![]() |
verschil FAT32 - NTFS ????
wat is het verschil tussen deze 2??
|
Ja.
NTFS is gevanceerder. In sommige gevallen iets sneller, maar dat is te verwaarlozen. Je kunt veel meer security instellen, en het is iets crash-veiliger. Nadeel (voor leken) is dat je 't nauwelijks vanuit DOS kunt bereiken. Aangezien je ernaar vraagt heb je 't niet nodig, en daarom raad ik je het ook zéker niet aan. Vroeg of laat ga je spijt van de overstap krijgen. Zeker weten. |
Neem FAT32...als je een windows 98 partitie hebt herkent hij je XP schijf tenminste nog in WIN98...Als je NTFS neemt kan WIN98 je XP schijf niet meer herkennen omdat 98 geen NTFS kan lezen...als je ooit hulp nodig hebt hier op scholieren wanneer je je comp sterk naar de kloten hebt geholpen, maak je vaak een grotere kans dat je em kan herstellen als je FAT32 gebruikt...omdat het meer compatibiliteit heeft qua andere operating systems zoals DOS waar je dikwijls iets kan doen om hem te herstellen....FAT32 dus
|
lekker objectieve info van die 2 hierboven...
ik raad je aan om dit eens te lezen: http://windows.about.com/library/weekly/aa001231a.htm Citaat:
|
Groot voordeel van NTFS: Als je systeem hangt, hoef je nooit te FDISK-en. Kan een hoop ergernissen schelen op grote partities.
Als je niet van plan bent Win9X te gebruiken is er IMHO niks op tegen NTFS te gebruiken. |
Je kunt XP toch niet op FAT32 installeren? Of wel? :confused:
|
Citaat:
|
XP kun je gewoon op FAT32 installeren alleen die indelingen van je user accounts kloppen dan voor geen meter. Eigenlijk moet je voor XP ook partities hebben zodat je die account optimaal kunt scheiden. Het werkt dus wel, maar een deel van de opties die XP moet bieden kun je dus vergeten.
|
Citaat:
Als je dan toch 't wijsneusje wilt spelen, zorg dan wel dat 't terecht is. |
Citaat:
Leg dat eens haarfijn uit, wil je? |
Citaat:
|
Citaat:
*mist voor zover hij weet niets* |
Citaat:
Interpreteer mijn reply iets minder direkt astublieft |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09. |