Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2006, 14:23
Purgatori
Purgatori is offline
Lo,

Kan het zo zijn dat als je verkeerd geheugen of te oud geheugen in je mobo plaatst dat je dan geen beeld krijgt (en geen piepen)? Volgesmij boeit dat niet toch? Dan gaattie gewoon piepe en geeftie geen beeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2006, 14:42
Koning
Koning is offline
...

Dat hangt af van het mobo, je ram en je setup. Ik stel voor dat je een topic aan maakt waarmee we wel wat kunnen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:52
Verwijderd
Het kan een oorzaak zijn, maar ik zou andere mogelijke storingen niet uitsluiten.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 16:21
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Koning schreef op 14-06-2006 @ 15:42 :
...

Dat hangt af van het mobo, je ram en je setup. Ik stel voor dat je een topic aan maakt waarmee we wel wat kunnen.
Excuses

Specs:

DFI Lan-Party UT UltraD Mobo
XFX 7900GTX 512MB
AMD Ahtlon64 3800+ (Boxed Version)
1GB ram 2 modules
450WATT Cooler Master Powersupply

Ik heb er 2x 512MB DDR in gegooit. Alle hardware is nieuw dus ik ben aan het af turven wat het nou kan zijn, maar ik wist dat van de RAM -> beeld niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 16:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
ram 2, wat is dat?

Als je processor of geheugen er niet in zit, werkt je computer niet en geeft hij dus ook geen signaal door aan je monitor. Bij de meeste mobo's hoor ik ook geen piep als de processor en geheugen er niet in zit. Verschilt per mobo dus.

Ik zou nog eens goed controleren of je alles goed hebt geassembleerd. En verder alles loshalen.

- wat voor geheugen heb je nou precies?
- heb je ook de 12V connector aangesloten, of 24-pins ATX stekker als je mobo die heeft?

Laatst gewijzigd op 15-06-2006 om 16:51.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 17:50
Koning
Koning is offline
Heb je dat systeem net geassembleerd of draaide het al voordat je het extra ram er in deed?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 13:42
J-roenn
J-roenn is offline
klopt, ik had dit ook bij een asrock boardje met incompatible geheugen, Twinmos vervangen door Kingston en t liep als n trein
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 17:38
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-06-2006 @ 17:48 :
ram 2, wat is dat?

Als je processor of geheugen er niet in zit, werkt je computer niet en geeft hij dus ook geen signaal door aan je monitor. Bij de meeste mobo's hoor ik ook geen piep als de processor en geheugen er niet in zit. Verschilt per mobo dus.

Ik zou nog eens goed controleren of je alles goed hebt geassembleerd. En verder alles loshalen.

- wat voor geheugen heb je nou precies?
- heb je ook de 12V connector aangesloten, of 24-pins ATX stekker als je mobo die heeft?
Uiteraard heb ik het geheugen en de proc erin zitten, anders zou ik deze vraag niet stelle odd

Alle power is connected, 12v, 24pins stekker etc. Ik heb alles al een aantal keer in en uit gehad en ook een keer buite de kast aangesloten (op een antistatische mat uiteraard)

Citaat:
Koning schreef op 15-06-2006 @ 18:50 :
Heb je dat systeem net geassembleerd of draaide het al voordat je het extra ram er in deed?
Alles is nieuw.

Citaat:
J-roenn schreef op 16-06-2006 @ 14:42 :
klopt, ik had dit ook bij een asrock boardje met incompatible geheugen, Twinmos vervangen door Kingston en t liep als n trein
asrock is ook een kut merk DFI niet.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 17:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 17-06-2006 @ 18:38 :
Uiteraard heb ik het geheugen en de proc erin zitten, anders zou ik deze vraag niet stelle odd
Mijn punt is dat als je verkeerd geheugen plaatst, het dus prima kan zijn dat je geen piep hoort.
Citaat:
Alle power is connected, 12v, 24pins stekker etc. Ik heb alles al een aantal keer in en uit gehad en ook een keer buite de kast aangesloten (op een antistatische mat uiteraard)
Dat is goed. Maar ik stelde nog twee andere vragen.
Citaat:
Houd je ongenuanceerde meningen maar voor je, als je hulp vraagt van anderen.
Oud 17-06-2006, 17:44
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-06-2006 @ 18:43 :
Mijn punt is dat als je verkeerd geheugen plaatst, het dus prima kan zijn dat je geen piep hoort.

Dat is goed. Maar ik stelde nog twee andere vragen.

Houd je ongenuanceerde meningen maar voor je, als je hulp vraagt van anderen.
Relax joh, niet zo gestrest, tis bijna zomervakantie
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 17-06-2006 @ 18:44 :
Relax joh, niet zo gestrest, tis bijna zomervakantie
Voor mij is elke dag als een ander: ik werk niet en doe geen vaste studie. Dus dat jij straks zomervakantie hebt boeit mij niet.
Oud 18-06-2006, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 17-06-2006 @ 18:38 :
Toch heb jij wel verdomd vaak problemen met je computer, ik zie aan de lopende band topics voorbijkomen met allerlei vage problemen, terwijl ik je zo tig PC's met moederborden van het kutmerk ASrock kan aanwijzen die prima stabiel draaien.

Maar als DFI zo'n geweldig merk is dan kunnen we je ook wel verwijzen naar de ongetwijfeld even geweldige telefonische helpdesk, en dit topic wel sluiten.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 11:42
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-06-2006 @ 11:36 :
Toch heb jij wel verdomd vaak problemen met je computer, ik zie aan de lopende band topics voorbijkomen met allerlei vage problemen, terwijl ik je zo tig PC's met moederborden van het kutmerk ASrock kan aanwijzen die prima stabiel draaien.

Maar als DFI zo'n geweldig merk is dan kunnen we je ook wel verwijzen naar de ongetwijfeld even geweldige telefonische helpdesk, en dit topic wel sluiten.
Ik help ook andere met probleme en weet niet alles

Laatst gewijzigd op 18-06-2006 om 22:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten