemen, tien plaatsen terug? Het is gewoon een veel en veelste zware straf, helemaal met het oog op het WK.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 10:56
Sandersss
Sandersss is offline
Je kunt nu wel stellen dat het WK is beslist, zowel voor de constructeurs als de coureurs.


Schumacher en Massa hebben de motoren vervangen en zijn volgetankt, en ze zullen beiden uit de pit starten om de eerste rondes te overleven.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 12:26
Verwijderd
Achteraan starten, wat een naaistreek, dan indd eerder op de 10e plaats oid.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 12:33
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Mja, de spanning uit het wk is na deze race wel weg denk ik. Alonso rijdt natuurlijk simpel naar een overwinning, omdat monaco niet een circuit is waar ingehaald kan worden. Het zou fijn zijn als Alonso eens nul punten zou halen.

Wat betreft de kwalificatie; ik ben nu officieel geen Schumacher fan meer. Ik vond het een misselijke truc. Je zag inderdaad wel dat hij onderstuur had, maar dat kan je natuurlijk makkelijk zelf veroorzaken. En we hebben het niet over een Yde of Monteiro, Schumacher is de meest ervaren coureur van allemaal en laat zoiets niet gebeuren als hij het niet wil. Dat gaat er bij mij niet in.
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 13:23
one.
one. is offline
Citaat:
Bossen schreef op 28-05-2006 @ 13:26 :
Achteraan starten, wat een naaistreek, dan indd eerder op de 10e plaats oid.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 15:58
Verwijderd
In de replay beelden bij Schumacher onboard kon je wel heel duidelijk zien dat hij een paar keer naar links stuurde.
Waarom ga je in godsnaam naar links sturen als je een bocht naar rechts moest maken?


Nooit maakt Schumacher een fout en nou net in die laatste bocht op het belangrijkste moment maakt hij zo'n kut foutje.
En dan gaat ie later nog eens 3 verschillende verhalen vertellen over wat er allemaal gebeurde, komt toch wel erg ongeloofwaardig over.

Ik vind die straf heel terecht.


Over de race:
Ging wel, aan het begin was het nog wat saai maar na de eerste SC-actie werd de race steeds leuker.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 16:16
Sandersss
Sandersss is offline
Via DEZE link kun je het nog eens bekijken (duurt wel wat lang met laden..).

Opzich is het wel te zien dat hij niet goed uitkwam bij de bocht ervoor, want bij Rascasse moet hij dicht langs de vangrail insturen. Daardoor krijgt hij onderstuur en daarna iets overstuur. Het beste wat je dan kunt doen is de auto laten "uitrollen". Maar waarom hij het stuur helemaal recht gooit is mij een raadsel.

Uitslag race:

1 Alonso, Fernando Renault - +- 1:43:43.116
2 Montoya, Juan-Pablo McLaren - +- + 14.567
3 Coulthard, David Red Bull Racing - +- + 52.298
4 Barrichello, Rubens Honda - +- + 53.337
5 Schumacher, Michael Ferrari - +- + 53.830
6 Fisichella, Giancarlo Renault - +- + 62.072
7 Heidfeld, Nick BMW - +- + 1 Ronde
8 Schumacher, Ralf Toyota - +- + 1 Ronde
9 Massa, Felipe Ferrari - +- + 1 Ronde
10 Liuzzi, Vitantonio Scuderia Toro Rosso - +- + 1 Ronde
11 Button, Jenson Honda - +- + 1 Ronde
12 Albers, Christijan Midland F1 - +- + 1 Ronde
13 Speed, Scott Scuderia Toro Rosso - +- + 1 Ronde
14 Villeneuve, Jacques BMW - +- + 1 Ronde
15 Monteiro, Tiago Midland F1 - +- + 2 Ronden
16 Montagny, Frank Super Aguri - +- + 3 Ronden
17 Trulli, Jarno Toyota - +- + 6 Ronden
18 Klien, Christian Red Bull Racing - +- + 22 Ronden
19 Rosberg, Nico Williams - +- + 27 Ronden
20 Räikkönen, Kimi McLaren - +- + 28 Ronden
21 Webber, Mark Williams - +- + 30 Ronden
22 Sato, Takumo Super Aguri - +- + 32 Ronden
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Sandersss schreef op 28-05-2006 @ 17:16 :
Via DEZE link kun je het nog eens bekijken (duurt wel wat lang met laden..).

Opzich is het wel te zien dat hij niet goed uitkwam bij de bocht ervoor, want bij Rascasse moet hij dicht langs de vangrail insturen. Daardoor krijgt hij onderstuur en daarna iets overstuur. Het beste wat je dan kunt doen is de auto laten "uitrollen". Maar waarom hij het stuur helemaal recht gooit is mij een raadsel.

Uitslag race:

1 Alonso, Fernando Renault - +- 1:43:43.116
2 Montoya, Juan-Pablo McLaren - +- + 14.567
3 Coulthard, David Red Bull Racing - +- + 52.298
4 Barrichello, Rubens Honda - +- + 53.337
5 Schumacher, Michael Ferrari - +- + 53.830
6 Fisichella, Giancarlo Renault - +- + 62.072
7 Heidfeld, Nick BMW - +- + 1 Ronde
8 Schumacher, Ralf Toyota - +- + 1 Ronde
9 Massa, Felipe Ferrari - +- + 1 Ronde
10 Liuzzi, Vitantonio Scuderia Toro Rosso - +- + 1 Ronde
11 Button, Jenson Honda - +- + 1 Ronde
12 Albers, Christijan Midland F1 - +- + 1 Ronde
13 Speed, Scott Scuderia Toro Rosso - +- + 1 Ronde
14 Villeneuve, Jacques BMW - +- + 1 Ronde
15 Monteiro, Tiago Midland F1 - +- + 2 Ronden
16 Montagny, Frank Super Aguri - +- + 3 Ronden
17 Trulli, Jarno Toyota - +- + 6 Ronden
18 Klien, Christian Red Bull Racing - +- + 22 Ronden
19 Rosberg, Nico Williams - +- + 27 Ronden
20 Räikkönen, Kimi McLaren - +- + 28 Ronden
21 Webber, Mark Williams - +- + 30 Ronden
22 Sato, Takumo Super Aguri - +- + 32 Ronden
Het is toch wel heel duidelijk expres, hij zou zelfs door kunnen rijden want hij staat bijna niet klem, zou hoogstens zijn linkerwiel de rand van de baan wat aantikken.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 16:48
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Albers verdiend echt een pluim vandaag...
Gewoon 12e worden incl. een drive through. Ook wel leuk om te zien was dat ie op een gegeven moment 1 van de snelsten op de baan was. Het was iig een hele constante race van hem. En er had nog meer in gezeten als hij Monteiro niet had geknepen bij de start...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 17:02
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 28-05-2006 @ 17:48 :
Ook wel leuk om te zien was dat ie op een gegeven moment 1 van de snelsten op de baan was.
In ronde 34 (?) was hij dé snelste op de baan. Mol zei toen iets van dat Albers maar een printje moest maken van die ronde
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 18:39
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
De eerste 5 plaatsen bezet door 5 verschillende teams. Hoelang zou dat nog eens geleden zijn!

Het was wel een mooie race... Knap van Schumi, maar Alonso staat nu wel 21 punten voor.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 19:19
Sandersss
Sandersss is offline
Dit is wat Schumacher zei tegen de Duitse zender RTL had na de race:

“Ik heb vandaag niet veel tijd gehad om terug te denken aan gisteren. Ik was bezig op de baan, en je moet op een bepaald punt zulk soort zaken achter je kunnen laten en je op datgene concentreren wat je te doen staat.” Opende Michael Schumacher toen hem gevraagd werd in hoeverre de kwestie hem vandaag nog bezig had gehouden.

Peilend naar zijn mening over de stroom van kritiek die Schumacher de nabije 24 uur over zich heenkreeg, antwoordde de Duitser vrij gelaten en koel.

“Ik ben er aan gewend geraakt dat ik op bepaalde momenten met kritiek moet leren leven. Ik denk dat er zeer vaak zeer snel wordt bevooroordeeld, omdat niemand in de wagen gezeten heeft en dus weet wat er werkelijk heeft afgespeeld in de wagen. En zonder de informatie die wij hebben, en dat wat ik allemaal ervaarde op het moment van de crash, geloof ik niet dat iemand ook maar in de positie is om deze situatie juist in te kunnen schatten.”

“Dat bepaalde zaken er misschien wat vreemd uitzagen, dat moet ik zelf toegeven. Echter daar bestaan redenen voor, waar ik nu echter niet verder op in wil gaan omdat niemand ze iets aangaat. Men moet zelf maar kijken of ze alles zonodig kritisch willen zien, of dat ze er voor kiezen om er ook rekening mee te houden dat er misschien nogmeer mogelijke oorzaken bestonden dan pure opzet. En diegenen die het perse kritisch zien willen die zal ik op geen enkele wijze kunnen overtuigen, maar ik heb genoeg mensen die wel bereid zijn om naar mij te luisteren en hetgeen te bekijken vanuit mijn visie, en die mensen zijn voor mij vele malen belangrijker op dit moment.”

“Wie op dit moment denkt dat ik dit alles bewust gedaan heb om Alonso’s ronde te verpesten, die moet ik dan teleurstellen, en me verontschuldigen dat iemand zoiets over mij heeft kunnen denken door zaken uit het verleden. Maar dat was zeker niet de reden. Want ik wist simpelweg niet waar Alonso zich bevond op het moment dat ik er afschoot. Radiocontact in dat opzicht hadden we niet, en wie wanneer de pits verlaat is echt niet iets waar ik van op de hoogte ben en waar ik me mee bezig hou tijdens het rijden.“

“En in zoverre, in verleden zijn er een aantal dingen gebeurd, en dat leidt tot vooroordelen. Iedereen kent wel een aantal zwarte momenten gedurende zijn loopbaan, zo ook ik. Maar ik denk dat het in die 15 of 16 jaar dat ik nu actief ben in de Formule 1, het overwegend acceptabel en mooi is geweest wat ik heb gedaan en laten zien, met hier en daar misschien wat donkere momentjes. En dat er mensen zijn die daar over struikelen en het nodig vinden om mij daarop perse op te willen blijven afrekenen en bekritiseren, daar kan ik mee leven.”

Gevraagd naar Michael’s mening over het feit dat er enkele rijders waren die het nodig vonden zich na afloop van de kwalificatie tegenover diverse media zeer fel uit te laten over de Duitser (waaronder Villeneuve, Fisichella en Raikkonen) was de Duitser sceptisch.

“Ja, diegenen die hun grote mond gisteren opzetten tegenover de media, dat zijn precies diegenen die mij niet durfden te benaderen om het me recht in mijn gezicht te zeggen en het onder vier ogen te bespreken. Andere rijders die juist wat redelijker waren in hun oordeel, benaderden mij wel. Met hen heb ik hele goede gesprekken gehad.”

“Maargoed, zo is het leven nu eenmaal; je kunt nu eenmaal niet alleen vrienden hebben. Je hebt je vrienden, je hebt je tegenstanders, en mensen waarmee je goed overweg kunt...waarom zou dat nu inens anders zijn dan in het dagelijks leven?” Aldus de 37-jarige Ferrari-rijder tegenover pitreporter Kai Ebel.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 20:04
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Ik lag gisteren in bed en toen bedacht ik opeens dat Schumacher inderdaad helemaal niet kon weten waar Alonso zich op dat moment bevond, tenzij hij dat over de radio had gehoord van zijn team. Dus eigenlijk is de oplossing simpel. De FIA heeft toegang tot de on-board-radio's van alle teams. Ze kunnen simpelweg gewoon de radio van Ferrari op dat moment beluisteren en dan weten ze volgens mij genoeg.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 20:13
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Zonde dat er zoveel uitvallers waren, vond dat Webber wel wat punten had verdient.
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 22:01
Tejay
Avatar van Tejay
Tejay is offline
Het is gewoon heel spijtig voor het WK.
Schumacher was duidelijk de snelste man deze namiddag, hoewel Fisichella ook wel de snelheid gevonden had in de race.
Laat ons hopen dat - voor de spanning - Alonso eens een keertje uitvalt of een foutje maakt.

edit: heb nu een paar keer het filmpje bekeken en het blijft voor mij ook een raadsel waarom hij een tweede keer corrigeert en rechtdoor stuurt. hij lijkt op de goeie lijn de bocht aan te snijden, maar krijgt om één of andere reden wat overstuur. die vangt ie netjes op en dan kan hij volgens mij normaal verderrijden. dat doet ie niet en bij het vervolgen van de bocht zet hij het stuur recht en stopt aan de kant. 'k vind 't er persoonlijk wel verdacht uitzien eigenlijk.

edit2: mjaaa, hij snijdt de bocht toch wel net een fractie te vroeg aan vind ik..
__________________
mohowzeg

Laatst gewijzigd op 28-05-2006 om 22:13.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 22:16
Tejay
Avatar van Tejay
Tejay is offline
Citaat:
McDuck schreef op 28-05-2006 @ 21:04 :
Ik lag gisteren in bed en toen bedacht ik opeens dat Schumacher inderdaad helemaal niet kon weten waar Alonso zich op dat moment bevond, tenzij hij dat over de radio had gehoord van zijn team. Dus eigenlijk is de oplossing simpel. De FIA heeft toegang tot de on-board-radio's van alle teams. Ze kunnen simpelweg gewoon de radio van Ferrari op dat moment beluisteren en dan weten ze volgens mij genoeg.
Volgens mij wist Schumacher best waar Alonso was. Trouwens, waar hij precies was deed er weinig toe, want zelfs al reed Alonso net voor Schumacher, dan nog ging ie last gehad hebben van de gele vlag want je mag geen snelste sectortijd neerzetten in de sector waar een gele vlag is.
En Schumacher wist wel degelijk dat Alonso op het circuit was, want Alonso had de pole niet en er waren nog hooguit 2-3 resterende minuten in de kwalificatie. De kans dan Alonso dan rondrijdt is wel heel groot.
Nu ja, bla bla
__________________
mohowzeg
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 09:34
Verwijderd
Der Schumacher heeft de schijn tegen zich (Jerez '97), maar het klimaat waarin Villeneuve zegt dat Schumi zijn licentie in moet leveren en waarin de FIA om 2 uur 's nachts na veel protest toch beslist om Schumi achterin te laten starten, is niet erg lekker.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 17:33
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Race stelde weinig voor, al was dat wel te verwachten. De 2 Ferrari's hebben het gezien de eindstand toch goed gedaan, maar Renault is toch de grote winnaar van dit weekend. Als Schumacher tijdens de kwali zijn auto niet had geparkeerd had dat had verschil nu niet zo groot hoeven te zijn.
Wel jammer voor Webber vind ik het. Op het moment dat hij uitviel gunde ik hem dat als laatste. Maar goed, in de plaats daarvan dan maar Coulthard op het podium, dat was ook wel weer leuk, want dat was ook al weer een tijdje geleden.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 18:23
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Race vond ik wel amusant, weinig inhalen, maar de spanning zat er goed in
Vooral Michael Schumacher, Christian Klien, Mark Webber en David Coulthard hadden een sterke race

Mark Webber wordt in verband gebracht met Renault nu Alonso daar vertrekt, ik denk trouwens dat Fisichella weg moet bij Renault, hij presteert echt ondermaats in vergelijking met Alonso.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 19:08
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Mitros schreef op 29-05-2006 @ 19:23 :
Mark Webber wordt in verband gebracht met Renault nu Alonso daar vertrekt.
Webber...???
Ik zou Renault voor gek verklaren eerlijk gezegt. Ik vind Webber toch nog altijd de meest overschatte rijder van het veld. Gister reed ie sterk, eerlijk is eerlijk, maar hij laat het toch ook vaak ernstig liggen in de race.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 19:23
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 29-05-2006 @ 20:08 :
Webber...???
Ik zou Renault voor gek verklaren eerlijk gezegt. Ik vind Webber toch nog altijd de meest overschatte rijder van het veld. Gister reed ie sterk, eerlijk is eerlijk, maar hij laat het toch ook vaak ernstig liggen in de race.
Meestal is die wel snel in de kwalificatie maar in de race valt die meestal ver terug idd, het Jarno Trulli effect

Maar Flavio Briatore is een tijdje de manager van Webber geweest en hij was ook testrijder van Renault ooit, de connecties liggen er al dus.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 20:46
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Mitros schreef op 29-05-2006 @ 20:23 :
Meestal is die wel snel in de kwalificatie maar in de race valt die meestal ver terug idd, het Jarno Trulli effect

Maar Flavio Briatore is een tijdje de manager van Webber geweest en hij was ook testrijder van Renault ooit, de connecties liggen er al dus.
Ben het er wel mee eens; Webber wordt een beetje overschat. Maar misschien ligt de oorzaak van het feit dat hij in de races meestal afhaakt aan de mindere auto waarin hij rijdt. Vorige jaren reed hij in een Jaguar.. Nu rijdt hij in een Williams die (nog?)niet super is. Misschien kan hij in een Reanult het tempo beter volgen. En Fisichella laat het toch echt afweten ten opzichte van Alonso ja

En over Flavio; hij is met Schumacher wereldkampioen geworden en toch reageert hij als een waanzinnige op de gebeurtenis in Monaco. Het lijkt me toch dat je dan nog een soort band hebt met Schumacher en een beetje kalmer reageert misschien. Maar als dat al niet zo is, dan weet ik niet wat Webber nog heeft aan zijn connecties met Flavio ooit in het verleden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd [F1] GP van Monaco
Verwijderd
12 28-05-2007 18:42
Vrije tijd [F1] GP van Amerika
Sandersss
25 04-07-2006 11:20
Vrije tijd [F1] GP San Marino
Sandersss
25 24-04-2006 18:25
Vrije tijd [F1] Terugblik 2005
McDuck
14 24-10-2005 20:58
Vrije tijd [F1] GP van Monaco
Sandersss
40 25-05-2005 16:22
Vrije tijd [f1] GP Monte Carlo - Monaco 01-06-2003
Athlon
30 04-06-2003 14:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.