![]() |
Verkeerde RAM -> no display?
Lo,
Kan het zo zijn dat als je verkeerd geheugen of te oud geheugen in je mobo plaatst dat je dan geen beeld krijgt (en geen piepen)? Volgesmij boeit dat niet toch? Dan gaattie gewoon piepe en geeftie geen beeld? |
...
Dat hangt af van het mobo, je ram en je setup. Ik stel voor dat je een topic aan maakt waarmee we wel wat kunnen. |
Het kan een oorzaak zijn, maar ik zou andere mogelijke storingen niet uitsluiten.
|
Citaat:
Specs: DFI Lan-Party UT UltraD Mobo XFX 7900GTX 512MB AMD Ahtlon64 3800+ (Boxed Version) 1GB ram 2 modules 450WATT Cooler Master Powersupply Ik heb er 2x 512MB DDR in gegooit. Alle hardware is nieuw dus ik ben aan het af turven wat het nou kan zijn, maar ik wist dat van de RAM -> beeld niet zeker. |
ram 2, wat is dat?
Als je processor of geheugen er niet in zit, werkt je computer niet en geeft hij dus ook geen signaal door aan je monitor. Bij de meeste mobo's hoor ik ook geen piep als de processor en geheugen er niet in zit. Verschilt per mobo dus. Ik zou nog eens goed controleren of je alles goed hebt geassembleerd. En verder alles loshalen. - wat voor geheugen heb je nou precies? - heb je ook de 12V connector aangesloten, of 24-pins ATX stekker als je mobo die heeft? |
Heb je dat systeem net geassembleerd of draaide het al voordat je het extra ram er in deed?
|
klopt, ik had dit ook bij een asrock boardje met incompatible geheugen, Twinmos vervangen door Kingston en t liep als n trein :)
|
Citaat:
Alle power is connected, 12v, 24pins stekker etc. Ik heb alles al een aantal keer in en uit gehad en ook een keer buite de kast aangesloten (op een antistatische mat uiteraard) Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als DFI zo'n geweldig merk is dan kunnen we je ook wel verwijzen naar de ongetwijfeld even geweldige telefonische helpdesk, en dit topic wel sluiten. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29. |