![]() |
drama op school
ik vind het echt onnodig.
ze zeggen dat het beter is voor je sociale ontwikkeling ofzo iets. nou, ik vind het helemaal nergens op slaan. wat jullie? |
Jammer dat je er zo over denkt!
Ik vind het zo jammer dat onze school drama pas heeft ingevoerd als vak toen ik al in de vierde zat! Je moet het zien als een soort algemene ontwikkeling, er zijn genoeg voorbeelden te noemen waar je 'in het leven' iets aan drama hebt! (bijv. een sollicitatie gesprek ofzo, je kunt veel zekerder overkomen) Maar het lijkt mij vooral gewoon leuk... http://forum.scholieren.com/smile.gif |
ik denk dat het wel heel nuttig is, je wordt beter bewust van jezelf en misschien ook zelfverzekerder, je leert ook op een andere manier tegen situaties aan te kijken etc... dus ik vind het wel heel goed dat ze dat doen. ik heb het als examenvak en daar heb ik zelf voor gekozen!
[Dit bericht is aangepast door bubbeltjes (15-06-2001).] |
Ik vind het juist heel erg leuk....en ook wel leerzaam. In het begin van het schooljaar durfde ik veel minder dan nu met drama..je krijgt er wel meer zelfvertrouwen door
|
Drama kan ook heel goed van pas komen in je werk. Het is jammer dat de meesten zich voor lul voelen staan voor de klas.
|
drama op school kan best wel ok zijn, lijkt me, mits het vrijwillig is. bij mij op de basisschool hadden wij elke week een uur drama in groep 8.
laatst was er op mn school brugklastoneel: 10 van de 150 leerlingen deden maar mee! dus ik denk dat er gewoon te weing interesse voor is, en ook te weing goede leraren. |
Het moet inderdaad vrijwillig gebeuren, want dan krijg je ook een leuke groep met gemotiveerde mensen. Daar bereik je meer mee, dan met allemaal mensen die er helemaal geen zin in hebben.
Ik heb drama op school (zit in 5e) en het is zooooooo ontzettend leuk!!We hebben al allerlei dingen gedaan, zoals zelf stukken opgevoerd en nu zijn we bezig met dialogen die we ook weer op gaan voeren. En we mogen zelf ook lekker bezig zijn met decor/muziek/camera enzo, dus het is niet zo dat je alleen maar speelt. Tenminste, zo is het hier. Miriam |
Het grootste gemis op mijn school (1500 leerlingen) vind ik nog steeds dat er in geen enkele klas Drama gegeven wordt. http://forum.scholieren.com/frown.gif
Maar als jij er zo over denkt, das ook goed. Toch denk ik dat als je je er meer voor openstelt, jezelf kunt geven aan een rol je het best leuk zult gaan vinden als je het hebt. http://forum.scholieren.com/wink.gif |
Citaat:
Maar wij hebben 2 jaar lang zulke lessen gehad. En nu zijn we dan met een 'echt' toneelstuk bezig, over de Romeinen. Alleen is het totaal niet te begrijpen. Elk personage wordt door wel 3 vreschillende leerlingen gespeeld enzo. Het is gewoon saai bij ons op school. |
Citaat:
|
Ik heb lang voor mijn plezier aan toneel gedaan op school. Dat vond ik erg leuk.
|
hmm.. dat het bij ons in de eerste klassen verplicht was, daar heeft niemand zich aangestoorsd (nog sterker... toen mens moest kiezen tussen muziek en drama is het vak muziek voor die klas maar afgeschaft door 0 inschrijvingen).
Ik denk ookk zeker dat het te maken heeft met de docenten. Ik heb een enrm inspirerende docent gehad die ook echt uitstraalde dat hij er zin in had en die zelfs de mensen die geen zin hadden wist te motiveren... Dát moet je hebben denk ik... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb nooit echt drama als vak gehad. Ik heb wel in een toneelclub bij ons op school gespeelt. Maar ik vind het toch wel erg jammer dat ik het niet heb gehad want ik heb het namelijk wel nodig in mjn vervolgopleiding...
|
Helaas heb ik nooit drama gehad, het had me geweldig geleken, maarrrrr, nu gaan we met de klas volgend jaar een module toneel doen, en dan ook het stuk opvoeren, ik heb er nu al zin in!!! Hopen dat er wel een docent is die ons wil begeleiden, want anders wordt het zo ongeorganiseerd!!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Drama is het enige leuke uurtje op school waarin je je tenminste helemaal kan uitleven, jammer dat je het niet meer krijgt in de vierde en de vijfde..
Trouwens: Zonde als je niet zo'n toffe drama leraar hebt! Dat verpest gelijk de sfeer. |
Kan het niet nalaten om te zeggen...Ik heb lekker drama (en kunstgeschiedenis erbij) als eindexamenvak!!! Van 6 jaar drama leer ik echt wel wat.
|
ik heb het nooit gehad.
|
Ik heb het ook nog nooit echt gehad. Ik krijg het straks als ik mijn vervolgopleidng ga doen weer wel dus ik ben benieuwd. Als ik mijn broertje moet geoven is het hartstikke leuk http://forum.scholieren.com/smile.gif
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wou dat ze dat op mijn school ook gaven!!!;-P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03. |