![]() |
Abonnement mobiele telefoon
Heey,
Aangezien ik a.s. september op kamers ga, wil ik ipv prepaid een abonnement. Ik had hier wat sites gezien van webshops en er zitten wel aantrekkelijke dingen tussen. Alleen ik vroeg me eigenlijk af of er hier mensen zijn die mij wat meer kunnen vertellen over o.a. de verschillende providers, want ik hoor vaak slechte verhalen over de minder grote providers en ook heb ik gehoord dat Telfort en Tele2 enzo geen netwerk in het buitenland dekken. Ik las hier laatst ook over Telfort dat je niet kunt zien hoeveel minuten je over hebt per maand en ik zag bij die webshops dat je vaak moet betalen voor een factuur. Niet zo fijn. Op 't moment heb ik prepaid (KPN) en een prima telefoon, maar een nieuwe telefoon vind ik op zich ook wel leuk. :p Ik wil denk ik de LG KG800 of de Samsung E900 (ben d'r nog niet helemaal uit, maar denk dat het de eerste wordt) en verder dacht ik zelf aan 120 belminuten, zeker niet meer dan 25 euro per maand en natuurlijk voor 1 jaar. Ik ben op zich echt op zoek naar het goedkoopste abonnement (liefst nog qua prijs bijv. Tele2 maar die heeft die nieuwe telefoons niet) maar ik heb ook niet zoveel zin in allemaal drama straks. Ik heb met KPN (en voorheen Vodafone) nooit echt problemen gehad maar vooral KPN vind ik dan dus wel weer duur. Ik word eigenlijk een beetje dol van alle verhalen/ervaringen en alle prijzen/bundels en dus mogelijkheden. Heb er zelf niet super veel verstand van want heb al jaren prepaid en ook tijden dezelfde telefoon gehad tot voor kort. :o Dus: heeft iemand wat tips/info voor me? Alvast bedankt! |
Als je wilt weten of je bereik hebt kun je gewoon een postcode check laten doen. Dan weet je zeker of je goed zit. Vraag vooral ook naar de dekking binnenshuis, omdat het nogal lullig is als je elke keer naar buiten moet rennen als je wordt gebeld. :)
|
Hoi :)
Over je vragen over Telfort en Tele2, het is onzin dat zij geen dekking in het buitenland bieden, zij hebben uiteraard gewoon roaming overeenkomsten met buitenlandse aanbieders. Daarnaast is er je verteld dat je voor elke factuur moet betalen bij Telfort? Dat is de grootste onzin, hoe zou Telfort jou anders van de kosten op de hoogte moeten stellen? Ik weet dan weer niet of je bij Telfort het aantal minuten kan zien. Over het bereik: welke provider je moet nemen ligt helemaal aan waar je gaat bellen. Als je ergens achteraf woont zou ik je Telfort en Orange niet aanraden, omdat vooral Telfort een mindere dekking heeft (Tele2 maakt gebruik van het Telfort netwerk). Persoonlijk vind ik de KG800 ook leuker, ik heb er nog geen slechte verhalen over gehoord, dus dat lijkt me een prima keus. Je zou daarnaast eens naar www.telecomvergelijker.nl kunnen gaan om daar te bekijken bij welke webshop je het goedkoopste uit bent. Let wel, fysieke winkels (Belcompany e.d.) zijn vaak een stuk duurder dan webshops. Het abbo zelf. Ik heb zelf goede ervaringen met Hi. Sms'jes zijn zeker niet duur en zitten binnen de bundel. Bel je ook (redelijk) veel in het buitenland dan is T-Mobile Flex 20 of Vodafone Bel&Sms 22.50 wel geschikt. Je moet er daarbij op letten dat 1 belminuut ook 1 sms is, dit in tegenstelling tot Hi, waar 1 minuut 2 sms'jes zijn. Dit kun je bij T-mobile en Vodafone met een extra 2/2,50 in de maand verdubbelen, dus hetzelfde systeem als Hi. |
Als je weinig waarde aan een hippe telefoon zou hechten, had je je kunnen verdiepen in een sim only abonnement... Dat is écht goedkoop omdat je er geen telefoon bij krijgt.
|
Simonly zou ik idd ook doen. Die telefoon van je doet het nog goed genoeg blijkbaar en de leukigheid van een nieuwe telefoon is d'r ook vrij snel af. Mits je geen hele mooie aanbieding kan vinden voor abbo + telefoon (met bijv. een gratis laptop) gewoon lekker je huidige telefoon houden en sim only gaan.
Ook zou ik géén twee-jarig abbonement afsluiten voor een bepaalde telefoon. Als je nou sim only een hele mooie deal voor twee jaar kunt maken is het wie weet wel leuk maar anders, niet doen. |
Citaat:
|
Heey,
Over sim-only: ja daar had ik allang over nagedacht maar m'n huidige telefoon gaat naar iemand anders. Ik zal nog wel even overleggen.. want misschien is sim-only dan toch wel net zo handig inderdaad. Ik wist niet dat het zo veel verschil maakte trouwens! Ik heb op 't moment btw een Samsung D-600 (nog maar een half jaar oud) dus die is prima ja, daar zit 't 'm niet in. :) En trouwens, over dat twee- of éénjarig abonnement: ik heb zelf juist in m'n post gezegd dat ik het voor één jaar wil, niet voor twee. Reden is dat ik er anders te lang aan vast zit als het netwerk me niet bevalt. Zijn er nog mensen met ideeën over bepaalde netwerken? En verder nog een vraagje: raden jullie me wel of niet aan om via het internet een abonnement (evt. plus telefoon) te nemen? Of gewoon in de winkel.. In ieder geval alvast bedankt voor de snelle reacties. :) Bij telecomvergelijker kwam dit er net als goedkoopste uit trouwens: http://www.telecomvergelijker.nl/tv/..._goedkoopste=1 |
Ik zou sowieso via internet een telefoon en/of abonnement aanschaffen; simpelweg omdat dit veel en veel voordeliger is.
Ik kan alleen zeggen dat Vodafone en KPN werkelijk zeer goed netwerk hebben.. met andere providers heb ik geen ervaring. Als je voor een netwerk gaat die door bijna iedereen als goed bestempelt wordt lijkt het mij dat je ook best een abonnement voor 2 jaar kan afsluiten want dan hoef je niet bang te zijn dat het netwerk je niet bevalt. Wat je misschien ook kan doen is een jaar met telefoon en het jaar erop sim-only... Na een beetje kijken op internet zie ik dat je de Samsung E900 in combinatie met T-Mobile Flex 25 euro pm voor zo'n 40 euro kan aanschaffen... dat is 1-jarig. Misschien zijn er nog ergens aanbiedingen maar ik zag ze niet zo snel... |
Ik kan je uit ervaring vertellen dat Orange zeer klantonvriendelijk is en niet erg meewerkend wanneer je toestel kuren vertoont.
Het netwerk is wel goed, ik heb namelijk echt overal en altijd bereik, zelfs in boerengaten die niet op de kaart staan. Goedkoop is Orange ook niet echt te noemen. Het enige goede aan Orange is de 6230i die ik bij mijn abonnement kreeg, verder zou ik je vooral het advies geven om verder te kijken naar bijvoorbeeld Hi, Vodafone of Telfort, waarbij de laatste vooral bij sim-only abonnement goedkoop is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bedankt voor de reacties. :)
Ik heb besloten m'n telefoon te houden en een sim-only abonnement te nemen van Vodafone (op internet nu 5,95 euro ( :eek: ) voor 150 belminuten/smsjes) voor 1 jaar. Heb in het verleden al prepaid van Vodafone gehad en vond het altijd wel goed. En ze hebben volgens mij goed netwerk (ook in het buitenland). Telfort, Orange, Tele2 en KPN vielen al af wegens te duur, te slechte service of te slecht bereik. Dus, dan is er nog de keuze tussen Hi en Vodafone; Vodafone was goedkoper. (y) Alleen nog eventjes m'n telefoon sim-lock vrij maken. Edit: slotje! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28. |