![]() |
Over experimenteren (poging 2)
Mijn excuses voor de vorige topic, ik ben over de scheef gegaan.
Hhm, maar over experimenteren op zich dan. Wie van jullie drugsgebruikers ziet het gebruik, naast het genotvolle effect, als persoonlijk 'experiment'? Ik persoonlijk vind drugs enorm interessant, om zelf te gebruiken en zo zelf aan den lijve (en geest) te ondervinden wat het met me doet en ook om me in te verdiepen vanuit een objectief oogpunt. Voor mij is het een magisch en fascinerend gebeuren. Simpelweg zeer wonderlijk hoe bepaalde middelen zulke grote effecten kunnen teweeg brengen in de manier waarop iemand zich voelt, dingen waarneemt en ervaart. Downers/uppers, bewustzijnsverruimend/bewustzijnsvernauwend, kalmerend/oppeppend, verdovend/gevoelsversterkend, et cetera, et cetera. Het drugsgebruik is een betoverend proces waarbij je lichaam en geest over bepaalde grenzen heengaan en toetreden tot nieuwe dimensies en niveau's. Ook al is dat niet altijd prettig. Maar goed, 't lijkt me tof om in contact te treden met drugsgebruikende mensen van wat voor aard dan ook. (Voel je vooral aangesproken, weet je wel) : ) Of laten we in dit topic al onze drugservaringen en -experimenten delen... |
Ik ben eveneens experimenteel ingesteld, omdat ik zoveel mogelijk facetten van het leven wil ervaren.
|
enuh hoe denk je dan over shit zoals heroine?
|
Ik ben niet echt expirimenteel ingesteld en ik denk dat dat maar goed is ook.
|
Claire als je nu zelfs eens begon met vertellen.
|
drugs zijn voor mij tijdverdrijf, een stukje entertianment.
zoiets als naar een concert gaan ofzo. |
Citaat:
Als je -gebruik psychonautisch wilt benaderen en 'experimenten' totop de draad uitpluizen kan je mss beter terecht op dhpforum.nl |
Citaat:
|
Experimenten zijn ook wel mijn ding.
Citaat:
|
drugs are bad, m'kay?
|
Heroineverslaving is niet iets wat je met pure wilskracht onderdrukt, het is een sterke lichamelijke afhankelijkheid die al binnen een week kan optreden.
De eerste keer heroine kots je je werkelijk je binnenste buiten, dat gaat pas over na meerdere keren gebruik en -yabba, fysieke addictie een feit... Vegetarisch=geen vlees eten Veganistisch is geen dierlijke producten eten (melk/kaas/room/boter/eieren ed) my two cents |
dude, wtf?
|
ben zelf gelukkig niet experimenteel ingesteld sommigen noemen het een slecht ding maar ik vind van niet (N)
veel junkies zijn volgens hunzelf ook ''Experimenteel ingesteld'' goeie smoes (Y) |
over de scheef gegaan? :D
|
kijk de eerste keer dat je iets gebruikt, dan is het toch expermimenterend, je wil iets nieuws ontdekken, iets nieuws proberen.
ik zelf hou het eigenlijk alleen bij jointjes. rest probeer ik wel 1 keer maar niet vaker... |
Citaat:
no shit sherlock |
Citaat:
maar je hebt zo van die mensen die vinden een jaartje lang regelmatig op de pille of speed ook experimenteren en dan denk ik bij mezelf :confused: |
Citaat:
|
ik ben ook erg bezig met experimenteren, voorzichtig aan, want wanneer iets lekker is wil je al gauw een tweede keer, ben heel erg geinterreseerd in drugs.
Lees er dan ook veel over, probeer het een en ander uit, moet kunnen |
Ik ben ook experimenteel ingesteld. Alleen zoals ik drugs gebruik, is niet echt experimenteren meer. Van de meeste drugs weet ik wat de effecten zijn en weet ik hoe ik erop reageer. Alleen LSD is nog in de experimentele fase, maar ik denk dat altijd wel zo zal zijn.
Met speed wil ik ook nog wel eens experiminteren, maar niet op de manier zoals hier bedoeld is, maar meer hoe ik reageer onder invloed op een bepaalde situatie. |
Ben ook wel experimenteel ingesteld, hoewel ik bij een redelijk aantal drugs misschien grotendeels de experimentele fase al voorbij ben (bij die drugs kijk ik vrijwel alleen nog wat een
Er zijn nog wel ladingen drugs die me vet lijken, die ik ook wel zal doen als ze bevoorraad zijn. En ik denk dat ik mijn experimentele lusten misschien moet loslaten op de drugscombo's. (y) |
Citaat:
Kijk eens op http://www.dhpforum.nl , daar zitten zulke mensen :) |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe dan ook zijn vegetariers die kaas eten hypocriet. Maar goed, dat is het punt niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ik voor mezelf spreek dan, Pep ook, "experimenteerde" er nog mee op mijn mondelinge examens.... Alles begint als een experiment, en dan wordt het recreatie en daar is ook nog niet zoveel mis mee, en dan wordt het gebruik en dan wordt het misbruik. Het is een glijdende schaal die overeind wordt gehouden door smoesjes die jezelf voorhoudt. In het begin is het experimenteren nog oprecht, en dat is veel sneller voorbij dan je jezelf toegeeft. Ik denk dat het heel fijn is om jezelf te zien als een experimenteel gebruiker die de diepten van zijn geest wil beleven, maar dat dat tegelijk heel naief is, omdat het uiteindelijk vaak gewoon veel mooier klinkt dan "ik gebruik regelmatig drugs". Veel mensen kunnen het ook vast bij experimenteren houden, maar een heleboel verliezen ook uit het oog dat het op een gegeven moment geen reet meer met 'nieuwe delen van de geest' te maken heeft, en dat de romantiek er wel af is... Je raakt namelijk echt niet alleen verslaafd aan één drug, maar ook aan het "experimenteren" met drugs, steeds nieuwe dingen proberen en in andere situaties, en net iets verder, en net iets harder, en dingen door elkaar... Nee ik vind het ontdekken van nieuwe stukjes van mijn geest hardstikke leuk en aardig, maar uiteindelijk is het maar een deel van de reden waarom ik drugs gebruik, en een kleiner deel dan ik zelf graag zou willen. Pep snuiven bij je examens is dan ook niet meer experimenteren in een bepaalde situatie, maar gewoon ordinair drugsgebruik... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44. |