Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Dan Simmons (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1441212)

Carn 07-07-2006 21:20

Dan Simmons

Met name bekend dankzij zijn Hyperion en Endymion boeken. Nog meer liefhebbers van zijn werk? Ik ken alleen de eerder genoemde boeken maar ik vond het èrg goed.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Simmons

LUH-3417 07-07-2006 22:48

Ik heb Hyperion een hele poos geleden een keer gelezen en toen vond ik het wel tof. Ik wil het nu nog steeds een keer herlezen, want er schijnt een hele serie van te zijn.

LUH-3417

Carn 08-07-2006 00:12

Je hebt Hyperion en The Fall of Hyperion, en daarna nog Endymion en The Rise of Endymion. Deze laatste 2 spelen zich jaren later af maar het is wel een vervolg op gebeurtenissen in de eerste 2 boeken.

Ik heb de Hyperion en Endymion omnibussen en beschouw het eerder als gewoon 2 dikke boeken.

DrunkenMagician 09-07-2006 19:50

Endymion heb ik jaren geleden gelezen. Ik heb de andere boeken ook wel willen lezen, maar ben ze nooit tegengekomen.... :p

Mutant_oud 10-07-2006 00:05

Aasgieren, 1 van mijn favoriete boeken. De reeksen heb ik nooit helemaal kunnen lezen dankzij de incompetentie van de bieb, maar de schrijver is <333. Ook aan te raden, Nachtzomer, Kinderen van de nacht, Lied van kali, Liefdesdood, vuur in het Paradijs... Naast aasgieren is vooral ook kinderen van de Nacht interessant, beiden geven een visie op soortelijke vampieren, maar naast het feit dat hij fictie verhaalt, zijn zijn ideeën best wel interessant en aanvaardbaar in onze huidige maatschappij.

Luminon 10-07-2006 20:08

De hyperion en Endymion serie zijn in het engels net opnieuw uitgekomen, heb ze gelijk gekocht. Ik vind dit samen met Asimov zijn 'Foundation' en Frank herbert's 'Dune' (de eerste drie delen dan) de beste SF ooit.

Heeft iemand trouwens zijn nieuwe boek Olympos al gelezen? Is het wat?

Carn 10-07-2006 21:39

Citaat:

Luminon schreef op 10-07-2006 @ 21:08 :
De hyperion en Endymion serie zijn in het engels net opnieuw uitgekomen, heb ze gelijk gekocht. Ik vind dit samen met Asimov zijn 'Foundation' en Frank herbert's 'Dune' (de eerste drie delen dan) de beste SF ooit.

Heeft iemand trouwens zijn nieuwe boek Olympos al gelezen? Is het wat?

(Y) Ik heb ook die nieuwe uitgaves. Ik moet wel zeggen dat Hyperion toch anders is van toon, Endymion las een stuk makkelijker weg al zeg ik het zelf.

Ik ben verder ook Dune fan; ik moet zeggen dat deeltje 4/5/6 wel een beetje ondergeschoven kindjes zijn. Ik heb ze n tijdje terug nog eens allemaal weer gelezen en het zijn toch wel zeker boeken met erg interessante ideeën.

En Foundation staat nogsteeds op de -must have- lijst :) Ga sowieso n keer wat dingen van Asimov inslaan want ik weet zeker dat ik het gaaf ga vinden.

Ik kan je ook Peter Hamilton's Night's Dawn trilogie aanraden..3x +- 1300 pagina's, erg gaaf. Niet echt pure scifi maar wel erg vlot geschreven en zeker gaaf tot het einde.

Luminon 10-07-2006 23:24

Citaat:

Carn schreef op 10-07-2006 @ 22:39 :
Ik kan je ook Peter Hamilton's Night's Dawn trilogie aanraden..3x +- 1300 pagina's, erg gaaf. Niet echt pure scifi maar wel erg vlot geschreven en zeker gaaf tot het einde.
Dank je, ik zal eens kijken. :)

Carn 11-07-2006 13:02

Citaat:

Luminon schreef op 11-07-2006 @ 00:24 :
Dank je, ik zal eens kijken. :)
een beetje boekhandel zal de 3 delen wel hebben:

- The Reality Dysfunction
- The Nutronium Alchemist
- The Naked God

Carn 28-11-2006 22:55

Citaat:

Mutant schreef op 10-07-2006 @ 01:05 :
Aasgieren, 1 van mijn favoriete boeken. De reeksen heb ik nooit helemaal kunnen lezen dankzij de incompetentie van de bieb, maar de schrijver is <333. Ook aan te raden, Nachtzomer, Kinderen van de nacht, Lied van kali, Liefdesdood, vuur in het Paradijs... Naast aasgieren is vooral ook kinderen van de Nacht interessant, beiden geven een visie op soortelijke vampieren, maar naast het feit dat hij fictie verhaalt, zijn zijn ideeën best wel interessant en aanvaardbaar in onze huidige maatschappij.
heb je toevallig ook iets gelezen van de "serie" over Joe Kurtz?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.