Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hoeveel eten op een dag is gezond? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1427824)

Freyja 14-06-2006 12:28

Hoeveel eten op een dag is gezond?

Tja, de titel zegt al genoeg. Ik heb een tijdje lang nogal zitten kloten met eten (veel te weinig) en door het weer en mijn rare tijden loopt het nu ook allemaal een beetje spaak met de regelmatige maaltijden, dus ik vroeg me af of er misschien mensen hier op het forum zitten die weten wat ik precies moet eten om een beetje gezond te blijven. En dan bedoel ik niet per se wat (200 gram groente per dag en 2 stuks fruit, jaja), maar hoeveel en op welke tijdstippen. Kan het bijv. kwaad om niet te ontbijten maar te 'brunchen' rond een uur of elf en dan pas rond het avondeten weer te eten (eventueel met tussendoor sultana's, fruit of iets anders)?

't Gaat dus om mij: 21 jaar, vrouwelijk, 1,68m en 55 kg, sport 1 a 2 keer per week en fiets dagelijks een klein uurtje. Niet van plan om aan te komen, maar afvallen hoeft beslist ook niet. Tips? Info?

sonho 14-06-2006 12:37

www.voedingscentrum.nl?
En het is het beste om maximaal om dedrie uur weer iets te eten. Mijn ideale patroon is:
ontbijt (verschilt)
tussendoor 11.00 uur
lunch 13.00 uur
tussendoor 16.00 uur
diner 19.00 uur (verschilt ook, woon nog thuis)
tussendoort 21.00 uur

Ennum Voeding en gezondheidstopic, bovenaan?

Freyja 14-06-2006 12:38

Citaat:

sonho schreef op 14-06-2006 @ 13:37 :
www.voedingscentrum.nl?
En het is het beste om maximaal om dedrie uur weer iets te eten. Mijn ideale patroon is:
ontbijt (verschilt)
tussendoor 11.00 uur
lunch 13.00 uur
tussendoor 16.00 uur
diner 19.00 uur (verschilt ook, woon nog thuis)
tussendoort 21.00 uur

Ennum Voeding en gezondheidstopic, bovenaan?

:o Niet eens gezien dat die bestond. Nou ja, als het gesloten moet worden, ga ik daar wel heen :P

Andijvie 14-06-2006 12:52

Ik vind dat ook best moeilijk. Nu het zo warm is, eet ik véél minder dan normaal. Ik heb gewoon nauwelijks honger. Ik zou echt een soort vast schema hebben waar ik me aan moet houden, zodat ik weet dat ik genoeg eet.

Ik vroeg me af of er een markt zou bestaan voor kant-en-klare-eet-pakketten. Niet zozeer met kant-en-klaar eten, maar wel met alles wat je nodig hebt voor de dag (dus alle maaltijden) en wanneer je ze moet eten :bloos:
Als daar een markt voor bestaat, ga ik ze ontwikkelen :D

Roos 14-06-2006 14:01

Het is niet erg als je met de hitte wat minder eet. Ik bedoel, in Nederland houdt zo'n warme periode misschien 3 dagen aan, en nu regent het weer ;)

Probeer in ieder geval wel regelmatig te eten. Ontbijt, lunch, diner, en tussendoor iets kleins als je trek hebt. Zeker met het warme weer is het belangrijk veel water te drinken en ook af en toe wat zouts te eten. Ik vind het bijvoorbeeld lekker om tijdens de lunch wat soep te eten met brood. Lekker zoutig en niet zo zwaar.

Heb nu geen tijd om een hele eetlijst te maken maar het Voedingscentrum kan je wellicht al op gang helpen.

Andijvie 14-06-2006 14:02

Citaat:

Roos schreef op 14-06-2006 @ 15:01 :
Het is niet erg als je met de hitte wat minder eet. Ik bedoel, in Nederland houdt zo'n warme periode misschien 3 dagen aan, en nu regent het weer ;)

Hier is het nog goed warm, en benauwd. Het heeft niet geregend.

Leonoor 14-06-2006 14:09

Dit past heel goed in het voedings- en gezondheidstopic. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.