![]() |
pakje naar Nigeria
Ik kreeg een heel vaag mailtje en daarin stond dat ik (wat ik wilde verkopen op marktplaats) naar nigeria moest opsturen.
Dit moet ik niet vertrouwen toch? |
dan zou ik in ieder geval de deal maken dat zij van tevoren!! betalen.. ;)
|
Inderdaad niet vertrouwen. Jammer dat de zoekfunctie nu niet goed werkt, maar daar zijn al meer topics over geweest.
|
Nigeria is de thuisbasis van zwendelaars op grote schaal. Als je iets opstuurt zie je er nooit meer wat van terug, het is vaak pure oplichting.
|
Citaat:
|
pffff,
mensen hou toch ns op. IN NIGERA ZITTEN ALLEEN MAAR SCAMMERS!! laat me raden, hij is opzakenreis in Europa en heeft jouw ''item'' nodig omdat ie het beloofd heeft aan zn zoontje/neefje die in Nigeria op school zit. Ook heeft hij zn bank al ingelicht dat ie geld over wil maken naar Nederland.Owja, hij biedt minimaal 1,5x je vraagprijs ? Echt, er worden zoveel mensen belazerd op deze manier,ergens in Nigeria staan pakhuizen vol met pakjes uit het rijke westen, van hebberige mensen die dollartekens in hun ogen kregen toen die vriendelijke,Engels sprekende Afrikaan je product wel wou kopen voor een (te) aantrekkelijke prijs. |
Ik heb ook vaak zat mails van Nigerianen gehad. Ik heb ze beleefd geantwoord dat ze het item in kwestie best konden kopen, maar dat ik het pas opstuur als ze contant geld in een envelop opsturen, en ik dat binnen heb. Gelijk niks meer van gehoord :D
Ook heb ik diverse ongedekte cheques gehad, die ze dan zogenaamd vooruit sturen, in de hoop dat je het artikel opstuurt voordat je de cheque gaat innen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is daar niet lief aan? Wees nou eerlijk Kruimel. Je krijgt zomaar ongevraagd een mailtje uit Nigeria met het verzoek iets op te sturen, dan moeten toch meteen alle alarmbellen op rood gaan?
|
Marktplaats en ongevraagd... Volgens mij vraag je dan naar kopers? Lijkt me vrij normaal dat je dan mailtjes krijgt.
En de suggestie van leeftijd was niet bepaald vriendelijk. |
Het hoeft niet eens uit Nigeria te komen. Hoe kan iemand weten dat jij iets zou willen verkopen en aanbieden dat voor een beter prijs (=slecht voor hem) te kopen.
Dat is zo onlogisch dat het bijna per definitie oplichterij moet zijn. 'te mooi om waar te zijn' is een bijpassende metafoor denk ik. |
ja hij sprak vet vaag engels:s maar ik heb hem gevraagt of hij het geld wilde opsturen (nog zonder adres erbij) naar mij en dat als ik het heb, het pakje opstuur.
'goed? |
hahaha nee natuurlijk niet. Gewoon geen zaken doen met deze mensen. Hooguit een mailtje met in de de trand van 'als je me wil oplichten, doe het dan goed'.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
doe toch niet zo naiief zeg
je kunt er van uitgaan dat alle Engels sprekende mailers via verkoopssites,scammers zijn. |
Citaat:
|
Download de nummer 1 hit uit de Nigeriaanse top zoveel van enkele jaren geleden maar eens. :)
Overigens, ook al krijg je gedekte cheques toegestuurd dan moet je het nog niet vertrouwen. Daar zit hoogstwaarschijnlijk een clausule in opgesteld die ervoor zorgt dat het geld binnen 10 dagen ofzo gestorneerd kan worden. |
Citaat:
|
Eerst geld over maken heeft ook geen zin... was een keer wat op televisie dat ze dat geld weer terug halen op een of andere manier... heel apart...
|
Citaat:
Gewoon niet doen dus, binnen Nederland is zoveel makkelijker. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07. |