Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2006, 16:20
WärteR
WärteR is offline
Hoeveel heb jij betaald in totaal voor je rijbewijs. (Lessen, examens enz.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2006, 16:38
Verwijderd
Ehm lessen

38 lessen*36= 1368
theorie = 30
2x praktijk = 460

totaal dus iets van 1850 euro.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 17:49
Bell
Bell is offline
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te veel....

maar voor het papiertje 25,75
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 17:52
Jolt
Jolt is offline
idd veel te veel, geloof dat ik totaal een kleine 3000 euro verder was, en dan begint alle ellende pas echt:

- Aanschaf auto
- Benzine
- Onderhoud
- Verzerking
- Wegenbelasting
- Etc
Oud 14-06-2006, 18:19
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ook te veel, het was ongeveer 1200 euro.
Oud 14-06-2006, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-06-2006 @ 17:38 :
Ehm lessen

38 lessen*36= 1368
theorie = 30
2x praktijk = 460

totaal dus iets van 1850 euro.
38 lessen is voor veel te weinig meen ik, gemiddeld was 45 ofzo toch?
En 36,-? Ik betaalde 4 jaar geleden al meer
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 19:13
JCG
JCG is offline
Citaat:
********** schreef op 14-06-2006 @ 20:00 :
Ik krijg een heel uur les voor 35 euro
Oud 14-06-2006, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen idee wat gemiddeld is, maar ik had er 38 nodig. Had na 28 m'n eerste examen. En het was 40 per losse les, maar als je er in 1x 10 kocht, kreeg je er 1 gratis. En de overgebleven lessen kon je toen gewoon teruggeven. Het was trouwens nog minder bedenk ik me nu, want de eerste 10 lessen waren 250 euro.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:33
LB06
LB06 is offline
  • €1280 voor een pakket met 19 lessen (60min), TTT, antislip cursus, examen en herexamen met 4 extra lessen (nodig gehad, helaas)
  • €20 voor een EV
  • €30? voor theorie-examen
  • €40 voor een extra les voor mijn eerste examen (ivm gat in de tijd)

Laatst gewijzigd op 15-06-2006 om 13:15.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:07
Verwijderd
1200 euro voor een pakket met 26 lessen van 60 minuten (gegeven in blokken van 45 min in een soort van weekcursus), Theoriecursus en theorieexamen, vervoer heen en terug, TussenTijdseToets en examen. En in een keer alles gehaald.

Dan nog het papiertje zelf, 22.35 euro als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:33
Tiño
Tiño is offline
~ 1500€ + 40€ papiertje zelf
Oud 15-06-2006, 10:43
Rachel
Rachel is offline
Volgens mij rond de 1300,-

32 lesuren, maar 2uur achter elkaar was 60,-
En één uur 36,-

Ik heb een aantal keer los gelest, maar ook een aantal dubbele uren.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 10:55
Gimme more beer
Citaat:
Gemiddeld is volgens mij nog steeds 34 tot 36.

36 Euro is een redelijke pakketprijs. Ik betaalde ook 1075 euro voor mijn pakket. Dat komt omgerekend ook op 36 euro uit.
Oud 15-06-2006, 11:38
Thirsa
Thirsa is offline
46 lessen * 25 euro = 1150
3 * theorie = 90
1 * praktijk = 200
rijbewijs bij gemeente ophalen = 30

totaal = 1470 euro
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 11:44
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 14-06-2006 @ 20:13 :
Ik krijg een heel uur les voor 35 euro
ik voor 32 en dan ook nog het beste slagingspercentage in de buurt
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 11:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-06-2006 @ 11:55 :
Gemiddeld is volgens mij nog steeds 34 tot 36.

36 Euro is een redelijke pakketprijs. Ik betaalde ook 1075 euro voor mijn pakket. Dat komt omgerekend ook op 36 euro uit.
landelijk gemiddelde aantal lessen voordat iemand slaagt ([edit]geslaagd ?[/edit]) lag in 2005 op 41 lessen...

ik heb voor mn rijbewijs iets van 250 euro betaald of zo.

Laatst gewijzigd op 15-06-2006 om 12:40.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 12:38
Gimme more beer
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-06-2006 @ 12:48 :
landelijk gemiddelde aantal lessen voordat iemand slaagt lag in 2005 op 41 lessen...
Je hebt gelijk. Het gemiddeld aantal lessen bij het eerste examen is ongeveer 34, zie ik
Oud 15-06-2006, 14:03
200E
200E is offline
Geen idee wat mijn rijbewijs in totaal gekost heeft, aangezien mijn oma het destijds heeft betaald omdat ik mijn examen had gehaald.

Maar een les bij onze rijschool (anderhalf uur) kostte 98 gulden.
Oud 27-06-2006, 20:37
Verwijderd
Ik moet mijn auto + vrachtwagen rijbewijs halen, ben in totaal iets van: €4500,- kwijt. En gaat allemaal via school.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 20:56
mar87
mar87 is offline
Ik deed de Rijopleiding In Stappen en heb daarvoor een pakket gehad.

25 lessen (à 40 euro)
2 tussentijdse toetsen (de 1e tussentijdse toets was heel simpel en niet vergelijkbaar met afrijden, de 2e was een echte zeg maar)
1 rijexamen
theorieboekje / cdrom ed.

Het pakket kostte 1425 euro.

En ik heb nog 40 euro teruggekregen omdat ik 24 lessen gehad heb.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 21:49
Balance
Balance is offline
35 lessen x 38 euro = 1330
1 x uittreksel bevolkingsregister = 10
1 x theorie = 30
1 x rijexamen = 200

Totaal: 1570
+ kosten van foto's en het papiertje zelf.
Oud 27-06-2006, 22:52
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Oh, ik lesde voor iets meer dan 27 euro per uur en dat in een dikke bmw 3 serie. Ik snap nog steeds niet hoe ze ooit winst op mij hebben kunnen maken , maar ik heb iig mijn rijbewijs in 1 x gehaald en had daarvoor 30 lessen nodig.

Laatst sprak ik iemand die lesde voor 36 euro per uur in een één of andere kleine auto (waarvan hij zelf het merk niet wist )... damn, ik heb hem wel een paar keer gezegd dat ie voor bijna 10 euro minder in een dikke bmw kan rijden, maarja...
Oud 28-06-2006, 04:20
Krynn
Krynn is offline
Had een pakket gekocht van 2000 euro...lessen en examens in een dikke Mercedes tot ik het rijbewijs zou hebben.

Gouden koop, ik had 6 examens nodig.

Bij dat pakket zaten niet de kosten voor het papierwerk en het theorie examen, dus laat het in totaal 2100 euro zijn?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 07:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 27-06-2006 @ 23:52 :
Oh, ik lesde voor iets meer dan 27 euro per uur en dat in een dikke bmw 3 serie. Ik snap nog steeds niet hoe ze ooit winst op mij hebben kunnen maken , maar ik heb iig mijn rijbewijs in 1 x gehaald en had daarvoor 30 lessen nodig.

Laatst sprak ik iemand die lesde voor 36 euro per uur in een één of andere kleine auto (waarvan hij zelf het merk niet wist )... damn, ik heb hem wel een paar keer gezegd dat ie voor bijna 10 euro minder in een dikke bmw kan rijden, maarja...
wat voor bmw ? of vind jij een bmw 316 een 'dikke bak' ?

waarschijnlijk kreeg je instructeur subsidie overigens. voor dat geld maak je namelijk domweg geen winst.
Oud 28-06-2006, 10:59
Balance
Balance is offline
Citaat:

Ik heb ook in een bmw 3 serie gelest. Nou, ik had liever zo'n ander klein autootje gehad hoor. Die lesauto reed heel rot, zeker voor een beginner. Ik zie dat dus echt niet als een voordeel.
Oud 28-06-2006, 14:33
Tiño
Tiño is offline
Citaat:

3-serie? dik?
Oud 28-06-2006, 15:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tiño schreef op 28-06-2006 @ 15:33 :
3-serie? dik?
ja zoiets bedoelde ik dus.
overigens is a)een dikke auto geen goed idee voor lessen en b)een voorwielaandrijver makkelijker lesgeven.

ik vind t net zo'n opmerking als 'hele snelle golluf TDI'...
Oud 28-06-2006, 15:53
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Rond de 1500-1600 euro als ik komende woensdag slaag

34 les uren +
Theorieochtend +
Theorie +
Praktijkexamen

Heb er nog een losse Tussen Tijdse Toets bij gedaan.
Oud 28-06-2006, 16:48
Friezo
Friezo is offline
nog geen 900 euro. 10 lessen en 1x examen.
Oud 28-06-2006, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 28-06-2006 @ 11:59 :
Ik heb ook in een bmw 3 serie gelest. Nou, ik had liever zo'n ander klein autootje gehad hoor. Die lesauto reed heel rot, zeker voor een beginner. Ik zie dat dus echt niet als een voordeel.
ik had les in een BMW 3 serie, maar meeste van de tijd in een BMW 1serie, en reed hartstikke fijn, niets te klagen hoor.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het handiger is eerst te lessen in een relatief kleinere auto.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 00:05
Anton aus Tirol
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-06-2006 @ 16:41 :
ja zoiets bedoelde ik dus.
overigens is a)een dikke auto geen goed idee voor lessen en b)een voorwielaandrijver makkelijker lesgeven.

ik vind t net zo'n opmerking als 'hele snelle golluf TDI'...
Onder dikke bmw 3 serie versta ik een bmw 3 met sportstoelen, sportstuur en dat soort opties. En ik weet niet of je de nieuwe bmw 3 wel eens gezien hebt, maar dat is dus echt wel even een dikke wagen. Zeker als je het vergelijkt met de gemiddelde peugeot 206/vw golf lesauto.

En wel of geen subsidie, dat zal mn reet roesten. Ik betaalde gewoon 27 euro. Die achterwielaandrijving is juist beter, zeker omdat die bmw aardig wat pk heeft, voor de wegligging en de controle over de auto. En tjah, dat groot lastig is: dat klopt bij het inparkeren enzo, maar dat is een kwestie van wennen. Als je je rijbewijs hebt zul je ook in de grote auto van pa moeten rijden.

Wat weet je wel van auto's?
Oud 29-06-2006, 09:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 29-06-2006 @ 01:05 :
Onder dikke bmw 3 serie versta ik een bmw 3 met sportstoelen, sportstuur en dat soort opties. En ik weet niet of je de nieuwe bmw 3 wel eens gezien hebt, maar dat is dus echt wel even een dikke wagen. Zeker als je het vergelijkt met de gemiddelde peugeot 206/vw golf lesauto.

En wel of geen subsidie, dat zal mn reet roesten. Ik betaalde gewoon 27 euro. Die achterwielaandrijving is juist beter, zeker omdat die bmw aardig wat pk heeft, voor de wegligging en de controle over de auto. En tjah, dat groot lastig is: dat klopt bij het inparkeren enzo, maar dat is een kwestie van wennen. Als je je rijbewijs hebt zul je ook in de grote auto van pa moeten rijden.

hoogstwaarschijnlijk meer dan jou. onder 'dikke auto' versta ik wellicht een bmw M3, geen gewone 3-serie. (en echt niet dat je gelest hebt in een M3 overigens.)

overigens is een 206 een kutauto om in te lessen, lekker fijn als je meer dan 1 leerling meeneemt om ze daar achterin te durven proppen.

achterwielaandrijving is lastig lesgeven, goed lezen, kerel. hoe t rijdt weet ik ook wel. (op de opmerking 'aardig wat pk' ga ik maar niet in, een 318d heeft 130pk op 1400kg, big deal.)
Oud 29-06-2006, 14:17
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 29-06-2006 @ 01:05 :

die laatste opmerking is erg misplaatst hoor.
Dat jij een bmw 3serie met andere stoelhoezen en een ander stuurtje al ''dik'' noemt, hoop ik dat je niet eens weet dat er ook 5-series, 6series en 7series(sporadisch een ouwe 8 ) rondrijden in Nederland.

Zo supermega dik is die 3serie gewoonweg niet, misschien is het een relatief ''dikke'' auto als het gaat om leswagens,maar dan nog.
Oud 29-06-2006, 16:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
Piruleta schreef op 28-06-2006 @ 22:01 :
ik had les in een BMW 3 serie, maar meeste van de tijd in een BMW 1serie, en reed hartstikke fijn, niets te klagen hoor.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het handiger is eerst te lessen in een relatief kleinere auto.
Het ging me niet om de grootte. Ik denk dat lessen in een grote auto wel goed is. Maar ik vond hem gewoon vervelend rijden. Ten eerste kon de stoel helemaal niet fijn worden afgesteld. Ik kon bijna niet bij de gaspedalen, terwijl ik de stoel op z'n dichtst bij het stuur zette (en ik ben 1.68 dus ook niet uitzonderlijk klein). Daarbij 'lag' ik bijna, omdat je anders op het stuur zat. Dus dat reed al helemaal niet fijn. En daarnaast voelde je het aangrijpingspunt van de koppeling amper. Voor een beginner is dat dus echt heel irritant. In alle auto's waarin ik tijdens het lessen heb gereden voelde ik hem wel, dus het lag niet aan mij.
Hij zal dus best lekker rijden voor lange mensen die al genoeg ervaring hebben, maar als lesauto was ie voor mij echt niet fijn.
Oud 29-06-2006, 23:34
Anton aus Tirol
Citaat:
MightyMarcel schreef op 29-06-2006 @ 10:14 :
hoogstwaarschijnlijk meer dan jou. onder 'dikke auto' versta ik wellicht een bmw M3, geen gewone 3-serie. (en echt niet dat je gelest hebt in een M3 overigens.)
(...)
achterwielaandrijving is lastig lesgeven, goed lezen, kerel. hoe t rijdt weet ik ook wel. (op de opmerking 'aardig wat pk' ga ik maar niet in, een 318d heeft 130pk op 1400kg, big deal.)

Check dit. Je gaat me echt niet zeggen dat dit geen dikke auto is om te lessen! Achterwielaandrijving trekt veel beter (sportiever) op dan voorwielaandrijving, dus pk maakt echt wel uit. Maar oke, bij lesgeven is voorwielaandrijving makkelijker, vanwege oversturen.

Citaat:
Tiño schreef op 29-06-2006 @ 15:17 :
die laatste opmerking is erg misplaatst hoor.
Dat jij een bmw 3serie met andere stoelhoezen en een ander stuurtje al ''dik'' noemt, hoop ik dat je niet eens weet dat er ook 5-series, 6series en 7series(sporadisch een ouwe 8 ) rondrijden in Nederland.

Zo supermega dik is die 3serie gewoonweg niet, misschien is het een relatief ''dikke'' auto als het gaat om leswagens,maar dan nog.
Het was dus wel meer dan even andere stoelhoezen. De originele stoelen waren bijv. vervangen door sportstoelen.

Maar hoe dan ook, het is gewoon vetter om te lessen in een bmw dan in een opel astra, golf of dat soort auto's
Oud 30-06-2006, 00:04
Jolt
Jolt is offline
Vandaag zag ik weer les geven in een Alfa Romeo 147.
Kijk daar wil ik nu ook les in, inplaats van zo een maffe bmw of Toyota of wat dan ook.
Oud 30-06-2006, 00:05
MTpower
MTpower is offline
Ik vind het ook geen dikke bak

Als lesauto misschien wat groter dan gemiddeld, maar dik... nee...
Oud 30-06-2006, 00:05
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Jolt schreef op 30-06-2006 @ 01:04 :
Vandaag zag ik weer les geven in een Alfa Romeo 147.
Kijk daar wil ik nu ook les in, inplaats van zo een maffe bmw of Toyota of wat dan ook.
Een alfa als lesauto
Oud 30-06-2006, 07:07
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 30-06-2006 @ 00:34 :
[afbeelding]
Check dit. Je gaat me echt niet zeggen dat dit geen dikke auto is om te lessen! Achterwielaandrijving trekt veel beter (sportiever) op dan voorwielaandrijving, dus pk maakt echt wel uit. Maar oke, bij lesgeven is voorwielaandrijving makkelijker, vanwege oversturen.

Een voorwielaandrijver trekt anders niks trager op dan een achterwielaandrijver hoor. De 'handling' is wat neutraler, maar het is niet zo dat een auto sneller wordt van achterwielaandrijving.

en het aantal pk is dus niet zo vreselijk hoog voor zo'n zware auto, daarbij maakt het al helemaal geen ruk uit op welke wielen je die 130 pk loslaat.

Citaat:

Het was dus wel meer dan even andere stoelhoezen. De originele stoelen waren bijv. vervangen door sportstoelen.

een 3-serie heeft van zichzelf al redelijk sportieve sportstoelen. Echter, het is uitgesloten dat die auto beschikte over echte sportstoelen; dat is bij het cbr namelijk helemaal niet toegestaan, dus mag je niet examen doen in een auto met kuipstoelen. Slechts een aantal 'gezondheidsstoelen' zijn toegestaan. Een fatsoenlijke recaro sportstoel mag dus absoluut niet.

Citaat:

Maar hoe dan ook, het is gewoon vetter om te lessen in een bmw dan in een opel astra, golf of dat soort auto's
duh. een 3-serie is net iets minder saai dan een golfje, dat ben ik met je eens. Maar goed, de buurvrouw is ook mooier dan mn oma, maar dat wil nog niet zeggen dat ze lekker is

@Jolt : kijk, das dus een leuke lesauto. Niet economisch, maar goed, das een bmw ook niet.
Oud 30-06-2006, 07:16
marrel
marrel is offline
Ik heb nu een pakket voor € 1530.00, hierin zit het onderstaande

35 lessen
examen
examengarantie
T3 ( tussen tijdse toets)
eigenverklaring

Losse lessen kosten 39.00, dus dat zou er allemaal nog bij kunnen komen als ik zak, maar voorlopig is het dit.

[edit]Ik les trouwens in een BMW 3 serie, maar vind het toch een beetje tegen vallen voor een BMW hoor? En ik ben Opel fan dus beledig ze niet Hehe nee zo erg is het nog net niet.
Oud 30-06-2006, 07:45
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-06-2006 @ 01:05 :
Een alfa als lesauto
Niet mij uitlachen omdat ik Alfa fan ben .
Ach ik had liever les in een Mazda 323F 2.0V6. Was het tenmiste nu wat makkelijker met de afmetingen van mijn auto, af en toe wennen, wil ik parkeren, ik stop van nu zit ik er toch echt bijna tegen de muur heb ik gewoon nog een halve meter of zelfs meer.

Bah ik kan echt niet parkeren.
Oud 30-06-2006, 11:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 30-06-2006 @ 08:45 :
Niet mij uitlachen omdat ik Alfa fan ben .
Ach ik had liever les in een Mazda 323F 2.0V6. Was het tenmiste nu wat makkelijker met de afmetingen van mijn auto, af en toe wennen, wil ik parkeren, ik stop van nu zit ik er toch echt bijna tegen de muur heb ik gewoon nog een halve meter of zelfs meer.

Bah ik kan echt niet parkeren.
das natuurlijk precies waarom daar niet in gelest wordt he, dat soort auto's
Oud 30-06-2006, 15:55
remy476
remy476 is offline
32 lessen a 30 euro
TTT voor 100 euro
exam voor 150 euro

1210 euro
Oud 30-06-2006, 18:19
coopergirl
coopergirl is offline
33 lessen a 37 euro
ttt a 125 euro
theorie examen a 30 euro
theorieboek 32 euro
7 theorielessen kosten totaal 14 euro
basisuitreksel a 7 euro
praktijkexamen 180 euro

dat is in totaal zo'n +/- 1500 euro schat ik
Oud 03-07-2006, 21:28
Verwijderd
20 lessen x 30 euro = 600
4 lessen x 33 = 132
1x theorie examen = 30
1x praktijk examen = 185
1x ophalen rijbewijs = 30 euro.

Ik was dus €977,-- armer.

Viel me mee.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2006, 20:40
Gadje
Gadje is offline
jeetje wat goedkoop zeg
Ik les nu voor 58.50 per 1.5 uur en ik weet nog niet hoeveel lessen ik nodig heb.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2006, 01:45
thunder110
thunder110 is offline
2000e, gegarandeerd pakket (echter in een keer geslaagd)
en ik kreeg les in een a4 quattro.
Oud 02-10-2008, 09:43
Glasvezelbehang
Glasvezelbehang is offline
veel! heb hem net dindsdag gehaald
iets van 60/65 lessen + t.t.t + theorie(in een keer) en examen zelf(ook in een keer)
een les kostte 39,50 per uur, en met een 10uren kaart kom je goedkoper uit per les.
en t.t.t. kost iets van 135,- (heel handig!) en examen zelf bijna 200,-
ik weet niet precies hoeveel ik kwijt ben maar ik denk rond de 2700,-
gemiddelde aantal lessen zit nu landelijk op 40/45 ofzo dacht ik....
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 15:36
MTpower
MTpower is offline
Ik zie ik zie wat jij niet ziet.

Spoiler
Oud 16-10-2008, 13:36
KiMZz
KiMZz is offline
20 lessen van €38
14 lessen van €40
1x theorie van €30