![]() |
Onnozel opnoemtopic: wat betekend "respect hebben" vor jou?
;) Topic titel lijkt me duidelijk. Wat betekend het begrip "respect hebben" voor jou?
Voor mij: goed, vriendelijk met elkaar omgaan en elkaar aanspreken op onze verantwoordelijkheden. Dat moet kunnen zonder dat een ander je een snauw geeft. |
Bij het woordje respect denk ik direct aan op elkaar inhakkende negers. :bloos:
|
-->mt
|
Beleefd en beheerst zijn, niet te snel oordelen, mensen in hun waarde laten.
t t ttttt tt ttt tt |
Iemand die goed zijn d/dt- en spellingsvaardigheden op orde heeft, verdient mijn respect.
|
Respect: ontzag, bewondering, dat soort zaken.
Dus niet het verziekte begrip 'respect' zoals dat tegenwoordig in de 'normenenwaarden'-cultuur gehanteerd wordt door taalverneukers als Jan Peter. |
res·pect (het ~)
1 eerbied uit hoogachting of angst en natuurlijk mensen die 2e persoon enkelvoud (2x!) met een d schrijven hebben hun respect al verloren (n) |
Citaat:
|
Respect betekent aanzien of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand om zijn kwaliteiten of vaardigheden. Het woord betekent oorspronkelijk "omzien naar", en vandaar "rekening houden met".
|
Mensen behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden.
|
"Respect-yo"
|
Onzinnig begrip.
|
Respect krijgen mensen die de regel "stam+t" begrijpen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
eigenlijk is 'respect' een net zo leeg begrip als 'normen & waarden'. t is gewoon leuk voor politici om daar af en toe eens mee te gooien maar eigenlijk betekent t niks.
|
Citaat:
|
Negers met wapens en schaarsgeklede vrouwen.
|
Citaat:
|
Vriendelijk en fatsoenlijk met andere mensen omgaan en ook rekening houden met deze mensen in verscheidene situaties.
Zoiets. :) |
ik heb geen zin meer om dit te lezen/degelijk te antwoorden. Leer spellen. BetekenT.
|
Citaat:
N00dles zegt: wordt je zo vies van racen? :p |
Iedereen heeft het al gezegd, maar... betekend :( :( :( :( En gewoon 'voor', dank je.
Respect hebben betekent voor mij dat ik mensen behandel zoals ik zelf behandeld wil worden. |
Citaat:
|
Respect is voor blingbling-rappers. http://images.scholieren.com/images/icons/icon8.gif
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Rare maatschappij tegenwoordig, normaal doen is tegenwoordig niet meer cool. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En 3. het heeft helemaal niets te maken met het eigenlijke begrip 'respect'. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1. ik denk over alles na 2. het slaat wel ergens op, want voor mij heeft het betekenis 3. wat heeft dit met rijkdommen te maken? 4. waarom zou ik zulke seks willen hebben, seks =/= respect 5. ik ben niemands slaaf 6. volgens mij heb jij een heel andere definitie van respect dan ik 7. zie bovenstaande zes punten |
Niet jokken, Sylph.
|
Wáár heb jij het over?
|
Ik ben het helemaal met Sylph eens.
|
Iemand behandelen zoals je zelf verwacht behandeld te worden. Ik verwacht niet dat iedereen me 100 euro geeft, maar welk rekening houden met me en zich op zo'n manier gedragen dat het voor iedereen zo prettig mogelijk blijft. Dus neuken als je niet wilt valt daar niet onder, want dat is voor je zelf niet leuk.
|
Met andere woorden, de mensen die zeiken op mijn instelling moeten iets nuttigs met hun leven gaan doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Omdat jij volgens mij ook wel graag rijkdommen en diensten ontvangt en seks hebt met mensen op wie je verliefd bent. Correct me if I'm wrong, maar als ik jou duizend euro zou geven, zou je daar best blij mee zijn. Dus als jij je regel van andere mensen behandelen zoals je zelf behandeld wil worden aanhoudt, zou je mij nu duizend euro moeten geven. Citaat:
Welke definite gebruik jij? |
Is je IQ nou echt <70, dat je niet begrijpt dat geld en seks of wat dan ook niet onder de noemer respect vallen? Natuurlijk accepteer ik gaarne 1000 euro, maar wat exact heeft dat met respect te maken?
Snotneuzen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus als JIJ graag geldbedragen ontvant houdt het hebben van respect volgens JOUW DEFINITIE in dat je anderen geld geeft. Citaat:
En nee, dat is geen kwestie van meningen. Respect betekent gewoon iets heel anders dan wat jij blijkbaar denkt. Zoek het op in het woordenboek als je me niet gelooft. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17. |