Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2001, 21:02
dewdrop
dewdrop is offline
Zijn hier mensen op het forum die op de JTS zitten, of hebben gezeten, zelf heb ik er 3 en een half jaar op gezeten, en ik ben er best trots op!! Ook heb ik de eer gehad om met bekende mensen uit de theaterwereld, te mogen optreden of te mogen ontmoeten!!
Oud 22-06-2001, 15:43
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik heb er niet op gezeten of zo, maar vindt het wel interessant! Hoe gaat dat daar precies en hoe zit je dagindeling eruit? Zou je me er iets meer over willen vertellen? Ben best benieuwd!
Oud 22-06-2001, 21:47
dewdrop
dewdrop is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Ik heb er niet op gezeten of zo, maar vindt het wel interessant! Hoe gaat dat daar precies en hoe zit je dagindeling eruit? Zou je me er iets meer over willen vertellen? Ben best benieuwd!

Owkee, ik zal het je proberen uit te leggen, al moet ik er wel even bij vertellen dat een JTS niet hetzelfde is al een theaterschool, een theaterschool is echt een opleiding die je kan doen dat is de JTS niet, maar de JTS leert je wel dezelfde dingen als een theaterschool!! Op de Jts kreeg je spelles, zangles, en dans!! Ik denk dat spelles voor zich spreekt, en zangles waarschijnlijk ook, bij dans gingen we altijd door middel van dans, oefeningen doen om je lichaam flexibel te maken, ook gingen we door middel van dans, een stuk maken, en ook al klinkt dat raar, als je eenmaal bezig bent komen de gekste dingen naar boven, door middel van improvisatie!! We hadden de mazzel dat we les kregen van de bekende mensen uit het vak (zullen waarschijnlijk personen zijn die niet iedereen kent) en daardoor kwam je ook in aanraking met de grote mensen uit het vak, daarvan heb ik nog veel geleerd!! Ik zou het iedereen aanraden die in de leeftijds catogorie van 13 tot 17 zit om eens naar een opendag te gaan en eens te kijken, want ze zult je verbazen hoe leuk het is!! De meeste jongens zullen wel denken, hahahaha, daar begin ik niet aan, maar iedereen die het leuk vind, moet gewoon eens kijken!! Ik zelf ging ook naar zo'n opendag met het idee, nou is dit wel iets voor mij, maar toen ik me had ingeschreven voor de auditie en uiteindelijk door kwam, heb ik de 3 en half jaar daarna echt elke week genoten, het was namelijk elke zaterdag!!

Oud 23-06-2001, 10:48
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Wow klinkt leuk man! Maar waar zit dat ook weer ergens, in Den Haag of zo toch? Zelf ga ik nu naar 6VWO en ben dus 17, bijna 18, als ik eraf kom dus een beetje te oud ervoor misschien. Maar goed, ik blijf na school wel gewoon toneel doen. Maar wil je ook echt naar de toneelschool gaan nu? Lijkt mij wel heel leuk, maar de audities zijn natuurlijk wel zwaar.
Oud 23-06-2001, 16:53
dewdrop
dewdrop is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Wow klinkt leuk man! Maar waar zit dat ook weer ergens, in Den Haag of zo toch? Zelf ga ik nu naar 6VWO en ben dus 17, bijna 18, als ik eraf kom dus een beetje te oud ervoor misschien. Maar goed, ik blijf na school wel gewoon toneel doen. Maar wil je ook echt naar de toneelschool gaan nu? Lijkt mij wel heel leuk, maar de audities zijn natuurlijk wel zwaar.

Ik zat in Leeuwarden en met een beetje mzzl zal er ook een in Den Haag zitten, en of de audities zwaar zijn??? Nou valt wel mee, wees jezelf, en probeer alles te geven wat je in je hebt, als blijkt dat je inzet toont, geeft dat al een goed gevoel bij de mensen die de audities regelen!! Je hoeft niet alles perfect te kunnen, want waarom zou je anders naar zo'n school gaan!! Toon initiatief en wees creatief, iets wat op het eerste gezicht dom er uit ziet, kan groeien naar een fantastische scene!!

Oud 23-06-2001, 17:52
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ja daar heb je wel gelijk in hoor, over inzet tonen etc. Alleen ik bedoelde zeg maar voor de 'echte' toneelschool....de HBO-opledeiding zeg maar. Maar in principe geldt daar denk ik hetzelfde voor.
Oud 12-07-2001, 13:30
lisa
Ja, ik zit al vanaf mijn negende jaar op een JTS school
Advertentie

Regels voor berichten