Oud 27-05-2006, 10:57
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Topic titel lijkt me duidelijk. Wat betekend het begrip "respect hebben" voor jou?

Voor mij: goed, vriendelijk met elkaar omgaan en elkaar aanspreken op onze verantwoordelijkheden. Dat moet kunnen zonder dat een ander je een snauw geeft.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2006, 11:29
Verwijderd
Bij het woordje respect denk ik direct aan op elkaar inhakkende negers.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 11:48
Rodion
Rodion is offline
-->mt
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 11:48
Verwijderd
Beleefd en beheerst zijn, niet te snel oordelen, mensen in hun waarde laten.

t t ttttt tt ttt tt
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 12:19
Verwijderd
Iemand die goed zijn d/dt- en spellingsvaardigheden op orde heeft, verdient mijn respect.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 13:41
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Respect: ontzag, bewondering, dat soort zaken.

Dus niet het verziekte begrip 'respect' zoals dat tegenwoordig in de 'normenenwaarden'-cultuur gehanteerd wordt door taalverneukers als Jan Peter.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:42
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
res·pect (het ~)
1 eerbied uit hoogachting of angst



en natuurlijk mensen die 2e persoon enkelvoud (2x!) met een d schrijven hebben hun respect al verloren
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:50
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 27-05-2006 @ 13:19 :
Iemand die goed zijn d/dt- en spellingsvaardigheden op orde heeft, verdient mijn respect.
Dat zijn gebruikelijke taalvaardigheden die je op jonge leeftijd al moest beheersen, namelijk op de basisschool. Dat is niet zo bijzonder moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:51
S.Einstein
Avatar van S.Einstein
S.Einstein is offline
Respect betekent aanzien of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand om zijn kwaliteiten of vaardigheden. Het woord betekent oorspronkelijk "omzien naar", en vandaar "rekening houden met".
__________________
A deep intuition into the essential elements of a problem.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:53
Verwijderd
Mensen behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:54
Verwijderd
"Respect-yo"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:57
Verwijderd
Onzinnig begrip.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:57
Verwijderd
Respect krijgen mensen die de regel "stam+t" begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 27-05-2006 @ 16:53 :
Mensen behandelen zoals je zelf behandeld zou willen worden.
Kom maar op met die 1000 euro dan.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 19:09
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 27-05-2006 @ 12:48 :
-->mt
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 19:11
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
eigenlijk is 'respect' een net zo leeg begrip als 'normen & waarden'. t is gewoon leuk voor politici om daar af en toe eens mee te gooien maar eigenlijk betekent t niks.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 19:47
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 27-05-2006 @ 20:11 :
eigenlijk is 'respect' een net zo leeg begrip als 'normen & waarden'. t is gewoon leuk voor politici om daar af en toe eens mee te gooien maar eigenlijk betekent t niks.
Jawel, maar de betekenis die politici eraan geven klopt niet. 'Respect', 'normen' en 'waarden' zijn wel degelijk begrippen met betekenis (maar de samenvoeging 'normen & waarden' maakt het weer stom, aangezien ze weinig met elkaar te maken hebben).
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 19:48
mavet
Avatar van mavet
mavet is offline
Negers met wapens en schaarsgeklede vrouwen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2006, 19:59
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 27-05-2006 @ 16:50 :
Dat zijn gebruikelijke taalvaardigheden die je op jonge leeftijd al moest beheersen, namelijk op de basisschool. Dat is niet zo bijzonder moeilijk.
Dat is waar. Maar omdat 90% van de jeugd in meer of minder mate moeite heeft met het vervoegen van werkwoorden, staan de mensen die het wél foutloos kunnen, toch hoger op mijn RespectMeter. Ik neem ze in ieder geval serieuzer.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 20:52
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vriendelijk en fatsoenlijk met andere mensen omgaan en ook rekening houden met deze mensen in verscheidene situaties.

Zoiets.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 20:52
freud
Avatar van freud
freud is offline
ik heb geen zin meer om dit te lezen/degelijk te antwoorden. Leer spellen. BetekenT.
__________________
Als als als. Als mijn oma wieltjes had, was ze het mooiste trammetje van heel de kust.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 21:19
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
N00dles schreef op 27-05-2006 @ 20:59 :
Dat is waar. Maar omdat 90% van de jeugd in meer of minder mate moeite heeft met het vervoegen van werkwoorden, staan de mensen die het wél foutloos kunnen, toch hoger op mijn RespectMeter. Ik neem ze in ieder geval serieuzer.
Ik citeer:

N00dles zegt: wordt je zo vies van racen?


Laatst gewijzigd op 27-05-2006 om 21:30.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 22:04
Verwijderd
Iedereen heeft het al gezegd, maar... betekend En gewoon 'voor', dank je.

Respect hebben betekent voor mij dat ik mensen behandel zoals ik zelf behandeld wil worden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 27-05-2006 @ 23:04 :
Respect hebben betekent voor mij dat ik mensen behandel zoals ik zelf behandeld wil worden.
In dat geval wil ik ook van jou 1000 euro.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 11:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Respect is voor blingbling-rappers.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2006, 11:52
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-05-2006 @ 23:04 :
Respect hebben betekent voor mij dat ik mensen behandel zoals ik zelf behandeld wil worden.
00
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 14:00
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-05-2006 @ 23:04 :
Respect hebben betekent voor mij dat ik mensen behandel zoals ik zelf behandeld wil worden.
Jezus wat lame.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 28-05-2006 @ 15:00 :
Jezus wat lame.
Alsjeblieft zeg, omdat ik nog enige waardigheid heb om mensen niet de grond in te zeiken?

Rare maatschappij tegenwoordig, normaal doen is tegenwoordig niet meer cool.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-05-2006 @ 11:57 :
In dat geval wil ik ook van jou 1000 euro.
En dan geef je ze meteen weer terug? Anders werkt het natuurlijk niet
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 15:11
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
mavet schreef op 27-05-2006 @ 20:48 :
Negers met wapens en schaarsgeklede vrouwen + bling bling nickety nigger stuff.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 15:12
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-05-2006 @ 15:20 :
Alsjeblieft zeg, omdat ik nog enige waardigheid heb om mensen niet de grond in te zeiken?
Nee, omdat het 1. een standaard antwoord is waar vrijwel niemand die het zegt over nadenkt, en 2. nergens op slaat. Zoals Mephostophilis al aangaf, zou het betekenen dat je constant rijkdommen uit zou moeten delen, of seks zou moeten hebben met iedereen die verliefd op je wordt, of iedereen's slaaf spelen. Bovendien zou je het niet uit mogen maken met je vriendin als zij nog verder wil, en zou je je niet mogen verdedigen tegen iemand die je in elkaar aan het slaan is.

En 3. het heeft helemaal niets te maken met het eigenlijke begrip 'respect'.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 28-05-2006 @ 16:12 :
zou het betekenen dat je constant rijkdommen uit zou moeten delen, of seks zou moeten hebben met iedereen die verliefd op je wordt, of iedereen's slaaf spelen.
En het zou niet kunnen dat iemand niet zou willen dat iedereen hem constant geld/seks/diensten zou aanbieden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 16:05
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Katje schreef op 28-05-2006 @ 16:45 :
En het zou niet kunnen dat iemand niet zou willen dat iedereen hem constant geld/seks/diensten zou aanbieden.
Er zijn ongetwijfeld mensen die dat niet willen, maar ook zat mensen die het wel willen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 28-05-2006 @ 16:12 :
Nee, omdat het 1. een standaard antwoord is waar vrijwel niemand die het zegt over nadenkt, en 2. nergens op slaat. Zoals Mephostophilis al aangaf, zou het betekenen dat je constant rijkdommen uit zou moeten delen, of seks zou moeten hebben met iedereen die verliefd op je wordt, of iedereen's slaaf spelen. Bovendien zou je het niet uit mogen maken met je vriendin als zij nog verder wil, en zou je je niet mogen verdedigen tegen iemand die je in elkaar aan het slaan is.

En 3. het heeft helemaal niets te maken met het eigenlijke begrip 'respect'.
Volgens mij begrijp jij mij niet helemaal.

1. ik denk over alles na
2. het slaat wel ergens op, want voor mij heeft het betekenis
3. wat heeft dit met rijkdommen te maken?
4. waarom zou ik zulke seks willen hebben, seks =/= respect
5. ik ben niemands slaaf
6. volgens mij heb jij een heel andere definitie van respect dan ik
7. zie bovenstaande zes punten
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 17:25
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Niet jokken, Sylph.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 18:51
Verwijderd
Wáár heb jij het over?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2006, 18:55
Verwijderd
Ik ben het helemaal met Sylph eens.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 19:08
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Iemand behandelen zoals je zelf verwacht behandeld te worden. Ik verwacht niet dat iedereen me 100 euro geeft, maar welk rekening houden met me en zich op zo'n manier gedragen dat het voor iedereen zo prettig mogelijk blijft. Dus neuken als je niet wilt valt daar niet onder, want dat is voor je zelf niet leuk.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 19:09
Verwijderd
Met andere woorden, de mensen die zeiken op mijn instelling moeten iets nuttigs met hun leven gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 19:42
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-05-2006 @ 19:51 :
Wáár heb jij het over?
Punt vijf, schat.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 21:14
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 28-05-2006 @ 20:42 :
Punt vijf, schat.
Niet-schat, ik ben gelukkig je slaaf niet. Eerlijk gezegd kan ik me moeilijk wat wanstaltigers voorstellen dan dat.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 21:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-05-2006 @ 17:40 :
Volgens mij begrijp jij mij niet helemaal.

1. ik denk over alles na
2. het slaat wel ergens op, want voor mij heeft het betekenis
Okee.

Citaat:
3. wat heeft dit met rijkdommen te maken?
4. waarom zou ik zulke seks willen hebben, seks =/= respect
5. ik ben niemands slaaf
Andere mensen behandelen zoals je zelf behandeld wil worden, houdt in dat je andere mensen rijkdommen geeft, seks hebt met mensen die verliefd op je zijn en allerlei diensten verleent.
Omdat jij volgens mij ook wel graag rijkdommen en diensten ontvangt en seks hebt met mensen op wie je verliefd bent. Correct me if I'm wrong, maar als ik jou duizend euro zou geven, zou je daar best blij mee zijn. Dus als jij je regel van andere mensen behandelen zoals je zelf behandeld wil worden aanhoudt, zou je mij nu duizend euro moeten geven.

Citaat:
6. volgens mij heb jij een heel andere definitie van respect dan ik
Hm, misschien. Ik gebruik voor het gemak de echte definitie van het woord respect. Zeg maar die in het woordenboek staat. Wel zo handig.
Welke definite gebruik jij?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 21:21
Verwijderd
Is je IQ nou echt <70, dat je niet begrijpt dat geld en seks of wat dan ook niet onder de noemer respect vallen? Natuurlijk accepteer ik gaarne 1000 euro, maar wat exact heeft dat met respect te maken?

Snotneuzen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 28-05-2006 @ 15:49 :
En dan geef je ze meteen weer terug? Anders werkt het natuurlijk niet
Nee, want voor mij betekent respect iets heel anders.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 28-05-2006 @ 22:21 :
Is je IQ nou echt <70, dat je niet begrijpt dat geld en seks of wat dan ook niet onder de noemer respect vallen? Natuurlijk accepteer ik gaarne 1000 euro, maar wat exact heeft dat met respect te maken?

Snotneuzen.
Niets, daarom is jouw definitie van respect ook zo onzinnig. Niemand behandelt anderen zoals hij zelf behandeld zou willen worden.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 00:34
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 28-05-2006 @ 20:08 :
Iemand behandelen zoals je zelf verwacht behandeld te worden. Ik verwacht niet dat iedereen me 100 euro geeft, maar welk rekening houden met me en zich op zo'n manier gedragen dat het voor iedereen zo prettig mogelijk blijft. Dus neuken als je niet wilt valt daar niet onder, want dat is voor je zelf niet leuk.
Nog iemand die het verschil niet weet tussen "accepteren" en "respecteren".
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 00:34
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-05-2006 @ 00:29 :
Niets, daarom is jouw definitie van respect ook zo onzinnig. Niemand behandelt anderen zoals hij zelf behandeld zou willen worden.
Okay, onze meningen verschillen zeikerd.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 08:17
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-05-2006 @ 22:14 :
Niet-schat, ik ben gelukkig je slaaf niet. Eerlijk gezegd kan ik me moeilijk wat wanstaltigers voorstellen dan dat.
Wat ben je weer aardig.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 28-05-2006 @ 20:08 :
Iemand behandelen zoals je zelf verwacht behandeld te worden. Ik verwacht niet dat iedereen me 100 euro geeft, maar welk rekening houden met me en zich op zo'n manier gedragen dat het voor iedereen zo prettig mogelijk blijft. Dus neuken als je niet wilt valt daar niet onder, want dat is voor je zelf niet leuk.
Dus als jij een zwerver tegenkomt, vraag je hem om een euro?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 16:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Sylph schreef op 28-05-2006 @ 22:21 :
Is je IQ nou echt <70, dat je niet begrijpt dat geld en seks of wat dan ook niet onder de noemer respect vallen?
Ik begrijp dat wel, MAAR, en nu moet je even iets doen wat we begrijpend lezen noemen, let op, nu komt het, als je JOUW DEFINITIE VAN RESPECT aanhoudt, betekent dit automatisch dat je als je zelf gaarne 1000 euro accepteert, je aan iedereen die je tegenkomt 1000 euro moet geven. Je behandelt immers anderen zoals je zelf behandeld wenst te worden.
Dus als JIJ graag geldbedragen ontvant houdt het hebben van respect volgens JOUW DEFINITIE in dat je anderen geld geeft.

Citaat:
Natuurlijk accepteer ik gaarne 1000 euro, maar wat exact heeft dat met respect te maken?
Niets dus, maar het heeft alles te maken met jouw (verkeerde) definitie van respect.

En nee, dat is geen kwestie van meningen. Respect betekent gewoon iets heel anders dan wat jij blijkbaar denkt. Zoek het op in het woordenboek als je me niet gelooft.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.