Citaat:
bubbeltjes schreef:
Ik heb er niet op gezeten of zo, maar vindt het wel interessant! Hoe gaat dat daar precies en hoe zit je dagindeling eruit? Zou je me er iets meer over willen vertellen? Ben best benieuwd!
|
Owkee, ik zal het je proberen uit te leggen, al moet ik er wel even bij vertellen dat een JTS niet hetzelfde is al een theaterschool, een theaterschool is echt een opleiding die je kan doen dat is de JTS niet, maar de JTS leert je wel dezelfde dingen als een theaterschool!! Op de Jts kreeg je spelles, zangles, en dans!! Ik denk dat spelles voor zich spreekt, en zangles waarschijnlijk ook, bij dans gingen we altijd door middel van dans, oefeningen doen om je lichaam flexibel te maken, ook gingen we door middel van dans, een stuk maken, en ook al klinkt dat raar, als je eenmaal bezig bent komen de gekste dingen naar boven, door middel van improvisatie!! We hadden de mazzel dat we les kregen van de bekende mensen uit het vak (zullen waarschijnlijk personen zijn die niet iedereen kent) en daardoor kwam je ook in aanraking met de grote mensen uit het vak, daarvan heb ik nog veel geleerd!! Ik zou het iedereen aanraden die in de leeftijds catogorie van 13 tot 17 zit om eens naar een opendag te gaan en eens te kijken, want ze zult je verbazen hoe leuk het is!! De meeste jongens zullen wel denken, hahahaha, daar begin ik niet aan, maar iedereen die het leuk vind, moet gewoon eens kijken!! Ik zelf ging ook naar zo'n opendag met het idee, nou is dit wel iets voor mij, maar toen ik me had ingeschreven voor de auditie en uiteindelijk door kwam, heb ik de 3 en half jaar daarna echt elke week genoten, het was namelijk elke zaterdag!!
|