![]() |
Kosten rijbewijs
Hoeveel heb jij betaald in totaal voor je rijbewijs. (Lessen, examens enz.)
|
Ehm lessen
38 lessen*36= 1368 theorie = 30 2x praktijk = 460 totaal dus iets van 1850 euro. |
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel....
maar voor het papiertje 25,75 |
idd veel te veel, geloof dat ik totaal een kleine 3000 euro verder was, en dan begint alle ellende pas echt:
- Aanschaf auto - Benzine - Onderhoud - Verzerking - Wegenbelasting - Etc |
Ook te veel, het was ongeveer 1200 euro.
|
Citaat:
En 36,-? Ik betaalde 4 jaar geleden al meer :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
1200 euro voor een pakket met 26 lessen van 60 minuten (gegeven in blokken van 45 min in een soort van weekcursus), Theoriecursus en theorieexamen, vervoer heen en terug, TussenTijdseToets en examen. En in een keer alles gehaald.
Dan nog het papiertje zelf, 22.35 euro als ik me niet vergis. |
~ 1500€ + 40€ papiertje zelf
|
Volgens mij rond de 1300,-
32 lesuren, maar 2uur achter elkaar was 60,- En één uur 36,- Ik heb een aantal keer los gelest, maar ook een aantal dubbele uren. |
Citaat:
36 Euro is een redelijke pakketprijs. Ik betaalde ook 1075 euro voor mijn pakket. Dat komt omgerekend ook op 36 euro uit. |
46 lessen * 25 euro = 1150
3 * theorie = 90 1 * praktijk = 200 rijbewijs bij gemeente ophalen = 30 totaal = 1470 euro |
Citaat:
|
Citaat:
ik heb voor mn rijbewijs iets van 250 euro betaald of zo. |
Citaat:
|
Geen idee wat mijn rijbewijs in totaal gekost heeft, aangezien mijn oma het destijds heeft betaald omdat ik mijn examen had gehaald.
Maar een les bij onze rijschool (anderhalf uur) kostte 98 gulden. |
Ik moet mijn auto + vrachtwagen rijbewijs halen, ben in totaal iets van: €4500,- kwijt. En gaat allemaal via school. ;) (y)
|
Ik deed de Rijopleiding In Stappen en heb daarvoor een pakket gehad.
25 lessen (à 40 euro) 2 tussentijdse toetsen (de 1e tussentijdse toets was heel simpel en niet vergelijkbaar met afrijden, de 2e was een echte zeg maar) 1 rijexamen theorieboekje / cdrom ed. Het pakket kostte 1425 euro. En ik heb nog 40 euro teruggekregen omdat ik 24 lessen gehad heb. |
35 lessen x 38 euro = 1330
1 x uittreksel bevolkingsregister = 10 1 x theorie = 30 1 x rijexamen = 200 Totaal: 1570 + kosten van foto's en het papiertje zelf. |
Oh, ik lesde voor iets meer dan 27 euro per uur en dat in een dikke bmw 3 serie. Ik snap nog steeds niet hoe ze ooit winst op mij hebben kunnen maken :p , maar ik heb iig mijn rijbewijs in 1 x gehaald en had daarvoor 30 lessen nodig.
Laatst sprak ik iemand die lesde voor 36 euro per uur in een één of andere kleine auto (waarvan hij zelf het merk niet wist (n) )... damn, ik heb hem wel een paar keer gezegd dat ie voor bijna 10 euro minder in een dikke bmw kan rijden, maarja... |
Had een pakket gekocht van 2000 euro...lessen en examens in een dikke Mercedes :P tot ik het rijbewijs zou hebben.
Gouden koop, ik had 6 examens nodig. Bij dat pakket zaten niet de kosten voor het papierwerk en het theorie examen, dus laat het in totaal 2100 euro zijn? |
Citaat:
waarschijnlijk kreeg je instructeur subsidie overigens. voor dat geld maak je namelijk domweg geen winst. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
overigens is a)een dikke auto geen goed idee voor lessen en b)een voorwielaandrijver makkelijker lesgeven. ik vind t net zo'n opmerking als 'hele snelle golluf TDI'... |
Rond de 1500-1600 euro als ik komende woensdag slaag :p
34 les uren + Theorieochtend + Theorie + Praktijkexamen Heb er nog een losse Tussen Tijdse Toets bij gedaan. |
nog geen 900 euro. 10 lessen en 1x examen.
|
Citaat:
Maar ik kan me wel voorstellen dat het handiger is eerst te lessen in een relatief kleinere auto. |
Citaat:
En wel of geen subsidie, dat zal mn reet roesten. Ik betaalde gewoon 27 euro. Die achterwielaandrijving is juist beter, zeker omdat die bmw aardig wat pk heeft, voor de wegligging en de controle over de auto. En tjah, dat groot lastig is: dat klopt bij het inparkeren enzo, maar dat is een kwestie van wennen. Als je je rijbewijs hebt zul je ook in de grote auto van pa moeten rijden. Wat weet je wel van auto's? :p |
Citaat:
overigens is een 206 een kutauto om in te lessen, lekker fijn als je meer dan 1 leerling meeneemt om ze daar achterin te durven proppen. achterwielaandrijving is lastig lesgeven, goed lezen, kerel. hoe t rijdt weet ik ook wel. (op de opmerking 'aardig wat pk' ga ik maar niet in, een 318d heeft 130pk op 1400kg, big deal.) |
Citaat:
Dat jij een bmw 3serie met andere stoelhoezen en een ander stuurtje al ''dik'' noemt, hoop ik dat je niet eens weet dat er ook 5-series, 6series en 7series(sporadisch een ouwe 8 ) rondrijden in Nederland. Zo supermega dik is die 3serie gewoonweg niet, misschien is het een relatief ''dikke'' auto als het gaat om leswagens,maar dan nog. |
Citaat:
Hij zal dus best lekker rijden voor lange mensen die al genoeg ervaring hebben, maar als lesauto was ie voor mij echt niet fijn. |
Citaat:
Check dit. Je gaat me echt niet zeggen dat dit geen dikke auto is om te lessen! Achterwielaandrijving trekt veel beter (sportiever) op dan voorwielaandrijving, dus pk maakt echt wel uit. Maar oke, bij lesgeven is voorwielaandrijving makkelijker, vanwege oversturen. Citaat:
Maar hoe dan ook, het is gewoon vetter om te lessen in een bmw dan in een opel astra, golf of dat soort auto's :cool: |
Vandaag zag ik weer les geven in een Alfa Romeo 147.
Kijk daar wil ik nu ook les in, inplaats van zo een maffe bmw of Toyota of wat dan ook. |
Ik vind het ook geen dikke bak :)
Als lesauto misschien wat groter dan gemiddeld, maar dik... nee... |
Citaat:
|
Citaat:
Een voorwielaandrijver trekt anders niks trager op dan een achterwielaandrijver hoor. De 'handling' is wat neutraler, maar het is niet zo dat een auto sneller wordt van achterwielaandrijving. en het aantal pk is dus niet zo vreselijk hoog voor zo'n zware auto, daarbij maakt het al helemaal geen ruk uit op welke wielen je die 130 pk loslaat. Citaat:
een 3-serie heeft van zichzelf al redelijk sportieve sportstoelen. Echter, het is uitgesloten dat die auto beschikte over echte sportstoelen; dat is bij het cbr namelijk helemaal niet toegestaan, dus mag je niet examen doen in een auto met kuipstoelen. Slechts een aantal 'gezondheidsstoelen' zijn toegestaan. Een fatsoenlijke recaro sportstoel mag dus absoluut niet. Citaat:
@Jolt : kijk, das dus een leuke lesauto. Niet economisch, maar goed, das een bmw ook niet. |
Ik heb nu een pakket voor € 1530.00, hierin zit het onderstaande
35 lessen examen examengarantie T3 ( tussen tijdse toets) eigenverklaring Losse lessen kosten 39.00, dus dat zou er allemaal nog bij kunnen komen als ik zak, maar voorlopig is het dit. [edit]Ik les trouwens in een BMW 3 serie, maar vind het toch een beetje tegen vallen voor een BMW hoor? En ik ben Opel fan dus beledig ze niet ;) Hehe nee zo erg is het nog net niet. |
Citaat:
Ach ik had liever les in een Mazda 323F 2.0V6. Was het tenmiste nu wat makkelijker met de afmetingen van mijn auto, af en toe wennen, wil ik parkeren, ik stop van nu zit ik er toch echt bijna tegen de muur heb ik gewoon nog een halve meter of zelfs meer. Bah ik kan echt niet parkeren. |
Citaat:
|
32 lessen a 30 euro
TTT voor 100 euro exam voor 150 euro 1210 euro |
33 lessen a 37 euro
ttt a 125 euro theorie examen a 30 euro theorieboek 32 euro 7 theorielessen kosten totaal 14 euro basisuitreksel a 7 euro praktijkexamen 180 euro dat is in totaal zo'n +/- 1500 euro schat ik |
20 lessen x 30 euro = 600
4 lessen x 33 = 132 1x theorie examen = 30 1x praktijk examen = 185 1x ophalen rijbewijs = 30 euro. Ik was dus €977,-- armer. Viel me mee. |
jeetje wat goedkoop zeg :o
Ik les nu voor 58.50 per 1.5 uur en ik weet nog niet hoeveel lessen ik nodig heb. |
2000e, gegarandeerd pakket (echter in een keer geslaagd)
en ik kreeg les in een a4 quattro. |
veel! heb hem net dindsdag gehaald:)
iets van 60/65 lessen + t.t.t + theorie(in een keer) en examen zelf(ook in een keer) een les kostte 39,50 per uur, en met een 10uren kaart kom je goedkoper uit per les. en t.t.t. kost iets van 135,- (heel handig!) en examen zelf bijna 200,- ik weet niet precies hoeveel ik kwijt ben maar ik denk rond de 2700,- gemiddelde aantal lessen zit nu landelijk op 40/45 ofzo dacht ik.... |
Ik zie ik zie wat jij niet ziet.
Spoiler
|
20 lessen van €38
14 lessen van €40 1x theorie van €30 1x tussentijdse toets van €150 1x praktijk van €200 1x kosten aanmaken rijbewijs van €30 Totaal €1730 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47. |