![]() |
Eigen bijdrage psychotherapie
Ik kreeg vandaag een folder over psychotherapie van het Riagg met daarin een of ander vaag verhaal over de eigen bijdrage. Ik snap het niet echt en hoop dat iemand het me kan uitleggen. Het verhaal is als volgt:
Citaat:
In de polis van mijn verzekering vond ik: Citaat:
Ik kom nu misshcien heel dom over maar het duizelt me allemaal even. Er zijn hier vast wel mensen die hier in de praktijk mee te maken hebben gehad en me dit uit kunnen leggen :) |
Normaal gesproken kost zo'n sessie 60-80 euro.
Je verzekering vergoed een deel (25-50 sessies lang), maar je moet inderdaad per gesprek een eigen bijdrage van 15,20 betalen. Ik zou echter wel navragen of je maar 25-50 sessies kan hebben, want die regel is sinds kort weer veranderd. Het is nu zo dat als je het nodig hebt, de sessies ook langer dan 50x vergoed worden. (maar die eigen bijdrage moet je dan nog steeds betalen) |
Oja, en dan nog iets. Welke verzekering heb je bij Zilveren kruis? Psychotherapie zit in bijna tot geen basisverzekering meer.
|
Citaat:
|
Citaat:
Owk, vaag uitgelegd maar goed |
Ik ben 3 sterren verzekerd en ik zou ook die 15 euro moeten betalen, het wordt dus deels vergoed.
|
Ik heb Zilveren Kruis ook maar even gemailt want ik snap er niets meer van. Ik begrijp uit het vergoedingenoverzicht toch echt dat ze het wel betalen. Waarom het dan bij Meelfriek niet vergoed wordt snap ik niet :confused:
|
Ik heb laatst informatie gevraagd bij t ggz in amsterdam over hoe dat dan zit met betalen en zij zeiden ook 15 euro per keer zelf betalen. Ik heb alleen een basisverzekering. Maar geldt dit dan alleen voor psychotherapie, of is alles wat ze daar aanbieden psychotherapie en kost het dus voor alles per keer 15 euro?
Groetjes. |
Citaat:
|
wat ik vreemd vind, eigenlijkk ik heb dus ook psychotherapie maar heb nog nooit een cent hoeven te betalen :o ik ga ook zeker geen slapende honden wakker maken maar goed wie weet krijg ik ooit nog een rekening (n)
|
Citaat:
Ze vergoeden het wel, maar een eigen bijdrage moet je toch echt zelf betalen. Correctie: Er schijnen blijkbaar zorgverzekeraars te zijn die het wel in hun aanvullend pakket hebben: Citaat:
http://www.psynip.nl/pubinfo/lossepa...bmenuID=&ID=12 |
Dankjewel, Aragnabite (y) Ik vermoed dus dat Zilveren Kruis het wel vergoed (dat staat er toch eigenlijk ook? :o ) maar ik heb ze gemailt erover. Ben benieuwd wat ik hoor.
Bijzondere Bijstand zou het anders moeten worden maar ik ben nog geen 21 en tot mijn 21e moeten mijn ouders het dan eigenlijk betalen en mijn moeder kan het niet betalen en mijn vader gaat vast mijn psychotherapie niet betalen die ik nodig heb door hem (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb een 2 sterrenpolis btw. |
Ik hoorde vandaag van mijn behandelaar en mijn mede-cliënten dat er wel een optie is waarbij je het terug krijgt aan het einde van het jaar.
Je moet dan boven een bepaald bedrag uitkomen, hij ging het voor ons navragen, en we horen het volgende week denk ik. Wellicht zal je dan meer terug krijgen, maar ongetwijfeld moet je nog een deel zelf betalen. Het is toch wat...:( |
Het is niet illegaal...ook niet als ze een eigen praktijk heeft. Vaak is dat juist duurder namelijk.
Overig kan iedereen zich psychotherapeut noemen, het is niet iets waar je een speciale opleiding voor gevolgd moet hebben. Bizar vind ik dat... |
Citaat:
|
Ja, je moet er wel verstand van hebben. Maar je kunt je zo laten registreren als je al in het 'zorgvak' zit.
|
Misschien bedoeld die therapeut met illegaal dat haar sessies normaal niet vergoed worden, juist omdat ze vrijgevestigd therapeut is?
|
Citaat:
|
Ik begrijp niet helemaal hoe het zit ná die 25-50 zittingen. Moet je dan het volledige bedrag gaan betalen?
|
Citaat:
Je hebt PM waar nog een toevoeging in staat.. |
Citaat:
|
Citaat:
Want ik geloof niet dat het zo snel zal gaan, aangezien ik al bijna 6 jaar in therapie ben en nog maar op de helft. |
Citaat:
Weet je, een beetje creatieve psychiater kan het best omzeilen :o |
Citaat:
:eek: ik wil een hele creatieve therapeut!! :eek: dat werkt vast |
Ja moet je doen! Dan krijg je dadelijk 'creatieve therapie' toegewezen ipv psychotherapie.
Das iig wel goedkoper ;-) Grtjs! |
Citaat:
|
Ik heb het nagevraagd bij het Riagg en daar wisten ze het ook niet :s Lekker is dat (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Succes iig, het komt vast goed. Zo gemeen zijn ze bij het Riagg niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar hadden ze dat niet van tevoren gezegd dan? Best wel slecht. |
^^ het ging om een bedrag van zo'n 380 euro... De psychiater had het me vergeten te vertellen :rolleyes:
Wat betreft het max aantal zittingen: http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederl...n_toch_vergoed Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13. |