Oud 02-07-2003, 18:00
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
ALOHA!!

Heeft iemand enig idee wat een snelcursus kost en vooral hoe het in zijn werk gaat?
Als je zo'n cursus doet van 4 weken, moet je dan 4 weken beschikbaar zijn enzo? Hoe doe je dat met school/werk??

Ik weet dat de kosten afhangen van hoe snel je leert maar dat is dan ook het enige!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2003, 19:07
Studentje
Studentje is offline
Check rijbewijs.pagina.nl voor verschillende rijscholen en kijk daar eens lekker rond.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 19:41
@Moon
@Moon is offline
Ik weet alleen dat je bij Tempo kan kiezen tussen 10 en 15 dagen en niet in 1 maand. Afhangend aan het aantal rijlessen dat je kiest verschillen de prijzen van 600 tot zo'n 1300 euro.

Btw zo'n spoedcursus duurt volgens mij meestal ongeveer 2 weken en niet een maand, maar je moet volgens mij dan wel in het bezit zijn van je theoriecertificaat.

Laatst gewijzigd op 02-07-2003 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 19:46
Studentje
Studentje is offline
Ok, mijn ouwe rijschool hanteert de volgende prijzen tegenwoordig: pakket 24 lessen --> €892 tot 50 lessen --> €1788. Inclusief examen, sliptraining. Komt nog theorie bij. Je moet minimaal 2 dagen p/w 2 uur beschikbaar zijn. Kan van 8 dagen tot 8 weken, geloof ik.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 21:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Studentje schreef op 02-07-2003 @ 19:07:
Check rijbewijs.pagina.nl voor verschillende rijscholen en kijk daar eens lekker rond.
op heel veel sites noemen ze de prijs niet of zetten ze alleen 'vanaf...' (die laagste prijs is dus voor mensen die ooit al eens lessen hebben gehad)

ik ben ook wel benieuwd naar de prijzen (ook bijv. zo'n 10 daagse cursus)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 00:03
Studentje
Studentje is offline
Nog even een tip: volgens mij kun je beter een wat duurdere en grotere rijschool nemen. Dat is echt beter dan de buurman op de hoek die toevallig twee rempedalen heeft.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 07:25
Verwijderd
Maar...groot hoeft niet automatisch ook goed te zijn (en duur ook niet), ik heb gelest bij een nogal grote rijschool...later bleek dat die onder andere rijscholen nog al slecht bekend stond (iig die instructeur). En soms hebben ze als nadeel dat je niet altijd dezelfde instructeur hebt. Ik zou gewoon bij vrienden en kennissen ed informeren, eventueel eens langs gaan bij een rijschool enz.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 10:44
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-07-2003 @ 07:25:
Maar...groot hoeft niet automatisch ook goed te zijn (en duur ook niet), ik heb gelest bij een nogal grote rijschool...later bleek dat die onder andere rijscholen nog al slecht bekend stond (iig die instructeur). En soms hebben ze als nadeel dat je niet altijd dezelfde instructeur hebt. Ik zou gewoon bij vrienden en kennissen ed informeren, eventueel eens langs gaan bij een rijschool enz.
Nadeel van vrienden is dat iedereen bijna altijd z'n eigen rijschool de beste vindt. Maar toch denk ik, dat, over het algemeen, de grotere rijscholen en dan dus ook alle ANWB rijscholen toch wel vrij goed zijn. En mij lijkt het juist een voordeel als je eens een andere instructeur hebt.

En tja, slechte instructeurs, die pech kun je altijd een keer hebben, denk ik.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 03-07-2003 @ 10:44:
Nadeel van vrienden is dat iedereen bijna altijd z'n eigen rijschool de beste vindt. Maar toch denk ik, dat, over het algemeen, de grotere rijscholen en dan dus ook alle ANWB rijscholen toch wel vrij goed zijn. En mij lijkt het juist een voordeel als je eens een andere instructeur hebt.

En tja, slechte instructeurs, die pech kun je altijd een keer hebben, denk ik.
Een voordeel steeds een andere instructeur...? Op een bepaalde manier idd, maar ik denk toch dat steeds dezelfde practiser is...ook ivm auto ed.

Ik vind mijn eigen rijschool niet de beste, die van m'n zusje is bv. al beter. En das een eenmansrijschool. (Volgens mij lag het bij 'mijn' rijschool niet alleen aan die instructeur.)
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:58
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-07-2003 @ 10:49:
Een voordeel steeds een andere instructeur...? Op een bepaalde manier idd, maar ik denk toch dat steeds dezelfde practiser is...ook ivm auto ed.

Ik vind mijn eigen rijschool niet de beste, die van m'n zusje is bv. al beter. En das een eenmansrijschool. (Volgens mij lag het bij 'mijn' rijschool niet alleen aan die instructeur.)
Nee, niet elke keer een andere instucteur, maar bijvoorbeeld een paar lesjes een andere. Ze letten toch allemaal op hun eigen dingetjes.

En ik denk toch, dat over het algemeen mensen hun eigen rijschool het beste vinden. Je eigen rijschool niet goed vinden is toegeven dat je verkeerd gekozen hebt, en daar hebben veel mensen moeite mee denk ik.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 20:52
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-07-2003 @ 21:59:
http://www.anwb.nl/servlet/ContentSe...wbrijopleiding
Ja dat klopt, die site had ik al gezien. Maar wat ik me vooral afvraag is hoe ze dan een 10 daagse (of 18 ofzo weet ik het) willen plannen. Hoe regelen mensen dat met school/werk? Ik denk dat het per rijschool verschilt in hoeveel dagen je je rijbewijs kunt halen. Iemand die ik een beetje ken heeft het namelijk wel in 4 weken gedaan (ook bij een anwb rijschool) maar die spreek ik dus nooit. (woont niet hier)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 14:45
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik raad je echt af een snelcursus te doen. De meeste mensen slagen niet in 1 keer en kunnen over het algemeen niet echt goed rijden na zo'n cursus. Mijn rijinstructeur was ook instructeur geweest bij de 10-daagse cursus van de ANWB, maar hij vond het allemaal zo slecht dat hij zelf maar is begonnen. Het slagingspercentage daar is echt HEEL laag (10-20 procent ofzo)(terwijl die bij mijn rijinstructeur ongeveer 75-85 procent was, ikzelf ben overigens ook in 1 keer geslaagd).

Bovendien moet je van tevoren een test doen hoe 'goed' of 'slecht' je bent en hoeveel lessen je nodig zal hebben. Uiteindelijk is het waarschijnlijk nog best wel duur.

Ik heb het ook een hele tijd overwogen om zo'n snelcursus te gaan doen, maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. Ik hoor ook van heel veel mensen die het wel gedaan hebben dat ze enorm hoofdpijn hadden aan het eind van zo'n dag.

Maarja, je moet het verder zelf weten, dit is alleen ter informatie. Bij de ANWB moet je in ieder geval een soort van rijtest doen en dan word je ingedeeld in een categorie ofzo, van A t/m G dacht ik. En dan doe je dus 2 weken of minder (meen ik) over die lessen (dag 10 is het praktijkexamen als het goed is). De helft van de tijd zit je bij iemand anders in de auto die rijdt, de andere helft moet je zelf rijden.
Hoe mensen dat doen? In de zomervakantie ofzo, denk ik. Of een paar weekjes vrij nemen van werk enzo.

Succes ermee, maar ik zou als ik jou was een wat langere cursus nemen. Misschien wel een paar lessen per week (iedere dag een les van een uur ofzo, dan ben je ook best wel snel), maar niet veel meer. Is mijn advies.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 18:09
beestje
beestje is offline
Ik heb zelf 3 weken geleden ook zo'n spoedcursus gedaan bij de ANWB, binnen 8 dagen heb ik mijn rijbewijs gehaald..

Als je het zo snel wilt doen moet je dus zo'n 2 weken iedere dag van 8 tot 5 tijd hebben, en tussendoor niet al te veel dingen doen want het is wel erg vermoeiend. Je kunt er ook langer over doen.. wat je zelf wilt.

Het heeft voor mij zo'n 1400 euro gekost, maar das vrij weinig want ik had maar 23 lessen. Het zal gemiddeld wel tussen de 1500 en 2000 euro liggen denk ik.

Zo'n snelcursus is wel aan te raden (vind ik) mits je als je je rijbewijs hebt meteen bijna iedere dag een stukje rijdt, anders raak je je vaardigheden vrij snel kwijt.

Nougoed, veel succes ermee in ieder geval
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 10:33
Verwijderd
Ik raad je ook aan geen snelcursus te nemen. Ik ovnd het ook nodig om 40 lessen te pakken binnen 2 weken tijd.
Gevolg.. ik zakte voor mijn examen.
Als je 0,0 ervaring hebt met rijden dan krijg je gewoon veelste veel stof naar je toe gegooid in 1 keer. Ieder mens heeft tijd nodig om dat stof te verwerken en dat gaat niet binnen 2 weken, daar moet je een tijdje over heen laten gaan.
Wat andere in 4 weken leerden moest ik binnen 2 dagen kennen. De tweede dag moest ik alles al zelf doen en zat die vent al te zeiken dat ik veel beter moest kijken, dit was niet goed, dat was niet goed. En ik had 8 lessen erop zitten. De meeste hebben die 8 lessen gespreid over 4 weken gekregen en dan is het normaal dat ze alles al die dingen al goed kunnen. Maar van mij werd verwacht dat ik het dus binnen die 2 dagen allemaal goed moest kunnen.

Nadat ik gezakt was heb ik 10 extra lessen erbij gepakt en toen heb ik die laten verspreiden over 6 weken. Ik had maar 1 of 2 lessen per week. En ik moet zeggen.. ik had het gevoel dat ik met die 10 lessen in 6 weken veeeel meer had geleerd dan die 40 lessen in 2 weken. Gevolg... ik slaagde dit keer wel voor me examen.

Dit grapje heeft me 600euro extra gekost en duurde geen 2 weken.. wat ik zo graar wou maar meer dan 2 maanden.

Dus heb je al rij ervaring, dan kun je wel een snelcursus pakken. Heb je nog nooit in een auto gereden.. NIET DOEN!!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 16:42
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Mmmmm...Nu ga ik dus helemaal twijfelen. Ik hoor zoveel verschillende verhalen. Ik leer op zich best snel maar inderdaar lijkt het me ontzettend moeilijk.....

Stel.. Ik wil nu een gewone rij-opleiding gaan doen.. Wat zijn nou eigenlijk het gemiddeld aantal lessen dat je nodig hebt? Maal hoeveel scheuro's??? En moet je zoiets ook in een keer betalen of moet je dat in termijnen doen ofzo?? Want dan zou ik nu al kunnen beginnen... Ik ben alleen bang dat het of een snelcursus is of super lang. Er tussen in zal wel niet lukken. Het liefst zou ik dan 4 uur in de week willen lessen ofzo. Maar hoe lang zou ik dan bezig zijn??
Tering het is allemaal nog niet zo makkelijk, er achter komen wat het verstandigste is....

Thanx iedereen voor zijn/haar reactie...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 18:31
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik wou eerst ook een snelcursus doen bij de anwb.
Je kon in 10 dagen je rijbewijs halen.
Maar eerst moest je zo'n test doen en daaruit konden ze zien hoe lang je er ongeveer over zou doen.
Ik had nog nooit in een auto gereden, dus ik kon het niet in 10 dagen.. ik moest er (dacht ik) 6 weken over doen en het zou me meer als 2000 euro kosten..en alles moest je in 1 klap betalen, en als je dan zou zakken kost het je nog meer centen.

Je kan beter gewoon lessen volgen.. maar dan bijv. 2x per week.
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 02:16
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
ik heb 6daagse spoedcursus gedaan

was 1050 euro incl examen.. dus het scheelde mij iig heel veel geld als normaal lessen. Ik had hiervoor 0.0 ervaring ..... maar laten we zeggen dat ik er een *feeling* voor had

en ja ik ben in 1x geslaagd



[edit]
hm.. ik lees nu dat stukie over 10daagse van ANWB
mjah.. ik hoor wel vaker dat het daar slecht is..
en als ik de slagingspercentage moeten geloven van 10-20% is het niet wat. Dus het AWNB-snelcursus zou ik zeker afrijden.
Maar een speodcursus bij een dichtbijgelegen rijschool is wel

ik zelf heb 6-daagse spoedcursus gedaan bij een groot rijschool dat wel geniet van een goede reputatie!
(nouja.. groot.. 9 instructeurs.. hier vinden we dat wel wel groot )
iig daar was de slagingspercentage van de speodcursus 70-75 %
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*

Laatst gewijzigd op 10-07-2003 om 02:22.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-07-2003, 02:23
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Citaat:
ZHAzha schreef op 09-07-2003 @ 18:31:
Ik wou eerst ook een snelcursus doen bij de anwb.
Je kon in 10 dagen je rijbewijs halen.
Maar eerst moest je zo'n test doen en daaruit konden ze zien hoe lang je er ongeveer over zou doen.
Ik had nog nooit in een auto gereden, dus ik kon het niet in 10 dagen.. ik moest er (dacht ik) 6 weken over doen en het zou me meer als 2000 euro kosten..en alles moest je in 1 klap betalen, en als je dan zou zakken kost het je nog meer centen.

Je kan beter gewoon lessen volgen.. maar dan bijv. 2x per week.
ik heb alleen een intest gereden
dat is gewoon je allereerste les... daar kijken ze naar of je het snel oppakt .. schakelen, sturen, gassen , remmen etc etc
daarna volgt een paar maanden later de daadwerkelijke spoedcursus (want examen afvragen duurt paar maanden)

ik zelf kreeg na de intest nog een 2e 'in-rij-test' vlak voor de spoedcursus... ik moest ff wennen aan het sturen

spoedcursus ging voorspoedig en meteen geslaagd
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 02:27
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Citaat:
3307 schreef op 08-07-2003 @ 10:33:
blalbalbla verhaal
Nee de instructeur 'zeikt' omdat hij WEL moet pushen.. bij spoedcursus moet je nou eenmaal alles snel aanpakken. Want een datum voor afrijden is al geprikt en voor die examen moet hij je 'klaarstomen'. Bij normaal lessen doen ze het rustiger aan omdat als het niet goed gaat.. kan je altijd paar lessen eraan plakken, bij spoedcursus niet.

Het zijn gewoon de vooroordelen waarover je hebt... ik heb nooit eerder in een auto gereden.. maar wel in 1x geslaagd.



PS: Verder is het wel achteraf praten wat je nu doet. Dat is altijd makkelijk
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 22:26
Mariebel
Mariebel is offline
Ik ben direct na mn verjaardag (16 mei) begonnen met lessen en les 2 keer per week. Moet 30 juli theorie-examen doen en mag dan mn praktijk aanvragen, ben ik waarschijnlijk ergens in september aan de beurt.

Een collega van mij doet een spoedcursus van 5 dagen en heeft dat direct na zn verjaardag (begin mei) aangevraagd en is pas begin september aan de beurt.

Zo heel erg veel tijd win je er dus niet mee en volgens mij is het echt supervermoeiend. Je moet in één keer zoveel dingen leren en die ook allemaal in één keer onthouden. Mijn instructeur is een vel tegenstander van de spoedcursus. Volgens hem kun je wel je rijbewijs halen in 10 dagen, maar kun je nog niet echt goed autorijden.

Ik heb er lang over gedacht om ook een spoedcursus te doen, maar ben achteraf zo blij dat ik dat niet gedaan heb. Vooral de eerste lessen, als het verkeer druk was, was ik na een uur echt moe! En blij dat ik weer thuis was. Dit geld voor mij, misschien dat het iemand anders wel goed bevalt. Ik denk dat iedereen dit voor zichzelf uit moet maken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 06:47
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Mariebel schreef op 10-07-2003 @ 22:26:
Ik ben direct na mn verjaardag (16 mei) begonnen met lessen en les 2 keer per week. Moet 30 juli theorie-examen doen en mag dan mn praktijk aanvragen, ben ik waarschijnlijk ergens in september aan de beurt.

Een collega van mij doet een spoedcursus van 5 dagen en heeft dat direct na zn verjaardag (begin mei) aangevraagd en is pas begin september aan de beurt.

Zo heel erg veel tijd win je er dus niet mee en volgens mij is het echt supervermoeiend. Je moet in één keer zoveel dingen leren en die ook allemaal in één keer onthouden. Mijn instructeur is een vel tegenstander van de spoedcursus. Volgens hem kun je wel je rijbewijs halen in 10 dagen, maar kun je nog niet echt goed autorijden.

Ik heb er lang over gedacht om ook een spoedcursus te doen, maar ben achteraf zo blij dat ik dat niet gedaan heb. Vooral de eerste lessen, als het verkeer druk was, was ik na een uur echt moe! En blij dat ik weer thuis was. Dit geld voor mij, misschien dat het iemand anders wel goed bevalt. Ik denk dat iedereen dit voor zichzelf uit moet maken.
ik heb meteen gedaan na me verjaardag
het feit is .. je moet lang van te voren voor je 18e al opgeven
dus dat met tijdwinst verhaal van jouw klopt niet
je college heeft gewoon te laat aangevraagd thats it!!
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 21:38
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Maar dat wist ik dus ook niet. Als het zo lang duurt voor je eindelijk een spoedcursus kunt doen heeft het eigenlijk geen zin nee. Want ik wil wel zo snel mogelijk beginnen als ik mijn geld binnen heb...

Nog een vraagje: Je theorie examen, hoe lang van tevoren moet je dat aanvragen???
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Lindatje schreef op 11-07-2003 @ 21:38:

Nog een vraagje: Je theorie examen, hoe lang van tevoren moet je dat aanvragen???
t beste een paar weken van te voren.
Ik had met de mijne geluk ik belde en 2 dagen later kon ik er al voor op(moest er nog voor leren maja)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 16:13
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Lindatje schreef op 11-07-2003 @ 21:38:
Maar dat wist ik dus ook niet. Als het zo lang duurt voor je eindelijk een spoedcursus kunt doen heeft het eigenlijk geen zin nee. Want ik wil wel zo snel mogelijk beginnen als ik mijn geld binnen heb...

Nog een vraagje: Je theorie examen, hoe lang van tevoren moet je dat aanvragen???
Je kunt er ook gewoon heen gaan en dan kijken of er nog plekken over zijn.

Het is inderdaad zo dat zo'n hele tijd achter elkaar rijden aan het begin heel vermoeiend is. Als je graag toch een spoedcursus of iets van 4 lessen per week wilt doen, moet je gewoon een rijschool bellen en dat vragen, of ze dat doen. Rijscholen staan gewoon in de telefoongids. Er zijn best rijscholen die meer lessen per week geven. Maar ik zou als ik jou was aan het begin echt niet meer dan 2 uur per dag in de auto zitten.

Ohja en dat theorie-examen: het is wel handig als je het hebt voor je begint, maar het is ook wel handig als je al een aantal keer hebt gereden, zodat je alles wat beter begrijpt en in je opneemt (vond ik tenminste).

Succes!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2003, 14:49
matrix21
matrix21 is offline
Ik heb zelf geen spoedcursus gedaan, maar ik kan wel vertellen dat het autorijden toen elke keer vermoeiend was. Ik kwam elke keer doodmoe thuis na een 1,5 uur rijden.
Ik ben blij dat ik geen spoedcursus had gedaan
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:13
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 21-07-2003 @ 14:49:
Ik heb zelf geen spoedcursus gedaan, maar ik kan wel vertellen dat het autorijden toen elke keer vermoeiend was. Ik kwam elke keer doodmoe thuis na een 1,5 uur rijden.
Ik ben blij dat ik geen spoedcursus had gedaan
en ik zat 8 uur in de auto van 8.30 tot 16.30
waarvan 4 uur rijdend... en tussendoor pauzes.. en een andere persoon ging dan rijden

mjah.. na 1e dag was ik kapot
maar daarna was het relax
1uurtje rijden leek me toen erg kort als je gewend bent om 3-4 uur te rijden
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 23:29
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
wow
goed dat ik dit ff lees

ik ga dus geen spoedshit doen

gewoon relax over paar maanden verspreiden, kan mij t schelen, heb er dan 18 jaar op gewacht, kan die paar maanden er ook nog wel bij + ik kan de rest van mn leven nog genoeg rondkarren dan
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 23:31
Studentje
Studentje is offline
Volgens mij leer je ook wat beter rijden, als je geen spoedcursus doet.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 17:21
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Lindatje schreef op 09-07-2003 @ 16:42:
Mmmmm...Nu ga ik dus helemaal twijfelen. Ik hoor zoveel verschillende verhalen. Ik leer op zich best snel maar inderdaar lijkt het me ontzettend moeilijk.....

Stel.. Ik wil nu een gewone rij-opleiding gaan doen.. Wat zijn nou eigenlijk het gemiddeld aantal lessen dat je nodig hebt? Maal hoeveel scheuro's??? En moet je zoiets ook in een keer betalen of moet je dat in termijnen doen ofzo?? Want dan zou ik nu al kunnen beginnen... Ik ben alleen bang dat het of een snelcursus is of super lang. Er tussen in zal wel niet lukken. Het liefst zou ik dan 4 uur in de week willen lessen ofzo. Maar hoe lang zou ik dan bezig zijn??
Tering het is allemaal nog niet zo makkelijk, er achter komen wat het verstandigste is....
Volgens mijn rij-instructeur ligt het gemiddeld aantal lessen tussen de 30 en 35. En of je het bedrag in één keer moet betalen verschilt per rijschool. Ik zit bij Tempo en ik heb een all-in cursus genomen, en ik moest gewoon in één zo'n €1250 dokken Maar ja...
Op zich zou je denk ik wel zo'n 4 uur in de week kunnen lessen, bv. 2x een blokuur in een week. En bovendien is dat volgens mijn rij-instructeur ook vooral in het begin belangrijk dus...
Je kan het zelf dan eigenlijk ook wel ongeveer uitrekenen hoelang het duurt. Stel je hebt 40 lessen nodig - iets ruimer genomen- dan duurt het zo'n 10 weken, 2.5 maand dus. Valt op zich wel mee.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 18:01
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Mjah ik denk dat ik dan gewoon ga proberen om het in zo'n 2,5 maand te doen. Lijkt me een slimmer plan. Nog even wachten tot ik geld binnenkrijg en dan ga ik beginnen!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 19:50
BBEM
BBEM is offline
als je geen 'echte' haast ermee hebt zou ik kiezen voor het spreiden van je lessen ik deed er 17 lessen over en 2 keer examen voordat ik hem had na een periode van 5 maanden.
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:23
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Ik heb 35 lessen gehad en in 1 keer geslaagd. Als ik me goed heb laten informeren rij je een aantal (3-4) uren achter elkaar voor je wisseld. Op den duur verlies je concentratie en leer je dus minder.Ik ken een gozer en die heeft een snelcurcus gedaan bij de ANWB, zakte, nam nog een x aantal lessen bij rijschool, zakte weer en, nog een x aantal lessen en toen geslaagd.Was dus meer kwijt dan voor "gewone" lessen. Die is er dus hard van teruggekomen dat het goedkoper is, mits je in 1x slaagt.

btw: autorijden leer je eigenlijk pas als je het rijbewijs hebt gehaald.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 11:53
Interupter
Interupter is offline
Niet bij de Anwb volgen. Ik werd in het laagste niveau G ingedeeld, terwijl ik gemiddeld reed, dat was onzin,
Hierdoor moest ik 2100 euro betalen voor 11 dagen.

Vervolgens zakte ik de 1e keer. Daarna raadde hij me aan veel lessen ten nemen ter waarde van 576 euro, dit heb ik gedaan en ik slaagde gelukkig de 2e keer wel.

Totaal heeft de ANWB 2676 euro, dat is bijna 6000 gulden!
__________________
there are ten types of people, those who understand binary and those wo don't
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 01:10
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
Citaat:
Interupter schreef op 26-07-2003 @ 11:53:
Niet bij de Anwb volgen. Ik werd in het laagste niveau G ingedeeld, terwijl ik gemiddeld reed, dat was onzin,
Hierdoor moest ik 2100 euro betalen voor 11 dagen.

Vervolgens zakte ik de 1e keer. Daarna raadde hij me aan veel lessen ten nemen ter waarde van 576 euro, dit heb ik gedaan en ik slaagde gelukkig de 2e keer wel.

Totaal heeft de ANWB 2676 euro, dat is bijna 6000 gulden!
Als jij nadat je ingedeeld bent op niveau G, zakt, lijkt het me objectief dat de anwb er niet slecht aan gedaan heeft je niet hoger in te delen.

Mij is de 10 daagse (volgens mij was het 8 ) cursus van anwb goed bevallen Ik heb een deel in de vakantie gedaan en een deel onder schooltijd, maar aangezien ik maar weinig colleges had miste ik niet heel veel.
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Motorrijbewijs
AzN
35 18-06-2009 09:53
Verkeer & Vervoer [Advies] Rijbewijs halen, kosten?
Verwijderd
80 07-03-2006 15:30
Werk, Geld & Recht Motorrijbewijs
MB
34 23-05-2005 15:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.