![]() |
Wat moet ik met mijn werk doen ??
Hallo,
Ik werk nu 3 jaar bij de komkommers. Ik vind het daar wel gezellig, kan het goed met mijn bazen vinden. Alleen ik baal van het werk nu. Ik vind het verschrikkelijk dat vroege opstaan, in de kast werken met deze hitten. En dan 5 tot 6 dagen in de week van 06.30 tot meestal een uur of 3/4 smiddags. Ik ging de afgelopen weken ook met tegenzin naar m'n werk. Ik was ervan overtuigd dat ik ontslag zou nemen. Dat heb ik nu ook gedaan. Ik heb daar ontslag genomen. Echter, ik voel me nu best kut :( Ik heb nu dus geen werk en ik weet ook niet wat een jongen van 16 kan doen en mis toch al een beetje de gezelligheid enzo:confused: Van de ene kant vind ik het ook wel jammer dat ik daar nu weg ben, maar van de andere kant ben ik wel blij want ik vind het werk niet echt leuk en ik vind dat ik er te weinig verdien (€3.20 per uur) Ik wil deze vakantie wel werken, alleen niet hele dagen. Wat moet ik nu doen ? Mijn baas vond het erg jammer en was erg teleurgesteld dat ik ontslag nam. Wat zal ik doen ? Terug gaan en vragen of er misschien een oplosing is, of ander werk proberen te zoeken al weet ik niet wat? Hopelijk kan iemand me helpen. :) |
3,20 is niet echt weinig. Supermarkt verdient niet (veel) beter iig, misschien zelfs minder.
Je moet voor jezelf gewoon de afweging maken, wil ik voor mijn huidige loon doen wat ik nu doen. Daar kan niemand je mee helpen volgens mij. Als je besluit toch terug te gaan kan dat volgens mij wel, als je baas het jammer vond dat je wegging. |
Je kunt aan je baas vragen of je minder dagen kunt werken, of halve dagen?
Opslag vragen is ook een optie, maar reken er niet op dat je ineens 5 euro per uur gaat verdienen... misschien zelfs niets meer :) |
Waarom heb je dan ook onslag genomen voordat je wat anders had? Als je heel kort geleden ontslag hebt genomen kan je misschien nog terug, zo niet dan wekt dat een beetje een rare indruk bij je collega's lijkt me.
Ik zou je aanraden bij een uitzendbureau langs te gaan en te kijken wat ze voor je te doen hebben, en dan kijken wat je liever wilt: iets nieuws (raad ik zeker aan) of terug. |
Je zou eens kunnen vragen wat de mogelijkheden zijn om minder te werken.
Verder is 3,20 niet heel weinig (supermarkten betalen beginnende 16 jarige 3,16). Dus ga nog eens met je baas praten, en anders inschrijven bij een uitzendbureau |
Citaat:
en je had meschien beter eerst ergens anders kunnen soliciteren voor je ontslag nam maar dat kun je nu ook doen en dan word het vast wel weer gesellig ;) |
Citaat:
Het minimum jeugdloon voor 16 jarigen is volgens mij iets van 2.85, en er is een toeslag voor zwaarder werk waardoor het op 3.20 uitkomt. Maargoed, (bijna) al het vakantie werk gaat voor het minimumloon. Misschien kun je vragen of je halve dagen kunt werken totdat je nieuw werk hebt. En baantjes die meer dan 5 euro per uur verdienen vindt je niet zomaar, als 16 jarige. |
Citaat:
|
Als je 16 jaar bent is er zat ander werk te vinden lijkt mij. Waarschijnlijk beter werk dan komkommers plukken.
|
Citaat:
|
Schrijf je in bij een uitzendbureau?
Ik werk al 5,5 jaar in een supermarkt en verdien best veel alleen kan ik maar weinig uren maken daar dus heb me als extra ook bij het uitzendbureau ingeschreven afgelopen maandag en heb morgen en volgende week donderdag werk, moet promotiewerk doen. Je kan zelf aangeven wanneer je wilt werken, hoeveel en hoelang. Best ideaal! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet of je vast werkt of dat je nog op school zit en het om vakantiewerk gaat? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23. |