Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2006, 22:48
Claire F
Claire F is offline
Mijn excuses voor de vorige topic, ik ben over de scheef gegaan.

Hhm, maar over experimenteren op zich dan. Wie van jullie drugsgebruikers ziet het gebruik, naast het genotvolle effect, als persoonlijk 'experiment'?

Ik persoonlijk vind drugs enorm interessant, om zelf te gebruiken en zo zelf aan den lijve (en geest) te ondervinden wat het met me doet en ook om me in te verdiepen vanuit een objectief oogpunt.

Voor mij is het een magisch en fascinerend gebeuren. Simpelweg zeer wonderlijk hoe bepaalde middelen zulke grote effecten kunnen teweeg brengen in de manier waarop iemand zich voelt, dingen waarneemt en ervaart. Downers/uppers, bewustzijnsverruimend/bewustzijnsvernauwend, kalmerend/oppeppend, verdovend/gevoelsversterkend, et cetera, et cetera.

Het drugsgebruik is een betoverend proces waarbij je lichaam en geest over bepaalde grenzen heengaan en toetreden tot nieuwe dimensies en niveau's. Ook al is dat niet altijd prettig.

Maar goed, 't lijkt me tof om in contact te treden met drugsgebruikende mensen van wat voor aard dan ook. (Voel je vooral aangesproken, weet je wel) : )

Of laten we in dit topic al onze drugservaringen en -experimenten delen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2006, 23:35
Mephisto
Mephisto is offline
Ik ben eveneens experimenteel ingesteld, omdat ik zoveel mogelijk facetten van het leven wil ervaren.
Oud 06-07-2006, 10:34
bakbeest
bakbeest is offline
enuh hoe denk je dan over shit zoals heroine?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 12:23
Wammus
Wammus is offline
Ik ben niet echt expirimenteel ingesteld en ik denk dat dat maar goed is ook.
Oud 06-07-2006, 14:16
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Claire als je nu zelfs eens begon met vertellen.
Oud 06-07-2006, 14:37
Whappie
Whappie is offline
drugs zijn voor mij tijdverdrijf, een stukje entertianment.
zoiets als naar een concert gaan ofzo.
Oud 06-07-2006, 22:09
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Claire F schreef op 05-07-2006 @ 23:48 :
laten we in dit topic al onze drugservaringen en -experimenten delen...
Dat neemt de noodzaak tot de rest van t d&a forum weg lijkt me.
Als je -gebruik psychonautisch wilt benaderen en 'experimenten' totop de draad uitpluizen kan je mss beter terecht op dhpforum.nl
Oud 08-07-2006, 12:59
HTID
HTID is offline
Citaat:

Voor mij is het een magisch en fascinerend gebeuren. Simpelweg zeer wonderlijk hoe bepaalde middelen zulke grote effecten kunnen teweeg brengen in de manier waarop iemand zich voelt, dingen waarneemt en ervaart.

Same here
Oud 09-07-2006, 01:53
Frostbite
Frostbite is offline
Experimenten zijn ook wel mijn ding.
Citaat:
bakbeest schreef op 06-07-2006 @ 11:34 :
enuh hoe denk je dan over shit zoals heroine?
Sommige mensen zullen me voor gek verklaren maar ik denk wel dat ik heroine een paar keer kan gebruiken en ontdekken zonder verslaafd te raken. Die gedachte is deels gebaseerd op zelfkennis in het algemeen, op het feit dat ik niet erg verslavingsgevoelig ben en dat ik drugs niet gebruik om problemen op te lossen of te onderdrukken, zelfs geen caffeine om vermoeidheid te onderdrukken of aspirine wanneer ik ziek ben, dus ik grijp ook niet naar drugs wanneer ik het moeilijk heb. Verder heb ik wel wat ervaring met onthouding op een ander gebied, ik ben al sinds m'n 5e vegetarier, dus ik weet heel goed wat het is om nee te zeggen tegen iets waar iedereen ja tegen zegt en ik weet dat m'n opvattingen bestand zijn tegen veel interne en externe druk. Ik ben ook van het ene op het andere moment gestopt met kaas toen ik een paar jaar geleden ontdekte dat dat niet vegetarisch was en sindsdien eet ik dus bijvoorbeeld ook geen pizza meer terwijl ik dat toch echt wel lekker vind. Iig, dit is allemaal heel persoonlijk en ik denk dat verreweg de meeste mensen nooit aan heroine moeten beginnen en ik begrijp het ook als mensen dat over mij denken.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 11:15
zeehond23
zeehond23 is offline
drugs are bad, m'kay?
Oud 10-07-2006, 06:21
Wakker
Wakker is offline
Heroineverslaving is niet iets wat je met pure wilskracht onderdrukt, het is een sterke lichamelijke afhankelijkheid die al binnen een week kan optreden.

De eerste keer heroine kots je je werkelijk je binnenste buiten, dat gaat pas over na meerdere keren gebruik en -yabba, fysieke addictie een feit...

Vegetarisch=geen vlees eten

Veganistisch is geen dierlijke producten eten (melk/kaas/room/boter/eieren ed)

my two cents
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 09:30
zeehond23
zeehond23 is offline
dude, wtf?
Oud 18-07-2006, 15:20
Thinus
Thinus is offline
ben zelf gelukkig niet experimenteel ingesteld sommigen noemen het een slecht ding maar ik vind van niet

veel junkies zijn volgens hunzelf ook ''Experimenteel ingesteld''
goeie smoes
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 15:37
Myuki
Myuki is offline
over de scheef gegaan?
Oud 18-07-2006, 16:17
evilernie
evilernie is offline
kijk de eerste keer dat je iets gebruikt, dan is het toch expermimenterend, je wil iets nieuws ontdekken, iets nieuws proberen.

ik zelf hou het eigenlijk alleen bij jointjes. rest probeer ik wel 1 keer maar niet vaker...
Oud 18-07-2006, 18:53
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 09-07-2006 @ 02:53 :
Ik ben ook van het ene op het andere moment gestopt met kaas toen ik een paar jaar geleden ontdekte dat dat niet vegetarisch was
en toen moest ik toch wel heel erg hard lachen

no shit sherlock
Oud 18-07-2006, 19:02
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
evilernie schreef op 18-07-2006 @ 17:17 :
kijk de eerste keer dat je iets gebruikt, dan is het toch expermimenterend, je wil iets nieuws ontdekken, iets nieuws proberen.

ik zelf hou het eigenlijk alleen bij jointjes. rest probeer ik wel 1 keer maar niet vaker...
jah me2 ook al probeer ik niet alles,
maar je hebt zo van die mensen die vinden een jaartje lang regelmatig op de pille of speed ook experimenteren en dan denk ik bij mezelf
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef op 18-07-2006 @ 19:53 :

no shit sherlock
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 00:17
confused
confused is offline
ik ben ook erg bezig met experimenteren, voorzichtig aan, want wanneer iets lekker is wil je al gauw een tweede keer, ben heel erg geinterreseerd in drugs.
Lees er dan ook veel over, probeer het een en ander uit, moet kunnen
Oud 20-07-2006, 00:21
Verwijderd
Ik ben ook experimenteel ingesteld. Alleen zoals ik drugs gebruik, is niet echt experimenteren meer. Van de meeste drugs weet ik wat de effecten zijn en weet ik hoe ik erop reageer. Alleen LSD is nog in de experimentele fase, maar ik denk dat altijd wel zo zal zijn.
Met speed wil ik ook nog wel eens experiminteren, maar niet op de manier zoals hier bedoeld is, maar meer hoe ik reageer onder invloed op een bepaalde situatie.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 08:25
wann
wann is offline
Ben ook wel experimenteel ingesteld, hoewel ik bij een redelijk aantal drugs misschien grotendeels de experimentele fase al voorbij ben (bij die drugs kijk ik vrijwel alleen nog wat een kleinere/grotere dosis voor verschillende effecten met zich mee kan brengen, of zoals Bram hoe het me in bepaalde situaties zal vergaan). Bij sommige andere drugs zit ik nog wel in de experimentele fase.

Er zijn nog wel ladingen drugs die me vet lijken, die ik ook wel zal doen als ze bevoorraad zijn. En ik denk dat ik mijn experimentele lusten misschien moet loslaten op de drugscombo's.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 23:26
Radium
Radium is offline
Citaat:
Mijn excuses voor de vorige topic, ik ben over de scheef gegaan.

Hhm, maar over experimenteren op zich dan. Wie van jullie drugsgebruikers ziet het gebruik, naast het genotvolle effect, als persoonlijk 'experiment'?

Ik persoonlijk vind drugs enorm interessant, om zelf te gebruiken en zo zelf aan den lijve (en geest) te ondervinden wat het met me doet en ook om me in te verdiepen vanuit een objectief oogpunt.

Voor mij is het een magisch en fascinerend gebeuren. Simpelweg zeer wonderlijk hoe bepaalde middelen zulke grote effecten kunnen teweeg brengen in de manier waarop iemand zich voelt, dingen waarneemt en ervaart. Downers/uppers, bewustzijnsverruimend/bewustzijnsvernauwend, kalmerend/oppeppend, verdovend/gevoelsversterkend, et cetera, et cetera.

Het drugsgebruik is een betoverend proces waarbij je lichaam en geest over bepaalde grenzen heengaan en toetreden tot nieuwe dimensies en niveau's. Ook al is dat niet altijd prettig.

Maar goed, 't lijkt me tof om in contact te treden met drugsgebruikende mensen van wat voor aard dan ook. (Voel je vooral aangesproken, weet je wel) : )

Of laten we in dit topic al onze drugservaringen en -experimenten delen...
Mooi verwoord.. Wat jij beschrijft is 'psychonautisme', zoals het genoemd wordt. Iedereen heeft een ander idee over wat het is, maar het komt erop neer dat je recreatief drugs gebruikt, met als insteek jezelf, de realiteit of de substantie te leren kennen. Experimenteel dus.

Kijk eens op http://www.dhpforum.nl , daar zitten zulke mensen
Met citaat reageren
Oud 20-07-2006, 23:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 18-07-2006 @ 19:53 :

no shit sherlock
De meeste mensen denken dat kaas een vegetarisch product is hoor.
Oud 20-07-2006, 23:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wakker schreef op 10-07-2006 @ 07:21 :
Vegetarisch=geen vlees eten

Veganistisch is geen dierlijke producten eten (melk/kaas/room/boter/eieren ed)
In kaas zit stremsel, een stof uit kalverenmagen. Het is daarom een punt van discussie of het wel vegetarisch is; het is weliswaar geen vlees, maar er moet toch een kalf voor sterven, net zoals voor gelatine in snoep en pudding.

Hoe dan ook zijn vegetariers die kaas eten hypocriet. Maar goed, dat is het punt niet.
Oud 20-07-2006, 23:46
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-07-2006 @ 00:33 :
De meeste mensen denken dat kaas een vegetarisch product is hoor.
ik dacht dat het wel algemene kennis was dat kaas dmv stremsel wordt gemaakt
Advertentie
Oud 21-07-2006, 08:13
wann
wann is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-07-2006 @ 00:35 :
net zoals voor gelatine in snoep en pudding.
En met name dat wordt door nog veel meer 'vegetariërs' (al dan niet uit zwakheid of onwetendheid) even over het hoofd gezien.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 12:50
Vee
Vee is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 20-07-2006 @ 01:21 :
Ik ben ook experimenteel ingesteld. Alleen zoals ik drugs gebruik, is niet echt experimenteren meer. Van de meeste drugs weet ik wat de effecten zijn en weet ik hoe ik erop reageer. Alleen LSD is nog in de experimentele fase, maar ik denk dat altijd wel zo zal zijn.
Met speed wil ik ook nog wel eens experiminteren, maar niet op de manier zoals hier bedoeld is, maar meer hoe ik reageer onder invloed op een bepaalde situatie.
Ja dat herken ik wel, maar het begint wel allemaal met experimenteren...

Als ik voor mezelf spreek dan, Pep ook, "experimenteerde" er nog mee op mijn mondelinge examens....

Alles begint als een experiment, en dan wordt het recreatie en daar is ook nog niet zoveel mis mee, en dan wordt het gebruik en dan wordt het misbruik. Het is een glijdende schaal die overeind wordt gehouden door smoesjes die jezelf voorhoudt. In het begin is het experimenteren nog oprecht, en dat is veel sneller voorbij dan je jezelf toegeeft.

Ik denk dat het heel fijn is om jezelf te zien als een experimenteel gebruiker die de diepten van zijn geest wil beleven, maar dat dat tegelijk heel naief is, omdat het uiteindelijk vaak gewoon veel mooier klinkt dan "ik gebruik regelmatig drugs". Veel mensen kunnen het ook vast bij experimenteren houden, maar een heleboel verliezen ook uit het oog dat het op een gegeven moment geen reet meer met 'nieuwe delen van de geest' te maken heeft, en dat de romantiek er wel af is... Je raakt namelijk echt niet alleen verslaafd aan één drug, maar ook aan het "experimenteren" met drugs, steeds nieuwe dingen proberen en in andere situaties, en net iets verder, en net iets harder, en dingen door elkaar...

Nee ik vind het ontdekken van nieuwe stukjes van mijn geest hardstikke leuk en aardig, maar uiteindelijk is het maar een deel van de reden waarom ik drugs gebruik, en een kleiner deel dan ik zelf graag zou willen. Pep snuiven bij je examens is dan ook niet meer experimenteren in een bepaalde situatie, maar gewoon ordinair drugsgebruik...
Reageren

Regels voor berichten