Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2006, 16:06
Ikkuuuuuh
Ikkuuuuuh is offline
Ik kreeg een heel vaag mailtje en daarin stond dat ik (wat ik wilde verkopen op marktplaats) naar nigeria moest opsturen.
Dit moet ik niet vertrouwen toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2006, 16:12
biep
biep is offline
dan zou ik in ieder geval de deal maken dat zij van tevoren!! betalen..
Oud 09-06-2006, 16:16
Bloem
Bloem is offline
Inderdaad niet vertrouwen. Jammer dat de zoekfunctie nu niet goed werkt, maar daar zijn al meer topics over geweest.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 16:39
T_ID
T_ID is offline
Nigeria is de thuisbasis van zwendelaars op grote schaal. Als je iets opstuurt zie je er nooit meer wat van terug, het is vaak pure oplichting.
Oud 09-06-2006, 16:39
Ikkuuuuuh
Ikkuuuuuh is offline
Citaat:
Bloem schreef op 09-06-2006 @ 17:16 :
Inderdaad niet vertrouwen. Jammer dat de zoekfunctie nu niet goed werkt, maar daar zijn al meer topics over geweest.
ja ik had gezocht over dit onderwerp maar er kwam niks
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 17:55
Tiño
Tiño is offline
pffff,
mensen hou toch ns op.

IN NIGERA ZITTEN ALLEEN MAAR SCAMMERS!!

laat me raden, hij is opzakenreis in Europa en heeft jouw ''item'' nodig omdat ie het beloofd heeft aan zn zoontje/neefje die in Nigeria op school zit. Ook heeft hij zn bank al ingelicht dat ie geld over wil maken naar Nederland.Owja, hij biedt minimaal 1,5x je vraagprijs ?

Echt, er worden zoveel mensen belazerd op deze manier,ergens in Nigeria staan pakhuizen vol met pakjes uit het rijke westen, van hebberige mensen die dollartekens in hun ogen kregen toen die vriendelijke,Engels sprekende Afrikaan je product wel wou kopen voor een (te) aantrekkelijke prijs.
Oud 09-06-2006, 18:40
200E
200E is offline
Ik heb ook vaak zat mails van Nigerianen gehad. Ik heb ze beleefd geantwoord dat ze het item in kwestie best konden kopen, maar dat ik het pas opstuur als ze contant geld in een envelop opsturen, en ik dat binnen heb. Gelijk niks meer van gehoord

Ook heb ik diverse ongedekte cheques gehad, die ze dan zogenaamd vooruit sturen, in de hoop dat je het artikel opstuurt voordat je de cheque gaat innen.
Oud 09-06-2006, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Ikkuuuuuh schreef op 09-06-2006 @ 17:06 :
Ik kreeg een heel vaag mailtje en daarin stond dat ik (wat ik wilde verkopen op marktplaats) naar nigeria moest opsturen.
Dit moet ik niet vertrouwen toch?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar wat denk je nou zelf?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 20:19
Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-06-2006 @ 21:00 :
Ik weet niet hoe oud je bent, maar wat denk je nou zelf?
Doe es lief. Ik had daar ook nog nooit van gehoord, het lijkt me heel verstandig om eens meningen te gaan vragen.
Oud 09-06-2006, 20:31
Verwijderd
Wat is daar niet lief aan? Wees nou eerlijk Kruimel. Je krijgt zomaar ongevraagd een mailtje uit Nigeria met het verzoek iets op te sturen, dan moeten toch meteen alle alarmbellen op rood gaan?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 20:32
Nona
Nona is offline
Marktplaats en ongevraagd... Volgens mij vraag je dan naar kopers? Lijkt me vrij normaal dat je dan mailtjes krijgt.

En de suggestie van leeftijd was niet bepaald vriendelijk.
Oud 09-06-2006, 20:33
T_ID
T_ID is offline
Het hoeft niet eens uit Nigeria te komen. Hoe kan iemand weten dat jij iets zou willen verkopen en aanbieden dat voor een beter prijs (=slecht voor hem) te kopen.

Dat is zo onlogisch dat het bijna per definitie oplichterij moet zijn.

'te mooi om waar te zijn' is een bijpassende metafoor denk ik.
Oud 10-06-2006, 11:58
Ikkuuuuuh
Ikkuuuuuh is offline
ja hij sprak vet vaag engels maar ik heb hem gevraagt of hij het geld wilde opsturen (nog zonder adres erbij) naar mij en dat als ik het heb, het pakje opstuur.

'goed?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 12:05
Blenderhead
Blenderhead is offline
hahaha nee natuurlijk niet. Gewoon geen zaken doen met deze mensen. Hooguit een mailtje met in de de trand van 'als je me wil oplichten, doe het dan goed'.
Oud 10-06-2006, 13:58
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-06-2006 @ 21:31 :
Wat is daar niet lief aan? Wees nou eerlijk Kruimel. Je krijgt zomaar ongevraagd een mailtje uit Nigeria met het verzoek iets op te sturen, dan moeten toch meteen alle alarmbellen op rood gaan?
En lees nu de vraag nog eens. Die alarmbellen zijn toch op rood gegaan? Ze wil het alleen even zeker weten.
Oud 10-06-2006, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Ikkuuuuuh schreef op 10-06-2006 @ 12:58 :
ja hij sprak vet vaag engels maar ik heb hem gevraagt of hij het geld wilde opsturen (nog zonder adres erbij) naar mij en dat als ik het heb, het pakje opstuur.

'goed?
Ik denk niet dat je niets iets gaat horen van die man. Je kan je spullen ook gewoon beter in Nederland verkopen, scheelt veel gedoe.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 14:41
Tiño
Tiño is offline
doe toch niet zo naiief zeg

je kunt er van uitgaan dat alle Engels sprekende mailers via verkoopssites,scammers zijn.
Oud 10-06-2006, 22:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-06-2006 @ 14:58 :
En lees nu de vraag nog eens. Die alarmbellen zijn toch op rood gegaan? Ze wil het alleen even zeker weten.
Alarmbellen gaan nooit op rood, ze rinkelen.
Oud 10-06-2006, 23:07
LB06
LB06 is offline
Download de nummer 1 hit uit de Nigeriaanse top zoveel van enkele jaren geleden maar eens.

Overigens, ook al krijg je gedekte cheques toegestuurd dan moet je het nog niet vertrouwen. Daar zit hoogstwaarschijnlijk een clausule in opgesteld die ervoor zorgt dat het geld binnen 10 dagen ofzo gestorneerd kan worden.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 11:34
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-06-2006 @ 23:41 :
Alarmbellen gaan nooit op rood, ze rinkelen.
Ja, maar rinkelen is "stand rood"
Oud 12-06-2006, 09:18
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Eerst geld over maken heeft ook geen zin... was een keer wat op televisie dat ze dat geld weer terug halen op een of andere manier... heel apart...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 13:51
Verwijderd
Citaat:
tikmaarwat schreef op 12-06-2006 @ 10:18 :
Eerst geld over maken heeft ook geen zin... was een keer wat op televisie dat ze dat geld weer terug halen op een of andere manier... heel apart...
Klopt, heb ik ook gezien.
Gewoon niet doen dus, binnen Nederland is zoveel makkelijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten