![]() |
laxeerpillen!!
haai ,
ik ben van plan om laxeermiddelen te gaan gebruiken.. Maar ik weet alleen niet waar ik die kan halen, en wat moet ik dan zeggen ?? 1 pakje laxeerpillen alstublieft?? of wat anders Reageer evn!! greetz sterre |
En waarom wil je die gebruiken?
Als je ze echt nodig hebt kun je afspraak bij dokter maken en die schrijft ze dan wel voor. |
Als je ze wilt gebruiken om af te vallen is dat iig een héél slecht idee, dat je het even weet.
|
Dit gaat iig naar Lichaam en Gezondheid, en eensch, als je ze wilt gebruiken om af te vallen heeft het geen zin. A) Is het ongezond en B) verlies je alleen vocht, geen vet, dus je wordt er niet dunner door. Wel kun je je darmen ermee flink mee verpesten.
|
Idd, niet gebruiken. Als je last hebt van verstopping, ga dan naar de huisarts.
|
Inderdaad, bij verstopping even de dokter bellen. Als het niet zo heel erg is kunnen je geloof ik ook een soort zaadjes gebruiken.
Voor afvallen: nope, fout! |
wat vinden je ouders ervan?
|
Veel water drinken (min 2 liter), veel bewegen, veel vezels binnen krijgen. Indien je lijnzaad gebruikt; doe dat niet regelmatig, het is nl niet heel gezond.
Laxeerdragees zijn bij drogist en apotheek verkrijgbaar. Zoals gezegd, gebruik het niet voor afvallen: je krijgt kramp, je darmen worden lui, er wordt alleen vocht afgedreven geen vet. |
zowiezo, je weet zelf ook wel dat t gwn dom is, want dan wil je dus gwn een eetstoornis, doe t gwn op de normale manier.
|
Citaat:
|
Citaat:
Die kunnen sowieso niet typen. |
Citaat:
|
Slaat natuurlijk nergens op.
Maar goed je kunt beter geen laxeer pillen gaan slikken voor af te vallen, want je hebt er steeds meer nodig en het is ongezond. |
bovendien val je er helemaal niet van af (ja, op korte termijn, heel even, raak je wat water kwijt, maar zodra je iets drinkt heb je dat weer terug)
Als je obstipatie (verstopping in je darmen) hebt, kun je beter je eetpatroon aanpassen. Eet je genoeg voedingsvezel (uit volkorenproducten en groenten), drink je genoeg, krijg je voldoende (met name onverzadigde) vetten binnen? Als het niet aan je eten ligt kun je je darmen af en toe een handje helpen met dingen als venkel, lijnzaad en gedroogd fruit, maar ook daar moet je niet mee overdrijven omdat het op lange termijn je darmen 'lui' kan maken. |
Even afgezien van of het verstandig is. Ik ga er voor het gemak vanuit dat je gewoon aan verstopping lijdt. heb ik zelf ook nogal last van gehad, en bij mij lag het niet aan voeding/water, want juist omdat ik dat probleem had lette ik erg op vezels, lijnzaad, gedroogd fruit, gewoon fruit, 500 gram groente waarvan deels ook rauw, etc.
Je kunt gewoon naar de apotheek gaan en vragen om laxeerdragees (pilletjes). eigen merk, of dulcolax (is een merknaam, dat vraagt misschien makkelijker). Dulcolax geeft behoorlijke kramp en helpt maar een tijdje. daarna krijg je luie darmen. Overigens kijkt geen apotheek - of drogist - ook maar enigzins raar bij de vraag om laxeermiddelen. niet iedereen heeft er de directe associatie van aanstaande anorexiapatient bij - tenslotte zijn die dingen bedoeld voor verstoppingsproblematiek. Dan is er lactulosesiroop. Schijnt geen effect op de luiheid van de darmen te hebben. Is ontzettend goor, en het duurt dagen voor het werkt. Ook met wat krampen. Je kunt ook vragen om magnesiumtabletten (magnesium hydroxide 500 mg). deze zijn vrij verkrijgbaar bij de apotheek. het werkt niet op luiheid van darmen, geeft snel resultaat en je kunt er dagelijks tussen de 1 en 10 tabletten van slikken (eigenlijk: kauwen, dan doorslikken). bij mij was magnesium het eerste wat echt goed hielp. |
Yeahhh, anorexia!
|
Citaat:
Denk eerst na voordat je iets zegt. |
Vip3r bedoelde vast dat het meerendeel van de mensen die zichzelf zo'n achterlijke manier van spelling hebben aangeleerd veelal minder hoog opgeleid zijn. Het mag dan wel een vooroordeel zijn misschien, maar het is wel zo.
|
Citaat:
|
Citaat:
je bent toch niet meteen minder slim en ik ken meer mesen die havo vwo doen die zo typen |
Citaat:
|
Citaat:
ik zit trouwens zelf niet meer op mavo (doe nu havo), maar niet iedereen daar is dom ofzo. tuurlijk heb je van die mensen die niet normaal typen. maar dat doen ze omdat ze sneller klaar zijn of ze zijn academisch niet echt slim. maar misschien zijn ze dan sociaal wel intelligent :) en het is ook niet het meerendeel van de mensen want anders zou het meerendeel van de mavo niet geslaagd zijn voor nederlands. de meesten kunnen het wel maar doen het niet. en DAT vind ik dom. ontopic: Citaat:
|
Citaat:
|
[QUOTE]Devilicious schreef op 22-06-2006 @ 13:41 :
[B]maar Vip3r zegt het niet op die manier. dus daarom neem ik het zo op. ik zit trouwens zelf niet meer op mavo (doe nu havo), maar niet iedereen daar is dom ofzo. tuurlijk heb je van die mensen die niet normaal typen. maar dat doen ze omdat ze sneller klaar zijn of ze zijn academisch niet echt slim. maar misschien zijn ze dan sociaal wel intelligent :) en het is ook niet het meerendeel van de mensen want anders zou het meerendeel van de mavo niet geslaagd zijn voor nederlands. de meesten kunnen het wel maar doen het niet. en DAT vind ik dom. okeey :bloos: |
het zaad is geen maanzaad, maar lijnzaad.
|
Anders kun je ook wat slootwater gaan drinken. Lekker ff uitzieken en racen. Est Voila; een kilootje lichter.
|
Is het écht waar dat alsd je laxeerpillen gebruikt om af te vallen alleen water uit je lichaam verdwijnt en geen vet?
Hoe kan je zo snel t/m 15 kg afvallen? en als je gewoon water blijft drinken, gebeurd er dus niets met je gewicht? |
Citaat:
en waarom up je een topic van 2 jaar geleden ffs. |
ik bedoelde, je hebt toch zeker niet 15 kg aan water in je lichaam zitten?
|
Makkelijk 15 kg, je lichaam bestaat voor ruim 70% uit water. Alleen, als je 15 kg vocht verliest, ben je wel mooi dood.
Over laxeermiddelen: ga liever naar de dokter als je verstopping hebt, laxeermiddelen zijn echt klote, je krijgt er gigaaantische krampen van en je bent een dag knock out |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41. |