Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2006, 21:20
Carn
Carn is offline
Met name bekend dankzij zijn Hyperion en Endymion boeken. Nog meer liefhebbers van zijn werk? Ik ken alleen de eerder genoemde boeken maar ik vond het èrg goed.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dan_Simmons
Oud 07-07-2006, 22:48
Verwijderd
Ik heb Hyperion een hele poos geleden een keer gelezen en toen vond ik het wel tof. Ik wil het nu nog steeds een keer herlezen, want er schijnt een hele serie van te zijn.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 00:12
Carn
Carn is offline
Je hebt Hyperion en The Fall of Hyperion, en daarna nog Endymion en The Rise of Endymion. Deze laatste 2 spelen zich jaren later af maar het is wel een vervolg op gebeurtenissen in de eerste 2 boeken.

Ik heb de Hyperion en Endymion omnibussen en beschouw het eerder als gewoon 2 dikke boeken.
Oud 09-07-2006, 19:50
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Endymion heb ik jaren geleden gelezen. Ik heb de andere boeken ook wel willen lezen, maar ben ze nooit tegengekomen....
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 00:05
Verwijderd
Aasgieren, 1 van mijn favoriete boeken. De reeksen heb ik nooit helemaal kunnen lezen dankzij de incompetentie van de bieb, maar de schrijver is <333. Ook aan te raden, Nachtzomer, Kinderen van de nacht, Lied van kali, Liefdesdood, vuur in het Paradijs... Naast aasgieren is vooral ook kinderen van de Nacht interessant, beiden geven een visie op soortelijke vampieren, maar naast het feit dat hij fictie verhaalt, zijn zijn ideeën best wel interessant en aanvaardbaar in onze huidige maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 20:08
Luminon
Luminon is offline
De hyperion en Endymion serie zijn in het engels net opnieuw uitgekomen, heb ze gelijk gekocht. Ik vind dit samen met Asimov zijn 'Foundation' en Frank herbert's 'Dune' (de eerste drie delen dan) de beste SF ooit.

Heeft iemand trouwens zijn nieuwe boek Olympos al gelezen? Is het wat?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 21:39
Carn
Carn is offline
Citaat:
Luminon schreef op 10-07-2006 @ 21:08 :
De hyperion en Endymion serie zijn in het engels net opnieuw uitgekomen, heb ze gelijk gekocht. Ik vind dit samen met Asimov zijn 'Foundation' en Frank herbert's 'Dune' (de eerste drie delen dan) de beste SF ooit.

Heeft iemand trouwens zijn nieuwe boek Olympos al gelezen? Is het wat?
Ik heb ook die nieuwe uitgaves. Ik moet wel zeggen dat Hyperion toch anders is van toon, Endymion las een stuk makkelijker weg al zeg ik het zelf.

Ik ben verder ook Dune fan; ik moet zeggen dat deeltje 4/5/6 wel een beetje ondergeschoven kindjes zijn. Ik heb ze n tijdje terug nog eens allemaal weer gelezen en het zijn toch wel zeker boeken met erg interessante ideeën.

En Foundation staat nogsteeds op de -must have- lijst Ga sowieso n keer wat dingen van Asimov inslaan want ik weet zeker dat ik het gaaf ga vinden.

Ik kan je ook Peter Hamilton's Night's Dawn trilogie aanraden..3x +- 1300 pagina's, erg gaaf. Niet echt pure scifi maar wel erg vlot geschreven en zeker gaaf tot het einde.
Oud 10-07-2006, 23:24
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Carn schreef op 10-07-2006 @ 22:39 :
Ik kan je ook Peter Hamilton's Night's Dawn trilogie aanraden..3x +- 1300 pagina's, erg gaaf. Niet echt pure scifi maar wel erg vlot geschreven en zeker gaaf tot het einde.
Dank je, ik zal eens kijken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 13:02
Carn
Carn is offline
Citaat:
Luminon schreef op 11-07-2006 @ 00:24 :
Dank je, ik zal eens kijken.
een beetje boekhandel zal de 3 delen wel hebben:

- The Reality Dysfunction
- The Nutronium Alchemist
- The Naked God
Oud 28-11-2006, 22:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mutant schreef op 10-07-2006 @ 01:05 :
Aasgieren, 1 van mijn favoriete boeken. De reeksen heb ik nooit helemaal kunnen lezen dankzij de incompetentie van de bieb, maar de schrijver is <333. Ook aan te raden, Nachtzomer, Kinderen van de nacht, Lied van kali, Liefdesdood, vuur in het Paradijs... Naast aasgieren is vooral ook kinderen van de Nacht interessant, beiden geven een visie op soortelijke vampieren, maar naast het feit dat hij fictie verhaalt, zijn zijn ideeën best wel interessant en aanvaardbaar in onze huidige maatschappij.
heb je toevallig ook iets gelezen van de "serie" over Joe Kurtz?
Reageren

Regels voor berichten