![]() |
Wie zorgt er voor jouw huisdier(en) als je op vakantie bent?
Mijn goudvissen verhuizen volgende week naar mijn moeder om daar de rest van de zomer te blijven. Daar hebben we toch ook katten waar iemand voor moet zorgen dus er is altijd wel iemand die ze eten kan geven en anders gaan ze naar mijn opa. Mijn moeder zorgt nu voor de huisdieren van de buren (vogels en konijn) en voor die van kennissen (vissen en cavia) dus het is weer een gezellig beestenboel deze zomer :)
Hoe regelen jullie dat? Wie zorgt er voor jouw huisdier? Zorg jij nog voor huisdieren van anderen? |
Ik moet mijn tante maar weer proberen te strikken. Maar iedereen is bang voor mijn konijn. Als ik er niet uit kom mag ik de buurvrouw vragen heeft ze gezegd, daar zal ze volgend jaar wel anders over denken.
En ik zorg weleens voor de vogel van mijn oma, maar geen grootse dingen. |
Uhmsz.. Nou m'n vriendin neemt het paard over, en de poezen blijven gewoon thuis, maar dan komt de buurvrouw zo af en toe langs om ze te voeren.
|
Meestal brengen we ze naar het pension, maar dit jaar komt mijn broer tijdelijk weer hier wonen om op de beesten te passen.
|
Citaat:
Mijn kat verblijft momenteel bij mijn moeder en als zij op vakantie zijn ga ik daar op hem passen. Als we allemaal weg gaan, zorgen we gewoon dat hij meekan. |
Als we op vakantie gaan en het is niet wintersport, dan gaat de hond naar een van mijn oma's (mijn oma's gaan altijd mee op wintersport en dan gaat de hond naar het asiel).
Op de katten en het voormalige konijn paste altijd een van de buren (links/rechts/tegenover) of mijn oma, dat hangt ervanaf of de hond bij haar is ;) Wij passen af en toe op de vogeltjes van de overkant, en vroeger paste we altijd op de kat van de buren waarvoor we dan kuikens moesten ontdooien en vis moesten koken. |
Als mijn ouders op vakantie gaan moet ik thuisblijven en voor de hond, het konijn, de vissen en de vogels zorgen. Wat dit jaar wel lastig is omdat ik werk, maar gelukkig mag ik vanaf thuis werken :)
|
Mijn moeder of mijn zusje zorgen voor mijn konijnen, als mijn moeder op vakantie gaat zorg ik voor de hond :)
|
Ik zorg voor de kat van de buren en de kat van een vriendin bij wie ik dan anderhalve week in huis ga wonen. De konijnen neem ik dan mee.
Dit jaar ga ik verder niet echt op vakantie, anders zorgen óf mijn ouders óf de buren voor ze (we proberen de vakanties meestal aan elkaar aan te passen). |
Me hond gaat mee, kat en konijn blijven thuis en worden verzorgd door oma ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zijn namelijk 2 mannetjes. |
tja ik woon nu nog thuis maar heb wel 2 cavia's die echt van mij zijn.
als ik op vakantie ben verzorgen mn ouders ze. over 2 maanden ofzo ben ik het huis uit en mn caafjes gaan mee. dus als ik dan op vakantie ga breng ik ze naar mn ouders (y) |
of mn hond gaat mee of ik ga niet op vakantie.
meestal dat laatste dus :p |
Onze huisgenoot
|
Ik ga nooit echt op vakantie maar als ik een aantal dagen ofzo weg ben dan verzorgen mijn ouders de dieren. Als m'n ouders mee gaan dan verzorgen mijn tante en nichtjes ze.
|
De vorige jaren vrienden (één keer is er iemand een week in ons huis komen 'wonen', de andere keren waren het de buren), nu zijn we pas verhuisd, we zijn nog niet echt op vakantie geweest...toen we twee dagen weg waren hebben mijn ouders de katten een keer eten gegeven...als we langer weg gaan gaat mijn zusje misschien tijdelijk is ons huis 'wonen' en anders moeten we iemand in de buurt vragen (maar we kennen niemand echt, dus dat doe ik liever niet).
|
Áls ik op vakantie ga zorgt mijn moeder of een goede vriend voor mijn paarden. Als diezelfde goede vriend op hetzelfde moment als mij op vakantie gaat, neem ik mijn oudste paard gewoon mee (mits in Nederland, Belgie, Duitsland, Denemarken of Luxemburg). Ik vertrouw dat dier aan niemand anders toe dan aan hem.
Mijn honden gaan naar een dierenpension, en voor de hamster, papegaaien en vissen wil het nog wel eens verschillen waar ik die breng. Meestal bij dezelfde goede vriend die ik ook altijd strik voor mijn paarden. Het is ook een keertje voorgekomen dat de buren er voor gezorgd hebben, maar dat beviel me niets.. vandaar. :) |
We gaan morgen drie weken naar Spanje en dan gaan mijn vier cavia's naar de cavia-opvang in Deventer. Een hele lieve vrouw zorgt daar voor een huis vol dieren van kanariepietjes tot cavia's. Gelukkig bestaan er dat soort mensen, want bijna niemand wil op vier beesten passen:p
Als ik bij diezelfde opvang moet oppassen en er is een gewond dier neem ik dat mee naar huis om het hier goed te kunnen verzorgen. |
Citaat:
|
Als ik op vakantie ga, gaat de hamster naar mijn ouders. Als we een weekendje weggaan, geven de ouders van mijn vriend hem tussendoor eten. (Maar zijn moeder is doodsbenauwd voor het beest, dus als we langer weggaan, vind ik dat zielig en moet ie maar de reis van anderhalf uur naar mijn ouders maken).
|
mijn broer en echtgenote op de hond, ben benieuwd of het iets gaat worden (verlatingsangst ed). helaas kon ze echt niet mee.
|
de cavia''s gaan naar een kennis van mijn ouders. die hebben zelf ook altijd cavia''s gehad, nu nog maar eentje, en zijn dol op die beestjes. ze hebben ook een buitenren en alles, die beessies zijn dik verwend.
de parkietenkweker houdt onze voliere bij en gooit af en toe wat eten in het aquarium. |
Mijn hamster blijft dan thuis en de buurvrouw komt minstens 1x per dag langs om d'r te voeren en water te geven.
*Weet niet of ze met Plukje praat >.<* |
We hebben geen huisdieren, maar als we op vakantie zijn dan komt een Pakistaanse werknemer van mijn pa de plantjes water geven. Die geven we dan altijd vet shabby kadootjes als bedankje :cool:
|
1 hondje gaat mee en de andere en de hamster naar mijn ouders... Ze gaan elke dag langs mijn huis om de katten en de hamster eten tegeven
|
Mijn ouders en zusje waren kort geleden op vakantie en omdat ik 5 dagen per week op kamers zit en in het weekend veel weg was, waren de twee cavia's naar mijn oma gebracht. :)
|
Mijn mammie zorgt dan voor m'n vogels :)
|
Citaat:
|
Toen ik op vakantie was zijn mijn vissen naar mijn ouders verhuist, en nu zijn mijn ouders op vakantie en zorg ik in hun huis voor de katten en mijn eigen vissen :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14. |