Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 15:05
ilona
ilona is offline
ik vind het echt onnodig.
ze zeggen dat het beter is voor je sociale ontwikkeling ofzo iets. nou, ik vind het helemaal nergens op slaan.

wat jullie?
Oud 15-06-2001, 15:16
Emma!
Emma! is offline
Jammer dat je er zo over denkt!
Ik vind het zo jammer dat onze school drama pas heeft ingevoerd als vak toen ik al in de vierde zat!

Je moet het zien als een soort algemene ontwikkeling, er zijn genoeg voorbeelden te noemen waar je 'in het leven' iets aan drama hebt! (bijv. een sollicitatie gesprek ofzo, je kunt veel zekerder overkomen)
Maar het lijkt mij vooral gewoon leuk...
Oud 15-06-2001, 15:21
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
ik denk dat het wel heel nuttig is, je wordt beter bewust van jezelf en misschien ook zelfverzekerder, je leert ook op een andere manier tegen situaties aan te kijken etc... dus ik vind het wel heel goed dat ze dat doen. ik heb het als examenvak en daar heb ik zelf voor gekozen!

[Dit bericht is aangepast door bubbeltjes (15-06-2001).]
Oud 15-06-2001, 15:53
nivava
nivava is offline
Ik vind het juist heel erg leuk....en ook wel leerzaam. In het begin van het schooljaar durfde ik veel minder dan nu met drama..je krijgt er wel meer zelfvertrouwen door
Oud 15-06-2001, 15:54
Convulsive
Convulsive is offline
Drama kan ook heel goed van pas komen in je werk. Het is jammer dat de meesten zich voor lul voelen staan voor de klas.
Oud 16-06-2001, 07:21
Verwijderd
drama op school kan best wel ok zijn, lijkt me, mits het vrijwillig is. bij mij op de basisschool hadden wij elke week een uur drama in groep 8.
laatst was er op mn school brugklastoneel:
10 van de 150 leerlingen deden maar mee!
dus ik denk dat er gewoon te weing interesse voor is, en ook te weing goede leraren.
Oud 16-06-2001, 08:48
-R-
-R- is offline
Het moet inderdaad vrijwillig gebeuren, want dan krijg je ook een leuke groep met gemotiveerde mensen. Daar bereik je meer mee, dan met allemaal mensen die er helemaal geen zin in hebben.

Ik heb drama op school (zit in 5e) en het is zooooooo ontzettend leuk!!We hebben al allerlei dingen gedaan, zoals zelf stukken opgevoerd en nu zijn we bezig met dialogen die we ook weer op gaan voeren. En we mogen zelf ook lekker bezig zijn met decor/muziek/camera enzo, dus het is niet zo dat je alleen maar speelt. Tenminste, zo is het hier.

Miriam
Oud 16-06-2001, 08:57
Winner
Winner is offline
Het grootste gemis op mijn school (1500 leerlingen) vind ik nog steeds dat er in geen enkele klas Drama gegeven wordt.
Maar als jij er zo over denkt, das ook goed. Toch denk ik dat als je je er meer voor openstelt, jezelf kunt geven aan een rol je het best leuk zult gaan vinden als je het hebt.
Oud 16-06-2001, 09:28
Breg
Breg is offline
Citaat:
-R- schreef:
Het moet inderdaad vrijwillig gebeuren, want dan krijg je ook een leuke groep met gemotiveerde mensen. Daar bereik je meer mee, dan met allemaal mensen die er helemaal geen zin in hebben.

Ik heb drama op school (zit in 5e) en het is zooooooo ontzettend leuk!!We hebben al allerlei dingen gedaan, zoals zelf stukken opgevoerd en nu zijn we bezig met dialogen die we ook weer op gaan voeren. En we mogen zelf ook lekker bezig zijn met decor/muziek/camera enzo, dus het is niet zo dat je alleen maar speelt. Tenminste, zo is het hier.

Miriam

Ja, dat is het verschil tussen jouw en mijn school (ik zit bij Ilona in de klas). Wij moesten aan het begin rek- en strek oefeningen doen :roleyes: . En wij hebben nog nooit iets anders gedaan dan korte toneelstukjes op voeren in een les. vb. Wij hebben 2 uur les. In het 1e deel moet je naar aanleiding van een foto een toneelstukje maken en het in het 2e uur opvoeren. Op zich is dat nog wel leuk, maar niet als je het 3 lessen achter elkaar doet.
Maar wij hebben 2 jaar lang zulke lessen gehad. En nu zijn we dan met een 'echt' toneelstuk bezig, over de Romeinen. Alleen is het totaal niet te begrijpen. Elk personage wordt door wel 3 vreschillende leerlingen gespeeld enzo.
Het is gewoon saai bij ons op school.

Oud 16-06-2001, 11:18
ilona
ilona is offline
Citaat:
wouszer schreef:
en ook te weing goede leraren.
ja inderdaad. je wil mijn dramaleraar echt niet kennen. het is ene hell in die les, ik zweer het je. gelukkig hebben we nog maar iets van 3 lessen van hem.

Oud 16-06-2001, 11:23
Verwijderd
Ik heb lang voor mijn plezier aan toneel gedaan op school. Dat vond ik erg leuk.
Oud 16-06-2001, 16:06
Tampert
Tampert is offline
hmm.. dat het bij ons in de eerste klassen verplicht was, daar heeft niemand zich aangestoorsd (nog sterker... toen mens moest kiezen tussen muziek en drama is het vak muziek voor die klas maar afgeschaft door 0 inschrijvingen).

Ik denk ookk zeker dat het te maken heeft met de docenten. Ik heb een enrm inspirerende docent gehad die ook echt uitstraalde dat hij er zin in had en die zelfs de mensen die geen zin hadden wist te motiveren... Dát moet je hebben denk ik...
Oud 16-06-2001, 18:24
-R-
-R- is offline
Citaat:
ilona schreef:
Citaat:
wouszer schreef:
en ook te weing goede leraren.
ja inderdaad. je wil mijn dramaleraar echt niet kennen. het is ene hell in die les, ik zweer het je. gelukkig hebben we nog maar iets van 3 lessen van hem.

Das heel jammer! Wij hebben juist een leraar, die vanalles uit ons weet los te maken en die zooooo vreselijk enthousiast is! Dat maakt het natuurlijk al 10x zo leuk

Miriam

Oud 18-06-2001, 14:52
rabecca
rabecca is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Het is jammer dat de meesten zich voor lul voelen staan voor de klas.
dat had ik in het bgin ook ja en de anderen ook heel erg, maar nu gaat iedereen gewoon zijn gang we lachen elkaar niet uit ofzo behalve als er iets heel erg fout gaat maar dan lach je zelf ook duzzz

Oud 18-06-2001, 14:55
Moureen
Moureen is offline
Ik heb nooit echt drama als vak gehad. Ik heb wel in een toneelclub bij ons op school gespeelt. Maar ik vind het toch wel erg jammer dat ik het niet heb gehad want ik heb het namelijk wel nodig in mjn vervolgopleiding...
Oud 22-06-2001, 14:13
Heelduh
Heelduh is offline
Helaas heb ik nooit drama gehad, het had me geweldig geleken, maarrrrr, nu gaan we met de klas volgend jaar een module toneel doen, en dan ook het stuk opvoeren, ik heb er nu al zin in!!! Hopen dat er wel een docent is die ons wil begeleiden, want anders wordt het zo ongeorganiseerd!!
Oud 22-06-2001, 14:19
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Heelduh schreef:
Helaas heb ik nooit drama gehad, het had me geweldig geleken, maarrrrr, nu gaan we met de klas volgend jaar een module toneel doen, en dan ook het stuk opvoeren, ik heb er nu al zin in!!! Hopen dat er wel een docent is die ons wil begeleiden, want anders wordt het zo ongeorganiseerd!!
Mja, dat adviseer ik je wel. Zo'n docent heeft nu eenmaal toch net dát overzicht wat de leerlingen missen. Er moet natuurlijk wel ruimte zijn voor eigen inbreng.
Oud 27-06-2001, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Emma! schreef:
Maar het lijkt mij vooral gewoon leuk...
Zeker adsl je het van een of ander tering homo krijgt. Normaal scheld ik nie, maar dit is een uitzondering. En ik kan het weten want ik zit ook bij iloon in de klas en en heb altijd ruzie met die vent!!!!!!
Oud 10-07-2001, 19:32
lisa
Drama is het enige leuke uurtje op school waarin je je tenminste helemaal kan uitleven, jammer dat je het niet meer krijgt in de vierde en de vijfde..
Trouwens: Zonde als je niet zo'n toffe drama leraar hebt! Dat verpest gelijk de sfeer.
Oud 10-07-2001, 20:08
freakie
freakie is offline
Kan het niet nalaten om te zeggen...Ik heb lekker drama (en kunstgeschiedenis erbij) als eindexamenvak!!! Van 6 jaar drama leer ik echt wel wat.
Oud 10-07-2001, 22:41
$omeone
$omeone is offline
ik heb het nooit gehad.
Oud 11-07-2001, 10:05
Moureen
Moureen is offline
Ik heb het ook nog nooit echt gehad. Ik krijg het straks als ik mijn vervolgopleidng ga doen weer wel dus ik ben benieuwd. Als ik mijn broertje moet geoven is het hartstikke leuk
Oud 11-07-2001, 13:04
lisa
Citaat:
freakie schreef:
Kan het niet nalaten om te zeggen...Ik heb lekker drama (en kunstgeschiedenis erbij) als eindexamenvak!!! Van 6 jaar drama leer ik echt wel wat.
Zo! Welke school zit jij? Geluksvogel!!!

Oud 11-07-2001, 13:54
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
lisa schreef:
Zo! Welke school zit jij? Geluksvogel!!!

Is op mijn school nu ook zo hoor
Oud 11-07-2001, 19:26
freakie
freakie is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Is op mijn school nu ook zo hoor

lalala twee geluksvogels dus...
Oud 11-07-2001, 21:20
sillysi
sillysi is offline
Ik wou dat ze dat op mijn school ook gaven!!!;-P