Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2006, 13:17
Diageo
Diageo is offline
Hallo,

Ik werk nu 3 jaar bij de komkommers. Ik vind het daar wel gezellig, kan het goed met mijn bazen vinden. Alleen ik baal van het werk nu. Ik vind het verschrikkelijk dat vroege opstaan, in de kast werken met deze hitten. En dan 5 tot 6 dagen in de week van 06.30 tot meestal een uur of 3/4 smiddags. Ik ging de afgelopen weken ook met tegenzin naar m'n werk. Ik was ervan overtuigd dat ik ontslag zou nemen. Dat heb ik nu ook gedaan. Ik heb daar ontslag genomen. Echter, ik voel me nu best kut Ik heb nu dus geen werk en ik weet ook niet wat een jongen van 16 kan doen en mis toch al een beetje de gezelligheid enzo Van de ene kant vind ik het ook wel jammer dat ik daar nu weg ben, maar van de andere kant ben ik wel blij want ik vind het werk niet echt leuk en ik vind dat ik er te weinig verdien (€3.20 per uur) Ik wil deze vakantie wel werken, alleen niet hele dagen. Wat moet ik nu doen ? Mijn baas vond het erg jammer en was erg teleurgesteld dat ik ontslag nam. Wat zal ik doen ? Terug gaan en vragen of er misschien een oplosing is, of ander werk proberen te zoeken al weet ik niet wat?

Hopelijk kan iemand me helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2006, 14:11
Mara
Mara is offline
3,20 is niet echt weinig. Supermarkt verdient niet (veel) beter iig, misschien zelfs minder.

Je moet voor jezelf gewoon de afweging maken, wil ik voor mijn huidige loon doen wat ik nu doen. Daar kan niemand je mee helpen volgens mij. Als je besluit toch terug te gaan kan dat volgens mij wel, als je baas het jammer vond dat je wegging.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 14:34
MTpower
MTpower is offline
Je kunt aan je baas vragen of je minder dagen kunt werken, of halve dagen?
Opslag vragen is ook een optie, maar reken er niet op dat je ineens 5 euro per uur gaat verdienen... misschien zelfs niets meer
Oud 03-07-2006, 14:42
Luminon
Luminon is offline
Waarom heb je dan ook onslag genomen voordat je wat anders had? Als je heel kort geleden ontslag hebt genomen kan je misschien nog terug, zo niet dan wekt dat een beetje een rare indruk bij je collega's lijkt me.

Ik zou je aanraden bij een uitzendbureau langs te gaan en te kijken wat ze voor je te doen hebben, en dan kijken wat je liever wilt: iets nieuws (raad ik zeker aan) of terug.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 15:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je zou eens kunnen vragen wat de mogelijkheden zijn om minder te werken.
Verder is 3,20 niet heel weinig (supermarkten betalen beginnende 16 jarige 3,16).
Dus ga nog eens met je baas praten, en anders inschrijven bij een uitzendbureau
Oud 03-07-2006, 19:19
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Diageo schreef op 03-07-2006 @ 14:17 :
Hallo,

Ik werk nu 3 jaar bij de komkommers. Ik vind het daar wel gezellig, kan het goed met mijn bazen vinden. Alleen ik baal van het werk nu. Ik vind het verschrikkelijk dat vroege opstaan, in de kast werken met deze hitten. En dan 5 tot 6 dagen in de week van 06.30 tot meestal een uur of 3/4 smiddags. Ik ging de afgelopen weken ook met tegenzin naar m'n werk. Ik was ervan overtuigd dat ik ontslag zou nemen. Dat heb ik nu ook gedaan. Ik heb daar ontslag genomen. Echter, ik voel me nu best kut Ik heb nu dus geen werk en ik weet ook niet wat een jongen van 16 kan doen en mis toch al een beetje de gezelligheid enzo Van de ene kant vind ik het ook wel jammer dat ik daar nu weg ben, maar van de andere kant ben ik wel blij want ik vind het werk niet echt leuk en ik vind dat ik er te weinig verdien (€3.20 per uur) Ik wil deze vakantie wel werken, alleen niet hele dagen. Wat moet ik nu doen ? Mijn baas vond het erg jammer en was erg teleurgesteld dat ik ontslag nam. Wat zal ik doen ? Terug gaan en vragen of er misschien een oplosing is, of ander werk proberen te zoeken al weet ik niet wat?

Hopelijk kan iemand me helpen.
3.20 verdienen de meeste mensen van 16 met werk want het is het minjeudloon voor een 16 jarige

en je had meschien beter eerst ergens anders kunnen soliciteren voor je ontslag nam maar dat kun je nu ook doen

en dan word het vast wel weer gesellig
Oud 03-07-2006, 20:40
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 03-07-2006 @ 20:19 :
3.20 verdienen de meeste mensen van 16 met werk want het is het minjeudloon voor een 16 jarige

en je had meschien beter eerst ergens anders kunnen soliciteren voor je ontslag nam maar dat kun je nu ook doen

en dan word het vast wel weer gesellig

Het minimum jeugdloon voor 16 jarigen is volgens mij iets van 2.85, en er is een toeslag voor zwaarder werk waardoor het op 3.20 uitkomt.

Maargoed, (bijna) al het vakantie werk gaat voor het minimumloon. Misschien kun je vragen of je halve dagen kunt werken totdat je nieuw werk hebt. En baantjes die meer dan 5 euro per uur verdienen vindt je niet zomaar, als 16 jarige.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 21:02
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 03-07-2006 @ 21:40 :
Het minimum jeugdloon voor 16 jarigen is volgens mij iets van 2.85, en er is een toeslag voor zwaarder werk waardoor het op 3.20 uitkomt.

Maargoed, (bijna) al het vakantie werk gaat voor het minimumloon. Misschien kun je vragen of je halve dagen kunt werken totdat je nieuw werk hebt. En baantjes die meer dan 5 euro per uur verdienen vindt je niet zomaar, als 16 jarige.
euh mag i kje er op wijzen dat er geen toeslagen gelden voor deze vorm van "zwaar" werk. Maar dit in b.v. een CAO geregeld is.
Oud 03-07-2006, 21:14
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Als je 16 jaar bent is er zat ander werk te vinden lijkt mij. Waarschijnlijk beter werk dan komkommers plukken.
Oud 05-07-2006, 13:49
Diageo
Diageo is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 03-07-2006 @ 22:14 :
Als je 16 jaar bent is er zat ander werk te vinden lijkt mij. Waarschijnlijk beter werk dan komkommers plukken.
Wat voor werk dan ?? vakken vullen in de supermarkt lijkt me ook niet echt geweldig
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 14:32
KiMZz
KiMZz is offline
Schrijf je in bij een uitzendbureau?

Ik werk al 5,5 jaar in een supermarkt en verdien best veel alleen kan ik maar weinig uren maken daar dus heb me als extra ook bij het uitzendbureau ingeschreven afgelopen maandag en heb morgen en volgende week donderdag werk, moet promotiewerk doen. Je kan zelf aangeven wanneer je wilt werken, hoeveel en hoelang. Best ideaal!
Oud 06-07-2006, 10:27
Diageo
Diageo is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 05-07-2006 @ 15:32 :
Je kan zelf aangeven wanneer je wilt werken, hoeveel en hoelang. Best ideaal!
Dat is idd wel erg ideaal ja KUn je ook zelf aangeven hoeveel je wilt gaan verdienen?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 16:14
Verwijderd
Citaat:
KiMZz schreef op 05-07-2006 @ 15:32 :
Schrijf je in bij een uitzendbureau?

Ik werk al 5,5 jaar in een supermarkt en verdien best veel alleen kan ik maar weinig uren maken daar dus heb me als extra ook bij het uitzendbureau ingeschreven afgelopen maandag en heb morgen en volgende week donderdag werk, moet promotiewerk doen. Je kan zelf aangeven wanneer je wilt werken, hoeveel en hoelang. Best ideaal!
Enige nadeel is wel dat je totaal vastigheid hebt qua hoeveel werk je daarwerkelijk krijgt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 16:45
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Diageo schreef op 05-07-2006 @ 14:49 :
Wat voor werk dan ?? vakken vullen in de supermarkt lijkt me ook niet echt geweldig
Verkoper bij de Mediamarkt worden, pizzabezorger worden, in de horeca werken, werver worden en zo kun je nog wel doorgaan...

Ik weet niet of je vast werkt of dat je nog op school zit en het om vakantiewerk gaat?
Oud 08-07-2006, 11:23
Diageo
Diageo is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 06-07-2006 @ 17:45 :
Ik weet niet of je vast werkt of dat je nog op school zit en het om vakantiewerk gaat? [/B]
Vakantiewerk, ik zit nog op school
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten